Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zuid west met een Harley Davidson

Discussie gestart

Him

Wij (partner en ik) gaan 23 mei met een Harley Davidson vanuit Las Vegas 7 dagen rondtrekken.

Route:
23-5: Las Vegas - Zion
24-5: Zion - Bryce
25-5: Bryce - Torrey
26-5: Torrey - Monument Valley
27-5: Monument Valley - Grand Canyon
28-5: Grand Canyon - Williams
29-5: Williams - Kingman
30-5: Kingman - Las Vegas

We hebben dezelfde ronden ook eerder met de auto gedaan en de nodige highlights op de route zien. Hebben jullie ervaring  met een Harley in USA en hebben jullie ook tips qua extra bezienswaardigheden op de route?
#1 - 23-03-2022, 11:09 uur

Cees A

Zo te zien gaat het bij dit routeplan puur om het motorrijden.  Er is slechts minimaal tijd ingepland voor de parken  op de route.
Maar who cares.   
Het lijkt me sowieso een mooie ervaring om in die regio met een motor rond te toeren.  Zeker in het voorjaar als het nog niet zo heet is.
Je schrijft bovendien dat je deze route al eens met de auto hebt gereden en waarschijnlijk heb je toen wel tijd genomen voor de parken.

Ik heb wel één vraagje.   Via welke route rij je van Torrey naar Monument Valley ?    Toch niet via de 95 en de 261 hoop ik ?
In die 261 zit namelijk een stuk weg,  Moki Dugway genoemd.
De Moki Dugway  is een gravelroad met een aantal haarspeldbochten waarbij je van een hoogte van 1958 meter daalt naar 1623 meter. 
Een mooie weg als je met de auto bent, maar met de motor lijkt me dit stukje weg met haarspeldbochten en met een verharding van losse gravel / steenslag geen aanrader.



#2 - 23-03-2022, 14:05 uur

Him

het gaat inderdaad vooral om het motor rijden, We pakken 1 trail in Zion, in Bryce, rijden met de motor door monument valley, enkele overviews bij Grand Canyon en hier en daar wat stops. Maar route 95 en vervolgens 261 was wel de planning, maar zie nu via street view dat dit via 261 niet te doen is op de motor. Bedankt voor je tip! Dan zou ik de 95 door moeten pakken tot de 191, maar dit wordt dan wel een langere trip. Misschien dat ik Torrey oversla en via page naar monument Valley ga. Echter de route naar Escalante schijnt super mooi te zijn met de motor. 
#3 - 23-03-2022, 21:27 uur

Cees A

Dan zou ik de 95 door moeten pakken tot de 191, maar dit wordt dan wel een langere trip.   
Valt best mee.  Scheelt maar een half uurtje.
De 261 vanaf begin bij de 95 tot het einde bij de 163 is 3 kwartier rijden.
Doorrijden via de 95, de 191 en de 163 tot het punt waar de 261 op de 163 uitkomt is 1 uur 15 min. rijden.  Half uurtje verschil dus.
Het zou eeuwig zonde zijn om hiervoor de 12 bij Escalante te laten vallen.  Die Hwy 12 is een van de mooiste wegen van Utah.

Nog een paar tips:
Bij de brug waar de 95 de Colorado rivier oversteekt,  de Hite Crossing zijn wat mooie uitzichtpunten zoals bv Hite Overlook.

Mocht je op je rit via de 95, 191 en 163 toch een paar minuten tijd over hebben, neem dan een kijkje bij Goosenecks State Park.
Zoek maar eens op afbeeldingen van dit park, dan zie je wat ik bedoel.
Vanaf het punt waar de 261 uitkomt op de 163 is het maar 5 minuten rijden naar Goosenecks.  Moet volgens mij in te passen zijn.

Maak  op de 163 een fotostop bij Milemarker 13.  Dit is het Forrest Gump Point.
Kijk op Google Maps maar eens waar dat is en bekijk maar eens wat afbeeldingen van foto's die je op dit punt kunt maken.
#4 - 24-03-2022, 08:04 uur
« Laatst bewerkt op: 24-03-2022, 19:57 uur door Cees A »

Old Faithful

Misschien dat ik Torrey oversla en via page naar monument Valley ga.
Niet doen.  Zowel Ut-12 als Ut-95 behoren tot de mooiste wegen van het zuidwesten en zijn zeer de moeite waard. Dat geldt ook voor het genoemde Goosenecks S.P. Beschouw dat maar als een een (wel wat minder kleurrijk) substituut voor Horseshoe Bend bij Page.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#5 - 27-03-2022, 01:32 uur
Groet,

Old Faithful

Him

We gaan binnenkort al weg en gaan toch via de Ut-12 en Ut-95.

offtopic: Ik zie weinig activiteiten op deze forum, mensen toch huiverig om naar USA te reizen?
#6 - 30-04-2022, 21:37 uur

Cees A

Misschien wel.  Ik wacht zelf ook liever nog even tot alles weer een beetje lijkt op het "oude normaal".
Ik wens jullie in ieder geval een goeie reis en heel erg mooie trip.
#7 - 01-05-2022, 08:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15