Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yellowstone Grand Teton

Discussie gestart

Pino

Bovenstaand gaat het in 2019 worden. Nog een tijdje voor de planning, maar laat de voorpret maar komen.
Eerste idee is 2 weken vanuit SLC met een campervan.
Vragen vooraf:
Juni?
Voegt een derde week veel toe?
Andere luchthaven?
Rocky Mountain NP?

(ondertussen zijn we nog steeds de plaatjes van 2015 Oregon en 2017 Utah aan het verwerken)
#1 - 10-05-2018, 19:47 uur

Old Faithful

Bovenstaand gaat het in 2019 worden. Nog een tijdje voor de planning, maar laat de voorpret maar komen.
Eerste idee is 2 weken vanuit SLC met een campervan.
Vragen vooraf:
Juni?
Gunstige maand met lange dagen. In de hoge gebieden kun je nog last hebben van sneeuw, met name op wandelpaden.
Voegt een derde week veel toe?
Indien mogelijk zou ik daar altijd voor kiezen.  :afro:
Andere luchthaven?
Voor Yellowstone en Grand Teton is Salt Lake City de dichtstbijzijnde grote internationale luchthaven. Als je ook naar Rocky Mountain N.P. wilt, kan Denver een goed alternatief zijn.
Rocky Mountain NP?
Mijns inziens  ook de moeite waard, zeker als je wilt wandelen.

Ik weet niet hoeveel tijd je per se in Yellowstone en Grand Teton door wilt brengen, maar in drie weken  zou ik een mooi rondje Denver - Black Hills - Yellowstone - Grand Teton - Rocky Mountain N.P. - Denver kunnen maken.  Eventueel zou je in Salt Lake City kunnen beginnen en in Denver eindigen of andersom. Je zult dan wel met drop off kosten te maken krijgen en je moet een verhuurder vinden met vestigingen in zowel Salt Lake City als Denver. Voor autohuur geen probleem, voor een camper(van) zou dat moeilijker kunnen zijn. Ik heb het idee dat gunstige vliegtickets voor Denver wat gemakkelijker te vinden zijn dan voor Salt Lake City.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 10-05-2018, 22:44 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

Je kent me inmiddels goed genoeg om te weten dat ik niet gecharmeerd ben van grote routes en ver uit elkaar gelegen parken afwerken in (te) weinig tijd.
Als je kiest voor een vakantie van 2 weken, pas daar dan je route op aan. Hou die route lekker compact
Als je kiest voor ver uit elkaar gelegen parken (plus de bezienswaardigheden daar tussenin) pas dan je vakantieduur aan.

Bedenk dat je voor Yellowstone en Grand Teton alleen al ongeveer 1 week kwijt bent.
Reken voor alleen nog maar de highlights van Yellowstone maar gerust op 3 volle dagen (4 nachten)
Wil je nog wat extra's ondernemen in Yellowstone dan komt er nog wat extra tijd bij.

Voor alleen de highlights / uitzichtpunten van Grand Teton is 1 overnachting genoeg.
Wil je wat trails gaan lopen dan komt er al snel 1 of 2 dagen bij (afhankelijk van de trails die je gaat lopen)

Kies je voor een vakantie van 2 weken dan zou je vanaf Yellowstone via Idaho Falls, Craters of the Moon en Twin Falls terug naar SLC kunnen rijden.
Tip:  Zorg dat je in een weekend in Twin Falls bent, dan zie je de base-jumpers van de Perrine bridge af springen.
Vóór Salt Lake City zou je nog naar Antelope Island kunnen gaan en in Salt Lake City kun je je ook best een paar dagen vermaken.

Ga je 3 weken of langer, dan heb je natuurlijk meer mogelijkheden.
Kijk eens naar onze Denver-Yellowstone voorbeeldroute voor tips en een basis-routeschema
Schrap de plaatsen waar je al geweest bent (Moab ? ) en voeg de vrijkomende dagen toe aan de plaatsen die nieuw zijn voor jou.
De tijdsverdeling van die voorbeeldroute is namelijk ook niet echt ruim en als je ergens wat meer wil dan alleen de highlights kun je op die plaatsen best wat extra tijd gebruiken.

Juni als reismaand:
Ik was 2 jaar geleden in Yellowstone in de week vóór het Memorial Day Weekend.
Heerlijk rustig.  Je kon overal parkeren waar je maar wilde.
Maar ...... De zuidelijke ingang (tussen Yellowstone en Grand Teton) was nog maar net 1 week open, in Yellowstone sneeuwde het 's nachts nog af en toe en de Dunraven Pass was nog gesloten.  (die zou in het Mem. Day Weekend open gaan)
Toen wij vrijdag voor het Mem. Day Weekend het park verlieten en naar Idaho Falls reden kwamen we een onafgebroken rij campers en volgeladen auto's tegen die richting Yellowstone reden.
Wij blij dat we net op tijd weg waren .............................

Conclusie:
Wil je rust en neem je het risico van bepaalde afgesloten wegen op de koop toe, ga dan eind mei naar Yellowstone
Hou je van (veel) gezelschap  1smile ga dan na het memorial day weekend als het Amerikaanse vakantieseizoen is begonnen.
PS:  Ga ook niet TE vroeg naar Yellowstone, want dat is de goden verzoeken.

Ben benieuwd naar je reisplanning
#3 - 11-05-2018, 00:24 uur

Pino

Food for thought!
Memorial Day is het laatste weekend van mei,  mogelijk is daarvoor dan wel fris en kans op sneeuw.  We willen bloemen zien. Dat we niet alleen zijn is  nauwelijks te vermijden.
#4 - 11-05-2018, 21:50 uur

Ben2USA

In het hooggebergte en zeker op het hele Colorado plateau is het half Juli voor bloemenpracht. Wij zagen genoeg bloemen om ons bezig te houden en reden er mei en juni rond.

Zie https://zwerfuil.wordpress.com/2018/06/ en eerder.
#5 - 05-06-2018, 21:04 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Pino

Het begint vorm te krijgen.
Vlucht en campervan zijn geboekt voor tweede helft juni.
Eerste camping bij West Yellowstone en dan aansluitend 4 nachten campground bij Canyon Village (veel plekken waren er niet meer) in het centrum van het park.
Daarna invullen met andere plekken rond het park (Cody, Jackson, Grand Teton).
Nu de onderwerpen weer eens doorlezen :-)
#6 - 02-02-2019, 21:17 uur

Cees A

Ah, mooi.   :afro:   
Het begin is gemaakt.  Ben benieuwd naar de rest
#7 - 04-02-2019, 08:08 uur

Ben2USA

Kan ik je verleiden met Rockey Mts NP?
Zie https://zwerfuil.wordpress.com/2018/06/01/  en verder!
#8 - 04-02-2019, 11:27 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Pino

Kan ik je verleiden met Rockey Mts NP?
Zie https://zwerfuil.wordpress.com/2018/06/01/  en verder!
Ik zie er prachtige plaatjes van. Maar het ligt aardig uit de richting en als we wat speling hebben in het schema zie ik wat MTB-en bij Jackson (Teton area) of Park City ook wel zitten.
#9 - 04-02-2019, 22:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15