Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zuid-Californië en Arizona 3 weken

Discussie gestart

Steson

Heel fijn om uitgebreide reacties te krijgen hoor! Niks mis mee en al fantastisch dat je de tijd neemt  :afro:

VoF hadden we in 2010 vanuit het westen en ook toen het envelopjesverhaal, $10 meen ik me te herinneren  ;)

Thx voor de tip over de I-15!! Zeker iets om rekening mee te houden.... In de USA liever geen files, die heb ik hier in de randstad al genoeg  :-\

Eerlijk gezegd doen we Zion in een flits, dit park kon ons het minst bekoren in 2010.

Foutje van mijn kant: Hooverdam doen we op de volle dag LV, the Strip dan middag en avond  ;)

 ;D Ik had al eerder in een reactie aangegeven dat we misschien San Diego maar moeten skippen.
Nu weet ik zeker dat ik het ga doen..... maar weer eens naar de route kijken  ;)

Ik vind ook dat deze route voor ons goed is, niet dat we nergens langer willen blijven, maar onze routes hebben altijd dit tempo en bevalt ons prima  :afro:

https://steson-goes-usa.reismee.nl
https://steson-goes-florida.reismee.nl
https://steson-goes-midwest.reismee.nl
https://steson-goes-noordwest.reismee.nl

Als er een wachtwoord nodig is, dan is dit: Steson


#16 - 25-12-2018, 16:00 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Cees A

Leuke reisverslagen.  :afro:  Ik maak eruit op dat jullie niet alleen fan zijn van LA maar ook heel erg Hawaiiverslaafd  :)
#17 - 26-12-2018, 08:05 uur

Steson

Zeker weten! Onze redenering: als je aan de wetskust bent is het nog maar 6 uur vliegen  ;D
Hawaii is één van de mooiste Staten!
Sinds onze reis naar Fiji en Samoa zijn we erg fan geworden van zuid- en noord-pacific en Hawaii is een pareltje  palmboom
#18 - 26-12-2018, 09:37 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Cees A

Misschien kunnen jullie, als Hawaii ervaringsdeskundigen,  even inhaken op de vragen in dit topic:
Zie: ---->  http://forum.verenigdestaten.info/62/canada-gt-usa/msg147897/?topicseen#msg147897
#19 - 26-12-2018, 19:54 uur

Steson




San Diego geschrapt. Als we nu ook een dag minder in LA blijven, hebben we 2 nachten extra om te spenderen in Sedona of Tuscon........  >:D
#20 - 27-12-2018, 19:55 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Cees A

Klinkt goed.   :afro:
#21 - 28-12-2018, 09:16 uur

Steson

2 extra nachten verwerkt in de route bij Sedona en Tuscon!
Dus dit wordt m:

Dag 1: overnachting LAX (aankomstdag)
Dag 2: LAX - Ridgecrest (via kerkje Kill Bill in Lancaster)
Dag 3: Ridgecrest - Death Valley (The Range geboekt)
Dag 4: DV - Las Vegas
Dag 5: LV (Hooverdam en The Strip)
Dag 6: LV - Zion
Dag 7: Zion - Bryce
Dag 8: Bryce - Grand Canyon north rim (Jacob Lake Inn geboekt, verjaardag!!!)
Dag 9: GC - Page
Dag 10: Page - Monument Valley (cabin Valley Rim Premium geboekt)
Dag 11: MV - Sedona
Dag 12: Sedona (Jerome etc....)
Dag 13: Sedona - Phoenix
Dag 14: Phoenix - Tuscon  (via Apache Trail)
Dag 15: Tuscon (Saguaro West, Mission San Xavier del bac en Willow Canyon)
Dag 16: Tuscon (Tombstone en Saguaro East)
Dag 17: Tuscon - Yuma
Dag 18: Yuma - Palm Springs (Joshua Tree)
Dag 19: PS - LA
Dag 20: LA (Six Flags)
Dag 21: LA
Dag 22: vlucht terug

Wel nog een vraagje: we zitten dus in het weekend voor Memorial Day in Page. Is het nodig om dan een hotel vast te leggen? De datum is toch al bekend ivm onze geboekte cabin in MV..... Wel een gelukje dat we die nog konden vastleggen, dat is nml op 27 mei.....
#22 - 28-12-2018, 20:20 uur
« Laatst bewerkt op: 28-12-2018, 20:30 uur door Steson »
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Cees A

Lijkt me dik in orde zo.  :afro:   Niks meer aan doen.  Inpakken, strikje erom.   8)
#23 - 29-12-2018, 09:04 uur

Steson

Vraag: Memorial Day is altijd op een maandag meen ik. Maar hoe zit het met de vrije dagen van de Amerikanen rond Memorial Day?
Met andere woorden: is het verstandig om nu maar hotels vast te leggen rond Memorial Day? Wij zijn dat weekend in Bryce (24-25 mei), Page (26-27 mei) en daarna in Sedona (28-30 mei)......

We zijn eigenlijk van plan om hotels daar pas te reserveren, een dag of twee dagen van tevoren.....
#24 - 29-12-2018, 10:37 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Cees A

Memorial Day is inderdaad op maandag.   De laatste maandag in mei.
Het weekend daarvoor is, inclusief die maandag, voor Amerikanen dus een lang weekend en tevens de start van het vakantieseizoen.
De drukste dagen vwb hotels in dat weekend zijn de vrijdag, de zaterdag en de zondag.
Op maandag vertrekken de weekenders weer richting huis dus de maandagavond valt qua drukte wel mee.

Hoe het in Page en Bryce is  weet ik niet, maar wij zaten 2 jaar geleden in Yellowstone in de week net voor het Memorial Day Weekend.
Overal lekker rustig, je kon overal in het park zonder problemen parkeren en de hotels waren goedkoop. Wat wil je nog meer .....
Toen wij op de vrijdag voor het Mem.Day Weekend van West Yellowstone richting Idaho Falls reden kwamen we tot aan Idaho Falls een onafzienbare file met Rv's,  met kampeerspullen afgeladen SUV's en andere volgeladen auto's tegen.
Van Yellowstone tot Idaho Falls is best een eind kan ik je verzekeren en wij waren blij dat we net op tijd weg waren uit Yellowstone.

Moraal van dit verhaal:  Iets vooraf boeken in een druk bezocht toeristisch gebied in dat weekend lijkt me niet onverstandig.
#25 - 29-12-2018, 12:29 uur

Steson

Goede raad! En meteen opgevolgd....  ;)

Bij Bryce hebben we de B&B weer gereserveerd waar we 9 jaar geleden ook verbleven en we hebben het er nog over! Dus geen twijfel...... Bryce Trail B&B it is!
In Page hebben we de Best Western Plus gereserveerd, weer punten sparen voor een gratis nacht  :)

Zo, weekend van Memorial Day is vast gelegd  ;D
#26 - 29-12-2018, 16:29 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15