Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ervaringen met koffers gevraagd

Discussie gestart

maryde

Wij zijn aan nieuwe koffers toe, ik ben erg benieuwd naar ervaringen? Op dit moment denk ik aan de American Tourister met een inhoud van 61 liter. Ik probeer altijd zo weinig mogelijk mee te nemen (lukt zelden) dus deze inhoudsmaat moet genoeg zijn, ook denkend aan het gewicht. We gaan met z'n tweeën ,met allebei zo'n koffer. We zijn afgestapt van één grote om mee te nemen,. bovendien worden de koffers gelukkig steeds lichter, maar ja dan de prijs weer hè?
#1 - 10-08-2014, 09:29 uur

Cees A

American Tourister heeft nogal veel verschillende modellen koffers.  Misschien een linkje naar het type of model koffer die je wil kopen ?
Ik zou wel een koffer kopen met TSA slot. Een TSA slot kan door security mederwerkers met een speciale loper worden geopend.
Met dergelijke sloten mag je dus je koffer op slot doen.
#2 - 10-08-2014, 10:38 uur

maryde

Op dit moment lijkt de American Tourister Prismo 11 Spinner M, 61l en 3,3 kg geschikt en met inderdaad TSA slot.
#3 - 10-08-2014, 15:54 uur

MiamiHeat

Tja...zo'n TSA slot...is geen garantie dat hij heel blijft. Bij ons al 2 x een TSA slot kapot geknipt en een briefje van Homeland Security in de koffer. Sorry for the inconvenience caused....sindsdien sluit ik de koffers niet meer af met een slotje. En gek genoeg sindsdien zijn ze niet meer doorzocht ......
#4 - 10-08-2014, 16:26 uur

Ine

Wij hebben voor onze koffers bagagebanden met TSA slot. In de toch wel vele keren dat wij die gebruikten,  hebben we nooit een probleem gehad. De koffers zijn 2 x onderzocht, netjes brief in de koffer gevonden en de koffer weer netjes afgesloten.
#5 - 10-08-2014, 18:03 uur

jhbechthum

Een TSA slot kan door security mederwerkers met een speciale loper worden geopend.
Alleen dus door TSA-medewerkers.
Op b.v. schiphol kunnen ze deze niet openen zonder te slopen.
Alleen dus handig op een binnenlandse USA vlucht.

Johan.
#6 - 10-08-2014, 21:08 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Pieter79

Ik gebruikte altijd cable ties (of tie straps) om de koffer 'op slot' te doen.
Houdt gelegenheidscriminelen buiten de deur en de TSA kan het open knippen.

Gr. Pieter
#7 - 11-08-2014, 05:26 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Bakvet

Ik gebruikte altijd cable ties (of tie straps) om de koffer 'op slot' te doen.
Houdt gelegenheidscriminelen buiten de deur en de TSA kan het open knippen.

Gr. Pieter

@jh: Dat lijkt me dus heel ongeloofwaardig, dat alleen de TSA over zo'n loper zou beschikken.

@Pieter: doe je dan een reserve tie-rap in de koffer en sluiten ze hem dan opnieuw af?

Zelf gebruik ik koffers van het merk Travelpro, van die zwarte, waarmee je 90% van de vliegtuigbemanningen ziet lopen. Voor overnachtingen zoek ik meestal naar de goedkoopste nachten in luxe hotels. Vaak zijn de prijzen dan maar een tikje hoger dan basic hotels als Comfort Inn, Holiday Inn Express e.d. Maar de bedden e.d. zijn veel luxer. Sinds ik die koffers gebruik zie ik gewoon het gezicht van de receptie-medewerkers opklaren zodra ik door de schuifdeuren kom.  (Dat kan echt alleen aan die koffers liggen.) Ik zie ze denken: daar komt een professionele reiziger, die gaan we eens even supersnel inchecken.
#8 - 12-08-2014, 21:44 uur

Pieter79

@Pieter: doe je dan een reserve tie-rap in de koffer en sluiten ze hem dan opnieuw af?

Nee; het was alleen maar om iemand er van te weerhouden om iets snel in het koffer te stoppen wat er niet thuis hoort. Nadat het door security is maakt het me niet veel meer uit. Ik bedoel, dan zou iemand ook het TSA slot kunnen openen en er nog iets instoppen (dan bedoel ik iemand intern op het vliegveld, na de screening dus). Verder probeer ik alle spullen die enigszins het alarm zouden kunnen laten afgaan (opladers, computer etc) in mijn handbagage te hebben. Ik moet verder bekennen dat ik tegenwoordig niks meer incheck; de korte trips die ik hier in Amerika maak kan ik af met 1 klein koffer en eventueel een rugzak die zo de cabine in kunnen, en de internationale trips voor werk duren ook nooit langer dan een week. Voor mij als het even kan alles als handbagage.

Gr. Pieter
#9 - 12-08-2014, 21:55 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

jhbechthum

@jh: Dat lijkt me dus heel ongeloofwaardig, dat alleen de TSA over zo'n loper zou beschikken.

Ik heb zo mijn eigen ervaringen met de combinatie douane en sloten.
Diverse keren is er een hangslotje doorgeknipt om de koffer (tas) te inspecteren. Zo ook een TSA-slot  >:(
Reactie (per e-mail) van de douane op Schiphol was: "De douaneambtenaren op Schiphol hebben in regel niet de middelen om een TSA-slot te openen en weer af te sluiten."

Ik heb er toen een topic aan gewijd: TSA-slot te openen door Nederlandse douane?

Voor mij heeft een TSA-slot alleen zin als je binnen/vanuit de USA vliegt, en verder doe ik geen koffer meer op slot.

Johan
#10 - 13-08-2014, 12:41 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Freckles49

Wij hebben Samsonite koffers met een TSA slot.
Diverse keren opgemaakt en netjes een briefje in de koffer.
Ook ik ben bang om mijn koffer open te laten ik voel me er echt niet gerust op.
Wie zegt nou dat de mensen die op de luchthaven werken te vertrouwen zijn. Ze kunnen er van alles in stoppen.
Wij laten de koffers op Schiphol sealen en dat is tot nu toe altijd goed gegaan.
Er is wel eens een koffer geopend maar ook nu weer netjes een briefje.
 
#11 - 13-08-2014, 14:43 uur

Hans B

We doen het al jaren met een sporttas van het goedkoopste.
Kan niet afgesloten anders dan met een rits, nooit problemen gehad.
#12 - 15-08-2014, 21:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

maryde

Bedankt iedereen, ben iets wijzer geworden maar heb nog geen beslissing genomen. Voor het idee van Hans is ook wel iets te zeggen..
#13 - 16-08-2014, 15:16 uur

Bakvet

Ik gebruikte ook altijd die sporttassen, die je bijvoorbeeld kreeg als verpakking van je kerstpakket e.d. Maar omdat de NS altijd ergens op het traject "vervangend busvervoer" heeft op de dag dat ik thuiskom (dat plannen ze speciaal op die dag) was ik verplicht koffers met wieltjes te nemen.
#14 - 16-08-2014, 20:04 uur

Skydriver


Deze gebruik ik altijd, je verbaasd je erover wat er zoal in gaat!  Ik sluit hem trouwens nooit af, het zou echter wel kunnen met een slotje of tie straps!
#15 - 20-08-2014, 00:02 uur
The USA....What else?

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15