Dag | Van | Naar | Rijtijd | Afstand | Opmerking |
1 | Amsterdam (AMS) | Salt Lake City (SLC) | Aankomst 12:57 | ||
Salt Lake City (SLC) | Moab, UT | 3:48 | 238 | ||
2 | Moab, UT | Arches National Park vroeg in de morgen: Delicate Arch Trail | |||
3 | Moab, UT | Canyonlands Tribal Park | |||
4 | Moab, UT | Tuba City, AZ | 4:22 | 250 | Via: Monument Valey Tribal Park |
5 | Tuba City, AZ | Williams, AZ | 2:44 | 142 | Via: Desert View Drive (AZ-64) |
6 | Williams, AZ | Grand Canyon National Park 's-morgens: helicoptervlucht | |||
7 | Williams, AZ | Needles, CA | 3:43 | 196 | Via: deel van Route 66 |
8 | Needles, CA | Las Vegas, NV | 2:42 | 137 | Hoover Dam 's-avonds: De gekte van De Strip aanschouwen |
9 | Las Vegas, NV | Stovepipe Wells, CA | 5:29 | 245 | Death Valley National Park |
10 | Stovepipe Wells, CA | Groveland, CA | 5:23 | 282 | Via: Tioga Pass |
11 | Groveland, CA | Yosemite National Park | |||
12 | Groveland, CA | Three Rivers, CA | 3:32 | 183 | |
13 | Three Rivers, CA | Sequoa en Kings National Park | |||
14 | Three Rivers, CA | Ventura, CA | 3:31 | 206 | |
15 | Ventura, CA | San Simeon, CA | 4:36 | 270 | Pacific Coast Highway |
16 | San Simeon, CA | Monterey Bay, CA | 4:01 | 116 | Pacific Coast Highway |
17 | Monterey Bay, CA | San Fransisco, CA | 2:19 | 146,9 | 47 Mile scenic Drive San Fransisco |
18 | San Fransisco, CA | 's-morgens: Bezoek Alkatraz Rest van de dag: Bezoek Fisherman's Wharf en Pier 39 | |||
19 | San Fransisco, CA | San Fransisco (SFO) | 0:08 | 3,6 | |
San Fransisco (SFO) | Atlanta (ATL) | ||||
Atlanta (ATL) | College Park, GA | 0:09 | 3,8 | ||
20 | College Park, GA | Atmore, AL | 3:47 | 264 | |
21 | Atmore, AL | Bezoek vrienden | |||
22 | Atmore, AL | Atlanta (ATL) | 3:48 | 270 | |
Atlanta (ATL) | Nachtvlucht | ||||
23 | Amsterdam (AMS) |
Dag | Van | Naar | Rijtijd | Afstand | Opmerking |
1 | Amsterdam (AMS) | Salt Lake City (SLC) | Aankomst 12:36 | ||
Salt Lake City, UT | Temple Square, Church Office Building, Utah State Capitol | ||||
2 | Salt Lake City, UT | Moab, UT | 3:37 | 233 | |
3 | Moab, UT | Arches National Park vroeg in de morgen: Delicate Arch Trail | |||
4 | Moab, UT | Dead Horse Point State Park Canyonlands Tribal Park | |||
5 | Moab, UT | Tuba City, AZ | 6:17 | 315 | Via: Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway Via: Forrest Gump Point, Monument Valey Tribal Park Is een (te) lange dag, we zien terplaatse of en wat we overslaan |
6 | Tuba City, AZ | Williams, AZ | 2:44 | 142 | Via: Desert View Drive (AZ-64) Grand Canyon National Park 's-middags: helicoptervlucht |
7 | Williams, AZ | Needles, CA | 3:45 | 196 | Via: deel van Route 66 |
8 | Needles, CA | Las Vegas, NV | 3:02 | 152 | Hoover Dam 's-avonds: De gekte van De Strip aanschouwen |
9 | Las Vegas, NV | Stovepipe Wells, CA | 5:29 | 245 | Death Valley National Park |
10 | Stovepipe Wells, CA | Lee Vinning, CA | 4:54 | 265 | Via: Father Crowley Overlook, Ghost Town Bodie |
11 | Lee Vinning, CA | El Portal, CA | 1:55 | 80 | Via: Tioga Pass |
12 | El Portal, CA | Yosemite National Park | |||
13 | El Portal, CA | Grand Grove Village, CA | 3:10 | 152 | |
14 | Grand Grove Village, CA | Sequoa en Kings National Park | |||
15 | Grand Grove Village, CA | San Simeon, CA | 4:08 | 167 | |
16 | San Simeon, CA | Monterey Bay, CA | 4:01 | 116 | Pacific Coast Highway Pebble Beach 17 Mile Drive |
17 | Monterey Bay, CA | San Fransisco, CA | 2:19 | 147 | 47 Mile scenic Drive San Fransisco, inclusief Lombard Street |
18 | San Fransisco, CA | 's-morgens: Bezoek Alkatraz Rest van de dag: Bezoek Fisherman's Wharf en Pier 39 | |||
19 | San Fransisco, CA | Cable Car Museum, rondje Golden Gate Bridge (en wat we verder tegenkomen) | |||
20 | San Fransisco, CA | San Fransisco (SFO) | 0:08 | 3,6 | |
San Fransisco (SFO) | Atlanta (ATL) | ||||
Atlanta (ATL) | College Park, GA | 0:09 | 3,8 | ||
21 | College Park, GA | Atmore, AL | 3:47 | 264 | |
22 | Atmore, AL | Bezoek vrienden | |||
23 | Atmore, AL | Atlanta (ATL) | 3:48 | 270 | |
Atlanta (ATL) | Nachtvlucht | ||||
24 | Amsterdam (AMS) |
Wij deden een soortgelijke route op onze lange reis, zie https://zwerfuil.wordpress.com/2018/05/03/ en verder.Dat is een uitgebreid verslag. Nu even vluchtig bekeken, maar ga het zeker uitgebreider lezen.
Vanuit Moab komende richting Tuba City zijn er een aantal mooie stukjes natuurschoon die je niet vermeld hebt en die je gewoon met de auto kan doen en weinig tot geen wandeling behoeft.Het schema zoals het nu is is in eerste instantie bedoeld om te zien of het een haalbare route is, en heb alleen de hoofdlijnen vermeld.
Dead horse point is bij Moab en is ook niet zo heel groot, maar heeft wel een mooi verhaal.Dead horse point is genoteerd voor de dag in Moab.
Valley of the gods, soort monument valley, rijdt je gewoon doorheen.Valley of the gods en Gooseneck state park was ik me niet zo van bewust.
Gooseneck state park, mooi om te zien, kost niet veel tijd.
Moki Dugway, mooie weg omhoog met uitzicht over Valley of the Gods.
Tip: Probeer een beetje vooraan in het vliegtuig te zitten, scheelt wachttijd bij immigratie want er zijn maar een paar bemande loketten.Ik wil bij Delta Comfort+ boeken. Dat is wel zo prettig op de lange afstand, en dan zit je altijd voorin.
De APC kiosken op SLC werden, beide keren dat ik daar was, alleen gebruikt door US citizens.
Alle andere nationaliteiten werden naar de bemande loketten geleid.
Ik heb het stuk van SLC naar Moab ook gereden en ik zit wat aan te hikken tegen het feit dat jullie dat stuk meteen na aankomst willen gaan rijden.Ik had hierop wel een reactie van je verwacht. ;)
4 uur rijden na een lange vlucht met 8 uur tijdverschil..... Ik zou het niet doen.
Een meer specifieke vraag betreft dag 10, van Stovepipe Wells (Death Valley) naar Groveland (Yosemite). Dat is best wel een langere dag, en hebben we dan voldoende tijd om te genieten van de uitzichten aan de Tioga Pass? Ik denk er over om een overnachting toe te voegen in Lee Vining, CA.Van SPW naar Groveland is naar mijn mening te ver voor één dag. Het is ruim 500km, reken op minstens 6 à 7 uur rijtijd. Dat betekent heel weinig tijd voor de Tioga Road en geen tijd voor zaken als Mono Lake en Bodie. Een extra overnachting in (de buurt van) Lee Vining is aan te bevelen.
Andere mogelijkheid is om de overnachting in Stovepipe Wells te verplaatsen naar Bishop, CA, maar blijft er dan voldoende tijd over voor Death Valley...
Het rentalcarcenter op SLC zit tegenover de terminal. Geen shuttlebus dus.De laatste keer SLC was toen we in 2013 van Yellowstone (en omgeving) kwamen. Je zou kunnen zeggen dat we nu die reis vervolgen.
Je loopt bij de terminal naar buiten, steekt de weg over en je bent bij de garage waar de verhuurders zitten.
Ik heb het stuk van SLC naar Moab ook gereden en ik zit wat aan te hikken tegen het feit dat jullie dat stuk meteen na aankomst willen gaan rijden.Al uitleg op gegeven. (http://forum.verenigdestaten.info/62/variant-op-de-golden-circle-zuid-west-usa/msg147719/#msg147719)
4 uur rijden na een lange vlucht met 8 uur tijdverschil..... Ik zou het niet doen.
Bovendien zou je Canyonlands ook per Jeep kunnen verkennen. Mooi stukje 4WD rijden !!Ik had hier al wat stukjes bekeken. Is wel avontuurlijk, al is het met de auto.
Je begint met een rit langs de Colorado River langs de Potash fabriek (wegnrs. 279 en 142)
Dan wordt de weg (nou ja, "weg" ) onverhard en hobbel je over de rotsen verder naar Canyonlands.
Goed plan om die Delicate Arch vroeg in de ochtend te bezoeken en zo niet alleen de hitte, maar ook de drukte te ontlopen.Het advies om die vroeg in de morgen te wandelen had ik al gelezen (onderweg geen schaduw). En we zijn toch vroeg wakker, dus dat komt goed uit.
Op de heenweg loop je over een rotsplateau omhoog, dan nog een relatief vlak stukje en tot slot een korte richel.
En dan sta je ineens plotseling en zonder dat je het zag aankomen bij Delicate Arch.
Om je een idee te geven: Ik ben van jouw leeftijd en deed over de heenweg 3 kwartier.
De terugweg is gemakkelijker want dan loop je naar beneden en dat duurde ½ uur
Dag 4. Voor deze dag heeft Christian al veel genoemd.Dead horse point is genoteerd voor de dag in Moab.
Dit is het bekende "Forrest Gump Point" waar je dat beroemde uitzicht hebt op Monument ValleyHad ik al opgenomen in mijn waypoints van Roadtripper en Google maps.
Dag 5 en 6. Heb je die extra dag bij Grand Canyon echt nodig ?Dit was dus wel een te ruime planning.
Dag 7. Ik neem aan dat je via de Sitgreaves Pass en Oatman wil rijden ? Mooie rit en Oatman is ook leuk.We rijden slechts een klein deel van Route 66 (de hele Route 66 is een vakantie op zich) maar ik wil dan wel volledig het deel rijden waar we komen, dus tot waar de Oatman Highway weer bij de I40 komt.
Needles als overnachtingsplaats vind ik minder geslaagd.
Needles is een stoffig snelwegdorpje waar niks te beleven is. Ik denk dat ik voor Bullhead of Laughlin zou kiezen.
Dag 9. Hier is al een heel topic over dus ook hier geen aanvullingen.De overnachting in Death Valley laat ik toch staan. Zoals Old Faitfull ook schrijft: “Door in Bishop te overnachten mis je het mooiste licht en de koelste uren in de ochtend en avond in Death Valley.”
Dag 10. je schrijft zelf al dat dit een lange reisdag gaat worden met (te) weinig tijd voor de Tioga Road.Zoals velen aangeven is mijn twijfel terecht: De Tioga Pass komt er te karig vanaf. Dat wordt te veel op de klok kijken om op een redelijke tijd op bestemming te zijn.
De oplossingen die je aandraagt zijn beide mogelijk.
Dag 12 en 13. Met die 2 overnachtingen in Three Rivers rij je wel een beetje onnodig op en neer door SequoiaJe hebt gelijk, maar het is die spagaat: proberen om zo mogelijk meerdere nachten in 1 hotel te blijven.
Is het geen idee om de overnachting van dag 12 te verzetten naar Grant Grove aan de noordkant van Sequoia/Kings canyon ?
Je kunt dan op dag 12 van Groveland naar Grant Grove rijden en je hebt die dag (meer) tijd voor Kings Canyon.
De volgende dag doe je (indien nodig) de rest van Kings Canyon en daarna rij je over de Generals Hwy door Sequoia naar Three Rivers.
Je hebt dan het gehele park gezien zonder onnodig op en neer rijden.
Dag 14 t/m 17 De Californische kust.Ik had de Best Western gezien, maar kon (en kan) nog niet boeken (lees: de prijs opvragen). Ik heb nu Motel6 gekozen, maar als de prijs goed is toch de Best Western nemen. Ziet er goed uit.
Ventura is een heel leuk plaatsje. Ligt tegen het strand aan.
Heb er vorig jaar overnacht in een (toen) splinternieuw gerenoveerde Best Western Plus.
Dat hotel (we reisden zoals gewoonlijk op de bonnefooi) zag er van buiten uit als een sjofel "auto voor de deur motel"
Toen de receptionist ons een paar kamers liet zien waren we echter meteen verkocht.
Hotel ligt op loopafstand van strand en centrum Ventura.
Maar ............ Is Ventura wel de omweg waard ?Met de kustroute is het net als met Route 66: een zo groot mogelijk deel ervan rijden. San Simeon is dus niet het volgend reisdoel, maar het doel is om zo zuidelijk mogelijk de kustroute starten.
Want laten we eerlijk zijn, komend van Three Rivers en met San Simeon als volgend reisdoel is Ventura een flinke omweg.
Kijk voor meer tips over de Californische kust de link hieronder:Ik had een deel van de route al zelf samengesteld (uiteraard met in gedachten wat ik op het forum lees) en kwam tot de conclusie dat een deel overeenkomt met dat topic.
------> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136274/#msg136274
ALS je Lucienne toch zover krijgt om "binnendoor" via de Shafer trail naar Canyonlands te rijden, doe dat dan aub met een geschikte auto.Ik denk niet dat ik Lucienne zover krijg, maar het duurt nog even voor het zover is... ;)
Nadeel van zo'n 4X4 Jeep is dat het huren van zo'n ding je een rib uit je lijf kost.De prijs voor zo'n 4X4 Jeep in juli is $230. Als je rekent dat je die iets meer dan 9 uur gebruik komt dat op $25 per uur.
Wij betaalden (een paar jaar geleden) incl. verzekeringen iets van 200 $ ........ Voor 1 dag ............. Slik .........
Welke keuzes je ook maakt, in die regio kun je eigenlijk geen verkeerde keus maken. Alles is mooi daar.
Wel of geen 4X4 in Moab, wel of geen Moki Dugway enz. zijn in dat totale plaatje dan ook maar details.
Jullie gaan gewoon een heel mooie trip maken.............
Nog een aanvullende vraag over autohuur.
Vanwege het toch wel grote prijsverschil vraag ik me af of alle nodige verzekeringen inclusief zijn.
Wat vermeld wordt is: LDW (gedeeltelijke schade- en diefstaldekking) en ALI (aanvullende aansprakelijkheidsverzekering met een dekkingsbedrag van USD 1 miljoen).
Verder: Iemand ervaring met Avis?[/i]
Johan.
Bij verhuurders moet je tegenwoordig vooral letten op welk systeem ze gebruiken voor tolwegen.
Ik meen dat Avis niet zo'n gunstige oplossing had, maar in het zuidwesten heb je bijna geen tolwegen.
Golden Gate Bridge e.d. kun je via internet betalen, mits binnen twee (?) dagen.
Nog een aanvullende vraag over autohuur.Dit zijn inderdaad de standaardverzekeringen die je nodig hebt, schade aan eigen voertuig en schade aan anderen. In de VS mag je dat 'gedeeltelijke' volgens mij schrappen, ik heb in elk geval nooit eigen risico hoeven betalen bij schade.
Wat vermeld wordt is: LDW (gedeeltelijke schade- en diefstaldekking) en ALI (aanvullende aansprakelijkheidsverzekering met een dekkingsbedrag van USD 1 miljoen).
Bij verhuurders moet je tegenwoordig vooral letten op welk systeem ze gebruiken voor tolwegen.Avis valt best mee qua administratiekosten bij tolverrekening.
Ik meen dat Avis niet zo'n gunstige oplossing had, maar in het zuidwesten heb je bijna geen tolwegen.
Golden Gate Bridge e.d. kun je via internet betalen, mits binnen twee (?) dagen.
....
Een verhaal apart zijn de bruggen in San Francisco.
Volgens mij kom ik voor het eerst op een tolweg in San Fransisco, dus aan het einde van de huurperiode, waardoor die convenience fee niet onnodig oploopt.Je komt van het zuiden (Monterey) de stad in. Je rijdt daarbij niet over een brug en dus heb je dan niets met tol te maken. Dat geldt alleen als je over de Golden Gate Bridge of een andere brug de stad uit en daarna weer in zou rijden.
Om toch de extra kosten en geharrewar te voorkomen is het wel handig om vooraf de auto te 'registreren' op www.bayareafastrak.org.
once you pass through an electronic toll, you will pay a convenience fee of $3.95 for each day of the entire rental, including any days on which an e-toll is not used, up to a maximum of $19.75 per rental month, plus the incurred tolls