Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Prijs huurauto

Discussie gestart

Hans B

Rentalcars.com was voor mij de laatste keren goedkoper.
#31 - 25-03-2018, 01:15 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Big_mo

Leuk om dit topic even te lezen. Wij vliegen zelf naar Salt Lake City deze zomer. Ik zat op sunnycars.nl ook te kijken en kwa kosten was het goedkoper voor ons via Southwest.com te boeken (ja wonen in Amerika). Mijn vader wilt toch niet rijden.
#32 - 25-03-2018, 16:39 uur

Wop

Mocht je (of iemand) overwegen een auto te huren Via Eastterra, dan kunnen wij je 5% (extra) korting geven na het schrijven van een review (Na afloop van je verhuurperiode)

http://verenigdestaten.info/easyterra-autohuur-amerika/
#33 - 16-04-2018, 08:32 uur

Henkvdz

Dat klopt. Er worden geen eisen gesteld want ik heb skip de counter.

Hoe werkt dat dan?, loop je binnen?, meld je aan, en bij wie/wat en pakt een auto.?????????
Ook ik heb een ''Online check-in Confirmation'' van Alamo, maar gebruik het voor het eerst en heb er dus geen ervaring mee.
Vast bedankt voor jullie reactie, groet Henk.
#34 - 28-04-2018, 08:44 uur

Cees A

Je haalt een paar dingen door elkaar.
Bij online check in vul je zelf thuis online al je gegevens in.    Je neemt als het ware de baliemedewerker werk uit handen.
Maar bij online check in moet je nog steeds langs de balie van je autoverhuurder.

Wat jij eigenlijk wil is skip the counter en dat is een stap verder dan online check in
Bij skip the counter mag je de balie overslaan en rechtstreeks doorlopen naar de garage.
Je mag daar een auto uitzoeken van de klasse die je hebt gehuurd.  De auto's staan in rijen en erboven staat de klasse aangegeven.
Bij de uitgang wordt je rijbewijs gecontroleerd, de 1e keer misschien ook je CC,  je huurcontract uitgeprint en je kunt op weg.
#35 - 28-04-2018, 15:16 uur

Dirc

Bij Alamo stond er gewoon een persoon bij de ingang en die wees je naar de juiste rij waar je dan een auto kunt kiezen.
Vooraf heb ik thuis mijn rijbewijsnummer en gegevens in moeten vullen inderdaad.
#36 - 29-04-2018, 02:04 uur

Lucie

Beste allemaal,

Heb al even geleden een auto gehuurd, maar zie nu een (veel) betere deal. Dus wil annuleren en voor de andere deal gaan (bij Alamo via de app van uscarehire). Maar nu lees ik op de site van uscarehire dat alles inclusief is, maar dat banden en glasschade in de lijn met het beleid van alle grote verhuurmaatschappijen, nooit is meeverzekerd. Het is wel bij te verzekeren, maar via de road assistence verzekering van uscarhire zelf die verder alleen (in mijn ogen) overbodige dingen verzekerd, zoals sleutel kwijt of verkeerd getankt.
Ik twijfel nu of ik deze verzekering erbij zal nemen of dat Alamo dit wel verzekerd of bij hun bij te verzekeren is.

Iemand ervaring met verzekeringen voor banden en ruitschade? Of andere wijze raad....

Groet,
Lucie

 
#37 - 13-05-2018, 14:27 uur

Cees A

Iemand ervaring met verzekeringen voor banden en ruitschade? Of andere wijze raad....   

Geen ervaring met ruitschade en geen ervaring met Alamo.
Wel ervaring met het laten vernieuwen van een band bij een Hertz auto.

Paar jaar geleden tussen Zion en Bryce een lekke band gereden met een Hertz huurauto.
Zelf het wiel gewisseld en naar een bandenzaak in Panguitch gereden. 
Eigenaar van bandenzaak keek eerst moeilijk omdat het een huurauto betrof, maar draaide bij toen ik zei dat het een Hertz auto was.
Volgens de bandenzaakeigenaar laten veel verhuurders  het vervangen van een band voorschieten door de huurder om dan bij inleveren van de auto te bezien wie voor de kosten opdraait.
In ons geval belde de bandenzaak met Hertz en kreeg meteen toestemming om de band, op rekening van Hertz, te vervangen.

Mede doordat ik zelf het wiel heb gewisseld bleef het totale oponthoud,  incl band vernieuwen, beperkt tot een half uurtje.
Ik had de auto rechtstreeks geboekt bij Hertz.nl en had de gewone standaard verzekeringen zoals Hertz die op zijn website aanbiedt.

Vanwege gebrek aan ervaring met ruitschade beperk ik mijn "wijze raad" tot bandschade.
De beslissing om te kiezen voor een extra roadside is in zo'n geval afhankelijk van je eigen handigheid.
Als je zelf geen wiel kunt wisselen en regelmatig je sleutels in een rioolput laat vallen  wink kan een roadside assistance een uitkomst zijn.
#38 - 13-05-2018, 15:47 uur

Dirc

Ik reed afgelopen 3 weken met een Alamo rental. Wij hadden op het scherm "maintenance required" bij het starten. De auto had een beurtje nodig dus wij waren uiteraard niet in paniek.
Wel even bij retourneren gemeld dat ze hem een beurt moeten geven. De dame heeft uit eigen beweging bij haar meerdere aangekaart dat wij ons wat ongemakkelijk voelde bij die melding. Wij gezegd dat dat wel mee viel.
Ze stonden erop ons $50 ex. tax terug te geven. Prima service!

Vergeet ook niet dat als je bij de juiste Alamo link en het juiste pakket reserveert (die ik had), je de auto leeg mag inleveren en je dus een dollar of 30 - 35 bespaart aan brandstof.
#39 - 13-05-2018, 16:43 uur

Lucie

Dank voor jullie reactie.
Heb voor de zekerheid even via de mail contact opgenomen met Alamo.
Ruitschade zit gewoon in de standaard verzekeringen (hoewel uscarhire beweerde van niet).
Geen extra pakket nodig dus.

Groet,
Lucie
#40 - 14-05-2018, 17:11 uur

Dirc

Stuur je prijs van de middle man naar Alamo en je krijgt het daar ook waarschijnlijk. Heb je gewoon rechtstreeks contact.
Ik betaalde voor 3 weken een SUV (RAV4) in Florida 723 dollar en kreeg dus 50-60 terug. Dus ergens 675 dollar ofzo kwijt, inclusief volle tank.
#41 - 14-05-2018, 19:45 uur

Lucie

Dat zou ik dan weer niet bedenken, Dirc.
Dank voor de tip.
#42 - 16-05-2018, 19:51 uur

Mississippi


Wel ervaring met het laten vernieuwen van een band bij een Hertz auto.


Ik heb ook ervaring met een lekke band van een Hertz auto.

In Saguaro NP reed ik (op een zondag) een lekke band in mijn mega grote Ford Expedition.  Gelukkig kon ik met hulp van een voorbijganger mijn band zelf vervangen. De 'voorbijganger' wist dat er een bandencentrum in Tucson die op  zondag open was.
Daar bleek dat de band niet meer te repareren was dus heb ik een nieuwe band laten aanbrengen voor ca. $150. Volgens de garage zou ik dat geld terugkrijgen van Hertz als de factuur zou overhandigen. De factuur zag er goed uit en bevatte alle gegevens van de band en de auto.
Helaas heeft Hertz dit bij inleveren van de auto niet vergoed want ik had ze vooraf moeten bellen.

Ik had Hertz niet gebeld  omdat ik dan het risico liep dat ze me naar een garage zouden sturen die pas op maandag open zou gaan.
(ik had die maandag een afspraak in Las Vegas die ik niet wilde missen vanwege een lekke band ;-)







#43 - 10-07-2018, 21:31 uur

Dirc

En toen heb je hem gedemonteerd en de auto gewoon op 3 wielen laten staan neem ik aan? De band was immers van jou. ;D
#44 - 11-07-2018, 09:33 uur

Cees A

En toen heb je hem gedemonteerd en de auto gewoon op 3 wielen laten staan neem ik aan?   
En dan bij aankomst op Schiphol iedereen bij de bagageband zien denken:  "Wie gaat er nou met een wiel op reis"   :o    ;)

Maar serieus:  Natuurlijk achteraf gepraat, maar je zat in Tucson. 
Ik denk dat ik in zo'n situatie die auto,  na het plaatsen van het reservewiel,  bij Hertz op de luchthaven van Tucson had omgewisseld. 
Dat had volgens mij het minste oponthoud gegeven  en Hertz had dan zelf die band kunnen (laten) vervangen.
#45 - 11-07-2018, 16:31 uur
« Laatst bewerkt op: 11-07-2018, 16:36 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15