Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

getrouwd in Tennessee, toch een vraag

Discussie gestart

pennylane

Hi allemaal,

Ben net terug uit Amerika en ben daar getrouwd met mijn Amerikaanse vriend. Hij woont nog steeds daar, en ik gewoon in Nederland.
Vandaag heb ik burgerzaken gebeld, hoe en wat. Registratie is eenvoudig. Maar ze zijn een beetje onduidelijk over de achternaam. Ik zou graag zijn
achternaam hebben en ook een paspoort met zijn achternaam. Mij werd verteld dat ik altijd mijn meisjesnaam blijf houden, met evt. een toevoeging van zijn naam.

Heeft iemand hier ervaring mee?
#1 - 03-12-2008, 15:16 uur

Ebelix

In je paspoort staat gewoon je meisjesnaam. Daarnaast wanneer je dat wilt wordt de volgende toevoeging, ev achternaam van je man op een aparte regel gezet. ev staat voor echtgenote van. Wanneer je een ticket koopt voor Amerika kan je het beste altijd je meisjesnaam opgeven. Dat is de naam die in de database vermeld wordt en waaronder je ook bekend bent in de grote database waar men uit put om te zien of je geen gevaar voor de amerikaanse samenlevening opleverd.

Uit emotioneel oogpunt kan ik begrijpen dat je de naam van je echtgenoot in paspoort wilt hebben maar is er ook nog een andere reden?

Eric
#2 - 03-12-2008, 16:40 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

pennylane

Bedankt Ebelix. In de eerste instantie is het puur emotioneel, en zijn achternaam is gewoon mooier dan de mijne ;D.
We weten nog steeds niet wat te doen in de toekomst hier of daar wonen, daar gaat het dus niet om.
Maar ik hoop dat het nu wel makkelijker is voor mij om ooit een baan in Amerika te vinden of een enkele reis te boeken. Ik weet in ieder geval zeker dat ik er niet definitief wil wonen, daarvoor ben ik tezeer aan NL gehecht. Het zal pendelen worden, denk ik
#3 - 03-12-2008, 16:47 uur

pennylane

Nog een vraag, als ik bijv. ergens mijn naam moet opgeven kan ik nooit mijn mans achternaam gebruiken in Nederland?
#4 - 03-12-2008, 16:51 uur

hdeweert

Hallo
In Nederland worden alle paspoorten uitgegeven op de eigen naam met de eventuele toevoeging “gehuwd met”. Als je getrouwd bent mag je wel gebruik maken van de naam van je man maar je kan je eigen naam niet zo maar veranderen.
Natuurlijk is het geen punt als je op onofficiële stukken tekent met de naam van je man, als maar in je paspoort de toevoeging van deze naam is aangegeven.
Harm
#5 - 03-12-2008, 17:00 uur

pennylane

Bedankt Hans voor je antwoord. Misschien een heel domme vraag, maar geldt dit voor alle huwelijken? Ook als ik NL met een Nederlander was getrouwd? Ben gewoon nieuwsgierig en de eerste getrouwde uit mijn vriendenkring >:D
#6 - 03-12-2008, 17:03 uur

hdeweert

Hallo
Even kort ja dat geld ook als je met een Nederlander getrouwd zou zijn. Je mag dus gebruik maken van de naam van je man maar je krijgt hem niet. Voor het geval er kinderen komen mag er geloof ik gekozen worden of deze de naam van de man of vrouw krijgen, meestal word dat de naam van de man, maar dat weet ik niet zeker.
Harm
#7 - 03-12-2008, 17:14 uur

pennylane

Thanks again Hans. Alles is me nu helemaal duidelijk :afro:
#8 - 03-12-2008, 17:55 uur

hdeweert

Hans? ? ? ? ? ?
#9 - 03-12-2008, 18:03 uur

pennylane

Ow sorry Harm. Dit is zo stom van me. Ik ken een Hans de weert, ik had steeds die naam in mijn hoofd embarressed
#10 - 03-12-2008, 18:51 uur

hdeweert

No problem. ( ) nog gefeliciteerd met je huwelijk.

Harm
#11 - 03-12-2008, 19:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15