Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Alternatieve Route als de Tiogapas dicht is

Discussie gestart

riette

Voor ons wordt dit de eerste keer dat we naar Amerika gaan  de planning is 17 mei tot 15 Juni volgend jaar
Onze bedoeling is te beginnen in SF .Yosemite NP , Tioga pass over Lee Vining .Bodie Mamoth Lakes ,Bischop enz
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de Tiogapass als wij daar heen gaan best wel eens dicht kan zijn.Mijn vraag is welke route
kunnen wij dan het best nemen als we toch wel graag naar Bodie willen.?

Bedankt voor jullie hulp     Riette
#1 - 29-06-2016, 13:39 uur

Cees A

Als de Tioga Pass dicht is, is het maar de vraag of de weg naar Bodie wel open is.
Die weg is namelijk, net als de Tioga Pass, in de wintermaanden en een (groot) deel van het voorjaar afgesloten voor auto's.
In die periode is de weg alleen toegankelijk voor snowmobiles of skiërs.
Ik kwam daar een paar jaar geleden half mei, rijdend van Lake Tahoe naar Death Valley, ook voor een gesloten weg te staan..... Verrassing ......

Informeer dus van tevoren of de weg open is, anders rij je er voor niks naar toe.
Mocht de weg naar Bodie open zijn dan kun je via de Carson Pass Hwy (de 88) rijden.
Dit is wel ruim 2X zo lang rijden als via de Tioga Pass.
Via Tioga Pass bijna 3 uur, via Carson Pass Hwy ruim 6 uur
#2 - 29-06-2016, 15:26 uur

Hans B

Link voor de TIOGA PASS.
Openingen in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst  ;)

https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
#3 - 29-06-2016, 16:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

En of de weg werkelijk open is, kun je zien op http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi
Voor Tioga Pass 120, voor Sonora Pass (meestal iets eerder open dan de Tioga Pass) 108 en voor Bodie Road 270 invullen. De Carson Pass (88) is meestal de hele winter open, zoals Cees A al schrijft..

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 29-06-2016, 17:45 uur
Groet,

Old Faithful

Jez

Als je niet via de Tioga Pass kunt, zul je ofwel bovenlangs via Lake Tahoe ofwel onderlangs via Lake Isabella moeten.

Aanname dat je ook weer eindigt in San Francisco: Kun je de route niet andersom rijden en omgeving Yosemite voor het laatst bewaren? Dan heb je een iets grotere kans dat de pas weer open is
#5 - 29-06-2016, 21:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15