Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Iemand ervaring met een camperreis in december? Met kinderen (2 & 7).

Discussie gestart

ArizonaAngel

Hallo allemaal, nieuw op dit forum.

Wij overwegen met ons gezin om een camperreis te ondernemen in maand december/januari 2020,  met twee kinderen van 2,5 en 7 jaar. Idee zou zijn om in Californië te starten (LA) en dan te gaan rondreizen. Ivm leerplicht/werk zou december een goede maand zijn, dan kunnen we 3 weken weg.

Alleen, vraag 1, is dat niet veel te koud? Vooral 's nachts natuurlijk. Is het dan toch mogelijk om bijv seqoia np, zion, antelope canyon, grand canyon, sedona te bezoeken, of niet handig ivm evt bevriezende waterleidingen. Of loopt dat niet zo'n vaart bij een paar graden (nacht)vorst? Of slimmer om te beperken tot Californië, Zuid-Arizona, evt Nevada (las vegas).

Ook vraag ik me af of kinderen veilig te vervoeren zijn in een RV? Ik zie dat in de staat Californië ze allebei in een kinderzitje moeten zitten. Ook al in de taxi van het vliegveld naar het hotel!!

Alvast bedankt voor tips!
#1 - 10-11-2019, 23:29 uur

Cees A

 welkom op dit forum.
Je noemt Sequoia, maar dat park ligt in de bergen en daar is het in december volop winter.
Ik denk dat je je in de winter beter kunt beperken tot de regio zuid-Californië en Arizona.
Lees dit topic eens door: -->   https://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/met-de-camper-door-zuid-west-amerika-in-de-winter/
Dat topic gaat ook over een campertrip in de winter en er worden zo'n beetje dezelfde vragen besproken als waar jij mee zit.
#2 - 11-11-2019, 09:11 uur

Hans B

Als je van wintersport houdt, kun je de bergen in.
Maar de meeste mensen komen voor het warme klimaat, daarvoor kun je in het beste in het zuiden van Arizona zijn, Phoenix, Tucson. Las Vegas, Nevada is ook prima. Daar is ook wel zo veel vertier dat je het wel enkele weken kunt volhouden.
Verder vergeet men dat je waar je ook bent al gauw op 'hoogte' zit. Voor overdag met zon beste prima, maar 's nachts is het al onder 0°C.
Ik  ben nu enkele weken op rondreis en in New Mexico geweest. Daar zit je al gauw op 5000ft = 1500m en begin oktober bij het Balloon Fiesta was het 's ochtend al rond vriezen.
Succes met de planning.

PS we zijn nu in Phoenix, vandaag 11 november 30°C.
#3 - 12-11-2019, 01:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ben2USA

Onze ervaringen zijn te vinden vanaf https://zwerfuil.wordpress.com/2017/11/29/
Geniet er van en veel voorpret en wijsheid!

Nb. Onder je dekbedje is het lekker warm! En in deze regionen is het overdag al gauw heerlijk.

Suc6!
#4 - 15-11-2019, 12:51 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15