Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Voorstel reis juli/aug 2023

Discussie gestart

Jeroen0302

Ik wil samen met vrouw en 2 kinderen in 2023 een trip door west Amerika doen en anders in 2024.
Nu wil ik "beide werelden" doen, dus voor mijn vrouw de diverse steden, voor de kinderen pretparken en andere dingen die ze leuk vinden en voor mij de Nat. parken. De kinderen zijn geen wandelaars, dus hoef ook geen dagen in een Nat. park te zijn. Maar bv in GC wil ik wel een dag zijn, om wellicht een helikopter vlucht te doen ofzo.

Ik zat zelf aan deze rit te denken, maar vermoedt dat sommige dagen te krap zijn.

Dag 1: Los Angeles (aankomst)
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles - Pismo beach
Dag 4: Pismo Beach - Monterey
Dag 5: Monterey - San Francisco
Dag 6: San Francisco
Dag 7: San Francisco - Yosemite National Park
Dag 8: Yosemite National Park - Sequoia National Forest
Dag 9: Sequoia National Forest - Bakersfield
Dag 10: Bakersfield - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Bryce Canyon Park
Dag 13: Bryce Canyon Park - Zion National Park
Dag 14: Zion National Park
Dag 15: Page
Dag 16: Page - The grand Canyon
Dag 17: The grand Canyon
Dag 18: The grand Canyon - Sedona
Dag 19: Sedona - Lake Havasu
Dag 20: Lake Havasu - Palm Springs
Dag 21: Palm Springs - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles (disney)
Dag 23: Los Angeles (disney)
Dag 24: Los Angeles (vertrek)

Op de diverse dagen gaan we uiteraard tussen begin- en eindpunt van elke dag ergens stoppen om tussendoor dingen te zien.
Ik lees graag tips, etc.
#1 - 15-01-2022, 19:12 uur

Cees A

Mooie plannen !
In welke periode van het jaar wil je deze reis gaan maken ?
Is dat toevallig, vanwege leerplichtige kinderen, in de zomervakantie ?

Edit:
 Ik lees wel je bericht, maar kijk niet naar de kop waar duidelijk staat in welke maanden je wil gaan. 
Sorry, zal voortaan beter opletten
#2 - 15-01-2022, 20:10 uur
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 20:14 uur door Cees A »

Cees A

Waarom rij je, komende van Las Vegas, eerst naar Bryce.  Heb je daar een bepaalde reden voor ?
Als je van Las Vegas naar Bryce rijdt kom je namelijk door Zion.   Kun je niet beter eerst Zion doen en dan Bryce

Tip:  Tussen Bakersfield en Las Vegas kom je, net na Barstow, langs Calico ghost town.  Misschien leuk voor de kids ?
Linkje naar info over Calico ghost town:  https://parks.sbcounty.gov/park/calico-ghost-town-regional-park/

Vraag:  Sla je de Tioga Road in Yosemite en Death Valley national park bewust over. ?
Als je alleen voor de Sequoiabomen naar Sequoia national park gaat, bedenk dan dat in Mariposa Grove in het zuiden van Yosemite ook Sequoia's groeien.
Je kunt dan Yosemite verlaten via de Tioga Pass en via Death Valley naar Las Vegas rijden.    Bekijk dit alternatief eens.

Heb je onze zuid-west voorbeeldroute al gezien ?   Bekijk de info bij die route eens.   Je vindt daar o.a. heel veel tips en links naar PDF kaarten van de parken zodat je ziet waar de bezienswaardige punten liggen.
 
#3 - 15-01-2022, 20:43 uur
« Laatst bewerkt op: 15-01-2022, 20:49 uur door Cees A »

Jeroen0302

Beste Cees,

idd juli/zomer ivm zomervakantie kinderen. Ze zijn 6 en 13, dus daar ontkom ik helaas niet aan.
De route van Las Vegas naar bryce, was idd fout. Dit moet idd eerst Zion zijn.

Om je andere vragen te beantwoorden:
Ik had Death Valley er wel bewust uitgehaald. Ik weet niet of mijn gezin en ik het een aanvulling vinden op de route, dus zodoende vanuit bakersfield door naar las vegas. Zodoende dus onbewust niet gekeken naar de Tioga Road.

En idd alleen Sequoiabomen kijken :), dus als ik daar niet speciaal voor om hoeft te rijden win ik wellicht ergens wat tijd.
Wat zou een mooie overnachting zijn als ik de Tioga road neem?

En is mijn planning beetje haalbaar, qua afstand en tijd dat ik neem voor de locaties en dan voor de parken.

PS. ik had idd de voorbeeld routes gekeken en kan daar echt iets mee.
#4 - 15-01-2022, 22:39 uur

Cees A

De temperatuur in Death Valley kan in de zomermaanden de 50 graden Celsius aantikken en dat is geen temperatuur om lang buiten je airco auto te verblijven.
Als je bij die temperatuur uit je auto stapt voel je je een beetje als een soepballetje in een pan tomatensoep.   1smile
Toch wil ik een lans breken voor Death Valley want ondanks die hoge temperaturen is het een fantastisch mooi en fascinerend park.
Zelfs als je in dit park weinig uit de auto komt is het de moeite waard.

Je zou, om je een beeld te vormen van dit park, eens bij Google afbeeldingen moeten zoeken met de volgende zoektermen:
Death Valley national park. (voor een algemeen beeld van het park)
Death Valley national park artist's palette. (bekijk de gekleurde rotsen langs deze drive die je met de auto kunt rijden)
Death Valley national park Mosaic canyon. (Je vind deze canyon net voor Stovepipe Wells}
Death Valley Zabriskie Point. (Mooi uitzichtpunt)
Death Valley Badwater basin. (laagste punt in de VS)
In de voorbeeldroute worden nog meer dingen genoemd en je vindt daar ook een linkje naar een PDF kaart van het park waarop je kunt zien waar e.e.a. ligt.

Tussen Yosemite en Las Vegas heb je, afhankelijk van je plannen, diverse overnachtingsmogelijkheden
Ik ga er van uit dat jullie tussen Yosemite en Las Vegas 1 overnachting doen en in dat geval zou ik het plaatsje Bishop willen aanbevelen.
Dit plaatsje ligt ongeveer halverwege Yosemite en Las Vegas en je vindt hier diverse hotels en restaurants.
Mijn persoonlijke favoriet is deze Comfort Inn:  --> https://www.choicehotels.com/en-uk/california/bishop/comfort-inn-hotels/ca951

Op weg van Yosemite naar Death Valley kom je, als je van de Tioga Pass af komt eerst langs Mono Lake met z'n boven water uit stekende kalksteentorens.
Net voor Lone Pine kom je langs Manzanar. Een kamp waar in de 2e wereldoorlog Amerikanen van Japanse afkomst werden opgesloten.
Naast Lone Pine liggen de Alabama Hills en in dit gebied zijn vele films (westerns) opgenomen.

Jeroen schrijft: Is mijn planning beetje haalbaar, qua afstand en tijd dat ik neem voor de locaties en dan voor de parken.
Bij een routeplanning moet je, maar dat schrijf je zelf ook al, niet alleen rekening houden met afstanden en rijtijden, je plannen in de parken en steden zijn zeker zo belangrijk, zo niet belangrijker !
 
Afstand en rijtijd kun je uitrekenen met Google maps .
Of, nog gemakkelijker,  je kijkt bij de zuid-west voorbeeldroute, want daar worden afstanden en rijtijden vermeld.
Let op !   Zowel bij Google maps als bij de voorbeeldroute zijn de rijtijden exclusief alle pauzes en stops zijn die je onderweg maakt.

Een tijdsplanning voor wat betreft de parken en steden is afhankelijk van ieders persoonlijke plannen en interesses.
Je zou dus eigenlijk van ieder park en van iedere stad moeten uitzoeken wat je daar wil gaan zien, bekijken of ondernemen.
Kost wat tijd en moeite, maar dan heb je ook een reis die helemaal is afgestemd op jouw wensen. 
Als je niet weet waar je moet beginnen kun je als leidraad de voorbeeldroute aanhouden.
Daar krijg je in ieder park en in iedere stad voldoende tijd om de highlights te bezoeken / te bekijken plus tijd voor een paar korte/middellange wandelingen.
In de parken / steden waar jullie iets extra's willen doen zou je dan voor die extra activiteiten ook extra tijd moeten reserveren.

Mijn voorstel: 
Je hebt nog tijd genoeg dus begin eens gewoon bij het begin en bekijk de infolinks bij de voorbeeldroute over de parken en steden eens wat uitgebreider.
Ga bijvoorbeeld op de websites van de parken via de zwarte menubalk bovenaan naar ----> "Plan your visit" ---> "Things to do"
Je komt dan ongetwijfeld vele dingen tegen die je zou willen gaan doen en zo krijgt je route steeds meer vorm
Alle vragen die bij dat opzoeken  in je opkomen kun je die hier stellen. Je hebt nog tijd genoeg om alles perfect voor te bereiden.
#5 - 16-01-2022, 10:00 uur

Jeroen0302

Goedemorgen Cees,

dank voor de uitgebreide info. Dat stukje van dat kamp in de 2e wereldoorlog zou mijn zoon weer aanspreken. Die is helemaal gek van de historie van oorlogen, etc.

Ik had nu Sedona en Prescott opgenomen in de planning, maar is die route de moeite waard? Zat nog te denken om na de GC via seligman een stukje route 66 naar kinsman te pakken dan door naar Lake Havasu.

alvast bedankt voor de genomen moeite
#6 - 16-01-2022, 10:57 uur

jhbechthum

Toch wil ik een lans breken voor Death Valley want ondanks die hoge temperaturen is het een fantastisch mooi en fascinerend park.
Zelfs als je in dit park weinig uit de auto komt is het de moeite waard.
Mee eens.
Ook bij 53°C (2019 toen wij er waren) is het goed te doen en een hele belevenis/waarneming  :afro:
Ik beschrijf de wind in je gezicht alsof je de oven open doet na het bakken van b.v. een cake.

Johan
#7 - 16-01-2022, 12:07 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Cees A

Kijk,  dat bedoel ik.  Als je je interesses vermeldt krijg je gerichtere tips.
Als je zoon interesse heeft in militaire zaken zou je vooraan in Death Valley een stop moeten maken bij Father Crowley Vista Point.
Bij dit uitzichtpunt kijk je uit over Rainbow Canyon, ook wel Star Wars Canyon genoemd en dit is laagvlieggebied voor de Amerikaanse luchtmacht.
Hier kun je, als er tenminste gevlogen wordt, de straaljagers op ooghoogte of nog lager door de canyon zien vliegen.
Zie bijvoorbeeld deze youtube: https://www.youtube.com/watch?v=BDdPcm955Bw
Je moet wel een beetje geluk hebben met dat vliegen
Ik ben diverse keren in Death Valley geweest maar heb dat vliegen door de Canyon nog maar 1 keer meegemaakt.
Bij mijn laatste bezoek aan Death valley hadden we bijvoorbeeld dikke pech.
We kwamen toen van Alabama Hills en daar vlogen de jets af en aan op weg naar Rainbow Canyon. Veelbelovend ..........
Toen we later bij Father Crowley Point arriveerden vloog er nog geen dooie mus door de canyon.

Jullie route bekijkende kom ik nog meer plaatsen tegen met militaire bezienswaardigheden
In San Francisco zou je vliegdekschip Hornet kunnen bezoeken.
De Hornet ligt in de haven van Alameda, dat is aan de overkant van de baai, aan de kank van Oakland. Even de Bay Bridge over dus.
Zie infolinkje: -----> https://uss-hornet.org/

In Palm Springs, bij het vliegveld van Palm Springs is een mooi luchtvaartmuseum.
Infolinkje: -----> https://palmspringsairmuseum.org/
Als je zelf een beetje wil "vliegen" kun je in Palm Springs met de Aerial Tramway (kabelbaan) naar Mount San Jacinto.
Tijdens die kabelbaan tocht draait de cabinevloer heel langzaam 360 graden dus je hebt uitzicht naar alle kanten.
Aanraden als het beneden in Palm Springs schroeiend warm is. Bovenop Mt. Jacinto is het ongeveer 20 graden koeler dan beneden.

V.w.b. Sedona en Prescott:  Beide plaatsen zijn leuk voor een kort bezoek maar de route Kingman - Oatman - Lake Havasu City is ook mooi.
In Sedona kun je bv door de hoofdstraat van het stadje lopen en wat winkelen of een jeeptour maken door de rode rotsen omgeving.
Of je rijdt naar het wat hoger gelegen vliegveld en parkeert daar je auto (is gratis)   
Tegenover die parkeerplaats is een mooi uitzichtpunt. Hier kijk je uit over Sedona en de "rode rotsen"omgeving.

Bij Sedona ligt het mooie Slide Rock State Park: Zie ---->  https://www.youtube.com/watch?v=ZLalgfDk_lg
Waterratten kunnen hier via een natuurlijke waterglijbaan over de rotsen naar beneden glijden.
Ga wel vroeg in de ochtend naar Slide Rock want de parking loopt snel vol !!

Als je van wandelen zou houden kun je vele dagen doorbrengen in zowel Sedona als Prescott.
Kijk maar eens bij een van onze andere voorbeeldroutes, die door Arizona en New Mexico
Een paar jaar geleden hebben wij zelf een hele week in Prescott gezeten en het jaar daarop zijn we nog eens voor 4 dagen teruggegaan.
Genoeg te doen daar !    Ik vrees echter  dat je kids daar niet voor te porren zijn.   innocent

V.w.b. de route Kingman-Oatman-Lake Havasu:
Voordat je in Kingman arriveert zou je een stop moeten maken in het Route 66 plaatsje Seligman.
Zie: ----> https://www.route66roadtrip.com/route-66-seligman-arizona.htm
Seligman is een beetje een "tourist trap" maar best leuk.

De weg van Kingman naar Oatman loopt over het traject van de oude Route 66.
Het wegnummer is tegenwoordig geen 66 meer, maar 10.  Overal kom je echter de oude Route 66 borden en logo's nog tegen.
Oatman is een oud western-mijnstadje en leuk voor een korte stop.
Er lopen vele ezeltjes door Oatman en diverse winkels verkopen wortels zodat je die ezels kunt voeren (en die beesten weten dat !! )
Die ezels zijn trouwens nazaten van voormalige mijnwerkers-ezels.
Zoek maar eens op Youtube naar video's over Oatman.

Lake Havasu city is een leuk overnachtingsplaatsje.  Het heeft een aantrekkelijk centrum(pje) en er zijn veel hotels en restaurants.
Lake havasu city state park is leuk voor een korte avondwandeling langs de Colorado River.
EN ....... er is natuurlijk London Bridge.  Huh ? ......... London Bridge ?    Jazeker, London Bridge.
Google maar eens hoe die brug daar terecht kwam.   1smile

Dus .......... Moeilijk kiezen denk ik.   Beide routes zijn aantrekkelijk ............  Succes met kiezen.

#8 - 16-01-2022, 12:29 uur

Jeroen0302

Mooie tips. De load is beetje verdeeld; in hou van natuur en hiken, mijn vrouw van leuke dorpjes en rond zwerven in winkels en de kinderen pretparken, musea, etc. Dus op basis van dat ben ik dus de reis aan het samen stellen.

Als ik zo voor nu de tips en linkjes bekijken, dan denk ik dat voor me ga focussen op de volgende route:

Dag 1: Los Angeles (aankomst) (beetje bijkomen)
Dag 2: Los Angeles (Venice beach, hollywood, etc)
Dag 3: Los Angeles - Pismo beach (tussenstop oa in santa barbara)
Dag 4: Pismo Beach - Monterey (langs Big Sure)
Dag 5: Monterey - San Francisco (tussenstop in Santa Cruz)
Dag 6: San Francisco (warf, Alcatraz, etc)
Dag 7: San Francisco - Yosemite National Park
Dag 8: Yosemite National Park (bezoek aan park en mariaposa grove)
Dag 9: Yosemite National Park - Bishop (tussenstop oa Manzanar)
Dag 10: Bishop - Las Vegas (tussenstop Death Valley)
Dag 11: Las Vegas (strip, etc.)
Dag 12: Las Vegas - Zion National Park
Dag 13: Zion National Park - Bryce Canyon Park
Dag 14: Bryce Canyon Park - Page
Dag 15: Page (diverse dingen ondernemen)
Dag 16: Page - The grand Canyon
Dag 17: The grand Canyon (diverse dingen ondernemen)
Dag 18: The grand Canyon - Sedona of Prescott
Dag 19: Sedona/Prescott - Lake Havasu
Dag 20: Lake Havasu - Palm Springs (wellicht via Joshua tree, route 62)
Dag 21: Palm Springs - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles (disney)
Dag 23: Los Angeles (disney)
Dag 24: Los Angeles (vertrek)

Ik kijk nog even waar ik dag 18 dan eindig. Sedona of Prescott. Wat groter plaatsje met winkels vind me vrouw leuker :)
#9 - 16-01-2022, 15:12 uur

Cees A

Een paar opmerkingen en nog wat losse tips over je route.
Ik heb je route hieronder gekopieerd en frommel mijn opmerkingen plus  tips ertussen.

Dag 1: Los Angeles (aankomst) (beetje bijkomen)
Dag 2: Los Angeles (Venice beach, hollywood, etc)
-- Tip:  Naast het Chinese Theatre op Hollywood Boulevard ligt de Hollywood & Highland shopping mall.
-- In dat shopping center staat een soort van poort / trappenhuis met 3 loopbruggen boven elkaar.
--  Vanaf die loopbruggen heb je een mooi zicht op de heuvels met de Hollywood letters.
-- Zie: ---> https://www.flickr.com/photos/69730369@N06/15637966614/in/photostream/
-- En deze: ---> https://www.flickr.com/photos/69730369@N06/15637964094/in/photostream/
-- Want laten we eerlijk zijn, in LA zijn geweest en dan geen foto hebben van het Hollywood Sign kan natuurlijk niet.  Toch ?
-- Misschien vind je het leuk om de auto in Santa Monica te laten staan en dan langs het strand naar Venice Beach te lopen ?
-- Kan best want dat is maar 1,6 mijl, of 2,6 km.   Als je niet wil lopen,  je kunt ook fietsen huren in Santa Monica en naar Venice fietsen

Dag 3: Los Angeles - Pismo beach (tussenstop oa in santa barbara)
Dag 4: Pismo Beach - Monterey (langs Big Sure)
Dag 5: Monterey - San Francisco (tussenstop in Santa Cruz)
-- Tips over de kustweg, Hwy 1, kun je vinden bij de zuid-west voorbeeldroute.

Dag 6: San Francisco (warf, Alcatraz, etc)
Dag 7: San Francisco - Yosemite National Park
-- Ook over San Francisco kun je tips vinden bij de voorbeeldroute.
-- Let op: De bruggen in San Francisco zijn tolbruggen.
-- Alleen het verkeer dat de stad in gaat moet tol betalen, de stad uitrijden is gratis.
-- Op de Golden Gate Bridge is de tolheffing electronisch.
-- Mocht je met je huurauto de Golden Gate Bridge over gaan richting stad betaal dan, om naheffing te voorkomen,  je tol op tijd.
 
-- Je kunt die tol on-line betalen met je creditcard onder vermelding van het kenteken van je huurauto.
-- Bij de voorbeeldroute  staat bij de info over San Francisco een linkje naar een pagina met info hoe je die tol kunt betalen.
 
Dag 8: Yosemite National Park (bezoek aan park en mariaposa grove)
-- Zie voorbeeldroute voor info
-- Probeer het weekend in Yosemite te vermijden.  Yosemite + weekend = poepiedruk, filerijden, en zoeken naar parkeerplaatsen.

Dag 9: Yosemite National Park - Bishop (tussenstop oa Manzanar)
-- Ehh, Manzanar ligt bij Lone Pine en dat is NA Bishop. Manzanar is dus iets voor dag 10

Dag 10: Bishop - Las Vegas (tussenstop Death Valley)
Dag 11: Las Vegas (strip, etc.)
Dag 12: Las Vegas - Zion National Park
-- Let op ! Je komt vandaag in een andere tijdzone en je verliest 1 uur

Dag 13: Zion National Park - Bryce Canyon Park
-- Je houdt niet van wandelen maar de Canyon Overlooktrail moet je vandaag toch even lopen.
-- Zie voorbeeldroute / Zion met info over dit korte trailtje.

Dag 14: Bryce Canyon Park - Page
-- Zie voorbeeldroute met tips over Bryce.

Dag 15: Page (diverse dingen ondernemen)
Dag 16: Page - The grand Canyon
Dag 17: The grand Canyon (diverse dingen ondernemen)
-- Ben benieuwd welke dingen, afgezien van die Heli-tour over Grand Canyon,  je bij Page en Grand Canyon nog meer gaat ondernemen.

Dag 18: The grand Canyon - Sedona of Prescott
Dag 19: Sedona/Prescott - Lake Havasu
-- Kijk eens goed naar de ligging van Sedona en Prescott.
-- Het lijkt me namelijk nogal een omweg om vanaf Grand Canyon eerst naar Sedona en Prescott te gaan en daarna naar Lake Havasu.
-- Ik ben van mening dat je beter kunt kiezen.
-- Of je rijdt naar Sedona / Prescott en vervolgt daarna je route via de Hwy's 89 en 60 en de snelweg Interstate 10 naar Palm Springs.
-- Of je schrapt Sedona/Prescott en je rijdt van Grand Canyon via Kingman en Oatman naar Lake Havasu City.
 
Dag 20: Lake Havasu - Palm Springs (wellicht via Joshua tree, route 62)
Dag 21: Palm Springs - Los Angeles
Dag 22: Los Angeles (disney)
Dag 23: Los Angeles (disney)
Dag 24: Los Angeles (vertrek)

Nog een laatste tip: 
Als dit jullie 1e Amerikareis is, lees dan het bericht eens door. waarnaar ik hieronder link.
In dat forumbericht heb ik wat informatie voor beginners bij elkaar gezet.
Linkje: --->  https://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/tips-en-suggesties-voor-de-eerste-tour/msg131166/#msg131166

 
#10 - 16-01-2022, 18:22 uur

Jeroen0302

Beste Cees,

dank voor weer de extra tips. Enkele had ik al gelezen en meegekomen in mijn route.

Omtrent dingen doen bij page: Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell bezoeken
Omtrent dingen doen bij GC: denk beetje wandelen, ff op adem komen van alle ritten en de kinderen even rust geven.

Gedeelte over prescott. Wat zou jij aanraden?

1. Lake Havasu en joshua tree laten vallen en wellicht een dagje langer in Prescott blijven en dan lange rit richting Palm springs om daar weer te overnachten.
2. Sedona/prescott skippen en dan jou voorgestelde route en dan via Joshua tree, naar Palm springs
3. Wellicht nummer 1, maar dan zonder extra dag presscott en wellicht nog een dagje san diego doen?
4. iets heel anders.

Probleem is dat ik vele mooie opties zie, maar kom er waarschijnlijk maar 1x in mijn leven, dus wil dan wel eruit halen wat mogelijk is.
Zonder te overhaastig alles zien. Daarbij komt dat ik de enige ben die gaat rijden, dus moet ook beetje op me zelf letten

#11 - 16-01-2022, 18:58 uur

Cees A

Gedeelte over prescott. Wat zou jij aanraden? 

Mijn mening is dat je een keuze zou moeten maken tussen 2 routes.
De 1e route is die vanaf Grand Canyon via Sedona naar Prescott en dan de volgende dag naar Palm Springs.
De 2e route is van Grand Canyon via Seligman, Kingman en Oatman naar Lake Havasu en de volgende dag naar Palm Springs.

De 2e route is een stuk rustiger dan route 1 maar in principe en als je toch niet echt gaat wandelen zijn beide routes  mogelijk.
Wat jij eigenlijk wil, beide routes min of meer samenvoegen en eerst naar Sedona / Prescott rijden en daarna nog naar Lake Havasu City lijkt mij teveel van het goede.
In theorie en als je alleen naar de rijtijden kijkt zou het kunnen, maar ik ben bang dat het teveel is.


#12 - 16-01-2022, 20:24 uur
« Laatst bewerkt op: 17-01-2022, 10:48 uur door Cees A »

Andrewthis

Gedeelte over prescott. Wat zou jij aanraden? 

Mijn mening is dat je een keuze zou moeten maken tussen 2 routes.
De 1e route is die vanaf Grand Canyon via Sedona naar Prescott en dan de volgende dag naar Palm Springs.
De 2e route is van Grand Canyon via Seligman, Kingman en Oatman naar Lake Havasu en de volgende dag naar Palm Springs.

De 2e route is een stuk rustiger dan route 1 maar in principe en als je toch niet echt gaat wandelen zijn beide routes  mogelijk.
Wat jij eigenlijk wil, beide routes min of meer samenvoegen en eerst naar Sedona / Prescott rijden en daarna nog naar Lake Havasu City lijkt mij teveel van het goede.
In theorie en als je alleen naar de rijtijden kijkt zou het kunnen, maar ik ben bang dat het teveel is.
Ik wil aan het begin van het nieuwe jaar naar Anchorage, Alaska, gaat het dan veel sneeuwen?
#13 - 28-01-2022, 09:15 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15