Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hulp met koffers en rolstoel

Discussie gestart

Freckles49

Als het meezit willen mijn man en ik nog een keer naar Florida. Omdat mijn man in een rolstoel zit vraag ik mij af hoe ik dat in het vat moet gieten met de koffers. We hebben 2 koffers bij ons en ik achter de rolstoel. Kan er hulp geregeld worden vanuit het vliegtuig naar de bagageband en dan weer naar de autoverhuur? Heeft er iemand ervaring hiermee?
#1 - 17-10-2014, 19:59 uur

Jez

Ja, dat kan zeker. Wij hebben wel eens met een bejaarde oma gereisd en tevoren via het reisburo/de vliegmaatschappij assistentie geregeld. Enig verschil was misschien dat oma geen eigen rolstoel had en er een van het vliegveld kreeg. We moesten ons even melden bij aankomst en even wachten op assistentie. Uit het vliegtuig ook wachten; meestal ga je er dan als laatste uit. Assistentie staat klaar bij de slurf. Kan je man wel een klein stukje zonder stoel, dus zelfstandig in en uit het vliegtuig vanaf en naar de slurf?

Naar de autoverhuur zal eraan liggen waar die zich bevindt; meestal toch buiten het vliegveld en moet je met een shuttlebus. Misschien is het dan handiger als jij de auto haalt en je man op het vliegveld wacht?

Ik zou gewoon even met je reisburo of vliegmaatschappij bellen.
#2 - 18-10-2014, 00:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ine

Via de airline waarmee je eventueel vliegt (en/of via eventueel het reisburo) kan je tevoren meteen bij de boeking een rolstoel regelen, zowel voor Schiphol, als ook eventuele overstap en de plaats van aankomst. Diegene die de rolstoel duwt (dat hoef jij dus niet te doen) zal jullie ook door de paspoortcontrole en douane brengen, waarbij je voorrang krijgt en niet in de soms lange rijen hoeft aan te sluiten.
Mocht je een rolstoel willen meenemen, dat kan je dat beter tevoren checken via de airline. Meestal moet die nl. in het bagageruim vervoerd worden en men zal details willen weten hoe zwaar, hoe opvouwbaar, gewicht e.d. . Ook belangrijk is of je man korte afstanden aan boord kan lopen e.d.
Maar...deze rolstoel persoon is geen kruier, als hij terwille is zal hij misschien ook een koffer meedragen, maar reken er niet vast op. Hiervoor zal je misschien  ter plekke een kruier moeten inhuren.
Hij zal jullie hooguit tot bijv. het busje van het auto verhuurbedrijf brengen, maar niet verder en de rolstoel uiteraard mee terug nemen. Een fooi voor die man is neit verplicht maar wel gebruikelijk.
De chauffeur van het busje zal je wel helpen met bagage, maar na het uitstappen bij het verhuurstation zal je het verder zelf moeten regelen.
#3 - 18-10-2014, 10:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15