Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Corona

Discussie gestart

Diemie 13

Wij vertrokken normaal gezien morgen, 30 april naar LA voor een reis van 2 maanden. Vluchten zouden via Finnair gaan, maar hadden ze geboekt bij Gate 1. Op de website van Finnair heb ik al ruim 6 weken geleden gelezen dat de vlucht geannulleerd was, maar Gate 1 krijg ik langs geen kanten te pakken... Ze hebben hun telefoonnummer afgesloten en reageren pas na een drietal weken met een automatisch gegenereerde mail... Enorm frustrerend. We zijn heel onze trip aan het 'herplannen' naar september/oktober (en ook dat is een flinke gok) dus ik zou echt wel willen weten of ik kan omboeken of mijn geld terugkrijg...

Wat een gedoe toch... 
#31 - 29-04-2020, 16:27 uur

Cees A

Heb je al geprobeerd om, buiten Gate 1 om, rechtstreeks iets te regelen met Finnair ?
Als je bij Finnair iemand aan de telefoon krijgt die toevallig een goeie bui heeft kan het best zijn dat je e.e.a. rechtstreeks met Finnair kunt regelen.

Andere mogelijkheid:  Als de tickets zijn betaald met credit card zou je die betaling kunnen betwisten en dan krijg je je geld terug via de creditcardmaatschappij.

Kijk trouwens eerst even  goed bij de voorwaarden van Finnair hoeveel keer je mag omboeken.
Ikzelf begin namelijk steeds meer te vrezen dat die epidemie nog niet is uitgewoed in september en als je van Finnair maar 1X mag omboeken zit je over een paar maanden  weer met hetzelfde probleem.

Hoe zit het met de boeking van die truck-camper die je wilde huren ?  Kon je die boeking zonder extra kosten annuleren ?


#32 - 29-04-2020, 17:45 uur

Dirc

Gate1 reageerde bij mij altijd zeer snel. Wellicht toch iets met het Corona gebeuren te maken dan.
https://help.gate1.nl/nl/support/solutions/articles/75000028428
#33 - 30-04-2020, 11:16 uur

Mississippi

Ik zou in deze periode op kraamvisite  in Florida zijn,... helaas was vlucht van Delta naar Tampa gecanceld.
Voor deze reis bestond naast omboeken of reisvoucher ook nog de mogelijkheid van restitutie. Op dit moment wordt dat niet meer aangeboden. Dit is de bevestigingsmail van 15 April:

--------------
Hartelijk dank voor het indienen van uw verzoek tot teruggave. Het nummer van
uw restitutieaanvraag is ...
   
Bijgevoegd vindt u een kopie van uw verzoek tot teruggave. U kunt het voor
toekomstige referentie gebruiken.
   
Zodra het restitutiebedrag is vastgesteld, laten wij u dit per e-mail weten.   

Met vriendelijke groet,   

KLM Royal Dutch Airlines
   
--------------

Ik ben benieuwd of dit ook gaat gebeuren  :-\


Het gaat NIET gebeuren, geen restitutie maar een voucher dus:

Geachte .....,

De uitbraak van het coronavirus heeft grote gevolgen voor het bedrijfsleven. Ook de luchtvaartindustrie staat momenteel voor uitdagingen met gevolgen van een ongekende omvang. Zoals u helaas heeft ervaren, worden veel van onze vluchten momenteel geannuleerd.
 
We doen er alles aan om onze klanten te helpen hun reisplannen bij te sturen. Gezien deze uitzonderlijke situatie, ontvangt u in reactie op uw verzoek tot teruggave een voucher ter waarde van uw originele ticketprijs. U kunt deze voucher gebruiken als betaling voor toekomstige vluchten met KLM, Air France, Delta Air Lines of Virgin Atlantic.
 
Gebruikmaken van uw voucher
U ontvangt uw KLM-voucher zo snel mogelijk. Houd er rekening mee dat dit op het moment minstens twee weken kan duren. De voucher moet binnen 12 maanden na uw oorspronkelijke vertrekdatum worden ingewisseld.

Met vriendelijke groet,

KLM Royal Dutch Airlines

#34 - 09-05-2020, 10:21 uur

Cees A

Het gaat NIET gebeuren, geen restitutie maar een voucher dus: 
Ik zou, als ik jou was, toch eens met KLM gaan bellen want er is sinds de laatste mail  die je van hun mocht ontvangen op 15 april e.e.a. gewijzigd in de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappijen.

Zo is bijvoorbeeld de geldigheidstermijn voor vouchers verlengd.   Bij de ene maatschappij wat meer dan bij de andere.
Bij KLM zijn vouchers nu geldig tot eind 2021.
Als je vlucht door KLM  is geannuleerd kun je je voucher na 1 jaar inwisselen voor een refund
Bij de meeste maatschappijen gelden die verbeterde vouchervoorwaarden ook voor reeds uitgegeven vouchers.
Hoe e.e.a. precies bij KLM zit weet ik niet, maar dat zullen de helpdesk-dames van KLM je wel kunnen vertellen.

Bron: Zie de rood omlijnde tekst in onderstaande afbeelding van de voorwaarden bij KLM.  (dat is de pagina waar ik eerder naar linkte)


#35 - 09-05-2020, 13:00 uur

Mississippi

Hoe e.e.a. precies bij KLM zit weet ik niet, maar dat zullen de helpdesk-dames van KLM je wel kunnen vertellen.

Bedankt!
Ik wacht nog even het KLM-voucher af om te zien of de voorwaarden zijn zoals je aangeeft.
#36 - 09-05-2020, 22:53 uur

Cees A

@Mississippi   Ik denk dat ze bij KLM ook dit forum volgen  ...........  1smile   
Zie: -------->   https://www.telegraaf.nl/financieel/1267380891/klm-geeft-geld-vliegtickets-terug
#37 - 14-05-2020, 14:43 uur

Hoosier

Ik denk dat mijn geld minimaal deels foetsie is.
Ik reis meestal naar de VS, maar dat dit jaar een tussenstop van een week in Canada.
Als ik boek (via tix.nl) kies ik altijd een vlucht met een goede balans tussen prijs, reistijd en aantal overstappen.

Air Canada vlieg ik nooit alleen deze ene keer. Een voucher is dus nutteloos.

United Airlines vlieg ik vrij vaak. Maar ook BA, AA, KLM  en Delta.
Een voucher van UA kan ik in theorie wel inwisselen maar de kans is groot dat ik dan gedwongen word een duurdere vlucht en/of langere vlucht te kiezen.

Tussen Canada en VS heb had ik een enkele reis met nog een andere maatschappij.

Binnen de VS en Canada heb ik aansluitende vluchten van dezelfde maatschappijen.
Binnen Canada is alles geannuleerd. De vlucht van VS naar NL ook. Maar mijn binnenlandse vlucht staat nog steeds actief.

Ik heb nu plannen voor vertrek in de tweede week van September. Alles is al rond. Alleen mijn tickets boeken.
Maar... hoeveel kan is er dat ik daadwerkelijk kan reizen?
Op vouchers wachten is geen enkel probleem (ruim voldoende spaargeld). Een stapel vouchers die ik niet kan inwisselen is weer een ander probleem...

Tot zover deze klaagzang :-)
#38 - 15-05-2020, 17:22 uur

Cees A

Ik denk dat mijn geld minimaal deels foetsie is. 
Dat hoeft niet. Ligt er aan wie de vluchten heeft geannuleerd.
Als de luchtvaartmaatschappij de vluchten heeft geannuleerd heb je aardig wat rechten op een refund.
Heb je zelf je vluchten geannuleerd dan mag je blij zijn met een voucher.

Als ik boek (via tix.nl) kies ik altijd een vlucht met een goede balans tussen prijs, reistijd en aantal overstappen. 
Je boeking via Tix, een derde partij,  is een flinke extra hobbel bij het verkrijgen van die eventuele refund of dat voucher
Op diverse reisfora wordt de afgelopen maanden opvallend veel geklaagd over de manier waarop deze derde partijen vluchtannuleringen afhandelen.
Telefonisch onbereikbaar, niet reageren op mails en berekenen van extra "omboekingskosten" zijn veel gehoorde klachten.
Kortom,  klantenservice is bij deze bureautjes duidelijk een ondergeschoven kindje.

Ben benieuwd hoeveel klanten deze ticketverkopers overhouden als alles weer normaal wordt.
Ik verwacht dat velen zullen proberen van hun besmette reputatie af te komen door met een nieuwe naam een nieuwe start te maken.
De die-hard-fans van deze ticketbureautjes kunnen bij toekomstige boekingen  in ieder geval niet meer zeggen   "Wir haben es nicht gewußt"

Ik heb nu plannen voor vertrek in de tweede week van September. Alles is al rond. Alleen mijn tickets boeken.
Maar... hoeveel kan is er dat ik daadwerkelijk kan reizen? 
Tja, dat kan niemand je vertellen.
Mijn mening: (voor wat ie waard is) Ik denk dat september nog te vroeg is voor een onbezorgde reis naar en door de VS.
Bij iedere versoepeling van  lock-down regels ligt het gevaar op de loer van een nieuwe opleving van verspreiding van het virus
Ik  denk dat alleen de komst van een vaccin de boel zal normaliseren.
#39 - 16-05-2020, 13:31 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15