Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Prijs huurauto

Discussie gestart

Dirc

Verkopen via Ebay  ;D
#46 - 11-07-2018, 17:30 uur

Bakvet

Een paar van mijn minder fijne ervaring met huurauto's:
- Te wild gereden off road, airco lek. Reparatie 450 dollar, zelf laten doen en auto ingeleverd alsof er niets gebeurd was. Kostte 2 dagen oponthoud.
- Lekke band op nieuwjaarsdag. Tientallen kilometers over onverharde weg moeten rijden op thuiskomer. Monteur zag aan het stof op lekke band waar het ongeveer gebeurd was.  Prijs: 150 dollar nieuwjaarstoeslag (monteur moest van ver komen op z'n vrije dag) + prijs van de band. Vakantie normaal kunnen afmaken.
- Lekke band op woestijn-weg. 80 mijl moeten rijden op thuiskomer (deels over asfalt), moest terug naar waar ik vandaan kwam. Na kopen tweedehands band (ze hadden geen nieuwe in mijn maat) alleen nog over asfalt gereden. 

In alle gevallen zelf moeten betalen. Roadside assistance verzekering zou hier denk ik ook niet veel uitgemaakt hebben.

Ik zag wel dit jaar (of dat moet specifiek voor Nissan zijn) dat er merktekens op de velg en op de band geverfd waren, driehoekjes  die naar elkaar wezen.  Zodat men het in elk geval zou kunnen constateren als je hem inlevert met opeens vier oude banden eronder.
#47 - 11-07-2018, 19:32 uur

Dirc

Ik heb opgestookte remmen gehad in Carmel. IJzer op ijzer en krom daardoor.
Sleepwagen gekomen, opgetakeld, nieuwe direct afgeladen en klaar. Gratis.

Dat was Dollar trouwens.
#48 - 11-07-2018, 19:40 uur

Mississippi


Maar serieus:  Natuurlijk achteraf gepraat, maar je zat in Tucson. 
Ik denk dat ik in zo'n situatie die auto,  na het plaatsen van het reservewiel,  bij Hertz op de luchthaven van Tucson had omgewisseld. 
Dat had volgens mij het minste oponthoud gegeven  en Hertz had dan zelf die band kunnen (laten) vervangen.


Zou kunnen, maar dan had ik niet opnieuw een Ford Expedition met alle opties gekregen want dat was een 'gratis upgrade' die ik in Vegas had gekregen  ;-)
#49 - 11-07-2018, 21:31 uur

Omw2USA

Iemand suggesties waar te boeken indien je voor langere periode een huurauto gebruikt? Van 5 juli tot en met 30 of 31 augustus. Een fullsize model volstaat met de nodige verzekeringen natuurlijk. Momenteel is het goedkoopste dat ik tegenkom rond de €2600. Dit zou beter moeten kunnen denk ik dan? :p

Thanks!
#50 - 26-12-2018, 18:14 uur

Old Faithful

Tarieven voor autohuur veranderen tegenwoordig regelmatig. Je kunt een boeking doen die je zonder kosten kunt annuleren, zodat je mogelijkheid hebt later alsnog van een gunstiger tarief te profiteren. Het kan ook voordeel opleveren om lid te worden van een loyaliteitsprogramma van de één van de grote verhuurbedrijven. Ook schijnen er kortingscodes op internet te vinden te zijn. Ik ben echter verre van een expert op dit gebied.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#51 - 27-12-2018, 15:28 uur
Groet,

Old Faithful

Omw2USA

Wat denken jullie van deze? Ik vind echt niet beter dan dit denk ik. Het van 6 juli tot en 30 augustus.



#52 - 31-12-2018, 17:21 uur

Cees A

 Volgens mij gaat het hier om een Hertz auto.  Klopt dat ?    Ik zie namelijk een prijsopgave-layout die me bekend voorkomt.
Zit er een extra bestuurder bij inbegrepen ?  Of gaat je partner niet rijden ?

Haal je die auto op in Seattle en lever je 'm in in LA ?   
Zo ja,  moet je dan geen one-way fee betalen ?   En hoeveel is dat dan ?    (One -way fee wordt ook wel drop-off fee genoemd)
Ik zie namelijk vergelijkbare prijzen op adac.de  maar daar komt nog wel 500 $ exclusief tax one-way toeslag bij.
#53 - 31-12-2018, 18:21 uur

Omw2USA

Volgens mij gaat het hier om een Hertz auto.  Klopt dat ?    Ik zie namelijk een prijsopgave-layout die me bekend voorkomt.
Zit er een extra bestuurder bij inbegrepen ?  Of gaat je partner niet rijden ?

Haal je die auto op in Seattle en lever je 'm in in LA ?   
Zo ja,  moet je dan geen one-way fee betalen ?   En hoeveel is dat dan ?    (One -way fee wordt ook wel drop-off fee genoemd)
Ik zie namelijk vergelijkbare prijzen op adac.de  maar daar komt nog wel 500 $ exclusief tax one-way toeslag bij.

Klopt. :) Bij Hertz. Extra bestuurder zit er bij in, want heb gisteren een Gold member account aangemaakt bij hun en dan is het inclusief. Over die one-way staat er inderdaad niet meteen iets specifiek gemeld, maar ik begreep ook niet wat ze bedoelen met die ‘miscellaneous location fee’. Ik vermoed dat het gaat om die one-way fee en dan is die fee dus incl. de prijs. :)
#54 - 01-01-2019, 12:39 uur

Cees A

Ik vermoed dat het gaat om die one-way fee en dan is die fee dus incl. de prijs. :) 
Zou kunnen,  maar helemaal onderaan staat:  One way fee  (te betalen bij inleveren van het voertuig)
Als ik jou was zou ik zou er morgen toch eens een telefoontje naar Hertz aan wagen.  Better safe than sorry, nietwaar ?
Je kunt dan meteen vragen of ze geen betere aanbieding hebben.
Ik doe dat ook wel eens en vaak kan men je dan aan de telefoon een betere aanbieding doen dan wat er via internet te vinden is.
Maak zo'n telefonische boeking onder vermelding van je accountnummer, dan is ie meteen zichtbaar in je account.
#55 - 01-01-2019, 13:14 uur
« Laatst bewerkt op: 01-01-2019, 13:19 uur door Cees A »

Omw2USA

Ik vermoed dat het gaat om die one-way fee en dan is die fee dus incl. de prijs. :) 
Zou kunnen,  maar helemaal onderaan staat:  One way fee  (te betalen bij inleveren van het voertuig)
Als ik jou was zou ik zou er morgen toch eens een telefoontje naar Hertz aan wagen.  Better safe than sorry, nietwaar ?
Je kunt dan meteen vragen of ze geen betere aanbieding hebben.
Ik doe dat ook wel eens en vaak kan men je dan aan de telefoon een betere aanbieding doen dan wat er via internet te vinden is.
Maak zo'n telefonische boeking onder vermelding van je accountnummer, dan is ie meteen zichtbaar in je account.

Goed idee! Ik bel ze morgen op en vraag of het incl. is en indien niet, hoeveel het kost. Ik zal daarnaast ook een betere prijs proberen te krijgen. Dat zou wel niet slecht zijn!  :afro:
#56 - 01-01-2019, 20:47 uur

Omw2USA

Ok, hier verschiet ik toch van. Heb in plaats van LAX (waar ik het zou willen afleveren) veranderd naar dezelfde plek waar ik hem ophaal (Seattle) en kom volgende prijs uit:



Eventjes een one-way fee van 600 (!!) dollar?! Dit is toch bijna niet te geloven?
#57 - 01-01-2019, 22:52 uur

Cees A

One way fee is een compensatie voor de kosten die een verhuurder moet maken om de auto terug te brengen naar z'n oorspronkelijke locatie.
Vuistregel: Hoe verder de plaatsen van ophalen en inleveren van een huurauto uit elkaar liggen, hoe hoger de one way fee.

Als je met je one way binnen een staatsgrens blijft (bv ophalen San Francisco, inleveren LA) is er geen one way fee.
Tussen plaatsen met veel huurautoverkeer is er vaak ook geen, of slechts een lage one way fee
Een auto die terug moet naar z'n eigen locatie wordt dan gewoon verhuurd aan iemand met een one way de andere kant op.
Er moet dan natuurlijk wel een bepaald evenwicht zijn in heen en weer huurautoverkeer tussen die plaatsen.

Mooi voorbeeld waar dat evenwicht ontbreekt is bij one-way camperhuur tussen Calgary en Vancouver.
Blijkbaar kiezen verreweg de meeste huurders voor de one way route Calgary - Vancouver.
Als verhuurders daar niks aan doen staan na een tijdje alle campers uit Calgary in Vancouver.
Om huurders te stimuleren om de route andersom te rijden schrapt men vaak de one way fee voor huurders die dat doen.

De huurautomarkt is een voornamelijk prijsgedreven vechtmarkt.
Als je het niet eens bent, of niet eens kunt worden, met de prijs of voorwaarden van een verhuurder zoek je gewoon een andere.
Je zou ook eens kunnen kijken wat er gebeurt met het tarief en de one way fee als je de huur opsplitst in 2 of 3 korte periodes.
De ophaal en inleverplaatsen liggen dan dichter bij elkaar en misschien heb je op het eind zelfs een traject zonder one way fee.
Nadeel is natuurlijk wel dat je een paar keer al je spullen moet overladen in je volgende huurauto.
#58 - 02-01-2019, 09:41 uur

Omw2USA


De huurautomarkt is een voornamelijk prijsgedreven vechtmarkt.
Als je het niet eens bent, of niet eens kunt worden, met de prijs of voorwaarden van een verhuurder zoek je gewoon een andere.
Je zou ook eens kunnen kijken wat er gebeurt met het tarief en de one way fee als je de huur opsplitst in 2 of 3 korte periodes.
De ophaal en inleverplaatsen liggen dan dichter bij elkaar en misschien heb je op het eind zelfs een traject zonder one way fee.
Nadeel is natuurlijk wel dat je een paar keer al je spullen moet overladen in je volgende huurauto.

Heb gekeken wat de prijzen zouden zijn indien we hem afleveren in SF en het goedkoopste dat ik vind is 271,68 dollar (van 22 augustus tot 1 september). De rit ervoor zou dan van 6 juli zijn tot en met 22 augustus (Seattle - SF) en dan kwam ik uit op 1836 dollar. Ik bespaar dan inderdaad een 300 dollar uit, wat toch de moeite is en wat we zeker zullen doen. Die moeite neem ik er graag bij. Wat mij tenslotte ook verbaast zijn de prijsverschillen per plaats? Bv. als ik voor SF kies heb ik keuze tussen 13 locaties en tussen die 13 locaties zijn er enorme prijsverschillen? De ene vraagt 341 dollar voor die route, maar als ik een Hertz kies die een paar km verder op ligt is het plots 271 dollar...
#59 - 02-01-2019, 10:59 uur

Cees A

Bv. als ik voor SF kies heb ik keuze tussen 13 locaties en tussen die 13 locaties zijn er enorme prijsverschillen?   
Welkom in de wondere wereld van autohuur.   :D
In de grote steden hebben autoverhuurders vaak een verhuurbalie in de grotere hotels en er kunnen allerlei redenen zijn waarom men liever niet heeft dat een one way huurder z'n auto op die locatie inlevert.
Denk bv aan plaatsgebrek, weinig vraag  of geen mogelijkheden om de auto weer klaar te maken voor een volgende huurder.
Je mag 1 X raden op welke manier een verhuurder probeert te sturen dat jij je auto ergens anders inlevert ....................... Juist ja ..........   1smile
#60 - 02-01-2019, 12:48 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15