Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

georganiseerd of bonnefooi

Discussie gestart

Virgi

Wij zijn van plan om met onze jongens van (nu) 14 en 16 jaar, volgend jaar met de auto of camper een rondreis door het westen te maken.We zijn ooit 1 keer eerder in Amerika geweest (Florida) maar dat was nog zonder kinderen. Wij zijn nu dan ook gebonden aan de maand augustus. Ik ben me nu sinds dit weekend aan het oriënteren maar aangezien er zoveel moglijkheden zijn wil ik graag wat adviezen zodat ik van daar uit verder kan.
In de reisgids van Holland International Heb ik een Best Buy route 3 gevonden en die sprak mij erg aan omdat deze 3535 km lang was in 22 dagen. Andere reizen zijn korter of maken veel meer km's. Of is het slimmer de reis of eigen houtje te maken en de hotels of campings onderweg te bespreken?
#1 - 14-08-2006, 15:54 uur

Johan

Hoe je wilt reizen is vaak meer persoonlijke voorkeur. Ik vind het vooraf plannen van een reis wel belangrijk maar zeker niet het vooraf boeken omdat je daarmee alle speling verliest. Anderen zweren erbij. Augustus is natuurlijk een redelijk drukke maand in het westen dus als je niet boekt is de kans dat je niet terecht kunt in een hotel/motel wel wat groter dan de rest van het jaar het geval is.

Ook ik moet reizen in de maand juli of augustus en heb nog nooit een hotel geboekt!
Alleen de afgelopen maand toen ik met een camper door midwest ben geweest heb ik drie campings vastgelegd en ik ben blij dat het er niet meer waren. (wel een rustiger gebied natuurlijk)

Kortom wat is je persoonlijke voorkeur en vraag jezelf af of je het wel/niet erg vind als je voor een volgeboekt hotel staat en dus door moet rijden!
Een andere optie is ook nog boeken als je al in Amerika bent op de dag dat je naar een bepaald gebied rijd!

Johan
#2 - 14-08-2006, 16:20 uur

Bonnie

Wij namen de laptop mee en hebben 1 dag van tevoren online geboekt op drukke plekken. Ideaal.

Omdat wij niks van tevoren geboekt hadden, hebben nog een gave uitstap naar de kust kunnen maken. Die had ik anders nooit gepland. Je bent wat meer vrij maar het neemt ook risico's met zich mee.
#3 - 14-08-2006, 16:32 uur

Jez

Hier nog één die voor de bonnefooi is., ook om de eerder genoemde redenen.
We hebben tot nog toe elke vakantie de plannen ietwat bijgesteld en waren
daarom blij dat we niets geboekt hadden. Nu zijn wij wel afhankelijk van de gezond-
heid; soms is mijn plan voor een dag iets te enthousiast en moeten we het rustiger
aan doen.

Wij merken trouwens steeds vaker dat we motelkamers krijgen met 2 2-persoons bedden.
Vooropgesteld dat je dit wilt, kun je met je kinderen op 1 kamer slapen.
#4 - 14-08-2006, 20:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

DennisH

En om ook de andere kant te belichten, hier 1 die alles vantevoren laat boeken  ;D

Wij hebben vorig jaar een vooraf geboekte reis genomen van een reisbureau (Holland International) en dit jaar weer (Jan Doets).
Waarom ? Ach, het is makkelijk, alles is vantevoren besproken en geboekt. We hoeven pas tegen bedtijd het hotel op te zoeken en we hoeven dus niet 'savonds op tijd een hotel te zoeken. Als nadeel staat daar tegenover dat we niet zo makkelijk van de reis kunnen afwijken. Daarom zoeken we altijd net zo lang tot we een reis vinden die met onze wensen overeenkomt.
Dit jaar gaan we van Seattle naar Denver via Canada. En inderdaad, sommige stops zouden we anders plannen, maar 90% zouden we net zo doen. En voor die overige 10% laten we ons verrassen dat deden we vorig jaar ook en dat is goed bevallen.
#5 - 14-08-2006, 20:49 uur

AngelHarold

Waarom niet een combinatie van beide. Bijvoorbeeld de hotel op de aankomstdag, hotels bij drukke nationale parken en wanneer je de grens overgaat naar Canada wordt er bij de grens om een verblijfsadres gevraagd. Ik zou dus ook het eerste adres in Canada vastleggen. Alhoewel dat natuurlijk ook kan vlak voordat je er naar toe gaat via bijvoorbeeld een labtop.

Voor onze reis volgend jaar zou ik het ongeveer zo gaan doen. Van de 25 nachten wil ik ongeveer 10 nachten vantevoren vastleggen. Dat geeft me zekerheid bij bepaalde plaatsen en evengoed voldoende bewegingsvrijheid om de route eventueel aan te passen. De overige zal ik een dag vantevoren via internet proberen te boeken of ter plekke bij aankomst.
#6 - 15-08-2006, 07:40 uur

Njit

en wanneer je de grens overgaat naar Canada wordt er bij de grens om een verblijfsadres gevraagd. Ik zou dus ook het eerste adres in Canada vastleggen. Alhoewel dat natuurlijk ook kan vlak voordat je er naar toe gaat via bijvoorbeeld een labtop.

Daar is ons nooit naar gevraagd. Tenminste niet bij onze uitstap naar Toronto..

#7 - 15-08-2006, 13:22 uur

Johan

Volgens mij wordt er niet om een verblijfadres gevraagd als je Canada in gaat!
Ik heb het tot nu toe 4 keer gedaan en nooit iets gevraagd.
Dus wat dat betreft dezelfde ervaring als Njit.

Zelfs terug Amerika in geen vragen over bestemming e.d. (zelfs vorige maand niet) maar ik had natuurlijk wel het groene kaartje in mijn paspoorten hangen ;-)
#8 - 15-08-2006, 18:40 uur

AngelHarold

Bij ons dus wel vorig jaar bij een grensovergang richting Montreal/Quebec City. Ze wilde graag de reserveringsbevestiging zien.

Blijkbaar is dit dus niet gebruikelijk.
#9 - 15-08-2006, 19:45 uur

Virgi

Allemaal heel hartelijk dank voor jullie reacties. Ik denk dat het voor ons een combinatie van boeken en bonnefooi zal worden. Voor ons is het de eerste keer met de kinderen en aangezien we niet helemaal in kunnen schatten waar ze van onder de indruk zullen zijn lijkt het ons handiger om wat flexibeler om te kunnen springen met het reisverloop.
#10 - 16-08-2006, 10:07 uur

Ebelix

Lees eens op je gemak alle planningen door die in de reizen sectie staan. De meeste van deze planningen zijn zelf gemaakt en geven een goed idee van wat er allemaal mogelijk is.

Wat ook helpt is het lezen van de reisverhalen die op dit forum staan. Verder kan je nog kijken op www.verenigdestaten.info

Veel plezier met de voorbereidingen.

1 tip hoe vroeger je de tickets besteld hoe goedkoper ze zijn. Zeker in het hoogseizoen zijn maar weinig goedkope stoelen beschikbaar.
#11 - 16-08-2006, 10:32 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

brius

Ha Virgi,
welkom op het forum .
wij hebben 2 jaar geleden ook voor de vraag gestaan alles van te voren te boeken of lekker op de bonnefooi gaan (zij wilde alles vastleggen/ ik lekker zien waar we uitkomen). uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om alleen de eerste nacht een hotel te boeken (hebben we iig de zekerheid van 1e nacht) en voor de rest maar gewoon te zien waar we uitkomen. Thuis wel op internet van alle op de route liggende plaatsen enkele hoteladressen met telefoon opgezocht en meegenomen (voor het geval dat) en daarvan uit eindelijk 3x gebruik van gemaakt.
het grote voordeel voor ons was: je bent niet gebonden en als "walk-in" hebben we in sommige hotels toch wat van de prijs af kunnen halen (als je vooraf boekt heb je dat niet  ;) )
ik moet er wel bij zeggen dat wij maar met zn 2-tjes waren, al denk ik niet dat 4 pax zoveel meer moeite geeft.
ik hoop dat jullie eruit komen en nogmaals veel plezier met het plannen van jullie reis!
#12 - 16-08-2006, 11:03 uur

Wop

Voor ervaringen van het reizen met kids kan je ons live reisverslag lezen: http://www.verenigdestaten.info/rsvh/wve04.html

Wij hebben wel alles van te voren geboekt, dat vind ik met kids toch prettiger ( leefijd 6 en bijna 2 )
#13 - 16-08-2006, 13:04 uur

Jez

Oh, nog even een tip: wij maken onderweg wel eens gebruik van ketens zoals Super 8, Motel 6 of Red Roof Inn. Ik heb pas geleden via hun websites hun hotelboekjes besteld en netjes thuis gestuurd gekregen. Deze gaan mee, zodat we in elk geval een idee hebben waar we kunnen overnachten. Ook pik ik onderweg een Travel Coupon Guide mee (bij benzinepompen, Mc DOnalds en Danny's gratis te krijgen). Niet alleen voor kortingen, maar vooral ook om te zien waar in welke plaats de motels gegroepeerd zijn.
#14 - 16-08-2006, 21:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Alles is hiervoor al gezegd, maar ik wil nog wel het volgende toevoegen:

Ik heb ervaring met beide manieren, vooraf en ter plaatse boeken van hotels. Dit is tot nu toe nog altijd goed bevallen, alhoewel we wel enkele keren na een lange reis niets meer konden vinden. Je bent dan vanaf 4 uur 's middags bezig om iets te zoeken en soms moet je dan hele stukken rijden om langs te gaan bij de motels/hotels die je voor je reis hebt uitgezocht. Probeer na een vlucht of tessenvlucht altijd iets vast te leggen, dit geeft een meer ontspannen gevoel.

Persoonlijk denk ik dat de hele reis meer ontspannen is als je van te voren (bijna) alles vastlegt, in plaats van elke dag 'op jacht' te moeten naar een slaapplaats. Dit kost soms veel tijd en als je niet ter plaatse via internet boekt dan ben je ook duurder uit.

Om op dit laatste punt terug te komen; klopt het dat de motels en hotels dubbele tarieven hanteren voor mensen die vooraf boeken en die ter plaatse aan de balie verschijnen? Ik heb het idee van wel, misschien dat iemand hier meer vanaf weet.

Succes met de planning in ieder geval!
#15 - 16-08-2006, 22:14 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15