Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Delta veranderd vlucht....

Discussie gestart

Freckles49

Hebben wij weer.
Vorig jaar tickets geboekt en betaald via KLM voor vluchten naar de US. Wij vliegen van Orlando naar Atlanta om 19.30 en dan om 22.25 van Atlanta naar Amsterdam. Zo kunnen wij nog optimaal gebruik maken van de laatste dag in Orlando.

Vervolgens krijgen wij de e-tickets en dan denk je dat alles in orde is.
Tot mijn schrik zie ik op de site van de KLM dat Delta onze vlucht naar de middag hebben verplaatst een verschil van maar liefst 6 uur.
Ze hebben niet eens de moeite genomen ons daarvan op de hoogte te stellen.
Ik bel dus naar de KLM......."nee mevrouw u vliegt met Delta" duhhhhhh tuurlijk vliegen wij met Delta maar wij hebben bij de KLM geboekt dus bel ik de KLM.
Ik spring bijna uit mijn vel en bel met Delta. "ja mevrouw dat gebeurd weleens" "wij halen er wel eens vluchten er tussen uit" klopt helemaal, alleen, via jullie site kan ik nog steeds de vlucht boeken waar jullie mij vanaf hebben gehaald. OEPS..... is dat zo?????
In eerste instantie wordt mij verteld dat wij terug op deze vlucht konden worden geplaatst maar dan moesten we wel bijbetalen want de klasse waarin wij vliegen was niet meer beschikbaar.
Stoom komt inmiddels uit mijn oren......
Er zou teruggebeld worden......
En ja hoor, we vliegen weer op de oorspronkelijke tijd en zonder bijbetalen., moet toch niet gekker worden.
Ik heb nog even rondgebeld om te kijken hoe wij er juridisch zouden voorstaan, blijkt gewoon dat wanneer een maatschappij zoiets doet, je op een wijziging van meer dan 90 minuten, je recht heb op een gratis overboeking, wanneer die stoelen dan duurder zijn is dat voor rekening van de maatschappij. pffffffffffffffffff Ben me rotgeschrokken, maar ik hou ze in de gaten.!!!!!!!!
#1 - 13-03-2011, 10:42 uur

Jez

Ja, dat zijn altijd leuke grapjes. Voor mij een reden om nooit meer met KLM (of een zuster) te vliegen. Zelfde gehad met NWA: vlucht gecanceled maar ons vergeten dat te vertellen. Ik kwam er zelf 2 dagen voor vertrek achter.
#2 - 13-03-2011, 11:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Yessica

Mijn idee Jez, waar je mee omgaat word je besmet. Dat geldt kennelijk ook voor luchtvaartmaatschappijen die met KLM in zee gaan  ;)

Maar gelukkig hebben ze hun fout ingezien en zitten jullie weer op dezelfde vlucht voor hetzelfde geld.
#3 - 13-03-2011, 11:24 uur
« Laatst bewerkt op: 13-03-2011, 11:27 uur door Yessica »



Hans B

Nou niet alleen bij KLM of Delta gebeurt het hoor.
Ik heb niet hetzelfde (probleem) geval, maar toch.
Vier weken terug was ik in het westen van het land en dacht; laat ik even de tickets alvast bestellen bij de balie.
Dus ik Schiphol binnen en op naar de balie van United Airlines.
Ik heb de vluchten geboekt die ik wilde.
UA947 naar Washington en dan nog een korte vlucht naar de eindbestemming (dit maal Houston).
Wij zitten graag in een vliegtuig aan het raam en dan niet nog een 3e persoon naast ons voor 8 uur vinden wij maar niks. De overstaptijd nemen we dan wel voor lief.
De UA947 vlucht van United heeft de indeling 2-5-2. Raamplaatsjes besproken, tickets betaald.
Twee dagen later kreeg ik een mail.
United is gefuseerd met Continental en men had besloten een Continental toestel op de vlucht in te zetten.
De tijden waren iets gewijzigd ca. 10 minuten, geen probleem, maar de indeling van het toestel is 3-3, iets wat wij nou net niet willen.
Ik heb mijn beklag gedaan bij United in Schiphol, maar er was niets meer te regelen.
Als ik iets wil wijzigen mag ik eerst 150 euro betalen !! Belachelijk.
Als ik dit had geweten, had ik de rechtstreekse Continental AMS-HOU wel genomen, had me ook nog eens 4 uur overstaptijd gescheeld.
#4 - 13-03-2011, 14:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

Je kunt nooit helemaal zeker zijn van het type toestel. Een maatschappij kan altijd besluiten andere toestellen in te zetten, bijvoorbeeld wanneer er veel/weinig vraag is naar een vlucht kan een groter/kleiner toestel worden ingezet. Ik heb ook wel eens gehad dat een vliegtuig defect was en toen was de vervanging ook van een ander type.

Ik vind wel dat ze je de mogelijkheid hadden moeten geven om te boeken naar Continental.
#5 - 13-03-2011, 14:51 uur



MiamiHeat

wat een toestanden (denk aan je hart) ....vlieg toch regelmatig zakelijk met de KLM en heb dit nog nooit meegemaakt. Wel bij BA, United en Martinair. En ach...bij zoveel vluchtbewegingen kan er wel eens wat veranderen. Logisch toch alleen verwacht ik zowieso geen belletje van welke luchtvaartmaatschappij dan ook...gewoon zelf in de gaten houden. En als ze wel contact met je opnemen is dat mooi meegenomen.
#6 - 13-03-2011, 16:04 uur
« Laatst bewerkt op: 13-03-2011, 16:13 uur door MiamiHeat »

MiamiHeat

Ja, dat zijn altijd leuke grapjes. Voor mij een reden om nooit meer met KLM (of een zuster) te vliegen. Zelfde gehad met NWA: vlucht gecanceled maar ons vergeten dat te vertellen. Ik kwam er zelf 2 dagen voor vertrek achter.

Maar hoe is dit dan opgelost? Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.
#7 - 13-03-2011, 16:13 uur

Jez

Maar hoe is dit dan opgelost? Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar.

Zo  ;)
#8 - 13-03-2011, 16:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

@Jez

dus En op dezelfde dag vertrokken, En eerder aankomen dan met NWA vlucht En compensatie krijgen. Netjes opgelost dus door de KLM lijkt mij.
#9 - 13-03-2011, 18:02 uur

Jez

@Jez

dus En op dezelfde dag vertrokken, En eerder aankomen dan met NWA vlucht En compensatie krijgen. Netjes opgelost dus door de KLM lijkt mij.

Zekers! Maar ik ben meer van het voorkomen dan van het genezen, dus ik ben nog steeds geen fan........   :jesse4:
#10 - 13-03-2011, 18:10 uur
« Laatst bewerkt op: 13-03-2011, 18:17 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Freckles49

Gekke is.... ik ben wel fan van KLM. Ook vorig jaar weer met KLM heen en terug en in the US met DELTA. Ik kan niet anders zeggen dat het allemaal heel goed was. Maar goed je weet maar nooit. Ik lees ook nog wel eens de berichten op www.turbulentie.nl daar word je dus echt niet vrolijk van soms.
#11 - 13-03-2011, 19:40 uur

koosv

Niet alleen bij KLM wijzigingen in schema's.
Ik heb nu reeds twee schedule changes bij American Airlines gekregen binnen een tijdsbestek van twee maanden. Anderhalf uur eerder vertrek op de terugvlucht, maar op de heenvlucht juist latere aankomst en langere wachttijden tussen vluchten.

Maar een verschil van zes uur zoals ik eerder lees, is wel heel extreem, dat hakt erin, zeer klantonvriendelijk, dat zou de maatschappij moeten uitleggen, maar dat doen ze meestal niet zoals hierboven beschreven.
#12 - 15-03-2011, 10:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15