Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Is dit de weg waar nederland naar toe gaat

Discussie gestart

Sbull

Nog even en we mogen alleen nog maar in een door de staat verkochte auto rijden.

Parkeerverbod voor terreinwagens in Nijmegen
Gepubliceerd op woensdag 20 oktober 2004
NIJMEGEN (ANP) - De Nijmeegse gemeenteraad heeft het stadsbestuur woensdagmiddag opgedragen een parkeerverbod voor grote terreinwagens in de stad in te voeren. Een motie om dat verbod te bewerkstelligen van GroenLinks is met negentien stemmen voor en zestien tegen aangenomen.

,,Deze buitensporig grote auto's horen niet in het stadsverkeer thuis. Maar ze worden nauwelijks gebruikt voor het berijden van zwaar terrein. Dergelijke aso-bakken zijn uitsluitend statussymbolen voor veelverdieners om lekker mee te gaan shoppen'', aldus GroenLinks-fractievoorzitter W. van Eck. De dure terreinwagens zijn erg populair geworden. De laatste vier jaar zijn in Nederland 50.000 van deze dure wagens verkocht.

Het is toch te gek voor woorden dat groenlinks dit aso-bakken noemt.
#1 - 21-10-2004, 00:02 uur

roonlimburg

Het ergste is dat ook in Den Haag iemand al een onderzoek wilt laten verrichten naar SUV's. Doordat deze wagens hoger en steviger zijn dan een normale personenauto zouden ze een gevaar op de weg zijn.
Met andere woorden, de Nederlander hoort in kleine autootjes thuis, niet in grote luxe bakken.
Ik zou eerder de kleine koekblikjes van de weg af willen hebben, met die dingen kunnen ze je uitzagen wanneer je met 5 km/u achteruit rijdt en een paaltje raakt.
#2 - 21-10-2004, 01:09 uur

Frank S

We zouden alle SUV-rijders van Nederland moeten oproepen naar Nijmegen te gaan en daar hl langzaam rondjes te gaan rijden (maar niet parkeren).

Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Groen-Links op weg naar de Socialistische Heilstaat? Die auto's hebben een Europese typegoedkeuring, dus dit zou voor het Europese Hof van Justitie gebracht moeten worden!
#3 - 21-10-2004, 09:37 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Frank S

Nijmegen mag terreinwagens weren

Uitgegeven: 21 oktober 2004 11:34

DEN HAAG - Nijmegen mag een algeheel parkeerverbod instellen voor grote terreinwagens. "Parkeren, dat is gemeentelijk beleid", liet een woordvoerder van het ministerie van Verkeer en Waterstaat donderdag weten.

De rijksoverheid stelt wel eisen aan het formaat van de auto's. Alle terreinwagens voldoen ruimschoots aan die voorwaarden. Zo geldt een breedte van ten hoogste 2,5 meter.

GroenLinks, de grootste fractie in de raad van Nijmegen, wil de zogeheten asobakken weren omdat ze te gevaarlijk zijn en veel luchtverontreiniging veroorzaken. Minister Peijs (Verkeer) laat de wagens onderzoeken.

In de Tweede Kamer heeft GroenLinks er vorige week voor gepleit de grootste wagens helemaal te verbieden en andere zwaarder te belasten. Dat laatste heeft volgens Peijs niet veel zin, omdat een hoge belasting geen probleem is voor de kapitaalkrachtige eigenaren.
#4 - 21-10-2004, 11:44 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Sbull

Ja Roonlimburg, kleine auto's of liever de fiets zoals 30 jaar geleden toen onze vaders nog eerst 20 kilometer moesten rijden in weer en wind om naar hun werk te gaan en daar dan 12 uur moesten werken dat 6 dagen van de week en dan weer die 20 kilometer terug, dit is waar groenlinks naar toe wilt.

Het is echt bullsh.t , ben blij dat we nederland zullen verlaten en ik zal er geen traan om laten.
#5 - 21-10-2004, 21:04 uur

Bakvet

Een paar jaar geleden heb ik met een SUV een luxe sedan aangereden. Mijn auto had niet veel schade, de personenauto was total. Gelukkig gebeurde het bij vrij lage snelheid. Ik had het ongeluk misschien kunnen vermijden als ik een snelle ruk aan het stuur gegeven had. Maar de kans was groot dat ik dan met die SUV een "rollover" zou maken. Waarschijnlijk had ik dan ook een paar voetgangers verpletterd. Dit was onverantwoord en het enige wat ik dus kon doen was proberen 'er naast' te sturen. Dat leek ook te lukken, maar je zit altijd met een zekere reactietijd waar je geen rekening mee houdt. Dus het ging net mis.

Als ik in een gewone personenauto gereden had weet ik zeker dat er niets gebeurd was. Dan had ik gewoon die ruk aan het stuur gegeven. Er was echt ruimte zat om opeens 90 graden van richting te veranderen. Maar met een SUV kan je dat niet doen, als je eenmaal begint te rollen met zo'n car, dan blijf je door-stuiteren.

Het voorval vond plaats in de stad. Ik reed in die SUV omdat ik hem nodig had gehad voor datgene waarvoor hij gemaakt was.

In Nederland heb je geen SUV nodig, tenzij je boer of aannemer of zo bent.

Maar nu het volgende. Als je een paar jaar geleden b.v. een Chevrolet Blazer of een Jeep Cherokee huurde in de VS, dan voelde je de King of the Road. Tegenwoordig lijken deze auto's, vergeleken met het overige verkeer, meer een soort baby-auto's. Je ziet er vooral dames in rijden. Het loopt echt de spuigaten uit. De hoge olieprijzen van nu die komen helemaal niet door de groei in de derde wereld zoals men wel beweert. Die ontstaan alleen maar doordat de Amerikanen in ongegeneerde hoeveelheden steeds grotere benzineslurpende monsters blijven aanschaffen.

Het verbieden van dit soort auto's vind ik wat ver gaan, maar de mensen zouden toch wel eens een keer hun verstand kunnen gaan gebruiken?
#6 - 21-10-2004, 22:18 uur

Chiefram

Waar haalt Groen Links het lef vandaan en nog erger: welke hufters nemen Groen Links in deze serieus?  >:(

Ik heb altijd al de linkse partijen (en dan met name Groen Links) een van de gevaarlijkste partijen gevonden die binnen no-time een land als Nederland finaal de grond in kan boren en van ons een afhankelijk 'zielig' en hypokriet landje zal maken.

En inderdaad, hier weer een bevestiging: werkend Nederland die zich iets kan veroorloven worden als aso's uitgemaakt wat ik overigens een ongelooflijke belediging vindt dat iedereen maar weer slikt... Mensen die werken moeten extra gestraft worden... Mensen die hier zijn om lekker niets te hoeven doen en een (bewust) uitkering vangen moeten extra geld krijgen van de werkenden... Sorry hoor, ik ben gelukkig vanaf 2 december pleite hier. Dit hele land glijdt af naar vooroorlogse tijden. Het is verdorie 2004, bijna 2005 !!!

Sorry hoor, ik wil met alle plezier mee betalen aan ons sociale stelsel, want er zijn er helaas ook genoeg die er niets aan kunnen doen dat ze een uitkering moeten vangen, maar ik laat me niet als aso door een linkse partij uitmaken!  >:( >:( >:(

Door dit hele hypkriete gedoe zal ik steeds verder naar rechts uitslaan!  8)
#7 - 22-10-2004, 09:27 uur

Margo Wening

En wat daar ook nog eens bij komt : ze noemen het asobakken en die auto's zouden alleen gebruikt worden voor boodschappen doen en de kinderen naar school transporteren. Nou en??? Straks komt het nog zo ver dat je een merk/type auto toegewezen krijgt op basis van je salaris met een lijst van waar je er wel en waar niet mee mag rijden ... Als je een auto koopt met je zuurverdiende geld moet je toch zelf weten wat je er mee doet ? ( Wel op een veilige manier natuurljk... duh ).

En wat iedereen over het hoofd schijnt te zien : als die school waar dit hele gedoe mee begon, zelf zou zorgen voor voldoende parkeerruimte en/of oversteekouders en/of een "afzet- en ophaalzone" in samenwerking met de gemeente ben je toch ook klaar ?
Dit is net zoiets als de ophef over de bankjes voor ouderen op stations van een tijdje terug ... ze worden door jeugd als hangplek gebruikt waar andere stationgebruikers last van hebben, maar in plaats van de  betreffende jeugd in de hand te houden doen ze de bankjes weg, waardoor de ouderen die ze nodig hadden min of meer worden weggejaagd en dus geen gebruik meer maken van het openbaar vervoer terwijl ze aan de andere kant meer moeten gaan betalen voor alternatief vervoer... Ik weet het, de tijdslijn is niet helemaal kloppend maar you get the picture..

Bij onze lagere school is ook veel gedoe geweest over parkerende ouders, de schoolleiding vraagt ouders die hun kinderen naar school brengen om dat liefst op de fiets te doen, maar aangezien nog veel ouders hun kinderen afzetten op weg naar hun werk lukt dat niet altijd. Dus hebben de school en de gemeente nu samengewerkt met een bedrijf dat aan de overkant van de straat zit om parkeerruimte te maken voor degenen die dat nodig hebben. Er is al een oversteekplaats met knipperlichten, en de nieuwe combinatie is een ideale oplossing voor alle partijen.

Het valt me steeds vaker op dat voor problemen een "oplossing" wordt verzonnen die van alle logica gespeend is... of zie ik dat nou verkeerd ?

Mijn excuses voor het rant-n-rave gedeelte.. ik moest het even kwijt  ;D
#8 - 22-10-2004, 11:40 uur

Bakvet

Van mij mag de overheid best het gebruik van dit soort mini-vrachtauto's ontmoedigen. Waarom zou iemand in een auto moeten rijden die twee keer zo zwaar is en twee keer zoveel brandstof gebruikt als een "normale" moderne zuinige auto? Uit de statistieken blijkt dat dit soort joekels veel meer schade en letsel aan andere weggebruikers toebrengen dan gewone personenauto's.

Kijk, als iemand nou ieder weekend met een zware paardentrailer op stap moet, dan kan ik me voorstellen dat je een flinke auto nodig hebt. Je kan zo'n beest toch moeilijk op de achterbank zetten.

Maar veel mensen verzinnen gewoon een excuus als: "In zo'n auto zitten m'n kinderen een stuk veiliger als ik ze naar school breng". Ondertussen stoot je dan veel meer schadelijke gassen uit dan nodig is. Lekker gezond voor de kinderen. Als je een voetganger of fietser aanrijdt ontstaat er extra veel letselschade blijkt uit de cijfers. Op den duur betekent dat hogere verzekeringspremies voor iedereen. Ik vind het wel goed dat de overheid hier z'n verantwoording neemt.
#9 - 22-10-2004, 13:08 uur

Chiefram

Hier in Nederland hebben wij een nogal kromme manier van denken. Wij pakken inderdaad niet het probleem aan, maar schuiven het richting hen die er problemen van ondervinden. Beter een zwakkere straffen dan de sterkere een halt toe roepen. Dit is typerend voor Nederland.

Een paar jaar geleden werd een bevriende eigenaar van een dure mannen kledingzaak overvallen. De dief (ik ga het nu niet weer over het type 'ras' hebben, dat wordt te afgezaagd) liep met een aantal kostuums over zijn arm gewoon de winkel uit. Precies bij de deur van de winkel hield de iegnaar van de zaak de dader aan, die van schrik alles uit zijn handen liet vallen en wegrende, maar daarbij wel een scheur in zijn mauw van zijn eigen jas op liep.

En nu geloof je je oren niet: de volgende dag komt de dief samen met de politie verhaal halen, omdat de jas van de dief ter hoogte van de mouw was gescheurd. De winkelier kon hoof en laag springen, maar betalen was hij verplicht!

Hallo Nederland!  >:(

Zo kan ik mij dat verhaal van die bankjes bij het station ook voorstellen. De problemen worden niet opgelost.

Zo hebben wij in onze wijk een schitterend verkeersplein. Auto's hebben daar altijd voorang gehad omdat er van alle kanten tegelijkertijd verkeer op af komt, kon iedereen zeer snel het verkeersplein verlaten. Voor de fietsers was dit geen enkel probleem, die moesten alleen even goed uitkijken of de auto's wilden slaan of niet.

Nu is er een debiel die heeft vorig jaar alle fietsers voorang gegeven op dit verkeersplein met als gevolg dat als je als autobestuurder op dit plein afkomt rijden, dat je eerst alle kanten moet opkijken of er geen fietser aan komt rijden. Is dit niet het geval, dan moet je als een speer op het verkeersplein zien te komen, waarbij je donders goed moet uitkijken of er niet toevallig nog een auto van links aankomt zetten die niet de hoek omgaat, maar daar heb je geen tijd voor omdat de auto's die je net voor zijn gegaan misschien wel weer op de rem moeten trappen omdat er fietsers aankomen. Met als gevolg dat je met een kloppend hart het verkeersplein op rijdt, echt aan alle kanten ogen te kort hebt en elke dag knallen er auto's bovenop elkaar omdat je gewoonweg niet de tijd en mogelijkheid hebt om zowel naar links als naar rechts als voor je te kijken, want zodra je alles gezien hebt en de kust veilig lijkt, wil je gas geven en kan er inmiddels alweer een fietser of auto van de andere kant aan komen zetten.

Welke eikel kan zoiets nou verzinnen? Ja, ze willen de fietsers (terecht) voorang en extra veiligheid geven, maar dit gaat juist ten koste van de veiligheid! Niet alleen dagelijks blijkschade, maar ook 2x per week wordt er een fietser aangereden. Ditw as vorig jaar nooit het geval.

En zo kan ik nog wel even doorgaan... Goed doorgaande wegen worden zo aangepast, dat er nu elke dag gigantische files ontstaan... Waarom?  ???
#10 - 22-10-2004, 13:24 uur

Frank S

Van mij mag de overheid best het gebruik van dit soort mini-vrachtauto's ontmoedigen. Waarom zou iemand in een auto moeten rijden die twee keer zo zwaar is en twee keer zoveel brandstof gebruikt als een "normale" moderne zuinige auto?

Omdat:
Men daar de hogere aanschafprijs voor betaalt
Deze auto's een Europese typegoedkeuring hebben
Het hoge verbruik ook niet als argument wordt gebruikt voor lege stadsbussen, sportwagens, oldtimers, personenbusjes met 1 inzittende, etc.


Uit de statistieken blijkt dat dit soort joekels veel meer schade en letsel aan andere weggebruikers toebrengen dan gewone personenauto's.

Met statistiek is alles aan te tonen. Inderdaad, op het moment dat er zich een ongeval voordoet, dan ben je als "tegenpartij" van een SUV slechter af. Maar in die statistieken zie je niet terug dat mensen in een SUV een beter overzicht hebben over het verkeer en daardoor minder bij ongevallen betrokken zijn. Als voetganger of fietser leg je het in de regel ook af tegen afslaande bussen en vrachtaut's, maar daar hoor ik onze heilstaatprofeten van Groen Links niet over.

Kijk, als iemand nou ieder weekend met een zware paardentrailer op stap moet, dan kan ik me voorstellen dat je een flinke auto nodig hebt. Je kan zo'n beest toch moeilijk op de achterbank zetten.

Een Shetland pony schijnt in de kofferbak van een Volkswagen Polo te passen, maar daar gaat het niet over. We leven hier in een vrije markteconomie, al is dat voor die salonsocialisten wel eens moeilijk te verkroppen. Als de overheid gaat voorschrijven wat je met je geld wel en niet mag doen, dan zijn we al weer stapje dichter bij het communistische ideaal. Allemaal aan de Trabant?

Maar veel mensen verzinnen gewoon een excuus als: "In zo'n auto zitten m'n kinderen een stuk veiliger als ik ze naar school breng". Ondertussen stoot je dan veel meer schadelijke gassen uit dan nodig is. Lekker gezond voor de kinderen.

De meeste mensen hebben een dergelijke auto omdat ze die mooi vinden. Een moderne SUV stoot minder schadelijke gassen uit dan een Opel Kadett van 12 jaar oud; die wordt toch ook niet verboden?

Ik woon naast een scouting-gebouw. Op zaterdag komen de Kadettjes, Astraatjes en Volkwagentjes 's ochtends vroeg de kinderen eruit gooien, om vervolgens vol gas weg te scheuren (men heeft immers een druk druk drukke zaterdag). Dat men daarbij niet alleen veel uitlaatgasen uitstoot, maar ook bijna de kinderen van een ander doodrijdt ziet men niet. Dt hoort aangepakt te worden door de gemeente.

Als je een voetganger of fietser aanrijdt ontstaat er extra veel letselschade blijkt uit de cijfers. Op den duur betekent dat hogere verzekeringspremies voor iedereen. Ik vind het wel goed dat de overheid hier z'n verantwoording neemt.

Dit is geen verantwoording nemen, dit is kleinburgerlijke bemoeizucht. Als SUV's een groter schaderisico inhouden dan zijn de verzekeringsmaatschappijen echt wel zo slim om de verzekeringspremies daarop aan te passen, daar hebben we geen overheid voor nodig.
#11 - 22-10-2004, 13:55 uur
« Laatst bewerkt op: 22-10-2004, 13:57 uur door Frank S »
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Frank S

Nijmegen ziet toch af van parkeerverbod 'aso-bakken'

Uitgegeven: 22 oktober 2004 16:29
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2004 16:31


NIJMEGEN - Burgemeester en wethouders van Nijmegen hebben vrijdagmiddag besloten geen parkeerverbod voor luxe terreinwagens in te stellen. Ook kunnen eigenaren van die auto's gewoon een parkeervergunning krijgen. Het college distantieert zich bovendien van termen als 'aso-bakken' en 'PC Hooft-tractoren'.

De gemeenteraad droeg het college woensdag op een parkeerverbod voor terreinwagens in te stellen. Met negentien stemmen voor en zestien tegen ging de raad akkoord met een daartoe ingediende motie van GroenLinks. Volgens deze partij zijn de terreinwagens te milieuvervuilend en te gevaarlijk.
#12 - 22-10-2004, 16:40 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Bakvet

Enige selectieve quotes:

Omdat:
Men daar de hogere aanschafprijs voor betaalt.
Het hoge verbruik ook niet als argument wordt gebruikt voor lege stadsbussen, sportwagens, oldtimers, personenbusjes met 1 inzittende, etc.

Dat vind ik geen excuus: "ik betaal meer, dus mag ik meer vervuilen." Ook hebben we het nu niet over stadsbussen of elektrische treinen die net zoveel energie zouden verbruiken als alle passagiers dat in hun eigen auto zouden doen. We hebben het over de vraag of je het gebruik moet ontmoedigen van terreinwagens met motoren die in een stadsbus niet zouden misstaan.

Met statistiek is alles aan te tonen. Inderdaad, op het moment dat er zich een ongeval voordoet, dan ben je als "tegenpartij" van een SUV slechter af. Maar in die statistieken zie je niet terug dat mensen in een SUV een beter overzicht hebben over het verkeer en daardoor minder bij ongevallen betrokken zijn.

Als het niet terug te vinden is in een of andere statistiek, dan vraag ik me af of het wel waar is wat je daar zegt.

Als voetganger of fietser leg je het in de regel ook af tegen afslaande bussen en vrachtauto's, maar daar hoor ik onze heilstaatprofeten van Groen Links niet over.

Ik blijf het anders een goeie grap vinden. Het zal niet zo bedoeld zijn geweest door 'die heilstaatprofeten', maar het is goed dat ze hier eens de aandacht op vestigen. (Al is het natuurlijk weer afgekeken uit het buitenland, van Parijs of Londen geloof ik.)

We leven hier in een vrije markteconomie, al is dat voor die salonsocialisten wel eens moeilijk te verkroppen. Als de overheid gaat voorschrijven wat je met je geld wel en niet mag doen, dan zijn we al weer stapje dichter bij het communistische ideaal. Allemaal aan de Trabant?

Leven we in een vrije markteconomie?? We zijn een slaaf van de consumptiemaatschappij zou ik eerder geneigd zijn te denken.

De overheid schrijft qua vervoer al van alles voor. Je mag ook niet met een helicopter in je achtertuin landen, je mag niet met een auto op rupsbanden over straat, sterker nog, je mag niet eens een Camper, Caravan of aanhangwagen op de openbare weg stallen.

Als het beleid erop gericht is om het aantal verkeersslachtoffers te verminderen  en de vervuiling te beperken (wordt volgens mij door het hele politieke spektrum gedragen en niet alleen door salonsocialisten), dan moet de overheid zich hier dus wel mee bemoeien.

De meeste mensen hebben een dergelijke auto omdat ze die mooi vinden. Een moderne SUV stoot minder schadelijke gassen uit dan een Opel Kadett van 12 jaar oud; die wordt toch ook niet verboden?

Ik woon naast een scouting-gebouw. Op zaterdag komen de Kadettjes, Astraatjes en Volkwagentjes 's ochtends vroeg de kinderen eruit gooien, om vervolgens vol gas weg te scheuren (men heeft immers een druk druk drukke zaterdag).

Die 12 jaar oude Astra zal het niet lang meer maken. Maar een Volvo XC90 van vandaag staat over 12 jaar tweedehands op zaterdagmorgen weer net zo hard bij de padvinderij te stinken. Dan rijdt hij ook nog even jouw grasstrook aan gort omdat de weg geblokkeerd wordt door die brede SUVs van de andere ouders.  ;)
#13 - 22-10-2004, 18:40 uur
« Laatst bewerkt op: 22-10-2004, 18:54 uur door Bakvet »

heivalido

als die politici voordat ze zich ook al gaan bemoeien met wat voor auto je in dit vrije land "mag" kopen van je zuur verdiende salaris, nou eerst eens hun dure Mercedesen en BMW's opruimen en ook die vervelende politie escortes, omdat ze zogenaamd meer haast hebben dan een hard werkende burger, niet meer gebruiken. Zodra ze dat gedaan hebben, laten we het dan nog eens hebben over wat voor auto je mag kopen of niet. Wat een vreselijk klote land word het hier toch, met een zooitje bijeengeraapte idioten die helaas hier nog wat te vertellen lijken te hebben genaamd politici die het voor de hard werkende burger alleen maar moeilijker en lastiger maken met hun idiote ter plekke verzonnen regeltjes en wetten. Democratie???......Democratie my ass. Nederland is geen Democratie want de bevolking wordt nooit direct betrokken bij beslissingen over belasting, bezuinigingen en wetgeving. Ja ik ben pissed ja  >:( >:( >:( >:( >:(

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
#14 - 22-10-2004, 19:23 uur

Chiefram

Juist!

Straks mogen we een Trabantje kopen...

Groen Links... Wat een jaloers stelletje losers zeg!
#15 - 22-10-2004, 20:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15