Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Aanvraag B2 tourist visum

Discussie gestart

Marije86

Hoi allen,

Ik wil graag volgend jaar 6 maanden in Alaska doorbrengen en hiervoor een B2 visum aanvragen. Ik heb hierover twee vragen:

1. Ik ben 2 jaar geleden naar Noorwegen verhuisd. Moet ik dit visum dan perse in Nederland aanvragen omdat ik een Nederlands paspoort heb? Of kan het wellicht ook bij een ambassade in Noorwegen?

2. Ik lees overal dat ik sterke banden met mijn thuisland moet kunnen aantonen, om te bewijzen dat ik de USA ook weer verlaat. Nou heb ik geen koopwoning of een gezin of een vast werk contract. Is het daarmee onmogelijk om die aanvraag erdoor te krijgen?

Ik ben echt van plan om in Noorwegen te blijven. Doe daar elk jaar seizoenswerk in zomer en winter op een paar vaste plekken en dit kan ik ook aantonen middels een brief van mijn verschillende werkgevers daar. Ook heb ik een hechte band met mijn familie in Nederland en vlieg ik geregeld Noorwegen/NL heen en weer om tijd met hun door te brengen. Helpt dit misschien?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten Marije
#1 - 17-12-2017, 19:53 uur
« Laatst bewerkt op: 17-12-2017, 19:58 uur door Marije86 »

Cees A

Ik weet weinig van visumzaken maar ik weet wel waar ik informatie over dat soort zaken kan vinden.
Lees deze pagina eens: --->  https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/tourism-visit/visitor.html#apply

Voor jou is misschien onderstaande passage van belang:
You must schedule an appointment for your visa interview, generally, at the U.S. Embassy or Consulate in the country where you live. You may schedule your interview at any U.S. Embassy or Consulate, but be aware that it may be difficult to qualify for a visa outside of your place of permanent residence.
#2 - 17-12-2017, 21:01 uur

Marije86

Bedankt!
#3 - 19-12-2017, 14:01 uur

Ben2USA

Marije,  als niet werkende heb ik buiten familie ook geen sterke banden met Nederland.
Mijn vrouw en ik kregen probleemloos visa.
Op het consulaat in A'dam duurde het even en zag het er allemaal streng uit, maar de babbel was vriendelijk, open en zakelijk. Ik hoefde van mijn reisplannen niets te laten zien.
Dat is overigens mijn hint: zorg voor een goed sluitend reisplan met zoveel mogelijk zekerheden. Zorg evt. voor retourtickets (die je kunt afzeggen). Daarmee toon je ook aan dat je de VS weer verlaat. Enne....wie gelooft dat jij in Alaska permanent wilt blijven?
NB. Ga je alleen? zo niet, dan tellen de omstandigheden van je reispartner ook mee. Die heeft mogelijk wel vast banden met Noorwegen of NL.
Allemaal puntjes in je voordeel.

Suc6!
#4 - 26-12-2017, 12:04 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15