Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Corona

Discussie gestart

Pieter79

@Ruud2004 Ja heb het helaas ook gezien... College kids lijken het op dit moment niet erg serieus te nemen, maar het kan niet lang meer duren voordat zij ook gaan beseffen om thuis te blijven.

Gelukkig nog niets gehoord dat familie of vrienden het hebben, maar het gaat nu hard en komt steeds dichterbij. Ik blijf bij mijn statement dat Nederland te laks reageert. Over een week of 2 zijn er niet genoeg IC bedden meer en zullen ook mensen overlijden die er anders misschien wel doorheen waren gekomen.

Ook hier in de VS zouden ze meer moeten doen, zoals ook het stilleggen van alle domestic flights. Als dat ook direct in China was gedaan op het moment dat de eerste gevallen bekend werden dan was het niet als een wildfire over de wereld verspreidt, en dan had heel wat leed voorkomen kunnen worden. Zelfde met andere landen, en vooral brandhaard Italie om maar over Europa te spreken; bus- en vliegtuigladingen vol toeristen die nog tot een dag of 10 geleden nog rustig het gebied kon in en uit reizen, gewoon ongekend. Buiten het feit dat vluchten vanuit brandhaarden in Asia nog erg lang doorgang hebben gevonden. Op dit moment zouden alle vliegtuigen wereldwijd aan de grond moeten blijven, en gebieden afgesloten moeten worden totdat het virus weg is; county by county, state by state. Harde maatregelen, maar de enige manier om dit op dit moment nog onder controle te houden. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Zo dat is eruit  :D Iedereen sterkte en het beste gewenst met de beste middelen die je voorhanden hebt om jezelf en naasten te beschermen! Er komen barre tijden aan.
#16 - 21-03-2020, 16:25 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Ruud2004

Het stilleggen van het vliegverkeer had veel beter én eerder met elkaar kunnen worden afgestemd. De eerste berichten/cijfers uit China zijn niet serieus genomen. Op zich niet zo vreemd, informatie uit dat land is maar zelden correct. Ik denk dat China ook nu de "vuile was" binnen wilde houden.
Naar mijn mening ontbreekt het nu (wereldwijd) aan afstemming en regie. Ieder land doet maar wat hem het beste lijkt, waarbij een aantal landen voor lock-down kiest.   Als zo’n drastische ingreep toch komt, zal hij niet het gevolg zijn van wetenschappelijk inzicht (ik lees dat ook nergens) maar van angst onder de burgers en de drang bij autoriteiten om daadkracht te tonen. We zullen voornamelijk onszelf ermee in de weg zitten en niet het Coronavirus.
#17 - 22-03-2020, 14:03 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Dirc

Een complete lockdown lijkt mij niet de oplossing. Op moment dat je die opheft begin je van voor af aan.
De "Nederlandse" oplossing kan ik mij wel in vinden. Het contact in zoverre beperken dat je probeert het zorgstelsel niet te overbelasten. Uitgangspunt is dat de meeste mensen het virus toch wel een keer oplopen maar niet iedereen tegelijk.
Of deze maatregel op tijd gekomen is weten we binnenkort als de resultaten bekend zijn.
#18 - 22-03-2020, 18:52 uur

Ruud2004

Of deze maatregel op tijd gekomen is weten we binnenkort als de resultaten bekend zijn.

Laten we het hopen Dirc !
#19 - 23-03-2020, 12:19 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Ben2USA

Totootje "wanneer (echt volledig) veilig naar USA"?
Ik denk NL pas weer veilig na Januari 2021.
En USA na juni 2021.

Cross Fingers!
#20 - 04-04-2020, 15:37 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Pieter79

Ja, ondanks het prachtige weer hier alweer, eindelijk eens vroeg in het jaar, zitten we helaas min of meer opgesloten.
Vermoedelijk is het beter om dit jaar over te slaan en in plaats daarvan volgend jaar een reis te plannen. Dat is mijn persoonlijke mening.

Gr. Pieter
#21 - 04-04-2020, 17:57 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Ben2USA

Ik denk dat de cijfers voor zich spreken....... America first...
#22 - 09-04-2020, 10:59 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

usaroadtripfan

Hoi,
Onze reis kon ook niet doorgaan. We zouden 19 maart vliegen naar Houston en vandaar een 6-weekse trip starten. Onze tickets hadden we via Gate1 echter die kregen we niet te pakken. Nadat we uiteindelijk United Airlines te pakken kregen, mochten wij, uit coulance, onze tickets wijzigen naar september. Daar hebben we echt geluk gehad, anders hadden we niks teruggekregen. Hotels en Airbnb's konden we gelukkig allemaal kosteloos annuleren.

De vraag is of we in september kunnen en willen gaan, maar dat wachten we nu maar af.

Keep safe allemaal!

#23 - 13-04-2020, 12:09 uur

Cees A

De vliegtickets heb ik geboekt via TIX.  Dat wordt nog een dingetje, bellen kan niet en op email wordt nog niet gereageerd.
Het werk staat te springen om mij dus mag ik maandag weer komen.
Later dit jaar stond al een tripje gepland okt-nov. Ik hoop dat we de tickets naar daar kunnen omzetten. 

Hoi @Hans B
Ben benieuwd hoe het is afgelopen met het omzetten van je vliegticket-boeking naar een latere datum.   
Is dat omzetten nog gelukt ?   Of heb je een voucher of een refund gekregen ?
#24 - 14-04-2020, 09:43 uur

Hans B

We zijn inmiddels een maand verder, de tijd gaat toch snel.
Eén dag voor vertrek kreeg ik een email van TIX met drie opties.
1 Zo laten
2 Datum wijzigen
3 Cancelen
Ik heb gekozen voor optie 2.
Dat bericht is bij TIX aangekomen, heb ik ook een email van.
Maar verder blijft het stil. Enerzijds natuurlijk van mijn kant, want ik weet niet naar welke datum ik kan verschuiven (wil graag 1e week september), maar ik heb nu nog geen idee of dat dan mogelijk is. Anderzijds van TIX ook niks meer gehoord.

Gelukkig hoor ik dat Trump weer enkele staten wil vrijgeven en misschien wel het hele land. Wat een wijs man is dat toch, hé.  embarressed
Ik hoop dat Arizona daar bij is, dat gaat mogelijkheden bieden. 
#25 - 16-04-2020, 09:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Wij zitten min of meer in hetzelfde schuitje
Als er geen corona was geweest zouden wij deze ochtend naar Amerika zijn vertrokken.

De huurauto was geboekt bij Hertz op basis van “pay later” dus die was gemakkelijk te annuleren.

De paar hotels die ik had geboekt waren rechtstreeks geboekt bij de betreffende hotel(ketens) op basis van gratis annuleren tot 24 uur voor aankomst dus ook dat was geen probleem.

De tickets, van AMS naar SLC, hadden we rechtstreeks geboekt bij Delta.
Omdat wij, na invoeren van de travelban, nog meer dan 1 maand te gaan hadden voor we zouden vertrekken heb ik maar even geduldig afgewacht hoe e.e.a. zou worden afgewikkeld door Delta.
Na enige tijd werd duidelijk dat je bij Delta, als je je vlucht zelf annuleerde, een E-credit kreeg ter waarde van je oorspronkelijke ticketprijs en dat E-credit was geldig tot 31 mei 2022. In totaal 2 jaar dus.

Op zich natuurlijk al geen verkeerd aanbod van Delta
We gaan toch regelmatig naar de VS dus dat E-credit-tegoed was wel op geweest voor mei 2022.

Vorige week echter kreeg ik echter mail van Delta dat mijn vluchten waren gecanceld.
Dat was nog gunstiger, want bij annulering door de maatschappij heb je recht op een refund.
Een paar dagen eerder had de DOT (Department of Transport) de luchtvaartmaatschappijen hier nog eens duidelijk op gewezen.
Zie deze DOT notice:  https://www.transportation.gov/briefing-room/us-department-transportation-issues-enforcement-notice-clarifying-air-carrier-refund

Afgelopen dinsdag ben ik dus maar eens gaan bellen met Delta.
Ik was voorbereid op lange wachttijden, maar dat viel reuze mee.  Binnen 10 min had ik iemand aan de telefoon.
Het verzoeken om een refund en het noemen van de DOT notice was genoeg.
Binnen 5 min was de refund, zonder discussie of tegenwerpingen, geregeld en tijdens het gesprek kwamen de bevestigingsmails al in mijn mailbox
Perfect geregeld van Delta vind ik.   Mij hoor je in ieder geval niet klagen.
#26 - 16-04-2020, 12:10 uur

Mississippi

Ik zou in deze periode op kraamvisite  in Florida zijn,... helaas was vlucht van Delta naar Tampa gecanceld.
Voor deze reis bestond naast omboeken of reisvoucher ook nog de mogelijkheid van restitutie. Op dit moment wordt dat niet meer aangeboden. Dit is de bevestigingsmail van 15 April:

--------------
Hartelijk dank voor het indienen van uw verzoek tot teruggave. Het nummer van
uw restitutieaanvraag is ...
   
Bijgevoegd vindt u een kopie van uw verzoek tot teruggave. U kunt het voor
toekomstige referentie gebruiken.
   
Zodra het restitutiebedrag is vastgesteld, laten wij u dit per e-mail weten.   

Met vriendelijke groet,   

KLM Royal Dutch Airlines
   
--------------

Ik ben benieuwd of dit ook gaat gebeuren  :-\
#27 - 25-04-2020, 15:41 uur

Cees A

De ondertekening van de bevestigingsmail, door KLM, doet vermoeden dat @Mississippi  deze tickets had geboekt bij KLM. Klopt dat ?
Belangrijk, want er zijn verschillen tussen zowel de voucher als de restitutieregelingen van KLM en Delta.
Volgens mij is het zo dat degene die u de tickets heeft verkocht en uw geld heeft geïncasseerd ook uw restitutieclaim zal behandelen.
#28 - 25-04-2020, 17:19 uur
« Laatst bewerkt op: 25-04-2020, 17:29 uur door Cees A »

Mississippi

De ondertekening van de bevestigingsmail, door KLM, doet vermoeden dat @Mississippi  deze tickets had geboekt bij KLM. Klopt dat ?
Belangrijk, want er zijn verschillen tussen zowel de voucher als de restitutieregelingen van KLM en Delta.
Volgens mij is het zo dat degene die u de tickets heeft verkocht en uw geld heeft geïncasseerd ook uw restitutieclaim zal behandelen.

Klopt! Tickets zijn geboekt op klm.com
#29 - 27-04-2020, 13:53 uur

Cees A

Voor deze reis bestond naast omboeken of reisvoucher ook nog de mogelijkheid van restitutie.
Op dit moment wordt dat niet meer aangeboden. 

Hmm, hier ben ik het niet mee eens.    In bepaalde gevallen is bij KLM een refund nog steeds mogelijk. 
Het ligt er maar net aan WANNEER je de tickets hebt geboekt en/of WIE de vlucht heeft geannuleerd.

Als jij zelf je vlucht hebt gecanceld dan mag je omboeken naar een andere datum of je vraagt om een voucher.
Dat voucher KAN,  maar dat is afhankelijk van je boekingsdatum,  na 1 jaar inwisselbaar zijn voor een refund.

Als KLM je vlucht heeft gecanceld is je boekingsdatum niet van belang.
Je kunt je voucher dan sowieso na 1 jaar inwisselen voor een refund.

Bron: ----> https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/up_to_date/flight_update/index.htm
Klik op het pijltje bij:  ----->  Wereldwijd omboekingsbeleid coronavirus - vluchten geboekt voor of op 21 april 2020
En op het pijltje bij:  -------> Wereldwijd omboekingsbeleid coronavirus - vluchten geboekt op of na 22 april 2020
#30 - 27-04-2020, 14:38 uur
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 16:43 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15