Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

1500$ pinnen, hoe

Discussie gestart

Elfquest

Hi,
Ik vertrek volgende week naar Florida. Ik moet daar iemand 1500$ contant betalen en vraag me af hoe ik dat het beste kan doen.
Heb net gebeld met de ABN-Amro waar ik een Wereldpas heb en die vertelde dat je maximaal 1000$ per dag kan pinnen bij de ATM, maar dat sommige amerikaanse banken een beleid kunnen hebben om een lager max.bedrag uit te betalen. Ik blijf maar 3 dagen en ben dus bang dat het me niet lukt om het hele bedrag binnen die tijd gepind te krijgen, want als ik op een dag maar 250$ kan pinnen ergens en de volgende dagen ook, heb ik een probleem.

Wat kan ik nou het beste doen? Toch maar (een deel) van mijn euro's naar dollars wisselen? En kan ik dat dan het beste doen in Nederland of in Amerika? (Wat geeft de minste kosten?)

Of misschien is het op de een of andere manier op te zoeken wat de ATM's in Clearwater of op het vliegveld van Tampa voor limieten hebben?
#1 - 02-03-2007, 20:26 uur

Adriaan47

Je kan tog gewoon een cashiers check of een traveller check meenemen en inwisselen in USA en dat maakt niet uit met wat voor bedrag.
#2 - 02-03-2007, 20:44 uur

Staceybeesie

Bij de banken hier kun je $ 800,- per dag pinnen met een Nederlandse pas  wink
#3 - 02-03-2007, 21:36 uur
Groetjes Petra

Brenda

Is het anders niet makkelijker om geld over te maken via Wester Union.
Geef je de persoon daar pas de codes die nodig zijn om het geld contant te halen.
Zo hoef je zelf niet met een volle portemonnaie de straat op.
#4 - 02-03-2007, 22:10 uur

Elfquest

Weet je, ik denk dat ik met Paypal ga betalen. Dan maak ik het gewoon over van mijn rekening op de hare op haar laptop en kan ze het gelijk cashen. Hoef ik niet te pinnen of met grote bedragen rond te lopen. De wisselkoers is niet super zie ik (kost me 30 euro), maar ja  wink
#5 - 02-03-2007, 22:37 uur
« Laatst bewerkt op: 02-03-2007, 22:47 uur door Elfquest »

Adriaan47

Western Union is expensive....ik maak regelmatig geld over van USA naar Holland of New Zealand en krijg van mijn Bank of Amerika gratis een so called Internationaal cashiers cheque en deze stuur ik gewoon met de post.
Deze cheques zijn onder garantie en kunnen alleen geint worden by de persoons naam er op en zijn ook onder garantie als zij zoek raken.Als je geen account hebt bij de bank of Amerika kosten die cheques alleen maar $ 6.00 dollar
Deze cheques zijn hetzelfde als cash.
Ze zullen tog ook wel zo iets hebben in Holland lijkt mij.
#6 - 02-03-2007, 22:39 uur

Ine

Je kunt het bedrag toch ook gewoon in cash vanuit NL meenemen?
#7 - 03-03-2007, 09:35 uur

bgroeneveld

Je kunt het geld gewoon overmaken naar de bankrekening van de Amerikaan. Vraag om het rekeningnummer, het ABA routing nummer en de Swift code van de bank.

Ik doe dat regelmatig via de giro naar mijn Amerikaanse bank. Durt een paar dagen (hoewel het laatst binnen twee dagen over was) en kost wat (een euro of 15 bij de giro en $20 bij mijn bank hier in de VS -- dat verschilt nog wel eens per bank). Iedereen weet dan precies dat en wanneer het geld is aangekomen en je hoeft niet over straat met $1500 (hoewel, als je rechtstreeks van het vliegtuig naar de persoon gaat, elkaar in de bank ontmoet en daar dan meteen de transactie afmaakt, moet het ook kunnen) Als je contanten meeneemt, wel een buildeltje onder je hemd om je nek hangen!
#8 - 03-03-2007, 15:38 uur

Hans B

Op onze vakanties nemen wij nooit meer geld mee dan enkele $$ voor kleinigheden op de 1e vliegreisdag.
Wij hebben ook een rekening bij de ABN_AMRO en kunnen met onze wereldpas per dag 1x pinnen voor $800 tot $1000 afhankelijk van de bank waar je het geld uit de muur trekt.
Bij aankoop van onze 2e camper hebben we tien dagen achter een het max bedrag uit de muur gepind. Geen enkel probleem.

Hans
#9 - 03-03-2007, 17:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Anouk

Weet je, ik denk dat ik met Paypal ga betalen. Dan maak ik het gewoon over van mijn rekening op de hare op haar laptop en kan ze het gelijk cashen. Hoef ik niet te pinnen of met grote bedragen rond te lopen. De wisselkoers is niet super zie ik (kost me 30 euro), maar ja  wink


Paypal gebruik ik ook altijd wink

#10 - 03-03-2007, 17:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15