Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Belgische banken blokkeren gebruik bankpasje (debetkaart), buiten EU.

Discussie gestart

koosv

Vanaf 17 januari 2011 kan je buiten de EU, dus ook in de VS, niet meer pinnen met een belgische bankpas met het Maestro logo.
Ook de nederlandse ING in België doet vrolijk mee.

Het is betreurenswaardig: niet meer betalen met de pas, dus ook geen cash back, maar uitsluitend nog betalen met cash of credit card.
Ik hoop niet dat ook Nederlandse banken vanuit Nederland zo'n maatregel invoeren.
Het Belgische consumentenblad test-aankoop vindt het schandalig en compleet absurd.

Citaat
De enige reden die we kunnen bedenken is dat de banken meer verdienen aan transacties met kredietkaarten, en het aantal transacties met kredietkaarten zal natuurlijk stijgen wanneer men Maestro afschaft", stelt de Bie en bovendien "leidt dit ook tot een grotere onveiligheid wanneer mensen, bijvoorbeeld op vakantie, voortaan meer cash geld zullen meenemen".

zie (officieel bericht) http://febelfin.be/export/sites/default/febelfin/pdf/nl/persberichten/2010/pr09112010nl.pdf
achtergrondartikel vrt http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/N_101109_maestro
#1 - 09-11-2010, 16:58 uur

ned in MO

Dat is ook belachelijk. Als je wilt pinnen moet er ook een pincode bij. Skimmen heeft geen zin wat zonder pin werkt het niet.
#2 - 10-11-2010, 19:07 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

paulinesmolders

Ik heb wel gemerkt in Amerika, dat mijn abn amro pas (met maestro) me aardig wat gezeur opleverde, maar pinnen bij een ATM ging altijd prima.

Maestro was wel altijd een probleem bij pinnen in winkels...
#3 - 15-01-2011, 10:42 uur



MissFluffy

Ondertussen is deze berichtgeving niet meer correct .
Je zal nog wel je debetkaart buiten Europa kunnen gebruiken ,je moet daarvoor je maestro functie laten activeren bij je bank .
Er is net deze week in de kranten over bericht .
http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_financien/Maestro-gebruik_kan_toch_nog_buiten_Europa.9008897-3095.art?ckc=1

Groetjes,
#4 - 15-01-2011, 12:34 uur

koosv

Nou, gelukkig. Ik had eigenlijk wel gedacht dat men er op de een of andere manier op zou terugkomen. In het artikel staat dat je tijdelijk de Maestro functie kan deblokkeren, dat geeft dan wel wat gedoe.

Citaat
Ik heb wel gemerkt in Amerika, dat mijn abn amro pas (met maestro) me aardig wat gezeur opleverde, maar pinnen bij een ATM ging altijd prima.
Volgens mij heeft dat niets met Maestro te maken.
Er wordt wel gewaarschuwd dat sommige smartphones zoals de aai foon (ja die heb ik dus niet haha) of andere smartphones de magneetstrip deels of geheel onklaar kunnen maken, dankzij een ingebouwd magnetisch kompas, zie bv
http://frontpage.fok.nl/nieuws/415469/1/1/50/rabobank-waarschuwt-voor-smartphone-bij-bankpas.html
#5 - 15-01-2011, 17:38 uur

paulinesmolders

Ik vind het toch wel vreemd, heb geen hypermoderne telefoon, en die is ook nooit in de buurt van mijn portemonnee, dus hoe dat dan kan...

Maar het was echt altijd zo: bij de atm deed mijn pas het wel, in de winkel niet...
#6 - 16-01-2011, 12:07 uur



Yessica


Maar het was echt altijd zo: bij de atm deed mijn pas het wel, in de winkel niet...

Op een magneetstrip zitten 3 banen met verschillende functies. De baan voor betaalautomaten wordt in het buitenland niet overal herkend. Wel in een aantal Europese landen zoals Belgie en Duitsland, maar niet in bijvoorbeeld Amerika.
Althans, dat is informatie van toen ik nog bij de Rabo werkte, misschien is er inmiddels wat veranderd, maar je betaalpas bij geldautomaten buiten Nederland kunnen gebruiken is/was niet altijd een vanzelfsprekendheid.
#7 - 16-01-2011, 12:35 uur



koosv

Er komt een nieuw probleem aan: de magneetstrip wordt in Europa vervangen, en na 31 dec 2011 kan je hier slechts met je EMV chip die in het pasje zit, betalen. Anders dan nu dient de pas de gehele transactie in de betaalautomaat te blijven, en dan moet je niet vergeten na afloop het pasje eruit te halen.
http://www.hetnieuwepinnen.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=66
Voorzover ik kan nagaan is het maar de vraag of de VS meedoet met die EMV chip. Dat houdt in dat je gewone bankpasje in de states waardeloos is geworden volgend jaar, tenzij je nog een magneetstrip hebt, én dat systeem nog wordt getolereerd buiten europa door onze banken, en dat denk ik niet, anders kunnen skimmers nog steeds hun gang gaan.
#8 - 24-01-2011, 15:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15