Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Welk type reis is goedkoper, auto of camper?

Discussie gestart

Cees A

Gefeliciteerd met je boeking.   :)    Wanneer ga je en hoe ziet je reisschema er uit ? 
Heb je een reis geboekt waarbij alles, dus vliegtickets, auto en hotels zijn inbegrepen ?
Of heb je alleen vliegtickets en een auto geboekt en ga je je hotels zelf boeken ?

Als het een compleet georganiseerde reis is waarbij vliegtickets, auto en hotels zijn inbegrepen, welke reis heb je dan geboekt ?
(linkje naar de pagina van de betreffende reis op de website van de reisorganisatie zou wel mooi zijn)
#16 - 11-02-2019, 12:38 uur

Sheriff

Zonder iemand te willen be- of veroordelen: twee jaar terug heb ik me ook heel veel inspanningen getroost voor de zo goedkoopst mogelijke deal. Uuuuuuuren zitten internetten, vergelijken en prakkiseren. Gék werd ik van mezelf. Uiteindelijk heb ik de hoop doorgeknakt >:D Bij de maatschappij waar ik altijd al boekte, maakte ik gewoon een reservering voor gewoon een intermediate. Ik vloog op BWI en daar bij de verhuurder aangekomen, werd me een upgrade aangeboden. Een Range Rover voor $ 25,-- per dag. Niet interessant (te groot voor waar ik 'm voor nodig had) maar een Audi Q3 voor $ 10,-- heb ik wel gekozen.  Na bezoek aan mijn vrienden in MD ben ik doorgevlogen naar FL en op Tampa een vergelijkbare deal gesloten. Ik kreeg een werkelijk gloednieuwe Caddy XT5 (35 miles! Plastic beschermstripjes zaten nog op dorpels en spiegels) mee voor ik meen 12 dagen tegen een meerprijs van $400,--. De twee keren erna kreeg ik dezelfde bak (mag ik best zo noemen toch?) voor nog aantrekkelijker prijzen mee.

Ik realiseer me dat upgrades voor de baliemedewerkers interessant zijn omdat zij daaraan verdienen, dus zij doen hun best daar zoveel mogelijk van te maken (voor hunzelf maar ook voor de huurder) en belonen je als je terugkomt. Wat er onder de streep staat is belangrijk voor mij, dus wat ik voor een periode reëel vind. Het is tenslotte vakantie en ik wil gewoon een lekkere (liefst Amerikaanse) auto en ga niet voor die allerstrakste prijs.

My two cents...

 Laatste keer (jan-feb 2019) trouwens met vrienden een paar Challengers gehuurd: aanrader!

#17 - 14-03-2019, 15:00 uur
Frank, Amerika liefhebber
 

JaapjeInAmerika

Ik huur meestal een auto in Nederland, kies het juiste model en neem een tentje mee. dat is toch de goedkoopste manier van reizen en slapen. belangrijker vind ik echter dat je in een tentje echt midden in de parken en in de natuur natuur bent. En die beleving vind ik erg handig. Bovendien ben je erg flexibel. Als er geen kampeerplekken op een campground zijn, kun je vaak nog een eindje met de rugzak op de natuur in om daar een slaapplek te vinden.
#18 - 19-05-2019, 10:39 uur
--------------------------
Homepage: het beste van West-Amerika

Loek

Over het algemeen reizen wij per auto op roadtrips door de US.  Maar in het kader van je moet alles hebben geprobeerd hebben we jaren geleden voor een weekend een trailer (caravan) gehuurd en achter de pickup gehangen.  We vonden het wel aardig, maar teveel gedoe, zeker voor een langere vakantie.  Als je echter lang op dezelfde plaats blijft staan is het een mooie oplossing.  Toen een keer een RV gehuurd voor een reisje naar Las Vegas.  Het was voor mij (de bestuurder) allemaal te gehaast toen.  De RV was 31 ft lang, oud en onhandelbaar op de weg.  We waren met 4 volwassenen en die hebben best wel genoten, maar ik zou het alleen weer doen als het tempo wat lager ligt.

Dan is het alweer Mei 2019 en de gelegenheid deed zich weer voor.  Een wegbreng deal van Vancouver naar Halifax.  Ik ben inmiddels gepensioneerd, dus alle tijd aan onszelf.  We hebben de route uitgestippeld en zijn op weg gegaan.  Gelukkig konden we flexibel zijn, want het weer in Mei in Canada is wispelturig.  Wij zijn nu 3 weken onderweg en in Nova Scotia aangekomen en dit keer kan ik zeggen dat het veel beter is bevallen.  Sommige dagen behoorlijk doorkachelen, andere dagen blijven we ergens langer rondhangen.  Alles altijd bij je en het formaat camper die we ditmaal hebben is wat handelbaarder (25ft), en past met moeite soms zelfs op een parkeerplek voor een auto.  Ook was deze RV redelijk compleet uitgerust met douche en WC, een keuken met magnetron, oven en 3 pits gastel.  Ook een goeie kachel, die was wel nodig.  De airco hebben we nooit gebruikt.  Eigenlijk bedoeld voor 4 volwassenen en 2 kinderen, dus wij met z'n tweetjes zaten lekker ruim.

De prijs voor de camper viel mee, vanwege de wegbreng deal betaalden we slechts $80 voor de RV en nog een paar honderd $ voor de extra miles.  Maar onderschat niet wat zo'n ding zuipt onderweg.  Ik heb geprobeerd altijd langzamer dan 90km/u te rijden en wist daarmee het verbruik op rond 1 op 4 te houden.  Desalniettemin is het een schok om vrijwel elke dag op zo'n rit van 8000+ km te moeten tanken voor meer dan US$100.  Campings schommelen tussen US$25-$45 per nacht.  Je kunt soms boondocken, maar niet vaak (vaak verboden). Veder is het gemak van een camping is wel fijn: ruimere douche, winkeltje in de buurt, bbq etc.  Je moet ook zo nu en dan water bijvullen en je tanks dumpen, dus je moet wel minimaal om de 2 dagen een camping bezoeken.
#19 - 24-05-2019, 14:13 uur

Hans B

Ik weet niet of het nog nut heeft te reageren op deze topic, Daantje (topicposter) zal inmiddels haar keuze al wel gemaakt hebben.

BTW Ik heb inmiddels een auto achter de camper hangen en dat geeft me toch een stuk meer vrijheid en mogelijkheden. Geweldig. Er gaat een hele nieuwe Amerika wereld voor ons open.
Nog 2 weekjes en dan moeten we weer naar huis (NL)  :'(
#20 - 24-05-2019, 17:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Ik weet niet of het nog nut heeft te reageren op deze topic, Daantje (topicposter) zal inmiddels haar keuze al wel gemaakt hebben.

Ik neem aan dat andere mensen dit topic lezen met een dergelijke titel.  Hopelijk hebben zij er iets aan.
#21 - 24-05-2019, 20:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15