Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

50K euro overmaken naar USA

Discussie gestart

zeproo

Hallo,

Hoe maken jullie 50K EURO geld over naar een bankrekening in de USA ?
Mag dat wel zonder problemen te hebben van douane ?
Hebben jullie tips over verborgen kosten  buiten slechte EUR; USD wisselkoersen ?

Als ik later die 50K terug wil overmaken naar mijn Europese bank?
Kan dit problemen geven ?

Met dank;
Vincent
#1 - 01-08-2011, 00:25 uur

hollandranch

Hallo,

Hoe maken jullie 50K EURO geld over naar een bankrekening in de USA ?
  Bedragen boven de 10.000 USD moeten gemeld worden bij de IRS (Belastingdienst) met reden van overboeking, doe je dat niet krijg je boetes, we weten ervan  >:(
#2 - 01-08-2011, 03:10 uur

Johan

Dit is bij mijn weten niet waar, je moet bedragen boven de 10k aangeven als je die liquide of anderszins bij je hebt als je persoonlijk de grens overgaat. Een transactie boven de 10k hoeft niet te worden vermeld als die via de bank verloopt! Maar de andere kant is ook waar. Als je, mocht men hier vragen over hebben, geen duidelijke oorsprong van het geld hebt dan kan dit wel problemen opleveren. Kortom als het eerlijk aantoonbaar geld is zou er geen probleem moeten zijn!

Overigens de reden waarom ik denk dat dit niet waar is ligt hem in het feit dat ik met enige regelmaat bedragen boven de 10k heb overgemaakt en daar nog nooit iets over heb moeten melden. Dit was echter wel bedrijfsmatig dus!
#3 - 01-08-2011, 03:52 uur

hollandranch

Ik zou zeggen Google is your friend

All transfers of $10,000 or more require the filing of IRS Form 8300.

Read more: How to Send Overseas Wire Transfers Over 10,000 US Dollars | eHow.com http://www.ehow.com/how_8116926_send-transfers-over-10000-dollars.html#ixzz1TjphDTt1


Voor ons in de export is dit een wekelijks terugkomend iets, mijn vrouw boekt dan ook bedragen over in de trand van 9999.26  ;)

Als je het stomme formulier fout invult krijg je ook een boete. Als je meer dan 10.000 cash ophaalt bij de bank mag je ook een formulier invullen.
#4 - 01-08-2011, 03:58 uur

martinm

In 2008 heb ik 2 x 20K Euro overgemaakt via RABO naar Bank of America, geen formulieren, geen boetes, niet voor een bedrijf maar gewoon particulier..........
#5 - 01-08-2011, 04:21 uur

Johan

Ja ik ook meerdere malen dus erg verbaasd hierover, zeker gezien het feit dat ik mijn accountant hier nog nooit een woord over heb horen reppen! En ik heb ook al meerdere malen bij de bank meer dan 10k opgehaald, heb nog nooit 1 formulier in handen gekregen ;-)
#6 - 01-08-2011, 04:39 uur

hollandranch

Blijkt maar weer dat het weer overal verschillend is, ik kan ook 3x naar de bank gaan en over 10.000 USD opnemen en maar 1x moet ik het formulier invullen, maar blijkbaar zijn er wat officiële regels voor grote overboekingen en met de IRS valt niet echt te discussieren ;)
#7 - 01-08-2011, 05:08 uur

bgroeneveld

Volgens mij is het aan de banken om transacties boven de $10.000 aan te melden aan de verschillende instanties. Die dan al dan niet kunnen reageren. En op het belastingformulier word je gevraagd om te melden of je meer dan $10.000 op een bankrekening in het buitenland heb.

Heb (gelukkig?) nooit met dit probleem hoeven worstelen.
#8 - 01-08-2011, 14:20 uur

ned in MO

Zie het antwoord van Benno
#9 - 02-08-2011, 05:09 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15