Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Yes over 4 weken start onze reis!

Discussie gestart

Daantje030

Hoi allemaal,

Over 4 weken zijn mijn vriend en ik aangekomen in San Fransisco. Ik vind het leuk om mijn route hier te delen. Ter inspiratie voor anderen en misschien hebben jullie nog specifieke tips, al zijn er natuurlijk genoeg topics waar ik goede berichten kan vinden  :D

1. San Francisco
2. Yosemite National Park
3. Via Highway 1....
4. Monterey
5. Santa Barbara
6. Los Angeles
7. Palm Springs
8. Tucson
9. Sedona
10. Grand Canyon
11. Monument Valley
12. Page
13. Bryce Canyon National Park
14. Zion National Park
15. Death Valley
16. Las Vegas


#1 - 10-04-2019, 09:35 uur

Chris RTA

Tips:

Schrijf je route eens uit van dag tot dag. Evt met alle bezienswaardigheden erbij die je van plan bent te gaan bezichtigen en het aantal te rijden kilometers per dag. Dan krijg je ook voor jezelf een goed beeld van je route.
-Dan wordt het wellicht een inspriratie voor andere. Nu is het alleen een opsomming van een paar plaatsen.
-Dan is het voor andere makkelijker om aanvullingen te geven. Anders zit men hier hele verhalen te typen terwijl 80% wellicht al in je route staat.

Lees veel topics door en gebruik de zoekfunctie en lees veel reisverslagen van andere.
Volgens mij zijn er al vaker mensen geweest op de plekken die je aangeeft. Dus zat te vinden.
#2 - 10-04-2019, 11:27 uur

Dirc

Zonder inderdaad te ver in detail te treden:

Is je reis geen enorme haastklus?
-Je gaat van SF naar Yosemite en terug naar Hwy 1? Dan zie je dus niets van Yosemite en rij je zo ongeveer heen en weer. Zie ook google maps.
-Los Angeles is nogal een ruim begrip. Wat ga je daar doen? Disney, Universals, Santa Monica, Walk of Fame, Griffith, Farmers market etc, etc, etc. Dat is al goed voor een halve week.
-Eigenlijk geldt dat voor zo ongeveer alles wat je in 1 dag doet. Je reist ergens heen en wilt ook nog wat zien? Tucson kun je zo 3-4 dagen blijven. Sedona toch wel 1 of 2, Page 2-3, Grand Canyon minstens 1, Zion 2, Las Vegas zou ik 2 weken kunnen blijven.

Kortom, je bent eigenlijk overgestapt op de chinese methode waar hele bussen in 2 weken van Amsterdam via Madrid en Rome naar Moskou reizen.
#3 - 11-04-2019, 14:30 uur

Cees A

Over 4 weken zijn mijn vriend en ik aangekomen in San Fransisco. Ik vind het leuk om mijn route hier te delen. Ter inspiratie voor anderen en misschien hebben jullie nog specifieke tips, al zijn er natuurlijk genoeg topics waar ik goede berichten kan vinden . 
Ben het voor 100% met Chris eens.  Je routeplan is niet meer dan een opsomming van plaatsen die je aandoet.
Het belangrijkste, hoe lang je in de die plaatsen blijft,  staat er niet bij.
Als je specifieke tips wil hebben over een bepaalde stad of een bepaald park is je verblijfsduur aldaar toch best wel belangrijk.
Iemand die 2 volle dagen in een park is kan daar namelijk veel meer doen dan iemand die er slechts ½ dag op doorreis doorheen sjeest.

Ik mis ook info over jullie interesses.  Fanatieke wandelaars zoeken namelijk heel andere "specifieke tips" dan iemand die tevreden is met een selfie op een uitzichtpunt en een wandeling ziet als tijdverspilling.   Begrijp je een beetje wat ik bedoel ?

Ik heb in je vorige topics gezien dat het niet jouw gewoonte is om te antwoorden op onze vragen.
Dat geeft niet, maar als je "specifieke tips" wil krijgen zul je toch eerst zelf wat meer informatie over je reis moeten geven.
Ik wil je, ook als je niet meer reageert, tot slot nog een heel fijne reis wensen.
#4 - 11-04-2019, 15:09 uur
« Laatst bewerkt op: 12-04-2019, 02:03 uur door Cees A »

Daantje030

Bedankt voor jullie reacties!

Nu snap ik dat het inderdaad slimmer is om de route per dag uit te schrijven.  Ben nogal druk, vandaar soms mijn late reacties sorry! We hebben een pakketreis van GoAmerika geboekt met hier en daar kleine aanpassingen. We hebben een wensenlijst, waarin bewuste keuzes/concessies gemaakt moesten worden. Graag deel ik mijn uitgebreide route  :)

dag 1 Amsterdam -  San Francisco
dag 2 San Francisco
dag 3 San Francisco
dag 4 auto ophalen in Downtown SF en naar Yosemite National Park. Reden waarom we heen en terug rijden, is omdat we dit niet willen missen en ook highway 1 willen zien. Hadden misschien beter in LV kunnen aankomen en dan het rondje rijden, maar dit was de aanbieding, dus een bewuste keuze
dag 5 Monterey
dag 6 Santa Barbara
dag 7 Los Angeles
dag 8 Los Angeles
dag 9 Palm Springs
dag 10 Tucson
dag 11 Tucson
dag 12 Tucson (bewust 3 dagen om tussendoor ook te relaxen in een mooi resort)
dag 13 Sedona
dag 14 Grand Canyon National Park
dag 15 Monument Valley
dag 16 Lake Powell
dag 17 Bryce Canyon National Park
dag 18 Zion National Park
dag 19 Death Valley
dag 20 Las Vegas
dag 21 Las Vegas
dag 22 vliegen we terug
#5 - 16-04-2019, 14:27 uur

Cees A

Dit geeft inderdaad een duidelijker beeld van je reis.
Ik ga niet in op dit schema en hoe e.e.a. anders cq beter had gekund want het is nu eenmaal zo geboekt en wijzigen kan waarschijnlijk niet.
Ik kan je wel een heleboel tips geven over deze route en daarvoor verwijs ik je naar 2 van onze voorbeeldroutes.

Kijk niet naar het reisschema van die voorbeeldroutes want je hebt al een route.
Kijk naar de informatie die daaronder staat.  Informatie en tips over de parken en plaatsen die jullie aandoen en PDF kaarten van de nationale parken zodat je ziet waar alle bezienswaardige punten liggen.

De 1e voorbeeldroute waar ik naar verwijs is de zuid-west route.
Linkje:--->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/

De 2e route is een route door Arizona en New Mexico en daarin vind je veel info over Tucson en Sedona.
 Linkje: --->  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/arizona-en-new-mexico/
De info over Tucson staat redlijk bovenaan, voor Sedona moet je een eind naar beneden scrollen.

In die beide voorbeeldroutes zul je genoeg tips vinden om je reis (meer dan) 2 keer te vullen.
Kies er de dingen uit die je wil.
Have fun ............. Groetjes,  Cees
#6 - 16-04-2019, 15:50 uur

Cees A

O ja, toch nog één dingetje over je schema.
Je rekent in nachten en dat geeft een vertekend beeld.

Bij Tuscon schrijf je bijvoorbeeld dat je 3 dagen hebt voor Tucson. 
Dat is niet zo want op dag 10 moet je eerst nog een aantal uren reizen van Palm Springs naar Tucson.

Hetzelfde bij dag 4 en 5.
Het is een halve dag rijden van San Francisco naar Yosemite dus in feite heb je maar een halve dag om iets van Yosemite te zien.
Op dag 5 moet je weer opnieuw een halve dag terug naar de kust rijden,  naar Monterey,  dus ook daar is je resterende tijd beperkt.

Ook op andere dagen in je schema beperkt de (soms lange) reistijd de tijd die je ter plaatse over hebt om iets te zien / doen / ondernemen.
#7 - 16-04-2019, 16:02 uur

Daantje030

O ja, toch nog één dingetje over je schema.
Je rekent in nachten en dat geeft een vertekend beeld.

Bij Tuscon schrijf je bijvoorbeeld dat je 3 dagen hebt voor Tucson. 
Dat is niet zo want op dag 10 moet je eerst nog een aantal uren reizen van Palm Springs naar Tucson.

Hetzelfde bij dag 4 en 5.
Het is een halve dag rijden van San Francisco naar Yosemite dus in feite heb je maar een halve dag om iets van Yosemite te zien.
Op dag 5 moet je weer opnieuw een halve dag terug naar de kust rijden,  naar Monterey,  dus ook daar is je resterende tijd beperkt.

Ook op andere dagen in je schema beperkt de (soms lange) reistijd de tijd die je ter plaatse over hebt om iets te zien / doen / ondernemen.

Bedankt Cees!! Ik ga zeker je tips lezen en meenemen  :afro: :afro:
#8 - 18-04-2019, 10:15 uur

Hans B

Ik ben op dit moment in Amerika.
Gisteren gesproken met een familie in de Death Valley. Ze waren enkele dagen op pad (vertrokken vanuit SF). Ze hadden een standaard rondje en bezocht niet nog die Tucson uithoek die jij in je reis hebt.
Ze vonden het nu al zwaar vermoeiend.
Het reizen, lange ritten en s avonds laat in donker op de bestemming,
Het bekijken van steden en parken, veel te weinig tijd.
De vele indrukken verwerken, maakte erg vermoeid.

Haal eruit wat er in zit en ik hoop voor je dat je later nog eens terug komt om het rustig over te doen. BTW ik was 4dg in de Death Valley en heb nog meer dan de helft niet gezien. Oh ja en het is er nu al 35C overdag en s nacht 25, dat wordt nog wat over 3 weken.

Veel veel plezier.
#9 - 19-04-2019, 17:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ben2USA

 ik volsta even met een paar operkingen over Vegas (aanbevolen: ter plekke 2 dagen+Fremont Experience) en San F (2 dagen zeker). Maar ook Bryce is 2 dagen waard. En Grand Canyon een volle dag ter plekke.  Valley of Fire: 1/2 dag ter plekke. Page: zeker 2 dagen .

Onze, bijbehorende, blog vind je hier (omgekeerde reisvolgorde): https://zwerfuil.wordpress.com/2018/03/  en verder
#10 - 21-04-2019, 10:06 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Wop

Ik ben op dit moment in Amerika.

Alweer?  :-P
#11 - 01-05-2019, 21:24 uur

Hans B

@Wop
Je weet ik ben er niet weg te slaan.  ;)
#12 - 14-05-2019, 03:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15