Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uw mening graag over mijn reisroute Canadese en USA rocky mountains

Discussie gestart

Cees A

Waarom heb ik wel een 2 jaar geldige ESTA en mijn vriendin 6 maanden minder? Zelfde dag aangevraagd. 
Verloopt het paspoort van je vriendin toevallig niet op hetzelfde moment dat de geldigheid van haar ESTA eindigt ?
#16 - 02-12-2018, 20:13 uur

Teo

Nog even over het ESTA formulier ; wij komen per vliegtuig aan in Calgary Canada alwaar wij een week verblijven . eTA formulier heb ik van mijn eerder bezoek aan Canada dit jaar en dat vervalt eerst in 2023 . Na die week gaan wij met onze huurauto twee weken enkele nationale parken bezoeken in de USA . Hiervoor heb ik een I-94W document nodig wat aan de grens moet worden ingevuld of kan dit ook online gedaan worden ? Na die twee weken USA steken wij terug met onze huurauto de grens over naar Calgary . Dus ik heb voor die twee weken USA geen Amerikaans ESTA document nodig . Klopt dit allemaal .
#17 - 11-12-2018, 20:21 uur

Cees A

Klopt helemaal.
Een I-94W kun je tegenwoordig blijkbaar inderdaad online invullen. (heb dat zelf nog nooit gedaan)
Zie deze CBP pagina: ----->  https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/home
Print dat online ingevulde formulier en neem het mee naar de Amerikaanse grenspost.
Let op: Na dat online invullen moet je je binnen 7 dagen aan de Amerikaanse grenspost melden.

In een eerder bericht van jou, bericht nr.12, noemde je zelf al die 7 dagen termijn.
Toen had je het echter over een ESTA, niet over de I-94W
Die 7 dagen termijn is alleen van toepassing voor de online ingevulde I-94W

Van de website van de CBP:
To complete your I-94 application you will also need to:
-- Appear at a port of entry within seven days of completing this online application.
-- If you do not appear within seven days or are not issued an I-94 for any reason, there are no refunds.
-- At the port of entry, submit your biometrics (if required) and complete an interview.
-- Please bring the documents you entered into the application with you to the port of entry.
-- Be prepared to show evidence of your residence, employment and/or travel plans, if asked by the Customs and Border Protection (CBP) Officer.


#18 - 11-12-2018, 20:59 uur

Teo

Dus het is niet dat ik nu al dat formulier kan invullen op de website aangezien ik eerst in september volgend jaar naar Canada en de USA ga . Of kan ik het toch invullen en de datum vermelden op welke dag ik van Canada naar de USA ga en mij dan binnen de 7 dagen  aanmelden  aan de grenspost ?
#19 - 12-12-2018, 09:28 uur

Cees A

In mijn vorige bericht kopieerde en plakte ik de instructies van de CBP pagina.
Ik kan de zin: "Appear at a port of entry within seven days of completing this online application" maar op 1 manier interpreteren.
Volgens mij moet je na het invullen binnen 7 dagen aan de Amerikaanse grens staan.
Nu al online een I-94W invullen lijkt me dan ook zinloos.

Waarom wacht je niet met invullen tot je in Canada bent en binnen die 7 dagen termijn zit ?
Als je Canadese hotel een businesscenter heeft (een ruimte met computers en een printer) kun je die I-94W daar invullen en printen.
--- (Ga even naar de website van je Canadese hotels en kijk bij "ameneties" of ze een businesscenter hebben)

Bovendien is het ouderwetse invullen van de papieren versie van de I-94W aan de grenspost ook altijd nog een optie.
Zoveel extra tijd kost dat nou ook weer niet.
Als Europeaan wordt je aan de USA grens toch aan de kant gezet en moet je sowieso naar het kantoor van de immigratiedienst.
Ook als je alles al online hebt ingevuld .........

Zorg gewoon dat je alle antwoorden van de vragen op dat I-94W formulier paraat hebt.
Aan de grens nog vanalles moeten gaan opzoeken (zoals je verblijfsadres in Amerika) kost onnodige tijd
Tip: --> (ik gaf eerder al een linkje naar een pagina waar je een voorbeeld van dat formulier kon bekijken)
#20 - 12-12-2018, 10:14 uur
« Laatst bewerkt op: 12-12-2018, 10:23 uur door Cees A »

Teo

Dit had ik ook in gedachten als ik de eerste week in Canada verblijf maar ik had gaarne een voorbeeld I-94W document in mijn bezit gehad zo dat ik mij al rustig kon voorbereiden op wat er allemaal moet ingevuld worden . Is dat mogelijk ?
#21 - 12-12-2018, 12:36 uur

Cees A

Zie bericht nr. 8 van dit topic.   Plaatsingsdatum:  04-11-2018 om 10.08 uur.   In dat bericht staat een link naar een I-94W formulier.
#22 - 12-12-2018, 12:50 uur
« Laatst bewerkt op: 12-12-2018, 12:57 uur door Cees A »

Teo

Bedankt . Over het oog gezien .
#23 - 12-12-2018, 14:01 uur

Teo

Nog even een vraagje over het invullen van het I-94W document .
Bij Travel Information vraagt men : Is your travel to the USA occuring in transit to another country ? Wat betekent  dit eigenlijk ?
#24 - 04-01-2019, 10:11 uur

Omw2USA

Nog even een vraagje over het invullen van het I-94W document .
Bij Travel Information vraagt men : Is your travel to the USA occuring in transit to another country ? Wat betekent  dit eigenlijk ?

Ze vragen of je reis naar de USA enkel en alleen een 'transit stop' is  oftewel een tussenstop is om dan zo door te reizen naar bv. Mexico. In jouw geval moet je er dus 'No' op antwoorden, want je vliegt naar USA met als bedoeling in de USA zelf te blijven en te reizen.
#25 - 04-01-2019, 10:31 uur

Teo

Ik vlieg naar Canada alwaar ik een week verblijf en dan ga ik met de huurauto naar de USA en keer na 14 dagen  terug naar Calgary om daar het vliegtuig te nemen . Moet ik ook nog No invullen ?
#26 - 04-01-2019, 12:07 uur

Cees A

Moet ik ook nog No invullen ? 
Ja.

Zoals @Omw2USA al schrijft, deze vraag is eigenlijk bedoeld voor (vliegtuig)passagiers die naar bijvoorbeeld zuid-Amerika of Canada vliegen met een Amerikaanse maatschappij.
In zo'n geval hebben die passagiers meestal een overstap op de Amerikaanse hub van die maatschappij. 
De VS kent echter geen transit zones waarbij  internationale overstappers  "achter de douane" kunnen blijven.
Die overstappers moeten dus, net als degenen die de VS als eindbestemming hebben, door de Amerikaanse immigratie en douane.
Ze kunnen wel op hun ESTA of I-94W aangeven dat ze (alleen maar) "in transit" (op doorreis) zijn en niet in de VS blijven.

Jullie willen (een stuk, een aantal dagen) door Amerika gaan reizen dus jullie zijn niet "in transit".
Jullie vullen bij de betreffende vraag dus "no" in.
#27 - 04-01-2019, 12:23 uur

Teo

Bedankt allen .
Admission Number is dit iets voor ons ?
#28 - 04-01-2019, 12:42 uur

Cees A

Nee
#29 - 04-01-2019, 12:44 uur

Teo

Punt 7 en Punt 8 is ook niet van toepassing voor mij , denk ik .
#30 - 04-01-2019, 18:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15