Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Auto/Motor kopen in de US

Discussie gestart

JJJ

Over dit onderwerp zijn al een paar topics maar toch....misschien voegt dit nog wat toe ;-)
Wij zijn van plan een rondreis te maken door de VS en Canada op de Motor.
Ik moet nog kiezen tussen mijn motor opsturen of een motor kopen (bij een gecertificeerde dealer in de US, er mee rijden en hem daarna te exporteren naar Nederland.
Over het kopen en registreren/verzekeren heb ik al veel gevonden, van "nee kan niet want je hebt een SSN nodig" tot "ja kan wel als je maar een (post) adres hebt in de US". Bij dat laatste was me nog niet helemaal duidelijk of je dan een maas in de wet gebruikt waardoor je bij een ongeval misschien niet verzekerd bent?? (gelogen over je woonplaats?)

Inmiddels ben ik de site van visitor.us tegen gekomen. Een amerikaan, financieel expert en reiziger. Die doet het hele traject van aankoop, verkoop registreren en verzekeren (eventueel uitvoeren) voor een flat fee.

Over het kopen en registreren zegt hij samengevat het volgende;
Het kopen en registreren van voertuigen wordt afgehandeld op staat nivo en de details verschillen van staat tot staat.
Om een voertuig te registreren moet je een "presence" hebben in de USA, de definitie daarvan verschilt per staat maar volgens de site moet je of een huis huren of een LLC oprichten (Limited Liability Company). Een andermans adres gebruiken zou dus misschien niet rechtsgeldig zijn? (heb ik hem gevraagd) Of je een SSN nodig hebt en of je buitenlandse rijbewijs geldig is hangt ook af van de staat. Voor verzekeren geeft hij twee namen van gerenommeerde verzekeraars die je verzekeren met NL rijbewijs.
Veel info over het hele process op zijn site, visitor.us
Mijn vraag; Kent iemand deze site, heeft iemand hier al ervaring mee?
Groeten JJJ


#1 - 26-01-2023, 10:39 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15