Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Getrouwd in Las Vegas

Discussie gestart

robin

Hallo Allemaal,

We zijn nu een maand terug van onze rondreis door het zuidwesten van de Verenigde Staten. We hebben van iedere dag genoten en heel veel heimwee gehad toen we weer terug waren in Nederland. Op 26 april zijn we getrouwd in Las Vegas. Van te voren ons goed ingelezen en het leek ons allemaal goed haalbaar om te trouwen in Las Vegas. Daar een marriage license gehaald (geen probleem, 60 dollar en klaar ben je), kapelletje gezocht en gekozen voor the little white chapel (allemaal ook geen probleem). Terug in Nederland naar de gemeente om e.e.a. te laten legaliseren, zij hadden een kopie van het marriage certificaat en een apostille nodig. Dat leek ons geen probleem, want die aanvraagpapieren hadden we allemaal meegekregen van the little white chappel. Maar nu komt het: betaling voor het verkijgen van die papieren moet gebeuren door middel van een money order of een cheque. Aangezien wij in Nederland al gedurende lange tijd niet meer werken met cheques valt die optie naar mijn idee af. Naar het postkantoor om daar dan een moneyorder te regelen. Volgens hun moet dit via western union money transfer. Alleen zijn ze met deze dienst gestopt en is het alleen nog mogelijk op postkantoren in de grote steden. Maar via internet was ook een optie. Geprobeerd te regelen via internet, werkt niet. Vandaag gebeld met Western Union Money transfer, daar wordt aangegeven dat een betaling aan een instantie of bureau niet mogelijk is, het moet altijd een persoon zijn. Volgens de persoon daar is een money order ook heel wat anders, hij noemde het een postwissel. En dit was volgens hem niet mogelijk vanuit Europa naar de Verenigde Staten. Cash geld meesturen met aanvraagformulier mag ook niet, zo staat op het aanvraagformulier. Overmaking naar bankrekening is onmogelijk en credit card gegevens zijn ook niet mogelijk, in ieder geval niet bij aanvraag kopie marriage certificate. Wel bij apostille volgens mij, maar daar moet je eerst een kopie van het marriage certificate hebben. Het is een ingewikkeld verhaal, maar wie of wat kan mij verder helpen??????

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!
#1 - 20-06-2008, 10:16 uur

hollandranch

Als wij je kunnen helpen vanuit Amerika geef maar een gil. Zijn trouwens ook getrouwd in The Little White Chapel, Mail is [email protected], Hans
#2 - 20-06-2008, 14:39 uur

bgroeneveld

Idem (wat helpen betreft), ik heb een postgiro in Nederland en een bank (met cheques) in de VS. En ik woon in St. Paul, MN. Zou als dat nodig is zelfs een 'cashier's check' kunnen laten maken, dat vinden ze vaak erg nuttig bij regeringsinstanties (garandeert het geld namelijk).

#3 - 20-06-2008, 16:33 uur

Robtk

Robin,

ik heb PRECIES dezelfde ellende gehad 2 jaar terug. Ik ben er uiteindelijk redelijk eenvoudig uitgekomen met mijn bank (nadat ik ze wel 10 keer heb uitgescholden, maar da's een ander verhaal ...).
De bank heeft nl een check gemaakt en die opgestuurd naar het juiste adres. Dat ging uiteindelijk prima. En de spullen kwamen redelijk snel in Nederland.

Stuur even een persoonlijk berichtje als je meer details wil hebben, dan zoek ik even e.e.a. op.  Achteraf was het heel makkelijk, maar het duurde een week voor mijn bank begreep wat ik wilde....
#4 - 21-06-2008, 01:27 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

robin

Hallo mensen,
Hartelijk dank voor jullie reactie. Beetje laat, maar we hadden eea even in de ijskast gezet. Na dagen surfen en uitzoeken waren we er al wat zat van en bijna in staat om op maandagochtend naar het gemeentehuis te gaan. Maar goed, we zijn natuurlijk niet voor niets in Las Vegas getrouwd en zouden het ook graag op juiste wijze gelegaliseerd zien. We gaan het proberen met onze bank (bedankt voor de tip Rob) en als het niet lukt, zal ik mij hier weer melden. Ook als er een gemakkelijke oplossing voor handen blijkt. Nog even een tip voor de a.s. trouwparen, die dit misschien als voorbereiding lezen: zorg dat je e.e.a. al regelt in de VS. Je kunt daar gemakkelijk een postwissel aanschaffen, evenals postzegels om e.e.a. te verzenden en het scheelt je een hoop gedoe achteraf. Nogmaals dank en I'll be back!

Groetjes, Sharon
#5 - 01-07-2008, 16:16 uur

Pieter79

Van harte gefeliciteerd met je huwelijk!! Ben benieuwd naar de foto's :D
#6 - 01-07-2008, 21:18 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Robtk

Nog even een tip voor de a.s. trouwparen, die dit misschien als voorbereiding lezen: zorg dat je e.e.a. al regelt in de VS. Je kunt daar gemakkelijk een postwissel aanschaffen, evenals postzegels om e.e.a. te verzenden en het scheelt je een hoop gedoe achteraf. Nogmaals dank en n
Dat is 100% waar! Wij waren dat ook van plan, maar om een of andere reden is het er niet van gekomen. Maar inderdaad: regel het daar, kost je eenhalf uurtje en je bent klaar. Bij elke 7-11 kun je wel een postwissel aanschaffen. De papierhandel opsturen en klaar.
#7 - 02-07-2008, 00:45 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15