Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

gastgezinnen

Discussie gestart

Manonrose

Hey, ik ben manon en wil graag voor een half jaar of jaar in New York wonen. Bij een gastgezin of iets dergelijks. Zijn er mensen met ervaring? En waar zou ik me kunnen opgeven of dat regelen. Het kan niet te veel kosten want dan mag het niet :(
#1 - 16-07-2005, 18:16 uur
loving Holland

Dusza

Manon, ik woon niet in New York, maar ik vraag me wel af:
hoe oud ben je, wat heb je gestudeerd, heb je al werkervaring, wat is het doel van jouw verblijf in New York, heb jij een visum (zo niet: hoe denk je er aan één te geraken)...?

Met de zeer beperkte info die jij geeft, gaat niemand je verder kunnen helpen.
#2 - 16-07-2005, 21:49 uur

Manonrose

ik ben 14 en ga nu naar 3vwo, ik heb nog niet echt werkervaring m.u.v. krantenlopen en oppassen. Ik wil heel graag naar New York omdat ik er haast heel mijn leven door geobserdeerd ben ook wil ik beter engels kunnen en een keer hun leefstijl zien. Tot nu toe ben ik alleen op vakantie geweest in Europese landen maar dat was dan niet langer dan 3 week.
Ik heb geen visum, alleen die kan ik aanvragen. Datzou mijn moedre dan voor mij doen.
#3 - 17-07-2005, 11:04 uur
loving Holland

Jez

Helaas, Manon, je hebt geen gronden om een visum aan te vragen, dus dat gaat je niet lukken. Waarom ga je niet eerst op een toeristenvisum? Dan kun je ca. 3 maanden blijven.

Trouwens, je bent nog leerplichtig, dus zul je niet zomaar voor een lange tijd naar het buitenland kunnen.

Enneh, voor je Engels moet je niet naar Amerika gaan, want daar spreken ze Amerikaans, en da's toch net even anders.
#4 - 17-07-2005, 12:08 uur
« Laatst bewerkt op: 17-07-2005, 12:09 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Manonrose

amerikaans lijkt op engels, maar ik bedoel dan amerikaans.
Wat houd een visum dan precies in? en hoe kan ik voor 3 maanden daar heen dan? Ik zie zovaak kinderen in bladen en zo die dan net zo oud als mij zijn die daar een jaar heen gaan.
#5 - 17-07-2005, 13:22 uur
loving Holland

Jez

Die zullen dan een jaar Highschool doen daar, maar dat kost het nodige.
#6 - 17-07-2005, 13:28 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Annemiek

Zoek eens wat rond op internet naar de mogelijkheden voor een jaar of half jaar highschool via een uitwisselings organisatie, misschien is dat wat voor je.
Annemiek
#7 - 17-07-2005, 16:35 uur

Manonrose

zal ik zeker doen, bedankt  ;D weet iemand misschien een goede site?
#8 - 17-07-2005, 17:41 uur
loving Holland

Jez

Ehm, Google?
#9 - 17-07-2005, 17:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Manonrose

geen zoeksite, daar kan ik zelf nog wel opkomen. Een organisatie die uitwisselingen regelen, en dan een site heeft  :-\    misschien heeft iemand dat gedaan en kan me dan zo'n site aanraden
#10 - 17-07-2005, 21:17 uur
loving Holland

Dusza

Je hoeft niet eens naar een zoeksite te gaan, gebruik gewoon de zoekfunctie die dit forum je biedt, en zoek eens op bijvoorbeeld 'uitwisseling'.
Als jij zonder je ouders een aantal maanden elders wilt gaan wonen, dan ga je toch beter je plan moeten kunnen trekken, lijkt mij.
#11 - 17-07-2005, 22:25 uur

Manonrose

dan ga je toch beter je plan moeten kunnen trekken? wat bedoel je daarmee?
#12 - 18-07-2005, 13:34 uur
loving Holland

Dees

Hey manon probeer deze site eens
http://www.travelactive.nl/index.php

Dit wil ik zelf ook gaan doen, succes! :D
#13 - 18-07-2005, 17:12 uur

Dusza

dan ga je toch beter je plan moeten kunnen trekken? wat bedoel je daarmee?
Ik bedoel: als je hier al eens rond kijkt, dan had je al wat antwoorden gevonden.
Als je organisaties wilt kennen, die kan je zo van het internet plukken.
Maar anderzijds: waarom moeilijk doen en er (veel) tijd in steken als je hier ook gewoon de vraag kan stellen?  :-\

#14 - 18-07-2005, 23:08 uur

FreezeM

Manonrose, kijk hier eens naar:
http://www.ef.com/info/bxnl/high_school_year.html
Lees ook de inforamtie op de website van de Amerikaanse Ambassade over visa e.d.
http://netherlands.usembassy.gov/
Succes!
#15 - 19-07-2005, 13:02 uur
« Laatst bewerkt op: 19-07-2005, 13:02 uur door FreezeM »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15