Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Variant op de ‘Golden Circle’, Zuid-West USA

Discussie gestart

Hans B

 $33 per dag prima prijs.
Avis enkele malen gehuurd, prima ervaring mee.
#16 - 17-11-2018, 02:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Nog een aanvullende vraag over autohuur.

Vanwege het toch wel grote prijsverschil vraag ik me af of alle nodige verzekeringen inclusief zijn.
Wat vermeld wordt is: LDW (gedeeltelijke schade- en diefstaldekking) en ALI (aanvullende aansprakelijkheidsverzekering met een dekkingsbedrag van USD 1 miljoen).
Verder: Iemand ervaring met Avis?[/i]

Johan.

Dit zijn inderdaad de standaardverzekeringen die je nodig hebt, schade aan eigen voertuig en schade aan anderen. In de VS mag je dat 'gedeeltelijke'  volgens mij schrappen, ik heb in elk geval nooit eigen risico hoeven betalen bij schade.

Ford Escape: twee keer gehuurd, fijne mid-size SUV-achtige. Volgens mij is hij in Duitsland ontworpen. Al zijn de auto's op zo'n website natuurlijk maar een voorbeeld.

Bij verhuurders moet je tegenwoordig vooral letten op welk systeem ze gebruiken voor tolwegen. Ik meen dat Avis niet zo'n gunstige oplossing had, maar in het zuidwesten heb je bijna geen tolwegen. Golden Gate Bridge e.d. kun je via internet betalen, mits binnen twee (?) dagen.
#17 - 17-11-2018, 11:13 uur

Cees A

Bij verhuurders moet je tegenwoordig vooral letten op welk systeem ze gebruiken voor tolwegen.
Ik meen dat Avis niet zo'n gunstige oplossing had, maar in het zuidwesten heb je bijna geen tolwegen.
Golden Gate Bridge e.d. kun je via internet betalen, mits binnen twee (?) dagen. 

Avis valt best mee qua administratiekosten bij tolverrekening.
Vergelijk de verhuurders via deze pagina: ----> https://www.sunpass.com/en/tolls/rentalVehicles.shtml
---(Deze pagina gaat over administratiekosten bij tolheffing in Florida, maar de rest van de VS kent vergelijkbare tarieven)
Dure uitschieters zijn bijvoorbeeld de autoverhuurders Dollar en Thrifty
Deze rekenen een flat fee (dus inclusief tol) van 10,49 per huurdag met een max. van 52,49 per week.

In Z-W Amerika zijn, zoals Bakvet al opmerkt, weinig tolwegen en de paar die er zijn kun je ook nog eens heel gemakkelijk ontwijken.
In LA / San Diego zijn een paar tolwegen en in LA moet je even opletten bij het gebruik van de zgn Expresslanes want op die rijstroken moet je soms ook tol betalen.

Een verhaal apart zijn de bruggen in San Francisco.
Op al deze bruggen wordt tol geheven op verkeer dat de stad in gaat.  De stad uitrijden is gratis.
Op de meeste bruggen kun je die tol nog cash betalen, maar op de Golden Gate brug zijn alleen nog maar onbemande tolpoorten
Als de Golden Gate je enige tolweg (of brug) in je vakantie is kun je het beste die tol online, met cc en ovv je kenteken betalen.
Dat doe je via deze website: ----> https://www.bayareafastrak.org/en/ggb/onetimepayment.shtml
Doe dat wel tijdig.  Vooraf of binnen 48 uur na passage, want anders gaat de rekening (met boete) naar de verhuurder en die weet je (creditcard) echt wel te vinden.
#18 - 17-11-2018, 16:34 uur

jhbechthum

Nog een aanvullende vraag over autohuur.
Wat vermeld wordt is: LDW (gedeeltelijke schade- en diefstaldekking) en ALI (aanvullende aansprakelijkheidsverzekering met een dekkingsbedrag van USD 1 miljoen).
Dit zijn inderdaad de standaardverzekeringen die je nodig hebt, schade aan eigen voertuig en schade aan anderen. In de VS mag je dat 'gedeeltelijke'  volgens mij schrappen, ik heb in elk geval nooit eigen risico hoeven betalen bij schade.

Ik had al een oud bericht van je gevonden (http://forum.verenigdestaten.info/reizen-algemeen/ldw-cdw-hetzelfde, 1e antwoord), maar ondanks dat maakten de woorden gedeeltelijke en aanvullende, gecombineerd met het grote prijsverschil met o.a. Hertz en Alamo, me achterdochtig.

Tijden het boekingsproces wordt vermeld dat Loss Damage Waiver (LDW) en Additional Liability Insurance (ALI) inclusief is. De term 'Loss Damage Waiver' komt bekender voor en heeft geen 'gedeeltelijk' in zich.

Johan
#19 - 17-11-2018, 18:41 uur
« Laatst bewerkt op: 17-11-2018, 18:46 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

jhbechthum

Bij verhuurders moet je tegenwoordig vooral letten op welk systeem ze gebruiken voor tolwegen.
Ik meen dat Avis niet zo'n gunstige oplossing had, maar in het zuidwesten heb je bijna geen tolwegen.
Golden Gate Bridge e.d. kun je via internet betalen, mits binnen twee (?) dagen.
Avis valt best mee qua administratiekosten bij tolverrekening.
....
Een verhaal apart zijn de bruggen in San Francisco.

Wat betreft de tol, Avis geeft aan:
"Under the e-toll program, once you pass through an electronic toll, you will pay a convenience fee of $3.95 for each day of the entire rental, including any days on which an e-toll is not used, up to a maximum of $19.75 per rental month, plus the incurred tolls at the maximum prevailing rates posted by the toll authority."
Volgens mij kom ik voor het eerst op een tolweg in San Fransisco, dus aan het einde van de huurperiode, waardoor die convenience fee niet onnodig oploopt.
Om toch de extra kosten en geharrewar te voorkomen is het wel handig om vooraf de auto te 'registreren' op www.bayareafastrak.org.

Johan
#20 - 17-11-2018, 18:44 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Old Faithful

Volgens mij kom ik voor het eerst op een tolweg in San Fransisco, dus aan het einde van de huurperiode, waardoor die convenience fee niet onnodig oploopt.
Om toch de extra kosten en geharrewar te voorkomen is het wel handig om vooraf de auto te 'registreren' op www.bayareafastrak.org.
Je komt van het zuiden (Monterey) de stad in. Je rijdt daarbij niet over een brug en dus heb je dan niets met tol te maken. Dat geldt alleen als je over de Golden Gate Bridge of een andere brug de stad uit en daarna weer in zou rijden.
Overigens lees ik dat je in jouw geval het maximum van $19.75 plus toll betaalt, als je een keer door een electronisch tolpoortje rijdt:
Citaat
once you pass through an electronic toll, you will pay a convenience fee of $3.95 for each day of the entire rental, including any days on which an e-toll is not used, up to a maximum of $19.75 per rental month, plus the incurred tolls

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#21 - 18-11-2018, 13:10 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15