Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto in Amerika

Discussie gestart

Alexandra86

Hi allemaal,

Nu ik aan het wachten ben op mijn visa approval (hopelijk) ben ik me wat aan het verdiepen in de vraag of ik mijn eigen auto mee kan nemen naar Amerika. Zijn er hier mensen die dit weleens hebben gedaan? Wat kost het moet ik allemaal rekening mee houden en regelen?

Een auto huren voor 6 maanden is onbetaalbaar, dus als verschepen niet kan dan zou ik er eentje kopen denk ik. Maar hoe en waar ik dan moet verzekeren, op mijn naam zetten en mijn nummerplaat moet halen? Geen idee. Met welke bedrijven hebben jullie ervaring?
#1 - 25-04-2022, 10:56 uur

Cees A

Zelf geen ervaring met deze materie maar er zijn een paar andere  leden op dit forum die hun eigen camper hebben verscheept naar Amerika of Canada.
Oké een camper is geen personenauto, maar voor het onderwerp verschepen en verzekeren maakt dat niet uit.
De ene is Althewaydown en de andere Ben2USA.    Ben2USA heeft de hele procedure het duidelijkst beschreven.
Profielpagina van Ben:  https://forum.verenigdestaten.info/profile/?area=summary;u=11165
Via "toon bijdragen" kun je alle berichten lezen van Ben.
Tip:  Begin zijn berichten te lezen vanaf het laatste bericht dan lees jet het hele proces vanaf het begin.
Je komt waarschijnlijk al snel in z'n berichten een linkje tegen naar Ben z'n blog.

Dan, onder het motto "out of the box denken",  deze tip van mij.
Al eens gedacht aan short term leasing van een auto bij een autoverhuurder in Amerika ?
Deze vorm van lease is bedoeld voor langere periodes dan normale autohuur en is prijstechnisch een stuk goedkoper dan autohuur.
Voordeel is dat je je niet druk hoeft te maken over kosten van onderhoud, reparatie, verzekering en afschrijving.

Ik ben niet bekend met alle mogelijkheden en voorwaarden van alle autoverhuurders in Amerika. Deze mag je zelf opzoeken.
Ik heb, om te beginnen wel een linkje naar een Hertz pagina voor je.   -----> https://www.hertz.nl/p/minilease/private
Hertz noemt dit mini-lease.  Voor zover ik begreep is de minimale leasetermijn 1 maand en is het daarna per maand opzegbaar.

Op die pagina staan slechts een paar autotypes als voorbeeld,  ook nog allemaal elektrische voertuigen, maar er staat wel bij dat andere autotypes ook mogelijk zijn.
Bel eens met de Nederlandse Hertz klantenservice voor de mogelijkheden, kosten  en beschikbare autotypes in Amerika want die pagina waar ik naar linkte is gericht op Nederland.
#2 - 25-04-2022, 14:12 uur

Alexandra86

Zelf geen ervaring met deze materie maar er zijn een paar andere  leden op dit forum die hun eigen camper hebben verscheept naar Amerika of Canada.
Oké een camper is geen personenauto, maar voor het onderwerp verschepen en verzekeren maakt dat niet uit.
De ene is Althewaydown en de andere Ben2USA.    Ben2USA heeft de hele procedure het duidelijkst beschreven.
Profielpagina van Ben:  https://forum.verenigdestaten.info/profile/?area=summary;u=11165
Via "toon bijdragen" kun je alle berichten lezen van Ben.
Tip:  Begin zijn berichten te lezen vanaf het laatste bericht dan lees jet het hele proces vanaf het begin.
Je komt waarschijnlijk al snel in z'n berichten een linkje tegen naar Ben z'n blog.

Dan, onder het motto "out of the box denken",  deze tip van mij.
Al eens gedacht aan short term leasing van een auto bij een autoverhuurder in Amerika ?

Volgens mij kan je niets leasen of kopen zonder een SSN?
#3 - 26-04-2022, 02:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15