Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

financiering studeren in Amerika

Discussie gestart

nientje0

Hallo

ik wil als ik me vwo examen heb gehaald wil ik graag studeren in America.
Het liefst wil ik dat bij Yale of Harvard (weet dat de toelatingseis hoog ligt). Nu heb ik me er een beetje inverdiept
en zie hoe duur dat is nu hebben mijn ouders wel wat gespaard maar dit is te veel (het is zoon $38.000 per jaar)
Ik voetbal dus zat te denken aan een college ship. Alleen heb ik gehoord dat het vrouwenvoetbal in America nog hoger is dan hier.
Hebben jullie suggesties hoe ik aan het geld zou kunnen komen. Weten jullie mischien een beurs?
Of denken julle dat zo'n college ship met voetbal haalbaar is (ik voetbal niet slecht maar hoor niet bij beste van mijn regio)

alvast bedankt emma
#1 - 25-03-2009, 17:21 uur
« Laatst bewerkt op: 25-03-2009, 18:02 uur door nientje0 »

bgroeneveld

OK, sorry, maar deze ballon wil ik even doorprikken. Hard misschien, maar dat moet maar, de VS is tenslotte ook hard.

Als je naar Harvard en/of Yale wilt, moet je je goed beseffen, dat je dan weinig anders zult doen dan keihard studeren. En dan heb ik het nog niet eens over de taal, die opzichzelf al een enorme hindernis zal zijn. Toen ik lang geleden naar New York verhuisde, had ik een lange studie Engels achter de rug en veel ervaring met Amerikanen. Maar ik was de eerste twee maanden elke dag afgepeigerd, alleen door het dag en nacht Engels horen en moeten praten.

Verder: studeren in de VS, vooral aan universiteiten als Harvard, Yale, Princeton, Berkeley, MIT en nog wat, is heel wat anders dan een gezellig studentenleventje leiden. Je zult echt keihard moeten ploeteren. En als je het niet meteen kan bijhouden, dan ga je genadeloos de laan uit, niks vriendelijke waarschwuingen, dat je NOG harder moet werken, voor jou tien anderen. En als je eventueel op een voetbalbeurs zou gaan, dan wordt het alleen maar nog erger, dan komt de dagelijkse training, wedstrijden in het weekeinde en misschien ook door de week er nog bij.

Tenzij je alles vanzelf aanvliegt zou ik mijn doelwit wat lager zetten: een minder hooggegrepen universiteit, er zijn er genoeg in de VS, vraag maar eens aan USStudy of het Nuffic of anderen die zich met dit soort dingen bezighouden.

Ik heb begrepen dat je tegenwoordig je studiefinanciering uit Nederland soms mee mag nemen, dat zal een goed begin zijn voor een vertrek naar een "gewone" universiteit, maar zelfs dan nog zul je waarschijnlijk fors wat moeten meebrengen.

Toen we in Minnesota woonden, had onze zoon als inboorling naar de University of Minnesota kunnen gaan, indertijd, zo'n zes jaar geleden, 'maar' $9.000 per jaar, alleen aan collegegeld. Als buitenstaander zal je fors meer moeten betalen.

Zoals ik al zei: niet om je te ontmoedigen, er is immers van alles mogelijk. Maar wel om je de schellen van de ogen te stoten.

Ga eens goed lezen hier, met mensen praten en ga eens op vakantie in de VS en ga dan bij universiteiten langs. Of ga in Nederland Amerikanistiek studeren, of volgende zomer in een kinderkamp werken (mogelijk voor dit jaar al te laat).

Dromen komen vaker uit, als je je ogen openhoudt en met beide benen op de grond blijft staan.

Succes.
#2 - 26-03-2009, 01:34 uur

nientje0

Ik weet dat het keihard studeren word daar ben ik me heel goed ban bewust maar dat heb ik er voor over :)
Het Engels is ook geen probleem ik volg twee talig vwo en krijg dus alle lessen in het Engels.
Bedankt voor de tip van studiefinanciering uit Nederland denk niet dat het genoeg is maar zal er eens naar kijken
Binnekort ga ik ook op vakantie naar Amerika en ga ik ook de universiteiten lang ;D

bedankt voor je reactie
groetjes Emma
#3 - 26-03-2009, 08:29 uur

B-man

Ten eerste, je noemt Yale en Harvard...en die noemt natuurlijk iedereen. Het zijn de bekendste scholen in de VS natuurlijk en daarom wil iedere buitenlandse student (en Amerikaanse) uiteraard daarheen. Je snapt het al, het is bijna net zo moeilijk om er toegelaten te worden als hier de loterij winnen en je betaald vaak nog hoge bedragen om ze alleen al naar je aanvraag te laten kijken. Je betaald zo een paar honderd dollar om ze naar je papieren te laten kijken en als ze "nee" zeggen ben je dat gewoon kwijt.

Mijn eerste tip: staar je niet blind op die scholen!!! Er zijn zoveel goede scholen in de VS waar je waarschijnlijk nog nooit van gehoord hebt maar die veel realistischer zijn. De lijst is vele malen te groot om op te noemen. Bepaal eerst eens wat je wilt gaan studeren en welke scholen die studie aanbieden en/of goed aangeschreven staan. Dan waar je wilt studeren, elke stad/staat is anders. En uiteraard of een van die scholen bijv een scholarship heeft voor voetballers. Ga dit eens allemaal onderzoeken en zoek een aantal scholen uit die aan jouw eisen voldoen, zeg 10 in het begin en probeer een short list te maken van 5 waar je voor zult gaan. 1 hooggegrepen, 3 haalbare, en een "safety school" eentje die nog "makkelijk" haalbaar is dan de vorige 4.

Veel scholen bieden sowieso ook financieringsplannen voor buitenlandse studenten maar dit is afhankelijk van de school dus bepaal eerst je lijstje en ga dan op zoek naar de betreffende info (vraag veel aan via post, geloof me, op een of andere manier gaat het dan meer leven dan via een schermpje).

Kijk ook eens op de volgende links voor beurzen en scholarships:

www.scholarships.com
www.fastweb.com
www.college-scholarships.com
www.beursopener.nl

Als je binnenkort op vakantie gaat in de VS (weet niet waar) zorg dan dat je wat scholen hebt gekozen die je wilt gaan bezoeken en probeer eventueel van tevoren contact met ze op te nemen. Zo kun je misschien een afspraak maken wat je kansen voor aanname alleen maar zullen verhogen.
#4 - 26-03-2009, 12:00 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Loek

Overschat je talenkennis niet.   Als je Engels net zo goed is als je Nederlands, dan heb je nog ver te gaan:

     "ik wil als ik me vwo examen heb gehaald" - "me" is geen schrijftaal het moet "mijn" zijn.

     "(het is zoon $38.000 per jaar)", ik heb geleerd dat je dat als "zo'n" schrijft, en dan is het nog twijfelachtige zinsbouw.

     "Ik voetbal dus zat te denken aan een college ship"; ik vermoed dat je hier "scholarship" bedoelt.

Nu kun je wel vinden dat ik spijkers op laag water zoek, maar vergeleken bij mij is zijn de mensen bij Havard en Yale die beslissen wie er binnenkomt echte miereneukers. Het is niet alleen een kwestie van financiën, maar ook wat heb je in je mars op dit moment en welke "extracurricular activities" heb je in het verleden gedaan die aangeven wat voor soort persoonlijkheid jij bent.  Allemaal zaken die meetellen in het aaname process. 

#5 - 26-03-2009, 18:40 uur
« Laatst bewerkt op: 26-03-2009, 18:44 uur door Loek »

nientje0

Ik geef toe ik ben niet zo goed in spelling van de Nederlandse taal. Maar ik spreek en schrijf beter Engels dan Nederlands dus het Engels is echt geen probleem :)
#6 - 26-03-2009, 20:02 uur

B-man

Het is ook absoluut niet aan ons om je dromen aan diggelen te schieten, gewoon proberen dus. Nooit geschoten is altijd mis! Maar je bent in ieder geval gewaarschuwd voor de eventuele problemen, moeilijkheden, etc. Mocht je meer vragen hebben, gewoon stellen.  patriot
#7 - 26-03-2009, 20:46 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

nientje0

Ik vind het ook heel fijn als jullie me wijzen op dingen waar ik tegen aan kan lopen :)
#8 - 27-03-2009, 15:37 uur

ned in MO

Je zou ook eens naar een uitwisseling kunnen kijken.
Een amerikaan studeert op jouw school en jij op die van de amerikaan.
Voordeel. Jij betaalt schoolgeld voor deamerikaan en de anerikaan betaalt schoolgeld voor jou in de VS (die veel hoger is)
Zo kan je het een jaar proberen en heb je misschien ook meer succes om ergens anders binnen te komen.
#9 - 29-03-2009, 20:44 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

madescholarships

ik weet niet of jullie nog op zoek zijn naar hulp bij het vinden van een school in amerika, maar ik kan hierbij helpen

Ga naar madescholarships.com
#10 - 29-10-2009, 16:41 uur

hdeweert

Nieuw!
ik weet niet of jullie nog op zoek zijn naar hulp bij het vinden van een school in amerika, maar ik kan hierbij helpen

Hallo madescholarships

Het is leuk dat je een vraag van een forumlid wilt beantwoorden, maar doe dat dan hier op het forum. Als je dat niet doet lees dan de forumregels eens door.
Harm
#11 - 29-10-2009, 21:18 uur
« Laatst bewerkt op: 30-10-2009, 07:34 uur door hdeweert »

bgroeneveld

Natuurlijk niet zo slim, madescholarships, om op een forum te zeggen dat je informatie hebt en als je dan naar die website gaat, dan krijg je dit:

Access forbidden!

You don't have permission to access the requested directory. There is either no index document or the directory is read-protected.

Geeft natuurlijk meteen een goed gevoel, een organisatie die je duidelijk kunt vertrouwen met zoiets belangrijks als een jaar naar school, ver van huis in een vreemd land.

Het kan natuurlijk een tijdelijke fout zijn, maar dan nog.
#12 - 30-10-2009, 00:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15