Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Betaling met bankpas bij Walmart

Discussie gestart

Hans B

We zijn aan het eind van onze reis.
Ik heb geen problemen ondervonden met betalingen (ABNAMRO).
Bij nagenoeg alle winkels kreeg ik op het betalingsscherm de vraag of ik cash back wilde.
Walmart, Home Depot, Safeway, Fry's, etc..
#31 - 16-05-2015, 17:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Skydriver

Dan zal het een tijdelijk iets geweest zijn neem ik aan..
#32 - 17-05-2015, 11:24 uur
The USA....What else?

Bakvet

Ik zit de gebruikskosten van mijn verschillende kaarten te vergelijken. Nu zie ik dat de ING bij geld opnemen uit de muur in de VS 2,25 euro in rekening brengt, plus 1% koersopslag (per april 2015). Dat eerste was toch vroeger niet? By the way, ik heb een 'basispakket'. Als je een 'betaalpakket' hebt, dan is het nog steeds gratis + 1% opslag. Een basispakket kost 17,40 per jaar, een betaalpakket 36 euro en daar zit een credit card bij inbegrepen.

Alleen ik heb al creditcards van ICS. Die rekenen 1,5% of 2% koersopslag. Terwijl de ING maar 1,35% rekent. Misschien tijd om te switchen? Weet iemand een bank die nog voordeliger is?
#33 - 24-05-2015, 19:14 uur

Terpies

Ik zit de gebruikskosten van mijn verschillende kaarten te vergelijken. Nu zie ik dat de ING bij geld opnemen uit de muur in de VS 2,25 euro in rekening brengt, plus 1% koersopslag (per april 2015). Dat eerste was toch vroeger niet? By the way, ik heb een 'basispakket'. Als je een 'betaalpakket' hebt, dan is het nog steeds gratis + 1% opslag. Een basispakket kost 17,40 per jaar, een betaalpakket 36 euro en daar zit een credit card bij inbegrepen.

Alleen ik heb al creditcards van ICS. Die rekenen 1,5% of 2% koersopslag. Terwijl de ING maar 1,35% rekent. Misschien tijd om te switchen? Weet iemand een bank die nog voordeliger is?


Als je cash geld wilt opnemen kun je beter en gratis gebruik maken van de cash back optie bij bv walmart.

Je kunt dan per keer geloof ik max $100 extra pinnen bij je boodschappen. Op die manier voorkom je transactiekosten op geldopnames.
#34 - 25-05-2015, 22:32 uur

Mississippi

.... bij geld opnemen uit de muur.....

Wanneer  gebruik je cash?

Zo nu en dan strooi ik een paar dollar rond als tip bij valet parking, toll roads, hotelkamer cleaning e.d.
Een enkele keer wat cashback is daarvoor voldoende.
#35 - 27-05-2015, 22:47 uur

ronald-s

.... bij geld opnemen uit de muur.....

Wanneer  gebruik je cash?

Zo nu en dan strooi ik een paar dollar rond als tip bij valet parking, toll roads, hotelkamer cleaning e.d.
Een enkele keer wat cashback is daarvoor voldoende.

En ook bij de wat minder "fris" uitziende zaken waar ik geen risico wil nemen met m'n creditcard
#36 - 05-06-2015, 11:09 uur

Pieter79

Gisteren wilde ik mijn nieuwe CC met chip gebruiken bij een tankstation en die werkte daar niet. Het is een tankstation waar ik geregeld met datzelfde account (oudere CC kaart) nooit een probleem had. Erg vreemd, het is een Amerikaanse credit card.

Gr. Pieter
#37 - 05-06-2015, 12:38 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

peter w

>Ik heb geen problemen ondervonden met betalingen (ABNAMRO).
Mijn ABNAMRO PinPas doet het nooit bij de WalMart, AMEX met chip heeft nooit problemen bij WM, tanken etc. Nu realizeer ik mij dat ik altijd de ABN chip gebruik en dan keurt de WM de card al af voor ik ooit aan de PINcode toe kom. Weet iemand nog of je moet swipen bij de ABN Pin?
#38 - 05-06-2015, 20:38 uur

peter w

>Weet iemand nog of je moet swipen bij de ABN Pin?
Nee dus, je moet de chip gebruiken. Die dan geweigerd wordt. Zou het state depending zijn? Sinds een week geweigerd in TX, OK en KS. O ja, de pas staat op "wereld". 
#39 - 08-06-2015, 06:10 uur

Bakvet

Wanneer  gebruik je cash?

Zo nu en dan strooi ik een paar dollar rond als tip bij valet parking, toll roads, hotelkamer cleaning e.d.
Een enkele keer wat cashback is daarvoor voldoende.

Cash gebruik ik inderdaad vooral voor tips. Verder op campings waar je geld in een enveloppe moet steken.

In Canada (in elk geval West Canada) hebben ze in alle winkels blijkbaar nergens Maestro. De truuk met cash back in een winkel werkt er niet. Een bankpas werkt daar alleen op ATMs. Sommige banken berekenen geen kosten aan de buitenlandse kaarthouder, alleen ING zorgt er vanaf deze zomer voor dat er toch iets extra's in rekening wordt gebracht.
#40 - 10-06-2015, 01:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15