Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alleenstaande met een droom

Discussie gestart

believer

Hallo,

Ik heb een vraagje.
Ik voed mij zoontje al jaren alleen op. Ik heb enkel een beroeps diploma maar heb het vrij snel
tot een leidinggevende functie in een bedrijf geschopt. Ik werk daar nu vijf jaar en heb me al jaren niet ziek gemeld en al mijn overuren
laat ik uitbetalen in plaats van op te nemen.

Nu ik droom ervan om te emigreren naar de US (zoals zo velen)  ;)
Niet naar een grote stad maar eerder een dorp. Ik hou van de enorme vrijheid die de US te bieden heeft, net als de mentaliteit.
Ben er al geweest (alleen met men zoontje) en sinds ik terugben al drie jaar gelden, denk ik er alke dag aan om ginder te gaan wonen.

Maar maak ik een kans als alleenstaande?
Ik heb geen schulden en men huidige werkgever is zeer tevreden dus ik kan wel een aanbeveling krijgen.
En de vader van mijn zoontje heb ik al 8 jaar niet meer gezien, dus hij zal geen probleem geven.

Ik lees vanalles van studenten of gezinnen maar ik heb nog niets gevonden over alleenstaanden....  

Bedankt!




#1 - 20-08-2011, 11:07 uur

Jez

Of je nu alleenstaand, een gezin of een student "bent", voor iedereen geldt dat je een visum nodig hebt. En dat is meteen de moeilijkheid. Alleenstaanden hebben echter een mogelijk voordeel: de makkelijkste manier om aan een visum te komen is namelijk door te trouwen met een Amerikaan(se). Moet je wel willen, natuurlijk. En dan nog "even" een Amerikaan(se) vinden om mee te trouwen.
#2 - 20-08-2011, 11:44 uur