Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hoe kom ik in Amerika?

Discussie gestart

LA-girl



Hoi allemaal!
Ik wil als au pair een jaar naar Amerika om daar te gaan werken. Heb nu ook contact met een familie in Los Angeles, CA. Maar nu het probleem. Ze willen niet via een agency gaan omdat dit teveel kosten met zich meebrengt. Wanneer ik kijk op de site www.usemb.nl zie ik alleen staan dat je via een agency kunt gaan.
Wat kan ik nu het beste doen? Misschien een toeristenvisum aanvragen? Alleen nadeel is dan dat ik niet verzekerd kan werken!!! Moeilijk allemaal hoor. Maar voor mij lijkt au pair de enige manier te zijn om 1 jaar in Amerika aan de slag te kunnen. Studeren is te duur en heb al iets van 35 sollicitaties verstuurd, krijg niet eens antwoord! Als iemand advies heeft is het heel erg welkom!!!

Groetjes,
LA-girl
#1 - 10-12-2003, 10:39 uur

Annemiek

Als je met een toeristenvisum gaat werken ben je illegaal bezig en kun je uitgezet worden met de kans dat je nooit meer het land inkomt.
Waarom ga je niet gewoon via een agency? Ik zou me wel goed orienteren wat verschillende agencies te bieden hebben. Ik ken iemand die als au pair gewerkt heeft in New York, het was haar goed bevallen, maar ze had ook kritiek op de familie. Je moet uitkijken dat je niet hun slaafje wordt.
Het is voor een familie inderdaad erg duur om een au pair te hebben via een agency, sommige agencies hebben namelijk voorwaardes zoals zorgen voor vervoer (de au pair een auto laten gebruiken), zorgen dat de au pair een cursus op een universiteit kan volgen.

Succes
Annemiek
#2 - 10-12-2003, 14:26 uur

LA-girl

Hoi Annemiek,

Je hebt gelijk over dat toeristenvisum, leek mij ook te riskant. Alleen ik heb nu dus echt een leuke familie gevonden die niet via een agency wil. Nadeel van een agency vind ik dat families met jou contact opnemen en jij niet met hun. Dus het ligt dan niet in jouw eigen handen welke familie reageert. Maar misschien is dat toch de beste oplossing. Ik ben wel van plan om dan met een wat grotere, bekende organisatie naar Amerika te gaan als Au Pair.

In ieder geval bedankt voor je reactie en als je nog tips hebt hoor ik dat graag!

Groetjes,
LA-girl
#3 - 12-12-2003, 11:19 uur

chaterz

hoi ik wou vragen was is aupair he tis het eerste keer dat ik zoeits hoor of zon onderwerp wat wordt er bedoeld met eenf amilie en een agency die jou brengt
#4 - 24-12-2003, 17:38 uur

chaterz

weetiemand aljeblieft wat een o pair want ik weet niet precies wat dat is.
#5 - 28-12-2003, 20:37 uur

Kasj

dat is bijna altijd een meisje/jonge vrouw die in een gezin het huishouden een beetje en voornamelijk op de kinderen past
#6 - 05-01-2004, 21:32 uur
non-winner of the DV-2004, DV-2005, DV-2006, DV-2007 and DV-2008.

entering DV-2010 - 2014 because my wife thought USAFIS would be a good idea. (uhum)

Daffine

Ik wilde hier alleen nog maar aan toevoegen dat Indonesische, Poolse en latino au pairs of 'hulpen' hier veelal de voorkeur hebben...dus waarom iemand uit Nederland halen???

Ik verzin het niet hoor, woon zelf in NY en na een rondje vragen bij verschillende buren bij de busstop kwam ik daar achter....dus bij deze.
Niets is dus onmogenlijk, het is wel moeilijker om er tussen te komen!
Daffina.
#7 - 09-01-2004, 21:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15