Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Een vraagje

Discussie gestart

R.Hermans

Mijn vriendin is woonende in Amerika en wil nu voor de eerste keer naar Nederland komen in december. Schijnbaar heeft ze hiervoor een of andere getekende brief nodig die als uitnodiging dienst doet wanneer ze aankomt hier en getekend moet zijn door een of ander advocaat.

Weet iemand hier meer van hoe zo'n brief er bijvoorbeeld uit moet zien en welke advocaat die moet tekenen?
#1 - 28-10-2005, 04:19 uur

Wop

Vreemde zaak ?

Is je vriendin Amerikaans?
Hoe lang wilt ze blijven?

Op een paspoort mag je toch "gewoon" op vakantie komen?
#2 - 28-10-2005, 12:53 uur

Chiefram

Ik weet dat je vriendin gewoon naar Nederland mag komen op haar Amerikaanse paspoort en dat ze hier gewoon mag blijven zonder het land te worden uitgezet.

Iemand met de Amerikaanse Nationaliteit heeft NIET de status van illigaal in Nederland, dus kan niet het land worden uitgezet.

Werken in Nederland is een ander verhaal...
#3 - 28-10-2005, 16:45 uur

Claudia

Mijn vriend is in februari gewoon zo naar Nederland gekomen, en heeft na 3 maanden verblijfsvergunning aangevraagd. Ik weet niet of je vriendin wil blijven, in dat geval is het wel handig als ze alvast haar geboortecertificaat met appostille aanvraagt een meeneemt. Mijn vriend had wel dat certificaat bij maar zonder appostille en dat heeft ons maanden gekost omdat vanuit hier te regelen. Als jij haar partner bent en dus garant voor haar zal staan heeft ze ook een ongehuwheidsverklaring nodig. Daarvoor moeten jullie naar het amerikaanse consulaat in Amsterdam, daar heeft ze dan ook dat geboortecertificaat voor nodig. Met het formulier wat je daar krijgt moet je naar het ministerie van buitenlandse zaken in Den haag die het legaal kunnen verklaren.
Mischien een beetje een lang verhaal en niet nodig als ze alleen op vakantie komt, maar voor het geval dat... Ik wou dat ik dit allemaal van te voren had geweten  ;)
#4 - 31-10-2005, 19:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15