Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Gitaar in Bagage (terug weg)

Discussie gestart

Wop

Aangezien mijn dochter gitaar speelt en haar zinnen heeft gezet op het kopen van een gitaar in Memphis of Nashville, vraag ik mij af hoe dit werkt met het meenemen van dit muziekinstrument op de terugweg. Is dit speciale bagage? Of kan dat mee in de handbage? (Wat ik niet verwacht). Iemand enig idee hoe dit in zijn werking gaat en wat de extra kosten (kunnen) zijn?
#1 - 19-07-2016, 13:19 uur

Terpies

Ik denk dat het afhangt van de luchtvaart maatschappij waarmee je vliegt.

Hierbij de info van de KLM, maar ik neem aan dat je op de sites van je maatschappij vergelijkbare tekst vindt:

Muziekinstrumenten
U kunt uw muziekinstrument op de volgende 3 manieren meenemen:

1. In plaats van een koffer of in plaats van een extra koffer
Uw muziekinstrument mag maximaal 23 kg (50,5 lbs) wegen in Economy Class en maximaal 32 kg (70,5 lbs) in Business Class. Het instrument moet in een verharde koffer zijn opgeborgen. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, dus zorg ervoor dat uw instrument goed is verpakt. U moet een toeslag betalen als uw instrument groter is dan 158 cm (62 inch) (l + h + b) of meer weegt dan 23 kg (50,5 lbs) in Economy Class.

Als uw instrument meer weegt dan 32 kg (70,5 lbs) Of groter is dan 300 cm (118 inch) (l + h + b), dan moet u het vervoer ervan reserveren via KLM Telefonische Reserveringen. U ontvangt uiterlijk 48 uur voor vertrek een bevestiging van uw reservering.

2. Als handbagage
In plaats van het standaard toegestane stuk handbagage kunt u een muziekinstrument, zoals een viool of een kleiner instrument, meenemen. Het instrument moet wel in het bagagevak boven uw hoofd passen.

3. Op een extra stoel
Grotere instrumenten die niet in het bagagevak boven uw hoofd of onder de stoel passen, kunt u meenemen in de cabine om ze op een stoel te vervoeren. Deze stoel moet wel vooraf zijn gereserveerd via KLM Telefonische Reserveringen

Bekijk de regels en tarieven per KLM-vlucht voor het vervoer van muziekinstrumenten:

https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/baggage/Baggage_Calculator/index.htm

#2 - 19-07-2016, 21:39 uur
« Laatst bewerkt op: 19-07-2016, 21:42 uur door Terpies »

Wop

Wij vliegen met UA..

Boven je hoofd past het dus niet, dus in een extra verharde koffer zal dan een optie zijn.  (Lees extra kosten) .

Ik zal eens op hun site kijken,,. Wellicht dat de verzendkosten goedkoper zijn dan al het gedoe op de luchthaven .
#3 - 19-07-2016, 21:46 uur
« Laatst bewerkt op: 21-07-2016, 08:41 uur door Wop »

Terpies

Als je vooraf je gitaarkoffer incheckt als extra koffer (mits de maximale maat van 158cm voor L+B+H niet wordt overschreden) kost het je 80-100 dollar om als ruim bagage in te checken....

Je kunt dan zelf overwegen of het echt de moeite en kosten waard is om de gitaar mee te nemen of gewoon in NL te kopen....
#4 - 19-07-2016, 21:52 uur

Jez

Let wel op de mogelijke extra kosten die je moet betalen aan invoerrechten en/of BTW. Dat was namelijk voor ons de reden om de nieuwe bas van manlief in Engeland te kopen (merk in NL niet te koop, vandaar).

Ga je naar de Gibson-fabriek? Daar kun je een factory tour doen - en natuurlijk meteen een Les Paul voor haar kopen  8)
#5 - 20-07-2016, 22:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

Ga je naar de Gibson-fabriek? Daar kun je een factory tour doen - en natuurlijk meteen een Les Paul voor haar kopen  8)

Ja, die factory tour doen we!  Die Les Paul wordt speciaal op maat gemaakt  >:D
#6 - 21-07-2016, 07:33 uur

Wop

United schrijft dit..

Citaat
Musical instruments

Depending on their size, musical instruments can be carried on board, handled as checked baggage, or carried as cabin-seat baggage.

As carry-on

As part of the allowance of one carry-on bag plus one personal item, a passenger may carry a violin, guitar or other small musical instrument onboard the aircraft if:
1.The instrument can be stowed in the overhead bin or under the seat in front of the passenger; and
2.There is space for stowage at the time when the passenger boards the aircraft

Musical instruments transported onboard United and United Express aircraft must be in hard-shell cases.

In principe zou het muziekinstrument "gewoon" mee het vliegtuig in moeten kunnen,...
#7 - 21-07-2016, 08:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15