Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alleenstaande met een droom

Discussie gestart

believer

Hallo,

Ik heb een vraagje.
Ik voed mij zoontje al jaren alleen op. Ik heb enkel een beroeps diploma maar heb het vrij snel
tot een leidinggevende functie in een bedrijf geschopt. Ik werk daar nu vijf jaar en heb me al jaren niet ziek gemeld en al mijn overuren
laat ik uitbetalen in plaats van op te nemen.

Nu ik droom ervan om te emigreren naar de US (zoals zo velen)  ;)
Niet naar een grote stad maar eerder een dorp. Ik hou van de enorme vrijheid die de US te bieden heeft, net als de mentaliteit.
Ben er al geweest (alleen met men zoontje) en sinds ik terugben al drie jaar gelden, denk ik er alke dag aan om ginder te gaan wonen.

Maar maak ik een kans als alleenstaande?
Ik heb geen schulden en men huidige werkgever is zeer tevreden dus ik kan wel een aanbeveling krijgen.
En de vader van mijn zoontje heb ik al 8 jaar niet meer gezien, dus hij zal geen probleem geven.

Ik lees vanalles van studenten of gezinnen maar ik heb nog niets gevonden over alleenstaanden....  

Bedankt!




#1 - 20-08-2011, 11:07 uur

Jez

Of je nu alleenstaand, een gezin of een student "bent", voor iedereen geldt dat je een visum nodig hebt. En dat is meteen de moeilijkheid. Alleenstaanden hebben echter een mogelijk voordeel: de makkelijkste manier om aan een visum te komen is namelijk door te trouwen met een Amerikaan(se). Moet je wel willen, natuurlijk. En dan nog "even" een Amerikaan(se) vinden om mee te trouwen.
#2 - 20-08-2011, 11:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

believer

Zo had ik het nog niet bekeken  ;)
hahaha
#3 - 20-08-2011, 12:10 uur

Old Faithful

Een andere manier is meedoen aan de DV lottery , ook wel bekend als Green Card Lottery. Overigens is de procedure in de link niet meer helemaal up to date. Ik meen te weten dat je tegenwoordig geen bericht uit Kentucky meer krijgt, maar dat je zelf op de website moet checken of  je gewonnen hebt. De voorzitter van USA4ALL is op die manier naar Amerika verhuisd. Misschien vind je het interessant zijn verhaal te lezen.
#4 - 20-08-2011, 13:44 uur
Groet,

Old Faithful

believer

bedankt!

ga ik zeker doen
#5 - 20-08-2011, 13:47 uur

Pieter79

Dat is een droom die velen hebben, maar niet iedereen lukt het om hier een leven op te bouwen. Kort door de bocht zal in jouw situatie alleen de DV Lottery of trouwen met een Amerikaan de mogelijkheid zijn om echt te kunnen emigreren.

Praktisch gezien, als ik in jouw schoenen stond (met de ervaring die ik heb met emigreren), zou ik duidelijk trouwen met een Amerikaan verkiezen boven de DV Lottery. Allereerst omdat de Lottery niet zeker is; je kunt je 20 jaar inschrijven en nooit winnen. Daarnaast moet je ook financieel het een en ander goed op orde hebben anders krijg je je visum niet. Ook met je opleidingen zou er een probleem kunnen onstaan.

Uiteindelijk de belangrijkste reden om voor trouwen te gaan is dat je er alleen voor staat (klinkt negatief maar niet zo bedoelt! :) ). Als je hier zonder werk, met een kind te onderhouden naar toe komt, dan wordt dat zwaar. Je moet alles uitzoeken hoe dingen hier gaan, vanwege geen credit history zullen aankopen als een auto (zonder cash betalen) ook moeilijk zijn etc etc etc... En al die tijd en dingen sta je er alleen voor, geen vrienden en familie meer om je te helpen.

Ok, in ieder geval succes om alles op een rijtje te zetten en succes in de toekomst!

Gr. Pieter
#6 - 20-08-2011, 16:13 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15