Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

32 dagen USA - zonder rijbewijs

Discussie gestart

Marijn

ik heb van de zomer (13 juli-13 aug) 32 dagen te besteden in amerika
ik kom aan te New York JFK en vertrek weer vanaf Newark, vrij belangrijk detail is dat ik ALLEEN reis en ZONDER rijbewijs

uiteraard wil ik NYC goed zien maar ik zit er ook sterk over te denken om Las Vegas en San Fransisco te bezoeken, misschien via Chicago... want dat schijnt ook erg gezellig te zijn bijv.

ergens een dagje Washington DC mee pakken voor de wel bekende gebouwen + misschien nog wat amerikanen die ik ontmoet heb in boston opzoeken... aangezien dat toch vrij dichtbij is

ik kan maar geen keuze maken of ik wel of niet naar de west kust wil... ik wil wel graag maar er komen een hoop extra kosten en tijd bij kijken... maar Las Vegas wil ik toch wel ERG graag zien en als ik daar al ben is SF en heeeel evt LA ook nog wel mee te pakken, lijkt mij?

en dan heb je daar ook weer de national parks in de buurt... bij SF ligt Yosemite (waar precies weet ik niet, ook niet of het reeel is om daarheen te gaan zonder een eigen auto te hebben) dacht ik en bij LV heb je uiteraard de Grand Canyon

reizen doe ik denk ik met greyhound (denk dat ik t beste zo'n kaart koop dat je door heel amerika kan greyhounden voor xx aantal dagen) en heel evt dus een interne vlucht van de ene kust naar de andere (ook een optie: chicago - la en lv - chicago)

nee, ik wil niet amerika in 32 helemaal gezien hebben maar ik wil wel genoeg zien zeg maar en niet dat ik spijt krijgt dat ik ergens niet heen gegaan ben ofzo

het gaat mij vooral om de steden mee te maken; biosje hier, mall daar, comedy clubs maybe bezoeken en zeker ook sportwedstrijden (geen idee in hoeverre die er zijn rond die periode? ijshockey, baseball, rugby, basketball, indycars, etc etc)
ik wil gewoon amerika meemaken, niet zo zeer dingen zien maar meer dingen mee maken

uiteraard betekend dat niet dat ik de mooie parken niet ga bezoeken... wanneer deze op de route liggen wil ik ze zeker een bezoekje brengen...

naja, alweer zoveel tekst... hopelijk valt er wat vanuit op te maken... ik weet zelf ook niet precies wat ik nou precies wil en moet
misschien dat jullie me de goede richting in kunnen helpen?

bvd
#1 - 20-04-2004, 15:40 uur

Norbert

Hallo Marijn,

Ik vind een leuke onderneming dat je alleen en zonder rijbewijs naar Amerika gaat. In 32 dagen zowel de Oost al Westkust bezoeken kan natuurlijk wel. Zoals je al aangeeft, moet je dan wel gebruik maken van een binnenlandse vlucht. Ik zou persoonlijk voor de Westkust kiezen. Maar ieder heeft natuurlijk zijn eigen smaak. Houdt er in ieder geval rekening mee, dat het reizen met de Greyhound veel tijd kost. Misschien kun je ook met de trein reizen?

Als je kiest voor de Westkust en je gaat Las Vegas bezoeken, dan kun je daar natuurlijk ook een excursie boeken naar de Grand Canyon.  Het nadeel van de Westkust is dat de grote steden hier verder uit elkaar liggen dan aan de Oostkust.

Voor sportwedstrijden bezoeken zou ik via Internet gaan kijken.

Het belangrijkste is denk ik, dat je eerst kijkt wat er mogelijk is met het budget wat je hebt uitgetrokken voor deze vakantie. De afstanden in Amerika zijn groot, je bent dus veel tijd kwijt met reizen vooral als je niet beschikt over een eigen auto. Nadat je je route hebt bepaald is het makkelijker om tips te geven. Zowel de Oost als de Westkust heeft veel te bieden. Ik zou je echter afraden om zowel de Oost als de Westkust te bezoeken, je bent dan meer tijd kwijt met reizen dan met echt vakantie vieren.

Veel succes met het plannen van je vakantie.
#2 - 21-04-2004, 20:50 uur

Marijn

blijkbaar niet duidelijk genoeg vermeld dat ik al een vliegticket heb, dus bij deze :)

ik kom aan en vertrek vanaf NY (JFK / Newark) dus dat is zoiezo mijn start en eind punt

om eerlijk te zijn zie ik niet eens zo op tegen bus reizen... ik heb het idee dat hij vaak genoeg stopt en dat kan je dan benutten om eens een kijkje te nemen in andere plaatsjes op je route en natuurlijk om contacten te leggen met andere mensen

tussen de steden zal ik max zo'n 12 uur reizen maar dan nog zal ik er tussendoor wellicht uit gaan om gewoon s te chillen in plaatsjes waar de bus stopt... gewoon om weer wat meer sfeer te proefen

ik heb wel degelijk het idee dat ik in die 32 dagen best ook 'even' naar de west kust kan gaan... een binnenlandse lucht vanaf Chicago zal me zo'n 150-200 euro gaan kosten

en dan ga ik vooral voor Las Vegas en San Fransisco... evt ook nog even LA mee pikken en als er een natuurpark ergens op de route ligt dan kan ik ook daar een bezoekje aan brengen
al met al zou dat wel in zo'n 2 weken moeten lukken?

ik heb immers bijna 5 weken en ga niet om uit te rusten maar juist om lekker van de typische amerikaanse sfeer te proefen en te genieten
#3 - 22-04-2004, 09:46 uur

hdeweert

Hallo Marijn
Met verbazing heb ik je plan gelezen. Je onderschat de afstanden de tijd die je nodig hebt om je te verplaatsen. Natuurlijk is jouw idee uitvoerbaar, maar even chillen zou wel eens kunnen betekenen dat je een dag op je rijs schema achter gaat lopen als je al een schema hebt. Als ik jou was zou ik me eerst wat beter oriënteren voor ik aan een dergelijke toer begon. Zeker als je niet weet waar de  div. plaatsen liggen. Yosemite ligt 120 ML van SF . Ik schat dat je er een hele dag over doet zeker als je onderweg wat wilt chillen. Toch een goede reis en veel plezier
Harm
#4 - 22-04-2004, 10:46 uur

Marijn

dat hele gebeuren van de west kust is gewoon iets wat er bovenop gekomen is nadat verschillende mensen me vertellen dat ik bij 32 dagen USA niet alleen aan de oost kust (lees; NY) moet blijven

maja wat ik wel merk is dat iedereen TOTAAL andere ideeen heeft
#5 - 22-04-2004, 13:05 uur

hdeweert

Hallo Marijn
Natuurlijk zijn de meningen van iedereen verschillend. De manier waarop je aangeeft dat je alleen reist en geen rijbewijs bezit geeft daar alle aanleiding toe. Een verblijf van 32 dagen in NY en het verkennen van de omgeving van NY lijkt een betere optie, alhoewel het verblijf in Amerika zonder vervoermiddel toch een handicap is.
Harm
#6 - 22-04-2004, 14:05 uur

Marijn

Alleen reizen lijkt me JUIST leuk; ik bepaal zelf waar en wanneer ik ga en sta; met een bus pas zoals die van greyhound kan ik dan echt helemaal zelf bepalen hoe lang ik overal blijf en heb ik geen vliegtuig om te halen (behalve dan die terug naar huis)... geen gedoe met auto's huren en kosten daarvoor en in de bus kom je mensen tegen + je ziet veel + bus stopt vaak genoeg + ik kan eruit wanneer ik wil + ik kan overal heen

Veeleisend ben ik niet... slapen zal overal wel lukken en veel troep neem ik ECHT niet mee (kan zoiezo geen kleren voor 32 dagen meenemen zonder dat ik die ooit hoef te wassen :D)... ik ga er dus ook niet als een tourist bij lopen met een bord "BEROOF MIJ" op me hoofd + ik heb al de nodige reiservaring opgedaan

misschien dat ik zelfs met kennisen of mensen die ik onderweg ontmoet meerijden naar bepaalde steden ofzo... daar sta ik gewoon open voor

mijn groffe opzet:

- New York
- (Boston) - maar 1 v/d 2 keer (doh)
- Washington DC
- Chicago
- Lincoln (bezoek aan kennis)
- Las Vegas (incl Grand Canyon, Death Valley (?), Hoverdam)
- Los Angeles *
- San Francisco (incl Yosemite)
- (Boston) - maar 1 v/d 2 keer (doh)
- New York

Dagen per locatie zal ik nog maar niet posten want dat blijf ik maar steeds puzzelen... en kan ik daar ter plekke ook enigzins beslissen... Washington, Lincoln, LA en Boston zal ik bijv maar erg kort blijven... LA zit ik nog te twijfelen of ik er uberhaubt heen ga maar aangezien het op de route ligt... andere plaatsen in CA op de route schijnen ook erg leuk (vrouwlijk schoon ) te zijn?  ... als er maar wat te beleven valt

Ik ga waarschijnlijk alles met de Greyhound doen, tenzij ik het echt gehad heb na 1 x die lange tocht en budget heb om te vliegen... wat eigenlijk wel aanwezig is (zal zo'n dikke 2000 euro hebben, waar vliegticket al af is)

Greyhound:
Waarschijnlijk 30 dagen ipv 21 dagen (anders word het net wat te krap eigenlijk en weinig mogelijkheid tot improvisatie)... scheelt maar 30 euro (Boston -> New York is bijv al meer dan dat)

De vraag is, kan ik hem tegen student tarief krijgen?
http://www.greyhound.com/scripts/passes/step1.asp?passtype=2

Heb ik daar een Internationale studenten kaart voor nodig of hoe werkt zoiets?

Ik moet deze voor 15 mei aanschaffen dus dit is iets wat ik redelijk snel moet beslissen... ideeen?
#7 - 03-05-2004, 09:13 uur

Chiefram

Nou Marijn, zoals jij je reis voor je ziet lijkt mij heerlijk! Ik krijg gelijk alweer de kriebels.

Zelf ben ik heel veel in de USA geweest, meestal zo'n 4 a weken per keer en vaak ook meerdere keren per jaar. Wij hebben nu in al die jaren zo'n 35 staten (intensief) bezocht met altijd een huurauto. Ook een trip van Seattle (westkust) als startpunt en Boston (oostkust) als eindpunt in 1 reis hebben we gedaan. Hier hebben we 4 weken de tijd voor gehad en ik moe zeggen, het was heel veel reizen en stressen, want je wilt tussendoor ook nog familie / vrienden bezoeken en het een en ander zien om te genieten. En dit was alleen nog maar eenrichting!

Wat jij wilt is in dezelfde periode zowel heen als weer en heel veel zien en nog eens met de Greyhound. Alles is mogelijk als je wilt, maar ik ben bang dat je tijd te kort komt en bijna niets kunt zien wat je graag wilt zien. Ik zou het zelf niet aandurven, tenzij je je ticket probeert om te zetten met LA als eindpunt.

Weet je trouwens wel hoe groot National Parken zijn? Hoe wil je die bezoeken zonder auto? Dat is echt onmogelijk, zelfs met een eigen auto kun je dagen nodig hebben zo'n park te bezichtigen.

Maar wel spannend wat je wilt doen. Hopelijk schrijf je je ervaringen hier neer, want ik lees erg graag de reiservaringen van andere mensen. Er is niets leukers dan in kontakt te zijn met de Amerikanen.

Succes!
#8 - 04-05-2004, 13:51 uur

Ronald Verhoog

Hoi Marijn,
Ik reis al jaren alleen en bevalt mij prima. Je kan doen wat je wilt en het uiterste uit je vakantie halen. Onderweg ontmoet je zoveel leuke mensen dat je nooit 'echt' alleen bent. Kijk eens op mijn homepage www.usa-reizen.com Ik hou elk jaar LIVE mijn reisverslag daar bij vanuit Amerika dagelijks met foto's. Dit jaar ga ik begin september voor drie weken. In jou geval zou ik een amtrak pass of greyhoud pass kopen en je beperken tot de westkant van Amerika en de rest van Amerika alleen als doorreis gebruiken.  Zeker LA, San Francisco en de mooiue natuur zal je daar bevallen.
Succes en hoop dat je het allemaal lukt!

Groeten,
Ronald
#9 - 02-06-2004, 20:03 uur

Marijn

Hoi Marijn,
Ik reis al jaren alleen en bevalt mij prima. Je kan doen wat je wilt en het uiterste uit je vakantie halen. Onderweg ontmoet je zoveel leuke mensen dat je nooit 'echt' alleen bent. Kijk eens op mijn homepage www.usa-reizen.com Ik hou elk jaar LIVE mijn reisverslag daar bij vanuit Amerika dagelijks met foto's. Dit jaar ga ik begin september voor drie weken. In jou geval zou ik een amtrak pass of greyhoud pass kopen en je beperken tot de westkant van Amerika en de rest van Amerika alleen als doorreis gebruiken.  Zeker LA, San Francisco en de mooiue natuur zal je daar bevallen.
Succes en hoop dat je het allemaal lukt!

Groeten,
Ronald


leuk om te horen! zal zometeen uitvoerig je website gaan bekijken...
Greyhound pass, vliegtickets en creditcards zijn al aanwezig

het enige wat ik nog moet doen is kijken wat ik mee ga nemen als bagage... het liefst zo min mogelijk - kleren wil ik daar kopen (heb niet zo heel veel leuks meer); denk gewoon zo'n klein rol-kofferachtig-ding met zo'n uitschuif handvat
en dan misschien nog een rugzak of een klein tasje waar ik dingen als camera enzo in mee kan nemen
ik wil in ieder geval met zo min mogelijk rotzooi gaan reizen :P
tips zijn welkom, zeker op dit gebied

het voelt nu al dichtbij en het begint te kriebelen... nog een dikke maand en ik zit in Amerika :)

groet,
Marijn
#10 - 04-06-2004, 09:32 uur

Ronald Verhoog

Hoi Marijn,
Ik reis al jaren alleen en bevalt mij prima. Je kan doen wat je wilt en het uiterste uit je vakantie halen. Onderweg ontmoet je zoveel leuke mensen dat je nooit 'echt' alleen bent. Kijk eens op mijn homepage www.usa-reizen.com Ik hou elk jaar LIVE mijn reisverslag daar bij vanuit Amerika dagelijks met foto's. Dit jaar ga ik begin september voor drie weken. In jou geval zou ik een amtrak pass of greyhoud pass kopen en je beperken tot de westkant van Amerika en de rest van Amerika alleen als doorreis gebruiken.  Zeker LA, San Francisco en de mooiue natuur zal je daar bevallen.
Succes en hoop dat je het allemaal lukt!

Groeten,
Ronald


leuk om te horen! zal zometeen uitvoerig je website gaan bekijken...
Greyhound pass, vliegtickets en creditcards zijn al aanwezig

het enige wat ik nog moet doen is kijken wat ik mee ga nemen als bagage... het liefst zo min mogelijk - kleren wil ik daar kopen (heb niet zo heel veel leuks meer); denk gewoon zo'n klein rol-kofferachtig-ding met zo'n uitschuif handvat
en dan misschien nog een rugzak of een klein tasje waar ik dingen als camera enzo in mee kan nemen
ik wil in ieder geval met zo min mogelijk rotzooi gaan reizen :P
tips zijn welkom, zeker op dit gebied

het voelt nu al dichtbij en het begint te kriebelen... nog een dikke maand en ik zit in Amerika :)

groet,
Marijn

Hoi Marijn,
Als je daar kleren gaat kopen, kijk eens bij Walmart of Target. Daar koop je voor 9 dollar al een goede spijkerbroek. Ook t-shirt e.d. kun je daar goedkoop kopen. Het is wel erg avontuurlijk wat je gaat doen en zal je zeker goed bevallen! Zo'n koffer heb ik ook en heet een trolley. Ik neem daar alle belangrijke spullen in mee als handbagage. Probeer daar vrienden en kennissen te maken die je verder kunnen helpen. Een goed moment daarvoor is een punt waar mensen moeten wachten (zoals airports) of toeristische attracties. Ik sprak eens iemand die naast mij zat in het vliegtuig en vertelde mij dat de beste manier om iemand te leren kennen is een golfbaan is. Hij was manager bij een golfclub op hawaii en heeft vele vriendschappen zien ontstaan.
Nogmaals veel succes en veel plezier op je reis!!!! Mocht ik je ergens mee kunnen helpen, mail je me maar.

Groeten,
Ronald
 
#11 - 04-06-2004, 20:24 uur

Marijn

ik weet nog wel iets waar je me mee kan helpen
zoals je weet heb ik dus een niet-vaststaande reisplanning... wat ik zelf erg handig vind maar er is 1 ding wat misschien wel problemen op kan gaan leveren;

slaapplaatsen

ik wil vooral gaan verblijven in jeugdherbergen e.d.... liefst altijd zo goedkoop mogelijk (een dollartje of 30 +/-? of is dat wel erg laag?); ietsje meer is ook geen punt maar des te minder ik betaal voor overnachting (waar ik prolly erg weinig eisen voor zal hebben) - des te meer ik uit kan geven voor leukere dingen (lees: in Las Vegas bijv)

maar hoe doe ik dat met reserveren e.d. - als ik niet precies weet van wanneer tot wanneer ik verblijf in een stad; hoe kan ik dan ooit reserveren? en als ik dat niet doe, hoe groot is dan het risico dat ik echt niks vind?

dit is toch wel een belangrijk iets en eigenlijk het enige dat ik nog hoef te regelen
#12 - 13-06-2004, 12:34 uur

Ronald Verhoog

Marijn,
Mocht je in de buurt van Las Vegas komen is het niet zo'n punt. Bijv. in Laughlin (zuidelijk) van Las Vegas kun je al aan de Colorado river slapen bij het Flamingo hotel voor zo'n 25 dollar per nacht (www.flamingolaughlin.com). Ook een klein plaatsje boven Las Vegas heeft aanbiedingegn voor rond de 39 dollar (www.casablancaresort.com) alleen voor de weekenden zul je ergens anders heen moeten. Zoek eens in Google voor jeugdherbergen die vaak erg goedkoop zijn. In de handel is een boek verkrijgbaar van Lonely Planet die vol staat met goedkope hotels. Kun je ook bij de ANWB krijgen, dacht ik. Veel succes en plezier!

Ronald
  :D
#13 - 21-06-2004, 19:06 uur

Inge

Ik ben erg benieuwd hoe je reis is geweest?
Waar ben je naartoe geweest en hoe beviel het reizen op die manier?

groetjes
Inge
#14 - 07-09-2004, 14:02 uur

Ebelix

Ja ik ben ook wel benieuwd hoe de reis is verlopen  ???
#15 - 16-09-2004, 13:40 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

leden:

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15