Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Canada mei/juni

Discussie gestart

slakkenhuis

In mei gaan we 4 weken naar Canada. We landen op Vancouver en vertrekken ook weer vanaf Vancouver. We reizen dit keer met de camper ipv auto.

Ik zoek wat inspiratie voor onze route.

Must dit keer is Whistler en omgeving . Verder zou ik  VI nog wat meer willen ontdekken maar ook een uitstap naar de VS sluit ik niet uit (seattle, mount Helen etc.).

Wie is er ook in deze periode geweest en wil zijn/haar route met mij delen ?

Ik ben al eens in canada geweest en heb toen oa Banff/Jasper,/Icefield parkway/Wells Gray en klein deel van VI  etc. bezocht. Toen deden we een one-way vanaf Calgary naar Vancouver. Dit was in het hoogseizoen ivm schoolvakantie. Daar zijn we nu vanaf ;-)
#1 - 13-11-2019, 21:19 uur

Hans B

Vancouver Island is behoorlijk groot.
Er zijn niet heel veel wegen, dus veelal heen en terug dezelfde weg.
De snelheid op het eiland is niet hoog, dus kost het wat meer tijd om ergens te komen.
Wij zijn geweest in/bij :
Botanical Beach
Ucluelet - walvissen kijken
Butcharts garden
Wandelen langs prachtige strandjes
Haven van Victoria
#2 - 14-11-2019, 02:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Hell's Gate in de Frazier river al geweest?

Als je niet ver riching het oosten wil, is Seattle / Portland en Mt.Rainier, Mt.St.Helens, Olympic NP niet ver en een prima keuze.
Highway 2 is prachtig.
De Grand Coulee dam imposant.
#3 - 14-11-2019, 02:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

slakkenhuis

Op VI zijn we geweest in Campbell river, Ucluelet en Victoria.  Walvissen en grizzley beren excursie gedaan en gevlogen met watervliegtuig.

Hells Gate hebben we vorig keer niet gedaan en ook whistler zijn we niet geweest. We moesten keuzes maken, je kan niet alles zien in 4 weken natuurlijk.

onze route was toen

Calgary - Banff - Lake Louise-yoho-jasper-wells gray-kelowna-hope-VI-Vancouver. Dit hebben we in 4 weken gedaan  (met auto)

Ik zit vooral even met het weer (sneeuw) waardoor er misschien dingen niet bereikbaar zijn.  Mnt St Helens / Olympic heb ik idd aan gedacht.

Mijn man wil graag " imposante bergen" zien ;-) en gezien de reis periode zijn de rockies niet zo handig.
#4 - 14-11-2019, 10:44 uur

Hans B

O, ik had niet gelezen dat het zo vroeg in het jaar is. Tja dan is de kans op sneeuw en kou aanwezig.
Zeker in een camper wordt het zaak om je overnachtingsplekken goed uit te kiezen.
Velen vergeten dat je wat verder het land zonder dat je het in de gaten hebt op hoogte rijdt en dat koelt vooral s nachts enorm af.
#5 - 15-11-2019, 16:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MarcoP

Hallo Slakkenhuis,
Dat wordt vast een prachtige trip. Wij - mijn vrouw en ik - maar ook mijn zoon en ik zijn de laatste 5 jaren vaak o.a. in dit deel (Brits-Colombia en Alberta) geweest met een camper, campervan en truck-camper. Mijn vrouw en ik gaan trouwens in April/Mei weer. Ritje Vancouver - Edmonton.
Waar je ECHT, ECHT naar toe moet is: Kananaskis Interlakes Campground https://goo.gl/maps/v5p42pwQgXjLrdTJ6
Wij rijden ruim 30-35 jaar rond in Noord Amerika met een camper maar dit is de mooiste plek om je camper neer te zetten voor een paar dagen. Je kan niet reserveren, maar in Mei is er best een plekje vanaf 13 Mei open. https://www.albertaparks.ca/parks/kananaskis/peter-lougheed-pp/information-facilities/camping/interlakes/

Ik ben er in okt. 2019 nog geweest met mijn zoon, en een filmpje gemaakt. Hier de link: https://www.youtube.com/watch?v=zqEOdK1ThF8

En als je toch naar Whistler gaat, maar dan een stop voor de nacht hier, Campground Porteau Cove Provincial Park: https://www.youtube.com/watch?v=MhX_paPFOlQ
Als je meer info nodig heb hoor ik het wel.
Groet
Marco
#6 - 31-01-2020, 17:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15