Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eigen auto in Amerika

Discussie gestart

dianeM

Hallo,
Wij willen met ons eigen voertuig van zuid- midden naar noord amerika. Nu hoorden wij ergens dat je als je noord Amerika binnen komt met je eigen auto dat je ontzettend veel invoerrechten moet betalen. Wie weet of dit waar is en zoja waar we info kunnen vinden hoeveel het dan zou zijn.

Vast bedankt

Diane
#1 - 24-04-2005, 16:08 uur

Jez

Misschien kun je eerst vertellen hoe je dit gedacht had. Vertrek je vanuit Nederland en stuur je je auto per container vooruit? Hoe moeten we dit zien?
#2 - 24-04-2005, 21:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

dianeM

Hallo, we gaan met de boot en vrachtauto naar Buenos Aires. Dan willen we eerst zuid Amerika uitkammen en dan via midden amerika door naar noord Amerika, Canada en eventueel nog Alaska.


DianeM
#3 - 24-04-2005, 22:47 uur

Jez

Oh, okee, zuid amerika als in een ander continent, ik snap hem. Ik moet bekennen dat ik je verder niet kan helpen, maar hopelijk is je vraag nu iets duidelijker voor iemand die het weet!

Hoewel, ik denk niet dat er veel mensen zijn die hier ervaring mee hebben, omdat je meestal naar de States vliegt en dan een auto huurt. Maar als je kunt aantonen dat je als toerist komt en binnen 3 maanden weer weg bent inclusief die auto, kan ik me niet voorstellen dat je invoerrechten moet betalen. Je voert de auto tenslotte niet in, maar het is onderdeel van je bagage, zeg maar.
#4 - 24-04-2005, 22:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ik heb een keer in de USA een NEDERLANDSE camper zien rijden, zonder dollen! Kompleet met Nederlandse kentekenplaten, dus het gebeurt wel vaker dan...
#5 - 24-04-2005, 23:43 uur

Chiefram

Sorry... dit was in Canada, niet de USA!
#6 - 24-04-2005, 23:43 uur

Loek

Zolang je de auto niet invoert, betaal je geen invoerrechten, en hoef je niet aan de emissions eisen te voldoen.  Ik neem aan dat jullie de auto aan het eind van de reis weer meenemen naar NL, dus hier zijn dezelfde regels van toepassing als iemand die vanuit Mexico even naar de US op bezoek komt.  
Lees het verhaal op: http://www.verenigdestatenvanamerika.com/rsvh/kvv01.html
Misschien dat dat je iets helpt.

#7 - 25-04-2005, 17:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15