Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

betalen in Amerika

Discussie gestart

aginus

Volgend jaar gaan we voor het eerst een camperreis door het westen van Amerika maken. De dollarkoers is op dit moment gunstig. Ik wil daarom al wat dollars kopen. Cash kan, maar traveller cheques kan natuurlijk ook. Worden die overal als betaalmiddel geaccepteerd of moet is cash handiger.

Alvast bedankt voor je reactie!
#1 - 26-10-2004, 20:32 uur

Norbert

Volgens mij kun je met Travellercheques in hotels en zo wel terecht. Of ze in winkels Travellercheques accepteren weet ik zo niet.
Lijkt mij handiger om dollars contant te kopen, scheelt ook alweer wat in provisie. Nadeel is natuurlijk dat contante dollars niet verzekerd zijn.
#2 - 26-10-2004, 20:40 uur

Bakvet

Die cheques worden inderdaad overal geaccepteerd, daar zou ik me geen zorgen over maken. Hotels, winkels, pretparken, restaurants, souvenirshops, de benzinepomp, Dairy Queen, parkeerboetes, wegsleepkosten, enzovoort. Vraag je bank om coupures van $50.

Je betaalt er b.v. entree mee die $10 kost en je krijgt dan 40 dollar contant geld terug. Bankbiljetten groter dan twintig dollar willen nogal eens een probleem opleveren (heb dit zelfs op het postkantoor meegemaakt) omdat men geen risico wil lopen met vervalst geld.

Traveller Cheques verlopen niet en zijn, als je er goed mee omgaat, verzekerd tegen verlies en diefstal. Daar staat een kleine provisie tegenover.
#3 - 26-10-2004, 20:54 uur
« Laatst bewerkt op: 26-10-2004, 21:04 uur door Bakvet »

heivalido

wij hadden voor onze eerste vakantie in 2000 gewoon een Visa credit card aangevraagt. Dat is helemaal ideaal want die accepteren ze in de US werkelijk overal. Let wel op dat je er geen geld mee uit de muur pint want daar betaal je wel flinke provisie voor.
#4 - 26-10-2004, 23:50 uur

Bakvet

Klopt op zich, dat credit kaarten handig zijn. Het onderwerp van dit bericht komt niet helemaal overeen met de inhoud.

De vraag was: hoe kan ik die gunstige euro/dollarkoersverhouding van vandaag "veiligstellen" voor m'n reis volgend jaar. Een credit kaart is dan geen optie.
#5 - 27-10-2004, 04:05 uur

heivalido

ehm, beleggen in Robeco misschien hahahahahaha :P ;) ;D ;D
#6 - 31-10-2004, 11:25 uur

Mississippi

Volgend jaar gaan we voor het eerst een camperreis door het westen van Amerika maken. De dollarkoers is op dit moment gunstig. Ik wil daarom al wat dollars kopen. Cash kan, maar traveller cheques kan natuurlijk ook. Worden die overal als betaalmiddel geaccepteerd of moet is cash handiger.

Alvast bedankt voor je reactie!

Speculeren op de dollarkoers is wat anders dan reizen  :-\

Advies:
- Neem ca $20 - $50 aan kleine biljetten mee voor tip, koffie etc.
- Gebruik een pinpas voor contant geld uit een ATM (Automated Teller Machine)
- Voor bedragen groter dan $10 kan je altijd je credit card gebruiken
#7 - 31-01-2005, 19:49 uur

Ebelix

Volgend jaar gaan we voor het eerst een camperreis door het westen van Amerika maken. De dollarkoers is op dit moment gunstig. Ik wil daarom al wat dollars kopen. Cash kan, maar traveller cheques kan natuurlijk ook. Worden die overal als betaalmiddel geaccepteerd of moet is cash handiger.

Alvast bedankt voor je reactie!

Speculeren op de dollarkoers is wat anders dan reizen  :-\

Advies:
- Neem ca $20 - $50 aan kleine biljetten mee voor tip, koffie etc.
- Gebruik een pinpas voor contant geld uit een ATM (Automated Teller Machine)
- Voor bedragen groter dan $10 kan je altijd je credit card gebruiken

In plaats van geld uit de muur trekken kan je ook cash backen in een supermarkt.
Scheelt weer opname kosten. ;D
#8 - 06-02-2005, 08:55 uur
« Laatst bewerkt op: 06-02-2005, 14:01 uur door Ebelix »
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

heivalido

je bedoelt net als bij de appie, 11 euro moeten betalen, 30 euro pinnen en de rest terug krijgen?? doen ze dat ook in de US, dat wist ik niet, das erg handig
#9 - 06-02-2005, 13:08 uur

Ebelix

Ja, dat bedoel ik. Bij Albertsons kan je bijvoorbeeld tot usd 200 cash backen. Weer een nieuw nederlands werkwoord uitgevonden ;D
#10 - 06-02-2005, 14:02 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Loek

Alberston's in Colorado geeft alleen cash back als het om een debit card gaat, dus niet bij credit cards.  Ik realiseerde me dat nooit omday ik daar altijd met een debit card betaalde.  Toen ik laatst probeerde cash back te krijgen met een credit card werd het geweigerd.  Ik weet niet of die regel specifiek voor Colorado is, volgens de dame achter de kassa gold het voor alle Alberton's :(
#11 - 06-02-2005, 18:38 uur

Ebelix

Dat is vreemd. Wij hebben vorig jaar nog gecashbacked met een creditcard in een Albertsons in Californie en 2 jaar geleden in Florida.
#12 - 06-02-2005, 20:50 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Bakvet

Op creditcards krijg je geen cashback. De reden daarvan is dat de winkeliers van de creditcard uitgever niet het volle bedrag terugkrijgen. Er wordt provisie ingehouden, minimaal 1%, maar meestal een paar procent meer. Bovendien kan er een minimumbedrag per transactie worden "ingehouden", bijvoorbeeld 25 of 50 cent.

Dus als jij in de supermarkt voor $100 koopt, krijgt de winkelier daar $99 of minder voor terug van Visa, Mastercard, American Express enz. Waarschijnlijk iets minder, $97 of $98. Het "idee" is dat mensen met een credit card meer uitgeven dan mensen die met cash geld betalen.

Als je nog maar een tientje op zak hebt, ga je daar geen fles wijn van $9,99 bij Albertson's voor kopen. Maar als je plastic op zak hebt, dan denk je: "What the heck is 10 bucks?" Dus naast je cola, brood, melk en groente koop je die fles wijn en een baal chips en kaasblokjes en weet ik wat niet allemaal. Aan die eerste zaken verdient een supermarkt weinig, maar aan die laatste des te meer. Daar leveren daar graag 1-3% op in.

Zolang je jouw schulden kan afbetalen wordt iedereen hier beter van:
- de winkelier omdat hij meer omzet heeft
- jij als klant omdat  je nooit zonder groene flappen zit
- de creditcard uitgever omdat hij een paar cent overhoudt aan elke betaling na aftrek van alle kosten. En hoewel het maar een paar cent is, bij miljoenen of miljarden betalingen per jaar jaar kan dat best interessant zijn!

Terug naar de cashback. Aan cashback verdient de supermarkt niets en bij gebruik van een credit card zou hij niet eens het volledige bedrag terugkrijgen van z'n bank, dus zou hij er verlies op maken. Daarom kan het niet.
#13 - 06-02-2005, 20:53 uur

Jez

Maar dan even een praktisch vraagje:
Hoe geef je aan dat je cash back wilt? Hier vraag je, voor je begint met pinnnen, of je bijv. €25 bij mag pinnen.
Wat zeg je in Amerika en wanneer?
#14 - 07-02-2005, 11:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Annemiek

Als je met een debit card betaald kun je aangeven als je cash terug wil hebben. Bij de winkels die ik hier ken zit er wel een limiet van $40 op. Je zegt het gewoon als je betaald, en bij de meeste apparaatjes waar je je kaart doorhaalt komt de vraag "cash back?" waar je ja of nee op moet antwoorden.
Bij sommige ATM's moet je een paar dollar betalen om er geld op te kunnen nemen.  
Mijn ouders nemen altijd travels cheques mee als ze hier komen, en je kunt er overal mee betalen.
Dat is even anders dan in Nederland; wij brachten een paar jaar geleden travels cheques mee naar Nederland en in de winkels namen ze die niet aan. Het leek wel of ze die nog nooit gezien hadden. Toen moesten we naar een bank om te wisselen. Dat doen we dus niet meer. Ook bleek er een limiet op te zitten wat we per dag van de debit card af konden halen, dus dat is iets wat je ook nog even na kunt vragen of dat voor Nederlandse debit cards ook geldt.
Annemiek
#15 - 07-02-2005, 13:37 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15