Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Common Core is here to dumb down the kids.

Discussie gestart

Ryndanangnysen

Yep Common Core in de USA heeft als doel, net als het gehele onderwijs, de kindertjes dom te maken en zeer dom te houden.

Het is toch ook schandalig wat de kinderen in de VS moeten doorstaan!

Prestaties! Prestaties! Prestaties! wat dat betreft is het land knettergek geworden!




Jonge kinderen die de druk niet meer aan kunnen plegen zelfmoord!!


#1 - 01-03-2015, 17:22 uur

Ryndanangnysen

Onzin wat ik schrijf? :

#2 - 01-03-2015, 17:25 uur

Skydriver

Ik ben confused. De kinderen in de VS worden "dom" gehouden, maar ze moeten wel presteren, presteren, presteren...nu is daar niks mis mee, want ik moest op school ook presteren, net als iedereen.( of kun jij je daar niet in vinden?)
Anyway, wat bedoel je nu eigenlijk??
#3 - 01-03-2015, 19:40 uur
The USA....What else?

Ryndanangnysen

Ik ben confused. De kinderen in de VS worden "dom" gehouden, maar ze moeten wel presteren, presteren, presteren...nu is daar niks mis mee, want ik moest op school ook presteren, net als iedereen.( of kun jij je daar niet in vinden?)
Anyway, wat bedoel je nu eigenlijk??


ten eerste is de druk ongelooflijk veel groter dan toen jij en ik op school leerden.
(Kan je goed zien in de genoemde film).
De druk is momenteel zo hoog dat ouders er ook tegen protesteren,
Verder is de prestatiedruk omgekeerd evenredig aan de creativiteit. Maw hoe meer prestatiedruk
hoe geringer de creativitweit.
Dat jij en ik vroeger ook moesten presteren zegt ookk op zich niets.

Het hele schoolsysteem is ooit opgezet om 'goeie slaafjes' van onze kinderen te maken.
(voor de groot industrielen)

Het doel van 'publieke scholing' is het dom maken van de kinderen, het vernietigen van de creativiteit en lekker conformerende robotjes van maken! Zo dat er een paar mensen makkelijke loonslaven hebben!

School is nooit bedoeld geweest om kinderen slimmer en creativer te maken, Nooit!

Het is uit op de vernietiging van de geest van het knd. No kidding en allemaal aantoonbaar.

In Common Core gaat dat nu nog verder.

#4 - 01-03-2015, 21:31 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2015, 21:33 uur door Ryndanangnysen »

bgroeneveld

Tsja, ik vind de huidige scholen ook "dommer" dan vroeger, toen wij nog tijdens een eindexamen in twee weken alle informatie moesten ophoesten die we in zes (in mijn geval zeven) jaar aangeleerd hadden. Ik houd het er maar op dat "de jeugd van tegenwoordig" anders en andere dingen leert dan in de "goede oude tijd".

Maar om nou te zeggen dat scholing geen zin  heeft en er alleen maar bestemd is om slaafjes te kweken voor "The Man", dat gaat me een brug te ver
#5 - 01-03-2015, 21:40 uur

Pieter79

Waar heb je het over Ryndanangnysen?

Hier in de States kun je je kinderen naar een publieke school laten gaan, een private school, of home schooling. Die keuze is aan de ouders.
Common Core was en is een overheids standaard voor een minimale basiskennis Engels en Wiskunde. Staten kunnen die standaard afwijzen, overnemen of gedeeltelijk gebruiken. Niet iedereen is het er mee eens (net als in Nederland de Cito-toets), maar daarom is er ook een discussie met voor- en tegenstanders.

Ik veronderstel dat jij nooit naar school bent gegaan, of op zijn minst na je 16-de verjaardag van school gegaan bent, om zo geen 'loonslaaf' te worden. Blijft er niet veel meer over dan het hebben van een eigen bedrijf (jij als slave master) of een uitkeringstrekker. Of je hebt natuurlijk je eigen akker met je eigen groenten en wat vee dat je zelf slacht want voordat je het weet eet je gemodificeerd voedsel. Is er ook nog een hoax over GMO voedsel?
#6 - 01-03-2015, 21:45 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Ryndanangnysen

Waar heb je het over Ryndanangnysen?

Hier in de States kun je je kinderen naar een publieke school laten gaan, een private school, of home schooling. Die keuze is aan de ouders.
Common Core was en is een overheids standaard voor een minimale basiskennis Engels en Wiskunde. Staten kunnen die standaard afwijzen, overnemen of gedeeltelijk gebruiken. Niet iedereen is het er mee eens (net als in Nederland de Cito-toets), maar daarom is er ook een discussie met voor- en tegenstanders.

Ik veronderstel dat jij nooit naar school bent gegaan, of op zijn minst na je 16-de verjaardag van school gegaan bent, om zo geen 'loonslaaf' te worden. Blijft er niet veel meer over dan het hebben van een eigen bedrijf (jij als slave master) of een uitkeringstrekker. Of je hebt natuurlijk je eigen akker met je eigen groenten en wat vee dat je zelf slacht want voordat je het weet eet je gemodificeerd voedsel. Is er ook nog een hoax over GMO voedsel?

Wel, wel wat een reactie weer

We gaan weer eens rustig kijken:

Citaat
Waar heb je het over Ryndanangnysen?

Leek me duidelijkm, maar goed over publieke scholen en common core.\


Citaat
Hier in de States kun je je kinderen naar een publieke school laten gaan, een private school, of home schooling. Die keuze is aan de ouders.

Dat klopt, nog wel ja, dat gaat zeker veranderen.
Ik zou IEDEREEN aanraden aan home scchooling te doen. En zeker niet naar een publike school!
Kijk, je verwart denk ik 2 zaken. IIk ben niet tegen 'educatie' maar dat is wat anders dan
wat ze op 'publieke scholen' doen. Daar maken ze de kinderen dom, stom, acreatiegf, en conformerend.


Citaat
Ik veronderstel dat jij nooit naar school bent gegaan, of op zijn minst na je 16-de verjaardag van school gegaan bent, om zo geen 'loonslaaf' te worden

Nee, weer een Ad Hominem? Ik heb Helaas 2 univsritaire studies gedaan (wis/natuurkunde & klinische psychologie) Ik kan je absoluut zeggen dat ik daar een enorm spijt van heb gehad.



.
Citaat
Blijft er niet veel meer over dan het hebben van een eigen bedrijf (jij als slave master) of een uitkeringstrekker. Of je hebt natuurlijk je eigen akker met je eigen groenten en wat vee dat je zelf slacht want voordat je het weet eet je gemodificeerd voedsel. Is er ook nog een hoax over GMO voedsel?

Tsja, ik zeg niet dat het makkelijk is.Maar of je nu wel of niet kan werken etc et cs irrelevant voor mijn stelling, namelijk dat publieke scholen kinderen dom, afhankelijk, acreatief etc maakt.

Als dat zo is, lijkt me dat daar wat aan gedaan moet worden of de school gaan vermijden
(idd home schooling)
#7 - 01-03-2015, 21:54 uur

Ryndanangnysen


Maar om nou te zeggen dat scholing geen zin  heeft en er alleen maar bestemd is om slaafjes te kweken voor "The Man", dat gaat me een brug te ver

Of het een brug te ver is of niet is niet van belang. het enige van belang lijkt me of het waar is of niet.

Voor mezelf ben ik na veel onderzoek, er achter gekomen dat het nog erger is dan ik dacht en er zijn zeer goede werken over die hier een diep inzicht in kunnen geven.
#8 - 01-03-2015, 21:58 uur

Pieter79

Citaat
Ik veronderstel dat jij nooit naar school bent gegaan, of op zijn minst na je 16-de verjaardag van school gegaan bent, om zo geen 'loonslaaf' te worden
Nee, weer een Ad Hominem? Ik heb Helaas 2 univsritaire studies gedaan (wis/natuurkunde & klinische psychologie) Ik kan je absoluut zeggen dat ik daar een enorm spijt van heb gehad.

Citaat
Blijft er niet veel meer over dan het hebben van een eigen bedrijf (jij als slave master) of een uitkeringstrekker. Of je hebt natuurlijk je eigen akker met je eigen groenten en wat vee dat je zelf slacht want voordat je het weet eet je gemodificeerd voedsel. Is er ook nog een hoax over GMO voedsel?
Tsja, ik zeg niet dat het makkelijk is.Maar of je nu wel of niet kan werken etc et cs irrelevant voor mijn stelling, namelijk dat publieke scholen kinderen dom, afhankelijk, acreatief etc maakt.

Met je studies had ik veel meer logica van je verwacht, en de capaciteit om oorzaken en gevolgen beter te analyseren.
Jammer dat je geen werk hebt kunnen vinden in je vakgebied, of eerder in je schoolcarriere een andere keus hebt kunnen maken. Het lijkt me dat werkloos zijn niet in je koude kleren gaat zitten.
#9 - 01-03-2015, 22:08 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Skydriver

Er moet bij de beste man tijdens de studies, áls hij die inderdaad gevolgd heeft, iets heel erg misgegaan zijn..
#10 - 02-03-2015, 01:07 uur
The USA....What else?

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15