Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Is dit de weg waar nederland naar toe gaat

Discussie gestart

persianBrit

Nederland is een land waarin je gelukkig kan wonen maar niet optimaal kan leven!

in Amerika kan je gebruik maken van alle facilities om iets moois te maken  van je leven, alleen je eigen wil kan je daar stoppen om iets niet te doen...

In nederland word je (moet ik tot mijn grote spijt concluderen) klem gezet door bureaucratie en onzinnige wetgeving en lompe discussies op tv zoals welke hoed Prinses Maxima dit keer weer op heeft en dat het o zo enig is (heb overigens niets tegen de koninklijke familie, maar gebruik dit slechts ter illustratie).

de manier waarop de nederlandse overheid haar beslissingen neeemt is dan misschien "efficient" maar "effective" is het allerminst.

nederland kan nog wel het een of andere van "die amerikanen" leren...
#31 - 27-10-2004, 11:26 uur

heivalido

*BIG BOW* I totaly agree ;D
#32 - 28-10-2004, 20:06 uur

Sbull

A BIG BOW ,  where is HOME-DEPOT
#33 - 28-10-2004, 21:18 uur

Bakvet

Nederland is een land waarin je gelukkig kan wonen maar niet optimaal kan leven!

in Amerika kan je gebruik maken van alle facilities om iets moois te maken  van je leven, alleen je eigen wil kan je daar stoppen om iets niet te doen...

In nederland word je (moet ik tot mijn grote spijt concluderen) klem gezet door bureaucratie en onzinnige wetgeving en lompe discussies op tv zoals welke hoed Prinses Maxima dit keer weer op heeft en dat het o zo enig is (heb overigens niets tegen de koninklijke familie, maar gebruik dit slechts ter illustratie).

de manier waarop de nederlandse overheid haar beslissingen neeemt is dan misschien "efficient" maar "effective" is het allerminst.

nederland kan nog wel het een of andere van "die amerikanen" leren...


Ik las net een artikeltje over huiseigenaren in California die tegen hevige boetes aan kunnen lopen als ze hun verplichte gazonnetje niet netjes onderhouden. Gras past niet bij het klimaat, denken die mensen, het vreet water en kunstmest. Mensen die het gras eruit gooien en vervangen door inheemse grassoorten en bloemen worden op de bon geslingerd wegens het laten groeien van onkruid en het hebben van een onverzorgde tuin, er wordt zelfs geschermd met het veroozaken van brandgevaar. Een bepaald gezin heeft al voor $4300 aan boetes achter de kiezen. En dat omdat ze een beetje milieuvriendelijk willen tuinieren, zodat ze minder van het schaarse water hoeven te verspillen aan hun tuin.
#34 - 29-10-2004, 22:13 uur

xerxesc

Nederland is een land waarin je gelukkig kan wonen maar niet optimaal kan leven!

in Amerika kan je gebruik maken van alle facilities om iets moois te maken  van je leven, alleen je eigen wil kan je daar stoppen om iets niet te doen...

In nederland word je (moet ik tot mijn grote spijt concluderen) klem gezet door bureaucratie en onzinnige wetgeving en lompe discussies op tv zoals welke hoed Prinses Maxima dit keer weer op heeft en dat het o zo enig is (heb overigens niets tegen de koninklijke familie, maar gebruik dit slechts ter illustratie).

de manier waarop de nederlandse overheid haar beslissingen neeemt is dan misschien "efficient" maar "effective" is het allerminst.

nederland kan nog wel het een of andere van "die amerikanen" leren...


Ik las net een artikeltje over huiseigenaren in California die tegen hevige boetes aan kunnen lopen als ze hun verplichte gazonnetje niet netjes onderhouden. Gras past niet bij het klimaat, denken die mensen, het vreet water en kunstmest. Mensen die het gras eruit gooien en vervangen door inheemse grassoorten en bloemen worden op de bon geslingerd wegens het laten groeien van onkruid en het hebben van een onverzorgde tuin, er wordt zelfs geschermd met het veroozaken van brandgevaar. Een bepaald gezin heeft al voor $4300 aan boetes achter de kiezen. En dat omdat ze een beetje milieuvriendelijk willen tuinieren, zodat ze minder van het schaarse water hoeven te verspillen aan hun tuin.

whatever... Negative Nancy!!! :D  (just kidding!!!)  Dit is waarschijnlijk een family in een soort co-op buurt waar je in met bepaalde afspraken verhuisd; want ik kan met mijn property doen wat ik wil!!!  welk artikel en uit welke magazine was dit?

en PersianBrit, je hebt gelijk hoor, ik woon hier best wel optimaal, ik werk heb een mooi huis, heb verzekering, ben super gelukkig, ik kan komende November 2 stemmen, etc.
#35 - 29-10-2004, 22:50 uur
« Laatst bewerkt op: 29-10-2004, 22:55 uur door xerxesc »

Bakvet

 >:( Mag ik asjeblieft een negatief verhaal met iets soortgelijks ontkrachten?

Co-op buurt? Zou kunnen, daar ben ik niet zo in thuis. Vandaag is het hier te lezen, ik weet niet of het er morgen nog staat.
http://www.sacbee.com/content/news/story/11251059p-12166474c.html


#36 - 29-10-2004, 23:00 uur
« Laatst bewerkt op: 30-10-2004, 09:52 uur door Bakvet »

xerxesc

Ik geloof dat ze in een home-owners association buurt woont, waar je met regels in verhuisd, ze kan haar planten enzo houden, maar moet de dry shrubs weghalen.  It's kind of a leftie article, whatever..

Ik kan van alles in mijn toen groeien, want ik ben niet gebonden aan de buurt, it's not homeowners association.

woon je in de VS, Bakvet?
#37 - 29-10-2004, 23:12 uur

Bakvet

> It's kind of a leftie article, whatever..
Het was een fair and balanced verhaal, bedoeld om mensen aan het denken te zetten.

> Woon je in de VS?
Nog niet, maar je weet het nooit he met zo'n oorlogszuchtig volk. ;D
#38 - 30-10-2004, 00:31 uur
« Laatst bewerkt op: 30-10-2004, 00:32 uur door Bakvet »

xerxesc

> It's kind of a leftie article, whatever..
Het was een fair and balanced verhaal, bedoeld om mensen aan het denken te zetten.

> Woon je in de VS?
Nog niet, maar je weet het nooit he met zo'n oorlogszuchtig volk. ;D

No, the story was definitely not fair and balanced, the point of view of the people opposing the "change" and their reasons were never clarified in as an elaborate manner as the view of Ms. Ogston.  There was no Ms. "Ogston" for the opposition.  to me it seemed the writer was more sympathetic to Ms. Ogston's position.  It might have been informative, but definitely not objective!!!

the sacramento bee is niet bepaald fair and balanced!!!  read the op-ed pages!!!!  Het is een goed geschreven krant, maar het is a little left of center!!

Ik moet wel zeggen, dat de tuin ontzettend mooi is!!!  Wow!!!
#39 - 30-10-2004, 00:45 uur
« Laatst bewerkt op: 30-10-2004, 01:06 uur door xerxesc »

xerxesc


> Woon je in de VS?
Nog niet, maar je weet het nooit he met zo'n oorlogszuchtig volk. ;D
 

(that's actually funny...), maar je hoeft je geen zorgen te maken; The Netherlands is definitely not in our interest (nor, in my opinion, very interesting (sorry, that was stupid, I love A'dam and R'dam), besides we got you already, look at Chiefram and Heivalido)!!!!   :D ;D

I do love Dutch Cheese though...
#40 - 30-10-2004, 00:50 uur
« Laatst bewerkt op: 30-10-2004, 01:19 uur door xerxesc »

heivalido

besides we got you already, look at Chiefram and Heivalido)!!!!   :D ;D


And boy oh boy do you guys got us, I can`t wait for March next year.
#41 - 30-10-2004, 01:29 uur

heivalido

besides we got you already, look at Chiefram and Heivalido)!!!!   :D ;D




and boy oh boy do you guys got us. I can`t wait for march next year, I want to leave this place!!!  :o
#42 - 30-10-2004, 01:29 uur
« Laatst bewerkt op: 30-10-2004, 01:31 uur door heivalido »

Bakvet

The Netherlands is definitely not in our interest (nor, in my opinion, very interesting (sorry, that was stupid, I love A'dam and R'dam), besides we got you already, look at Chiefram and Heivalido)!!!!   :D ;D

Not in our interest??? Je bedoelt zeker: "We kunnen Nederland niet eens bezetten. Onze Humvees zouden vast komen te zitten in al die nauwe straatjes."
#43 - 30-10-2004, 22:53 uur

xerxesc

The Netherlands is definitely not in our interest (nor, in my opinion, very interesting (sorry, that was stupid, I love A'dam and R'dam), besides we got you already, look at Chiefram and Heivalido)!!!!   :D ;D

Not in our interest??? Je bedoelt zeker: "We kunnen Nederland niet eens bezetten. Onze Humvees zouden vast komen te zitten in al die nauwe straatjes."


We got Saturn cars that would fit nicely...  or Ford Focus wagons with which we could unleash a whole lot of trouble, but it for now the Netherlands is just not a priority; maybe at some point when the International Court gets a little too Huffy we'll come and puff you right out of your polders and dykes!!!!
#44 - 31-10-2004, 07:54 uur

Chiefram

Ach, nederland heeft meer beperkingen.

Neem alleen al het weer. Wat hebben wij nou voor weer in Nederland? Niets toch? Een klein miezerbuitje en Nederland staat volledig vast op de snelweg.

Dan de natuur. Ok, hier een daar een klein plukje groen, maar je ziet en hoort altijd wel iets van verkeer, mensen of wat dan ook. Echt jezelf van alles en iedereen verlaten voelen (en ook zijn) is er hier niet bij. Jammer...

En wat voor enge dieren hebben wij in Nederland? De regenworm tegenover de ratelslang in Amerika? Ach, laat me niet lachen.

Nederland is saai, oersaai zelfs. Alles is voor je uitgedacht, alles is voor je uitgestippeld en er valt niets meer te ontdekken.

Geef mij maar hurricanes, overstromingen, aarbevingen en al dat soort geweld. Dan gebeurt er tenminste nog eens iets anders dan de buurman 's morgens met een halfje gesneden bruin brood van de warme bakker naar huis zien lopen met zijn poedeltje aan een lijntje.

#45 - 31-10-2004, 08:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15