Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Bellen en data voor je mobiele telefoon in de USA

Discussie gestart

Terpies

In mijn zoektocht naar een goedkope manier om toch internet te kunnen gebruiken kwam ik deze site tegen.

Heeft er iemand ervaring met deze aanbieder? http://www.arielimobile.com

Het klinkt niet slecht: $ 37 voor 30 dagen onbeperkt bellen (binnen en buiten de USA), sms en 4Gb data in de USA.

Ze bieden full coverage coast to coast in de USA (uiteraard alleen als je wel bereik hebt natuurlijk), en gebruiken het netwerk van T-Mobile.

Misschien toch op de volgende trip een keertje proberen, tenzij iemand al slechte ervaringen kan melden.

#1 - 30-04-2016, 20:23 uur

jhbechthum

Ik heb er geen ervaring mee, maar het ziet er niet slecht uit qua prijs.

Waar je volgens mij wel rekening mee moet houden is dat je een aparte sim-kaart krijgt.
Je moet dus een aparte telefoon gebruiken, of een dual-sim-telefoon hebben.
Anders heb je geen NL-telefoon meer.

Ook kun je naar NL alleen vaste nummers bellen, en niet meer dan 15 verschillende nummers.

Johan.
#2 - 01-05-2016, 19:12 uur
« Laatst bewerkt op: 01-05-2016, 19:16 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Terpies

Ik heb er geen ervaring mee, maar het ziet er niet slecht uit qua prijs.

Waar je volgens mij wel rekening mee moet houden is dat je een aparte sim-kaart krijgt.
Je moet dus een aparte telefoon gebruiken, of een dual-sim-telefoon hebben.
Anders heb je geen NL-telefoon meer.

Ook kun je naar NL alleen vaste nummers bellen, en niet meer dan 15 verschillende nummers.

Johan.

Tja dat een sim kaart met beperkingen komt voor die prijs is niet echt vreemd, maar de data bundel maakt imho veel goed: bovendien is het sowieso handiger om via whatsapp of Skype/FaceTime te bellen, ipv bellen naar normale nummers. 15 unieke nummers in NL om gratis te kunnen bellen is best veel...zoveel verschillende nummers bel ik in NL privé zelfs niet eens...

Het niet bij me hebben van een NL telefoonnummer  zie ik op vakantie niet echt als een gemis, het bereikbaar zijn voor een aantal mensen is juist des te belangrijker, en juist die mensen geef je gewoon je USA nummer. (Of je stopt je NL sim voor noodgevallen in een oude/andere telefoon).

Hoe dan ook: deze optie is in ieder geval goedkoper dan roaming in de USA. Ook het ongelimiteerd kunnen bellen van nummers in de USA om bijvoorbeeld hotels, restaurants oid te reserveren is goedkoper met zo'n kaartje dan met je NL sim kaart.

Ik heb er zojuist toch maar eentje besteld, dus ik ga testen...
#3 - 01-05-2016, 20:15 uur

Terpies

Ik heb de SIM card inmiddels binnen via de post. Er zit een instructie bij om hem op de eerste dag van gebruik te activeren via een website, en dan krijg je via een sms je Amerikaanse telefoonnummer.

De kaart verloopt automatisch na 30 dagen.

Ik ga in juni de werking testen, dus houd jullie op de hoogte :) so far so good...
#4 - 14-05-2016, 14:05 uur

Mississippi

Ik ga in juni de werking testen, dus houd jullie op de hoogte :) so far so good...

Ben benieuwd ! :D

Ik gebruik tegenwoordig een zakelijk truphone abonnement.
Daarmee is er geen verschil meer tussen bellen en data in NL of USA. Ik heb op 1 simkaart een USA nummer en een NL nummer.

Voor particulieren is dit nog niet goedkoop, maar dit type 'bellen zonder grenzen' zullen we wel vaker gaan zien in de toekomst.
#5 - 14-05-2016, 21:15 uur

Ben2USA

Heeft iemand ooit iets van Terpies gehoord over diens ervaringen met  deze SIM?
#6 - 25-10-2016, 14:26 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Wop

Heeft iemand ooit iets van Terpies gehoord over diens ervaringen met  deze SIM?

Dan moet je hem even Taggen @Ben2USA ...   Dan komt hij vast wel in de lucht ;-)  Toch @Terpies ?
#7 - 25-10-2016, 20:44 uur

Jimmy

Hoi Ben,

Wij hebben deze SIM kaart ook gebruikt tijdens onze vakantie. Hebben er veel gemak van gehad omdat we er steeds online onze hotels mee boekten als we in de auto zaten en ongeveer wisten waar we zouden stoppen. Ook handig te gebruiken voor navigatie, zeker tijdens wandelingen in een stad. Een enkele keer hadden we geen bereik in verlaten gebieden maar dat gaf geen problemen want we hadden in de auto onze eigen TomTom bij ons en die deed het prima. Het gebruik was dus heel simpel, een dag voor vertrek SIM kaart aanmelden volgens instructies en eenmaal in USA eigen SIM kaart uit de telefoon en de Amerikaanse erin. Alle contacten en apps bleven gewoon staan en men kon niet eens zien dat we met een ander mobiel nummer belden. Onze contacten konden ons dus gewoon bereiken zoals altijd zonder dat wij ze een ander nummer hoefden te geven. Echt heel makkelijk. Het enige nadeel in ons geval was dat we regelmatig gebeld werden door Amerikaanse nummers. Bij navraag bij de provider vernam ik dat men werkte met oude nummers dus de kans bestaat dan dat dat nummer nog ergens bekend is en je dus gebeld wordt. Dat nadeel woog niet op tegen de voordelen. Hebben herhaaldelijk langdurig met de kids en familie gebeld en dat alles voor iets meer dan 30 euro per maand. We konden nu gewoon overdag bellen en hoefden niet te wachten tot we in ons hotel waren en WiFi hadden. Dit was dus ook gunstiger in verband met het tijdverschil.

Groetjes
Jimmy
#8 - 26-10-2016, 00:44 uur

Ben2USA

Helder! Dank.
#9 - 26-10-2016, 12:23 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Ben2USA

Naar aanleiding van Jimmie's ervaringen ben ik verder naar deze aanbieder http://www.arielimobile.com gaan kijken.
Wat ik zie bevalt me des te meer omdat ik een T-Mobile en GoSmart prefereer.
Arielimobile blijkt een SIM-supplier te zijn die de GoSmart SIM's opstuurt, die je normaliter alleen lokaal bij  niet T-Mobile shops kunt krijgen, terwijl het eigenlijk wel T-Mobile 'plans'  zijn. De Simply SIM's kun je wel bij een lokale T-Mobile shop kopen; dat geeft meer zekerheid omdat je dan de feitelijke werking direct kunt toetsen in je eigen telefoon of Mifi. NB. Mijn Samsung Note3 kwam niet door de online toetsing........

Zie: https://www.gosmartmobile.com/browse-plans  voor de 3G variant en http://prepaid-phones.t-mobile.com/prepaid-internet voor de 4G variant. Beiden bieden uitbreidingsmogelijkheden naar een zwaarder inetgebruik. Ook kan verlengd worden met telkens een volgende maand. Niet onbelangrijk is dat de SIM's in een Mifi of met thetering gebruikt kan worden. Ook hebben die een optie om Canada en/of Mexico toe te voegen.

Het ziet er naar uit dat de GoSmart optie wordt uitgefaseerd, dit jaar. Jammer want die biedt ook onbeperkt Facebook toegang naast het gelimiteerde 3G-inet, het onbeperkt bellen etc.

Tegen de tijd dat ik naar de USA ga (juni 2017) zal ik deze optie zeker verder bekijken,  te meer gezien de positieve ervaringen die ik hier lees. Ongetwijfeld ziet het aanbod er tegen die tijd anders uit. Tot dan dus!
#10 - 26-10-2016, 14:59 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Terpies

Hoi Ben,

Wij hebben deze SIM kaart ook gebruikt tijdens onze vakantie. Hebben er veel gemak van gehad omdat we er steeds online onze hotels mee boekten als we in de auto zaten en ongeveer wisten waar we zouden stoppen. Ook handig te gebruiken voor navigatie, zeker tijdens wandelingen in een stad. Een enkele keer hadden we geen bereik in verlaten gebieden maar dat gaf geen problemen want we hadden in de auto onze eigen TomTom bij ons en die deed het prima. Het gebruik was dus heel simpel, een dag voor vertrek SIM kaart aanmelden volgens instructies en eenmaal in USA eigen SIM kaart uit de telefoon en de Amerikaanse erin. Alle contacten en apps bleven gewoon staan en men kon niet eens zien dat we met een ander mobiel nummer belden. Onze contacten konden ons dus gewoon bereiken zoals altijd zonder dat wij ze een ander nummer hoefden te geven. Echt heel makkelijk. Het enige nadeel in ons geval was dat we regelmatig gebeld werden door Amerikaanse nummers. Bij navraag bij de provider vernam ik dat men werkte met oude nummers dus de kans bestaat dan dat dat nummer nog ergens bekend is en je dus gebeld wordt. Dat nadeel woog niet op tegen de voordelen. Hebben herhaaldelijk langdurig met de kids en familie gebeld en dat alles voor iets meer dan 30 euro per maand. We konden nu gewoon overdag bellen en hoefden niet te wachten tot we in ons hotel waren en WiFi hadden. Dit was dus ook gunstiger in verband met het tijdverschil.

Groetjes
Jimmy

Ik heb exact dezelfde ervaringen als Jimmy (inclusief het af en toe gebeld worden door een onbekend nummer, vanwege het veelvuldig opnieuw uitgeven van het nummer (bevestigd na contact met Airieli Mobile).

Kaart zelf is prima bevallen, konden gewoon regelmatig met Nederland bellen en data verbruik viel mee.

In mijn iPhone was de tethering optie gewoon te gebruiken, zodat mijn vrouw tijdens autoritten gewoon het internet op tablet en telefoon kon gebruiken.

Kortom, prima ervaring en zeker aan te raden!
#11 - 26-10-2016, 21:03 uur

Big_mo

Graag geef ik dit topic even een Bump omdat dit toch een veel voorkomend topic ook op Facebook is.
#12 - 14-02-2017, 14:10 uur

Bakvet

Nieuw!
Heb dit jaar StraightTalk uitgeprobeerd van  Walmart. Normaal neem ik een telefoon van de zaak mee, die ik alleen voor noodgevallen gebruik. Ik had hem nu ook weer bij me en KPN meldde erop een aantal keer per SMS dat ze 2 euro per Megabyte rekenen voor data en 1,30 euro voor uitgaande gesprekken per minuut. Dat vond ik nogal prijzig, vooral omdat ik deze keer lang in Los Angeles was en daarom van de 'live' verkeersinformatie gebruik wilde maken. Het leek me dat dit nogal wat data vraagt. Daarnaast moest ik een aantal keer bellen om reserveringen te maken - zoiets kan gauw oplopen tot tien minuten per gesprek omdat je credit card info moet doorgeven en dergelijke.

Een StraightTalk sim-only pre-paid card voor 30 dagen kost $50+tax. Dat bedrag is inclusief $ voor een setje simkaarten. Je krijgt in dat pakketje voor de drie belangrijkste providers in de V.S. (AT&T, T-Mobile en Verizon)  voor elke provider krijg je 3 sim cards in 3 formaten: nano, micro en standard. Daarnaast is de belangrijkste eis is dat je toestel sim-lock vrij is. Ik heb de AT&T nano-sim gebruikt. Het bellen hiermee werkte vrijwel direct (na 2x een herstart en activatie via internet). Voor data-verkeer ontvang je automatisch APN instellingen, maar die werkten niet. Heb handmatig (via internet opgezocht) vrijwel exact dezelfde APN instellingen ingevoerd, daarna werkte het wel goed.

Je krijgt voor die prijs onbeperkt bellen binnen de VS en 10Gb aan data op 4G LTE snelheid. Dat werkte prima. Heel af en toe had je maar 3G snelheid op internet, dat was meteen erg traag. En zodra je 10Gb verbruikt zijn, schakelt het abonnement automatisch naar 2G - dat zal wel helemaal traag zijn. Zover kwam het in elk geval niet, van de databundel heb ik maar ongeveer 33% opgemaakt - tussen de 3 en 4 Gbyte, dat gebruik je normaal ook in Nederland denk ik.

Ik vond de verkeersinformatie en route-voorstellen die je krijgt erg nuttig. Het is een wereld van verschil als je op je telefoon kunt zien dat de file bij de volgende afslag alweer voorbij is,  of dat je er maar naar moet raden hoe lang het nog gaat duren.  Het is rijdt zoveel meer ontspannend. In het begin heb ik het programma  Sygic voor navigatie gebruikt, later Google Maps, tenzij er geen bereik was, dan weer Sygic. omdat het met offline-kaarten werkt.

Je kon in heel de VS bellen, maar niet naar het buitenland... zo'n kaart zou een paar tientjes meer gekost hebben.

In zeer afgelegen gebieden had je geen signaal en bij de Oase in Death Valley had ik wel een perfect signaal, maar toch wilde hij zich niet bij een provider registreren.

50 dollar voor gratis bellen en 10Gb aan data, het is best wel duur, maar KPN zou er 2 euro per Mb voor gerekend hebben, zeg maar ruim 2000 euro per Gb, ofwel voor 10 Gigabyte: $20000. Joh, wat lijkt die club opeens duur.

Ik moet nog wel zeggen dat Google Maps in de VS een voorkeur voor de snelweg lijkt te hebben. In mijn eigenwijsheid nam ik een paar keer een parallelroute, met stoplichten maar vrijwel zonder file. Dat schoot in die gevallen veel meer op. Maar zonder dit abonnement had ik dus zeker in die files gestaan.
#13 - 05-07-2018, 23:18 uur
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 19:52 uur door Bakvet »

GuusM

Weet je of hier nog alternatieven voor zijn? 50 dollar is best veel.
#14 - 02-12-2018, 15:05 uur

Bakvet

Nou ik heb laatst ergens ontdekt, ik weet niet meer precies waar  ;) dat er een Nederlandse provider is die ook een enorm groot netwerk in de VS heeft en die een best redelijk geprijsde bundel aanbiedt voor weinig - je kunt zelfs een per maand opzegbaar abonnement afsluiten. 

Nou heet die gast die dat bericht plaatste toevallig Ben en dat is oude naam van de firma die dat abonnement aanbiedt, dus ik vraag me wel af: zit jij ook in het complot om deze sluikreclame op dit forum geplaatst te krijgen?  :D

Een ander alternatief dat ik ken is Tele2, eigenlijk ook weer diezelfde firma, waar je bundels kunt kopen voor de VS. Dat kwam in mijn geval uit m'n hoofd gezegd neer op 35 euro voor 3 of 4 gigabyte data.

$50 voor dat ding van Walmart is best veel en al je ook nog onbeperkt naar Nederland wilt bellen is het iets van $80. Maar in mijn geval moest ik een paar keer iets telefonisch reserveren. Dan zit je snel telkens 10 minuten lang aan de telefoon, dat tikt hard aan als je belt vanuit je hotelkamer of vanuit je EU-bundel.
#15 - 02-12-2018, 18:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15