Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tip: nieuwe rubriek 'kamperen''gewenst

Discussie gestart

onkie

Bedankt voor alle reacties; ik heb ze niet persoonlijk opgepakt hoor. Ik dacht alleen een bijdrage te kunnen leveren aan dit forum. Misschien waren mijn argumenten inderdaad wat vreemd, maar het is ook moeilijk om onder woorden te brengen wat je denkt.
Ik laat het verder aan de moderator over.

Groetjes Anke
#16 - 24-06-2005, 17:34 uur

Bakvet

Een andere keer (minder lang geleden) hebben we op Assateague Island gekampeerd, tussen de wilde ponies.  

Erg leuk, behalve dat we, ondanks dat we onder de Deet zaten, iedere keer als we een lichaamsdeel buiten de tent staken meteen werden belaagd door miljarden muggen.

Dat is alweer Les 2 uit onze serie kamperen in Amerika: Hoe aanlokkelijk het misschien ook lijkt - zet nooit je tent op nabij laag of stilstaand water.

#17 - 25-06-2005, 22:08 uur

Mississippi

Wow, dat is wel heel extreem. Is ook bekend waar/wanneer deze foto gemaakt is?
Ik neem aan dat er niemand meer aanwezig is in die voorste tenten  :o

In Juli 2000 hebben wij ook een keer vreselijk onweer meegemaakt op een campsite in Waterton NP. Je kon dat onweer duidelijk zien aankomen en de lucht kleurde van donkergeel naar rood tot zwart. Wij hadden alles binnen gezet en zaten daar in onze camper te kijken naar een veldje met kleine tentjes.

Ongeveer de helft van de kampeerders braken hun tent af en gingen de bui afwachten in een overdekte kookgelegenheid of zaten in hun eigen auto. Van de rest van de tenten bleef niets over. Tijdens de windstoten gingen ze stuk voor stuk de lucht in. Inclusief alles wat er in zat en er naast lag. Onze camper schudde wel heftig heen en weer maar is er verder ongeschonden af gekomen.

Les 3 is dus dat je in deze gevallen beter even de tent en andere spullen in de auto kan opbergen. Ik geloof niet meer dat het -nog wel mee kan vallen- in zo'n situatie ;D ;D ;D

#18 - 26-06-2005, 08:43 uur

hdeweert


Dat is alweer Les 2 uit onze serie kamperen in Amerika: Hoe aanlokkelijk het misschien ook lijkt - zet nooit je tent op nabij laag of stilstaand water.



Even raden!!!    Woodstock?
Welke tent is de jouwe?
harm
#19 - 26-06-2005, 08:57 uur

Bakvet

Even raden!!!    Woodstock?
Welke tent is de jouwe?
harm

Nog bijna goed ook!  :D (Glastonbury Festival UK, eergisteren)

NB De bijdrage was in afwachting van een serieuze rubriek over kamperen...
#20 - 26-06-2005, 09:49 uur

hdeweert

Even raden!!!    Woodstock?
Welke tent is de jouwe?
harm

Nog bijna goed ook!  :D (Glastonbury Festival UK, eergisteren)

NB De bijdrage was in afwachting van een serieuze rubriek over kamperen...
Als die voorste tent de jouwe is zit je nu nog met natte voeten thuis. Het advies bij wateroverlast is : blijf lekker op je luchtbed liggen, dan word je niet nat. Heb je een matje om op te liggen dan heb je gewoon peg. En als het echt jouw tent is zou ik maar stoppen met kamperen.
Harm
#21 - 26-06-2005, 20:51 uur

Bakvet

Da's niet eens zo'n slecht advies: gewoon blijven liggen. Dat is er wel eentje om te onthouden. Alleen zou ik willen stellen dat een luchtbed minder geschikt is voor de bekende rondrit door het zuidwesten van de VS. Hoog in de bergen isoleert zo'n ding niet genoeg - veel te koud. Dus hooguit in juli en augustus is het bruikbaar als je een electrische pomp bij je hebt.

Over blijven liggen gesproken: ik heb wel eens ergens wild gekampeerd, bovenop een kunstmatig heuveltje. Het was de enige vlakke plek in de omgeving, dus een mooi punt om je tent neer te zetten. Het leek me wel veilig want ik had kort daarvoor een groepje andere kampeerders gezien en met nog weer anderen gesproken. Die hadden me op die heuvel gewezen.

De volgende ochtend wilde ik opstaan. Net op dat moment klonken er opeens geweerschoten. Toen dacht ik ook: "nog meer even een half uurtje blijven liggen 8), lijkt me wel zo safe" (en stiekem draaide ik m'n ventiel los om nog wat lager te komen liggen.)
#22 - 27-06-2005, 00:14 uur
« Laatst bewerkt op: 27-06-2005, 00:22 uur door Bakvet »

hdeweert

Een elektrische pomp is typisch een apparaat dat door kapitalisten gebruikt word. Een echte kampeerder
heeft een voetpomp. Je weet wel zo’n half rubber balletje meteen slangetje er aan.
Zo zie je maar dat wild kamperen erg gevaarlijk is, zodat je van angst het ventiel van je fiets los draait.
Harm
#23 - 27-06-2005, 20:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15