Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Conservatief of openminded / tolerant ?

Discussie gestart

Margo Wening

Hallo allemaal,

even een dom vraagje if you don't mind.... We hebben ons dus aangemeld voor de DV2006 dus ik ben een beetje vooruit aan het denken voor het geval dat allemaal goed gaat..

Nu vraag ik mij af of in het algemeen aan te geven valt welke staten wat conservatief zijn wat betreft regels/gewoonten, en welke staten wat gemakkelijker zijn ? Ik weet bijvoorbeeld wel dat San Fransisco / Californië redelijk openminded zijn, maar hoe zit dat met de rest van het land ?

Vast bedankt voor de input :)

Margo
#1 - 12-02-2005, 21:49 uur

Ebelix

Om het heel eenvoudig te stellen kan je zeggen dat de randen van Amerika (West kust en Noord Oostkust ) redelijk tot zeer openminded zijn voor Amerikaanse begrippen. Alles wat daar tussen ligt en het zuiden zijn conservatief te noemen.

Als leidraad kan je de uitslag van de verkiezingen nemen. Democratische staten zijn openminded en de Republikeinse staten zijn conservatief
#2 - 12-02-2005, 22:10 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Margo Wening

Thanks Ebelix,
dat vermoeden had ik al maar een extra check is nooit weg :)

Net even een kaart van de election bekeken... Colorado is dus al wat minder in the picture :)

Oregon is nog blauw, maar nu komen ineens ook Minnesota, Wisconsin en Michigan in the picture...  Hmm maar eens naar de weersomstandigheden en zo kijken !
#3 - 12-02-2005, 22:18 uur
« Laatst bewerkt op: 12-02-2005, 22:28 uur door MarHan »

PetraVS

Om naar hele staten te kijken lijkt me niet raadzaam.  Waar wij wonen bijvoorbeeld is men heel open minded (Noord-Virginia), terwijl het zuiden van de staat veel conservatiever is.
"Conservatief" wil trouwens niet meteen zeggen, dat men closed minded is.  In sommige van de staten in het Noord-Oosten is het bijvoorbeeld moeilijker ingeburgerd te raken en staat men minder open voor buitenlanders, dan in sommige zuidelijke staten.  
De vraag is eigenlijk heel moeilijk te beantwoorden, het zal van zoveel factoren afhangen of je je ergens thuis zou voelen.
#4 - 12-02-2005, 22:27 uur
« Laatst bewerkt op: 12-02-2005, 22:30 uur door PetraVS »

Margo Wening

Bedankt voor je reactie Petra.
Natuurlijk heb je gelijk maar ik zal toch eerst een soort overzichtsplaatje moeten hebben voordat ik weet op welke gebieden ik me zou kunnen concentreren :)

Vandaar !

Margo
#5 - 12-02-2005, 22:31 uur

Loek

Ik ben het met Petra eens.  Je kint niet zomaar het het hele midwesten afschrijven als conservatief.  Chicago is nou niet echt een conservatieve stad.  En Boulder Colorado staat bekend als een van de meest liberale dorpen in de US, ook als ligt het in wat hier wordt bestempeld als "conservatief" Colorado.  Overigens hebben de democraten in een meerderheid in het staatscongress van Colorado.  Mogelijk is dat een betere leidraad.  Overwegend democratische staten zijn wat meer openminded en republikeinse staten wat meer conservatief.
#6 - 12-02-2005, 22:33 uur

heivalido

Als je naar het weer gaat kijken, kijk dan eens naar Florida  8) en daar zijn ze ook nog eens zeer open minded. Natuurlijk heb je er wel conservatiefen maar die heb je overal wel lijkt mij.
#7 - 13-02-2005, 00:00 uur

xerxesc

Thanks Ebelix,
dat vermoeden had ik al maar een extra check is nooit weg :)

Net even een kaart van de election bekeken... Colorado is dus al wat minder in the picture :)

Oregon is nog blauw, maar nu komen ineens ook Minnesota, Wisconsin en Michigan in the picture...  Hmm maar eens naar de weersomstandigheden en zo kijken !


Minnesota (MN), Wisconsin (WI) en Michigan (MI) waren always overwegend blauw.  Ik denk echt dat Petra gelijk heeft, New York is blauw, maar ga naar Albany of Rochester (of zelfs Long Island) en dan is het weer overwegend conservatief.  Ik zou Colorado zeker niet uitschrijven als keuze om te wonen, het wordt meer en meer democrat...  

Success met DV 2006!!  Als je een superleftie bent, dan zijn Berkeley, CA (NorthEast of San Francisco), San Francisco, CA, West Hollywood, CA, Boston, MA, New York City (sommige gedeeltes), etc.  Als ik een superleftie was dan zou Berkeley mijn home address zijn.

#8 - 13-02-2005, 00:13 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2005, 00:16 uur door xerxesc »

ejb

Wat ook een goed hulpmiddel kan zijn om te bepalen waar je wilt wonen zijn twee internetsites die al eerder op dit froum genoemd zijn, namelijk:
www.findyourspot.com
http://cgi.money.cnn.com/tools/bestplaces/bplive.jsp
#9 - 13-02-2005, 12:29 uur



Margo Wening

Ivanheld, een goede leidraad, bedankt !
Heivalido, bedankt voor de tip maar Florida is ons te vochtig, daar kunnen we niet goed tegen..
Xerxesc, thanks, ik houd het in de gaten, en we wachten rustig de post af  ( nou, rustig, nu nog wel maar ik denk tegen de tijd dat het mei is al wat minder ).
ejb : bedankt, deze twee had ik inderdaad al uitgeprobeerd, volgens Find Your Spot komen we dus ergens in Oregon of in de buurt van Seattle terecht, die van CNN stuurt ons naar Californië :)

Als alles goed gaat en we inderdaad komende zomer op vakantie kunnen, gaan we een paar mogelijkheden wat verder onderzoeken.

Margo

#10 - 13-02-2005, 13:03 uur

Loek

Als je Florida te vochtig vind, dan zijn mogelijk een van de westelijke staten Utah, Arizona, New Mexico of Colorado meer van toepassing.  Ik woon in Denver, en bij ons komt de hygrometer (vochtmeter) buiten zelden boven de 20%.   In de winter betekent dit dat de kou niet doordringt tot op het bot als het een keer flink koud is, en in de zomer vind je temperaturen van boven de 30 graden lekker uit te houden.  
#11 - 14-02-2005, 16:53 uur

Margo Wening

Thanks Loek :)
#12 - 21-02-2005, 20:44 uur

thornberrys

Wat bedoel je nu in feite met conservatieve staten,dat men daar nog jaren achter loopt of wat.Kan me dat nu toch heel moeilijk voorstellen in de states.

Of gaat het meer over godsdienst?
#13 - 21-02-2005, 23:44 uur

Loek

Met conservatief bedoel ik dat men wat behoudend is, meer traditioneel.  Dus niet snel nieuwe opvatting overnemen, maar prijs stellen op de status quo.  In de USA vertaalt zich dat in bijvoorbeeld in voorkeur voor traditionele gezinnen.  Dus vader en moeder, man en vrouw en geen variaties op dat thema.  Wat liberalen mogelijk zien als progressief wordt door conservatieven vaak gezien als een aanval op hun normen en waarden.  Vandaar de vaak emotionele botsingen tussen deze groepen.  In dat traditionele valt ook de verregaande vaderlandsliefde, en het voetstoots aannemen van besluiten van de autoriteit.  In dat kader kun je misschien begrijpen waarom vele conservatieven Bush blindelings volgen in een op zijn minst twijfelachtige oorlog.   Vaak gaat een diep religieuse levenstijl hand in hand met een conservatieve instelling.  Georganizeerde religiën vertrouwen op tradities en het soms blindelings vasthouden aan gewoontes die in een moderne tijd niet meer passen.  

Maar dit is slechts mijn definitie van conservatisme, ik neem aan dat er mensen zijn die er andere opvattingen op na houden.  En met die laatste opmerking heb ik waarschijnlijk mijn liberale instelling bloot gegeven.   ;)
#14 - 22-02-2005, 00:50 uur
« Laatst bewerkt op: 22-02-2005, 04:23 uur door Loek »

xerxesc

Met conservatief bedoel ik, dan men wat behoudend is, meer traditioneel.  Dus niet snel nieuwe opvatting overnemen, maar prijs stellen op de status quo.  In de USA vertaalt zich dat in bijvoorbeel in voorkeur voor traditionele gezinnen.  Dus vader en moeder, man en vrouw en geen variaties op dat thema.  Wat liberalen mogelijk zien als progressief wordt door conservatieven vaak gezien als een aanval op hun normen en waarden.  Vandaar de vaak emotionele botsingen tussen deze groepen.  In dat traditionele valt ook de verregaande vaderlandsliefde, en het voetstoots aannemen van besluiten van de autoriteit.  In dat kader kun je misschien begrijpen waarom vele conservatieven Bush blindelings volgen in een op zijn minst twijfelachtige oorlog.   Vaak gaat een diep religieuse levenstijl hand in hand met een conservatieve instelling.  Georganizeerde religiën vertrouwen op tradities en het soms blindelings vasthouden aan gewoontes die in een moderne tijd niet meer passen.  

Maar dit is slechts mijn definitie van conservatisme, ik neem aan dat er mensen zijn die er andere opvattingen op na houden.  En met die laatste opmerking heb ik waarschijnlijk mijn liberale instelling bloot gegeven.   ;)


Loek for 2008!!!!
#15 - 22-02-2005, 02:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15