Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

"Opgelicht" bij een autohuren..

Discussie gestart

Wop

Ik lees regelmatig (ook via de website van Amerika info - Usa4all) dat mensen "opgelicht" zijn door Amerikaanse autoverhuur bedrijven. Omdat ze extra kosten (achteraf) betalen, zoals bijv. extra verzekeringen, navigatiehuur of digitale radio. Zelf ga ik sinds 1998 jaarlijks naar de Verenigde Staten (Soms meerdere keren) en heb dit (nog) bij geen een verhuurmaatschappij meegemaakt.

Gewoon zorgen je de huur met de vereiste verzekeringen in NL op orde hebt en verder niets accepteren ter plaatste. Zo moeilijk is dat toch niet? Is men gewoon te naïef bij het ondertekenen of weten de verhuurders precies wanneer ze moeten toeslaan? 
#1 - 21-10-2016, 14:23 uur

Hans B

Zelf heb ik deze zaken nog nooit gehad, achteraf extra kosten in rekening gebracht.
Jaren terug werd mij wel regelmatig bij de balie gevraagd of ik extra wilde verzekeren, een upgrade wilde, etc.. deze nooit genomen, omdat ik het via toen nog reisburo, later direct op de site van de autoverhuurder goed had geregeld.

Ik boek de laatste paar jaar bij Hertz. Vaak een auto voor de eerste en laatste dag om van vliegveld naar camper stallingplaats te rijden en ondertussen alvast wat inkopen te doen.
De laatste keer stond mijn naam op een groot 'scorebord' met daarachter het nummer van de parkeerplaats waar de auto stond. Instappen en wegrijden. Bij het tolhokje werd mijn rijbewijs bekeken en dat was het. Binnen enkele minuten was ik op pad.
#2 - 21-10-2016, 15:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Misschien mis ik iets, maar ik lees hier juist zelden iets over.
De voorlichting over dit onderwerp via o.a. dit forum en deze website werpt dus z'n vruchten af.
ik vind bovendien de term "opgelicht" nogal overdreven, zeker als het gaat over het erbij huren van navigatie of digitale radio.
Juist het erbij huren van die 2 dingen is vaak een bewuste keuze van de huurder.

Dat baliepersoneel van (sommige) autoverhuurders vaak verwoede pogingen doet iets extra's te verkopen is een feit.
Dat kan een upgrade zijn naar een grotere auto, roadside assistance of een extra (persoonlijke) verzekering.
Opdringerig ? Ja, soms wel.   Oplichting ?  Mwah, volgens mij niet.
Je kunt al die aangeboden extra's namelijk gewoon afwijzen als je ze niet nodig hebt.

Ik heb overigens een paar keer een kwijlende huurder een upgrade-aanbod naar een flitsende cabrio of vette SUV zien accepteren.
Is dat dan oplichting ?  Het gekwijl van die huurders deed me vermoeden dat ze dolblij waren met het upgrade-aanbod.  :)

Persoonlijke ervaring:
In de 26 jaar dat ik in Amerika kom is me bij Hertz nog nooit iets extra's opgedrongen.  :afro:
#3 - 21-10-2016, 17:31 uur
« Laatst bewerkt op: 21-10-2016, 17:35 uur door Cees A »

Chris RTA

Ik heb het in 13 reizen ook nog nooit achteraf meegemaakt. Maar wel dat ze je aan de balie vragen of je de benzine pre paid wil hebben en toen ik nee zei, had hij toch ja ingevuld. Ik had het gezien bij het controleren van het contract en wees hem hierop. En dit kunnen ze bij meerdere mensen doen en zo ook met roadside assistence bijv. als je er dan ongezien voor tekent is het achteraf lastig praten.
Je moet het contract goed lezen en kijken waar je voor betaald en waarvoor niet. Ik denk dat ze het gewoon af en toe proberen als ze denken een goedgelovig slachtoffer te hebben. Als je ze betrapt doen ze het af met "oh sorry".
#4 - 21-10-2016, 17:49 uur

Old Faithful

Wat Pipo Chris hier beschrijft heb ik ook vaker gelezen, niet zelf meegemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat iemand er in trapt. Niet alle vakantiegangers naar Amerika zijn actief op een forum en lezen de waarschuwingen. En als je dan na een lange vlucht vermoeid bij de autohuur aankomt, kan ik me goed voorstellen dat je niet alles goed leest waar je een paraaf bij zet. Eigen schuld natuurlijk, maar wel begrijpelijk. Het blijft natuurlijk oplichting als men bijvoorbeeld road assistance ondanks afwijzing toch op het contract zet, echter niet meer aan te tonen nadat je getekend hebt. Ik kijk altijd bij het nog te betalen bedrag; dat moet $0.00 zijn of het bedrag van de eventuele achterlatingskosten.
#5 - 23-10-2016, 01:21 uur
Groet,

Old Faithful

Ben2USA

Hans, ik zag hier je opmerking ".....van vliegveld naar camper stallingplaats...." bij staan en dat trekt mijn uiterste aandacht. Ik overweeg om mijn camper in Phoenix bij RVStore te laten staan van december 2017 tot maart 2018, en dan A'dam v.v. te vliegen in de tussenliggende periode.
Ik loop er tegen aan dat het erg lastig is een plek te reserveren: Alles is vol, "10 days notice", en dergelijke.
RVStore is redelijk dichtbij het vliegveld ($40 met taxi, schat ik).

Wie heeft er welke ervaring met het stallen van je camper in deze buurt: adressen? tips?
#6 - 25-10-2016, 14:14 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Wop

@Ben2USA  Ik zou hier even een apart topic over starten....
#7 - 25-10-2016, 20:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15