Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Diverging Diamond Interchange

Discussie gestart

Cees A

Op dit forum is al meer gesproken over een aantal opvallende Amerikaanse, van Europa afwijkende, verkeersregels.
De 4-way stop en rechts afslaan door rood zijn bekend bij iedere regelmatige Amerikabezoeker en beginnende Amerikareizigers leren vrij snel hoe dit werkt.
Vandaag wil ik het eens hebben over een minder bekende verkeerssituatie, de Diverging Diamond Interchange, oftewel de DDI.
De DDI is niet echt nieuw en komt ook in andere landen voor, maar in Amerika zie je 'm op steeds meer plaatsen verschijnen.

Om te zien wat een Diverging Diamond Interchange is en hoe het werkt kun je het beste even naar dit filmpje kijken.
https://www.youtube.com/watch?v=HD-0QnUlLOQ

Zoals je ziet kun je zo'n DDI tegenkomen op de (viaduct)kruising van een drukke doorgaande weg met een snelweg.
De reden van de aanleg van een DDI is betere afwikkeling van verkeer dat de snelweg op wil en verkeer dat van de snelweg afkomt.

Mijn 1e ervaring met zo'n DDI is al van een aantal jaren geleden. Het viaduct van St.George Blvd over Interstate 15 in St George
Het was erg rustig op de weg en toen ik de DDI opreed had ik geen ander autoverkeer voor me.
Toen het tegemoetkomende verkeer me ineens aan mijn verkeerde kant tegemoet kwam zorgde dat even voor een schrikmomentje.
Mijn eerste gedachte was namelijk, mede omdat er geen auto's voor me reden die als referentie konden dienen, dat ik aan het spookrijden was.

Misschien heeft deze eerste ervaring ervoor gezorgd dat ik meer wilde weten over de DDI.
Ik hoop tevens met plaatsing van dit berichtje andere forumleden een hartslag180-schrikmomentje zoals ik had in St.George te besparen.
Een gewaarschuwd en goed voorbereid mens telt immers voor 2 ..............
Have fun in the USA  (zo gauw het weer kan tenminste)
#1 - 29-08-2020, 13:36 uur

jhbechthum

Nog nooit tegen gekomen, maar bedankt voor de waarschuwing :afro:
Scheelt hartkloppingen bij mezelf en paniek naast me :D

Johan.
#2 - 29-08-2020, 14:03 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Cees A

Nog nooit tegen gekomen.
Dat kan, maar de kans dat je er ergens een tegenkomt stijgt ieder jaar.  :)
Klik maar eens op deze Google zoekopdracht.
Een hele serie afbeeldingen van DDI crossings uit allerlei verschillende plaatsen.  Zelfs een paar uit Canada

PS: Ik ken er zelf ook (nog) maar een paar hoor en ik ga er ook niet echt naar zoeken.  :)
De eerder genoemde St.George Blvd ken ik inmiddels als m'n broekzak omdat ik graag en regelmatig in St.George, Utah kom.
En 2 jaar geleden zag ik toevallig dat er zuidelijk van Salt Lake City, in American Fork bij Pioneer Crossing  ook een was
#3 - 29-08-2020, 15:03 uur
« Laatst bewerkt op: 29-08-2020, 15:13 uur door Cees A »

Pieter79

Mooi om deze te vermelden. Ik geloof dat ik er zelf ook weleens over gereden ben, maar vanwege de duidelijke belijning zou het vreemd gevoeld hebben om deze route niet te volgen. Wat mij betreft zijn ze een aanwinst. Enige nadeel is dat als je per ongeluk een afslag neemt en je dan wil oversteken om weer op de snelweg te komen dat dit niet mogelijk is.

Een andere heel belangrijke verkeersregel die meestal niet bekend is is wat te doen met schoolbussen. Indien je daar niet voor stopt, als tegenligger wanneer het stopbord uit is, is er grote kans dat je kinderen omver rijdt. De straffen of boetes zijn niet mals. Hier is de uitleg over welke regel ik bedoel: https://www.youtube.com/watch?v=7MMTBcJX-LQ

Gr. Pieter
#4 - 30-08-2020, 18:32 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Hans B

Ik ben bij mijn weten nog nooit zo'n kruising tegen gekomen. Ik heb toch al veel mijltjes gemaakt in de VS.

Een bijzondere gewaarwording lijkt mij.
#5 - 01-09-2020, 11:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Er wordt momenteel iets dat lijkt op een  DDI aangelegd op de weg zo'n 3 kilometer van mijn huis.  Ik kom redelijk vaak over deze weg, en het kruispunt daar begint een echt knelpunt te worden.  Het werk is begonnen, en het verkeer daar gaat door tijdens de aanleg, maar de files worden steeds langer.  Het zal me benieuwen hoe het eruit ziet als het klaar is.  Deze link laat zien hoe het moet worden: https://www.youtube.com/watch?v=rcf1CVVB6i4
#6 - 11-09-2020, 00:56 uur
« Laatst bewerkt op: 11-09-2020, 01:04 uur door Loek »

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15