Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Electrische vliegenmepper invoeren ?

Discussie gestart

ballo

Hallo iedereen,

Ik vraag me af of je als toerist een electrische vliegenmepper in je koffer mag doen als je naar de US gaat ?

Heb in Canada geen problemen gehad , ben ook niet daarover aangesproken maar you never know ..

Bij voorbaat dank voor het antwoord !

Hans
#1 - 10-07-2016, 17:30 uur

Chris RTA

Ik denk niet dat het een probleem is. In de handbagage zou meer problemen op kunnen leveren.

Ik zou wel de batterijen eruit halen.
#2 - 11-07-2016, 11:34 uur

Dirc


Cees A

Een vliegenmepper mee op vakantie ?  :o
Naar welke regio gaat je Amerikareis ?  In veel regio's heb je namelijk helemaal geen last van vliegen of muggen.
Het meest venijnige bijt-insect dat je in bepaalde regio's tegenkomt is bovendien zo klein dat een vliegenmepper nutteloos is.
je ziet het beestje amper, zo klein is ie. Plaatselijke bevolking noemt dat beestje "no see um". Die naam zegt genoeg over de grootte.
Linkje 1: ----> http://boyslife.org/outdoors/wilderness-first-aid-qa/33768/what-are-no-see-ums/
Linkje 2: ----> http://entnemdept.ufl.edu/creatures/aquatic/biting_midges.htm
#4 - 11-07-2016, 13:39 uur

Bakvet

Bij Aldi (USA) hadden ze laatst zo'n screenhouse in de aanbieding voor $39.99. Het is een redelijk fijn ding, klein opvouwbaar maar zo groot dat hij met gemak over een picknicktafel past. Of je kunt er gewoon onder gaan zitten op stoeltjes. Ik heb hetzelfde ding destijds bij Walmart gekocht voor dezelfde prijs. Ik kan uit ervaring zeggen dat hij totaal niet tegen die kleine steekvliegjes helpt. Je moet daarvoor een duurdere uitvoering hebben van een 'echt merk'.

Hij helpt vast ook niet tegen beren en zo. Wel heb ik meermaals meegemaakt dat er herten pal naast het screenhouse kwamen staan grazen. Blijkbaar zien ze je niet als je stil genoeg bent. Ik dacht overigens dat alle flora en fauna beschermd is in National Parks, de mens uitgezonderd. Maar dit terzijde.
#5 - 11-07-2016, 19:40 uur

Pieter79

Technisch gezien voer je ook niets in. Het zijn dingen die je gewoon weer mee naar huis neemt. De limiet wat ingevoerd mag worden is een paar honderd dollar, dus daar kom je met zo'n vliegenmepper niet gauw aan.

Hier in Minnesota heb je bepaalde delen van het jaar (vooral in voorjaar) last van gnats (black flies). Erg irritant en moeilijk van je af te houden (die vliegenmepper werkt niet daarvoor).

Gr. Pieter
#6 - 11-07-2016, 19:50 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Chris RTA

Technisch gezien voer je wel iets in. Je bepaald op de terugweg pas wat je weer terug meeneemt.  :afro:

Als ik erg gehecht ben aan een biefstuk en wil die meenemen, maar ook weer terug. Denk ik niet dat ik dat er door krijg bij de TSA vrienden.  ;D

Daarom vind ik de vraag van TS niet eens zo raar. Die dingen kunnen best wel wat pijn veroorzaken als je die een beetje ombouwt. Dus zou TSA hier een probleem van kunnen maken.

Los van de vraag of het nuttig is. En of dat je beter Deet of Autan mee kan nemen of daar kan kopen. Als TS de hele dag met dat ding wil zwaaien is dat zijn keus.  ;)
#7 - 11-07-2016, 21:39 uur

Terpies

En of dat je beter Deet of Autan mee kan nemen of daar kan kopen.

In de USA kopen wij altijd OFF (van fabrikant SC Johnson) de oranje werkt meestal prima, maar in de nattere streken zoals Louisiana en Mississippi (en in bv de bergen van de BRP) gebruiken we de groene variant.

Goedkoop bij o.a. Walmart.... in nerderland zijn de flesjes behoorlijk veel duurder....
#8 - 11-07-2016, 22:27 uur

Pieter79

Technisch gezien voer je wel iets in. Je bepaald op de terugweg pas wat je weer terug meeneemt.  :afro:

Ik wil niet in een welles-nietes discussie belanden, maar is het niet zo dat je vooraf moet aangeven (dus voordat je de US inkomt) aan moet geven of je iets in gaat voeren of niet? OK, je kunt altijd zeggen van niet en dan het toch in de States laten, maar officieel moet dit toch vooraf aangegeven worden?

Gr. Pieter
#9 - 12-07-2016, 04:04 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Cees A

Als visitor moet je de waarde van goederen aangeven die je in de VS achterlaat.

Tekst op declaratieformulier luidt:
Visitors: The total value of all articles that will remain in the US, including commercial merchandise, is ..... $

Bron: Zie vraag 15 op declaratieformulier ------>  https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/sample-declaration-form
#10 - 12-07-2016, 07:49 uur

Chris RTA

Je gaat toch ook niet vooraf melden hoeveel onderbroeken je meeneemt?

Precies wat Cees zegt, alleen als je van te voren weet dat je iets achter gaat laten, zoals handel of souvenirs voor bekende/familie.

Het "invoeren" geldt dan alleen voor artikelen die vermeld worden op het customs formulier zoals bepaalde etenswaar en de handel of souvenirs.
#11 - 12-07-2016, 10:10 uur

Pieter79

Je gaat toch ook niet vooraf melden hoeveel onderbroeken je meeneemt?

Inderdaad niet, alleen als je ze daar wil laten als gift of wil verkopen. En ik neem aan dat dat met ondergoed het geval niet zal zijn.

M.b.t. tot de vliegenmepper; die kan dus gewoon mee zonder aan te geven. Het enige waar je beter op kunt letten is hoe het vervoerd moet worden, alhoewel dat het me altijd beter lijkt de batterijen er uit te halen.

Gr. Pieter
#12 - 12-07-2016, 22:51 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

ballo

Een vliegenmepper mee op vakantie ?  :o
Naar welke regio gaat je Amerikareis ?  In veel regio's heb je namelijk helemaal geen last van vliegen of muggen.
Het meest venijnige bijt-insect dat je in bepaalde regio's tegenkomt is bovendien zo klein dat een vliegenmepper nutteloos is.
je ziet het beestje amper, zo klein is ie. Plaatselijke bevolking noemt dat beestje "no see um". Die naam zegt genoeg over de grootte.
Linkje 1: ----> http://boyslife.org/outdoors/wilderness-first-aid-qa/33768/what-are-no-see-ums/
Linkje 2: ----> http://entnemdept.ufl.edu/creatures/aquatic/biting_midges.htm

Hallo Cees,

Wij gaan naar Californie,Nevada en Utah op vakantie !  :D
In Canada had ik hem ook meegenomen en in Alberta kwam deze erg goed van pas  ;)

In ieder geval iedereen bedankt voor de reacties en de batterijen gaan er vanzelfsprekend eruit  :afro:



 
#13 - 14-07-2016, 14:10 uur

Jez

Je gaat toch ook niet vooraf melden hoeveel onderbroeken je meeneemt?
Inderdaad niet, alleen als je ze daar wil laten als gift of wil verkopen. En ik neem aan dat dat met ondergoed het geval niet zal zijn.

Oh jee, ik neem altijd oude onderbroeken mee op vakantie en laat die daar achter. En laatst was ik uit mijn broek gescheurd, heb ik de broek ook achtergelaten. Nooit gedacht dat ik dat zou moeten aangeven.......  ;D
#14 - 20-07-2016, 22:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Wel knap dat we van een elektrische vliegenmepper bij onderbroeken terecht zijn gekomen
#15 - 20-07-2016, 22:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15