Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Algemeen => Algemene discussie => Topic gestart door: Sbull op 21-10-2004, 00:02 uur

Titel: Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Sbull op 21-10-2004, 00:02 uur
Nog even en we mogen alleen nog maar in een door de staat verkochte auto rijden.

Parkeerverbod voor terreinwagens in Nijmegen
Gepubliceerd op woensdag 20 oktober 2004
NIJMEGEN (ANP) - De Nijmeegse gemeenteraad heeft het stadsbestuur woensdagmiddag opgedragen een parkeerverbod voor grote terreinwagens in de stad in te voeren. Een motie om dat verbod te bewerkstelligen van GroenLinks is met negentien stemmen voor en zestien tegen aangenomen.

,,Deze buitensporig grote auto's horen niet in het stadsverkeer thuis. Maar ze worden nauwelijks gebruikt voor het berijden van zwaar terrein. Dergelijke aso-bakken zijn uitsluitend statussymbolen voor veelverdieners om lekker mee te gaan shoppen'', aldus GroenLinks-fractievoorzitter W. van Eck. De dure terreinwagens zijn erg populair geworden. De laatste vier jaar zijn in Nederland 50.000 van deze dure wagens verkocht.

Het is toch te gek voor woorden dat groenlinks dit aso-bakken noemt.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: roonlimburg op 21-10-2004, 01:09 uur
Het ergste is dat ook in Den Haag iemand al een onderzoek wilt laten verrichten naar SUV's. Doordat deze wagens hoger en steviger zijn dan een normale personenauto zouden ze een gevaar op de weg zijn.
Met andere woorden, de Nederlander hoort in kleine autootjes thuis, niet in grote luxe bakken.
Ik zou eerder de kleine koekblikjes van de weg af willen hebben, met die dingen kunnen ze je uitzagen wanneer je met 5 km/u achteruit rijdt en een paaltje raakt.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Frank S op 21-10-2004, 09:37 uur
We zouden alle SUV-rijders van Nederland moeten oproepen naar Nijmegen te gaan en daar héél langzaam rondjes te gaan rijden (maar niet parkeren).

Dit is natuurlijk te belachelijk voor woorden. Groen-Links op weg naar de Socialistische Heilstaat? Die auto's hebben een Europese typegoedkeuring, dus dit zou voor het Europese Hof van Justitie gebracht moeten worden!
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Frank S op 21-10-2004, 11:44 uur
Nijmegen mag terreinwagens weren

Uitgegeven: 21 oktober 2004 11:34

DEN HAAG - Nijmegen mag een algeheel parkeerverbod instellen voor grote terreinwagens. "Parkeren, dat is gemeentelijk beleid", liet een woordvoerder van het ministerie van Verkeer en Waterstaat donderdag weten.

De rijksoverheid stelt wel eisen aan het formaat van de auto's. Alle terreinwagens voldoen ruimschoots aan die voorwaarden. Zo geldt een breedte van ten hoogste 2,5 meter.

GroenLinks, de grootste fractie in de raad van Nijmegen, wil de zogeheten asobakken weren omdat ze te gevaarlijk zijn en veel luchtverontreiniging veroorzaken. Minister Peijs (Verkeer) laat de wagens onderzoeken.

In de Tweede Kamer heeft GroenLinks er vorige week voor gepleit de grootste wagens helemaal te verbieden en andere zwaarder te belasten. Dat laatste heeft volgens Peijs niet veel zin, omdat een hoge belasting geen probleem is voor de kapitaalkrachtige eigenaren.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Sbull op 21-10-2004, 21:04 uur
Ja Roonlimburg, kleine auto's of liever de fiets zoals 30 jaar geleden toen onze vaders nog eerst 20 kilometer moesten rijden in weer en wind om naar hun werk te gaan en daar dan 12 uur moesten werken dat 6 dagen van de week en dan weer die 20 kilometer terug, dit is waar groenlinks naar toe wilt.

Het is echt bullsh.t , ben blij dat we nederland zullen verlaten en ik zal er geen traan om laten.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Bakvet op 21-10-2004, 22:18 uur
Een paar jaar geleden heb ik met een SUV een luxe sedan aangereden. Mijn auto had niet veel schade, de personenauto was total. Gelukkig gebeurde het bij vrij lage snelheid. Ik had het ongeluk misschien kunnen vermijden als ik een snelle ruk aan het stuur gegeven had. Maar de kans was groot dat ik dan met die SUV een "rollover" zou maken. Waarschijnlijk had ik dan ook een paar voetgangers verpletterd. Dit was onverantwoord en het enige wat ik dus kon doen was proberen 'er naast' te sturen. Dat leek ook te lukken, maar je zit altijd met een zekere reactietijd waar je geen rekening mee houdt. Dus het ging net mis.

Als ik in een gewone personenauto gereden had weet ik zeker dat er niets gebeurd was. Dan had ik gewoon die ruk aan het stuur gegeven. Er was echt ruimte zat om opeens 90 graden van richting te veranderen. Maar met een SUV kan je dat niet doen, als je eenmaal begint te rollen met zo'n car, dan blijf je door-stuiteren.

Het voorval vond plaats in de stad. Ik reed in die SUV omdat ik hem nodig had gehad voor datgene waarvoor hij gemaakt was.

In Nederland heb je geen SUV nodig, tenzij je boer of aannemer of zo bent.

Maar nu het volgende. Als je een paar jaar geleden b.v. een Chevrolet Blazer of een Jeep Cherokee huurde in de VS, dan voelde je de King of the Road. Tegenwoordig lijken deze auto's, vergeleken met het overige verkeer, meer een soort baby-auto's. Je ziet er vooral dames in rijden. Het loopt echt de spuigaten uit. De hoge olieprijzen van nu die komen helemaal niet door de groei in de derde wereld zoals men wel beweert. Die ontstaan alleen maar doordat de Amerikanen in ongegeneerde hoeveelheden steeds grotere benzineslurpende monsters blijven aanschaffen.

Het verbieden van dit soort auto's vind ik wat ver gaan, maar de mensen zouden toch wel eens een keer hun verstand kunnen gaan gebruiken?
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Chiefram op 22-10-2004, 09:27 uur
Waar haalt Groen Links het lef vandaan en nog erger: welke hufters nemen Groen Links in deze serieus?  >:(

Ik heb altijd al de linkse partijen (en dan met name Groen Links) een van de gevaarlijkste partijen gevonden die binnen no-time een land als Nederland finaal de grond in kan boren en van ons een afhankelijk 'zielig' en hypokriet landje zal maken.

En inderdaad, hier weer een bevestiging: werkend Nederland die zich iets kan veroorloven worden als aso's uitgemaakt wat ik overigens een ongelooflijke belediging vindt dat iedereen maar weer slikt... Mensen die werken moeten extra gestraft worden... Mensen die hier zijn om lekker niets te hoeven doen en een (bewust) uitkering vangen moeten extra geld krijgen van de werkenden... Sorry hoor, ik ben gelukkig vanaf 2 december pleite hier. Dit hele land glijdt af naar vooroorlogse tijden. Het is verdorie 2004, bijna 2005 !!!

Sorry hoor, ik wil met alle plezier mee betalen aan ons sociale stelsel, want er zijn er helaas ook genoeg die er niets aan kunnen doen dat ze een uitkering moeten vangen, maar ik laat me niet als aso door een linkse partij uitmaken!  >:( >:( >:(

Door dit hele hypkriete gedoe zal ik steeds verder naar rechts uitslaan!  8)
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Margo Wening op 22-10-2004, 11:40 uur
En wat daar ook nog eens bij komt : ze noemen het asobakken en die auto's zouden alleen gebruikt worden voor boodschappen doen en de kinderen naar school transporteren. Nou en??? Straks komt het nog zo ver dat je een merk/type auto toegewezen krijgt op basis van je salaris met een lijst van waar je er wel en waar niet mee mag rijden ... Als je een auto koopt met je zuurverdiende geld moet je toch zelf weten wat je er mee doet ? ( Wel op een veilige manier natuurljk... duh ).

En wat iedereen over het hoofd schijnt te zien : als die school waar dit hele gedoe mee begon, zelf zou zorgen voor voldoende parkeerruimte en/of oversteekouders en/of een "afzet- en ophaalzone" in samenwerking met de gemeente ben je toch ook klaar ?
Dit is net zoiets als de ophef over de bankjes voor ouderen op stations van een tijdje terug ... ze worden door jeugd als hangplek gebruikt waar andere stationgebruikers last van hebben, maar in plaats van de  betreffende jeugd in de hand te houden doen ze de bankjes weg, waardoor de ouderen die ze nodig hadden min of meer worden weggejaagd en dus geen gebruik meer maken van het openbaar vervoer terwijl ze aan de andere kant meer moeten gaan betalen voor alternatief vervoer... Ik weet het, de tijdslijn is niet helemaal kloppend maar you get the picture..

Bij onze lagere school is ook veel gedoe geweest over parkerende ouders, de schoolleiding vraagt ouders die hun kinderen naar school brengen om dat liefst op de fiets te doen, maar aangezien nog veel ouders hun kinderen afzetten op weg naar hun werk lukt dat niet altijd. Dus hebben de school en de gemeente nu samengewerkt met een bedrijf dat aan de overkant van de straat zit om parkeerruimte te maken voor degenen die dat nodig hebben. Er is al een oversteekplaats met knipperlichten, en de nieuwe combinatie is een ideale oplossing voor alle partijen.

Het valt me steeds vaker op dat voor problemen een "oplossing" wordt verzonnen die van alle logica gespeend is... of zie ik dat nou verkeerd ?

Mijn excuses voor het rant-n-rave gedeelte.. ik moest het even kwijt  ;D
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Bakvet op 22-10-2004, 13:08 uur
Van mij mag de overheid best het gebruik van dit soort mini-vrachtauto's ontmoedigen. Waarom zou iemand in een auto moeten rijden die twee keer zo zwaar is en twee keer zoveel brandstof gebruikt als een "normale" moderne zuinige auto? Uit de statistieken blijkt dat dit soort joekels veel meer schade en letsel aan andere weggebruikers toebrengen dan gewone personenauto's.

Kijk, als iemand nou ieder weekend met een zware paardentrailer op stap moet, dan kan ik me voorstellen dat je een flinke auto nodig hebt. Je kan zo'n beest toch moeilijk op de achterbank zetten.

Maar veel mensen verzinnen gewoon een excuus als: "In zo'n auto zitten m'n kinderen een stuk veiliger als ik ze naar school breng". Ondertussen stoot je dan veel meer schadelijke gassen uit dan nodig is. Lekker gezond voor de kinderen. Als je een voetganger of fietser aanrijdt ontstaat er extra veel letselschade blijkt uit de cijfers. Op den duur betekent dat hogere verzekeringspremies voor iedereen. Ik vind het wel goed dat de overheid hier z'n verantwoording neemt.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Chiefram op 22-10-2004, 13:24 uur
Hier in Nederland hebben wij een nogal kromme manier van denken. Wij pakken inderdaad niet het probleem aan, maar schuiven het richting hen die er problemen van ondervinden. Beter een zwakkere straffen dan de sterkere een halt toe roepen. Dit is typerend voor Nederland.

Een paar jaar geleden werd een bevriende eigenaar van een dure mannen kledingzaak overvallen. De dief (ik ga het nu niet weer over het type 'ras' hebben, dat wordt te afgezaagd) liep met een aantal kostuums over zijn arm gewoon de winkel uit. Precies bij de deur van de winkel hield de iegnaar van de zaak de dader aan, die van schrik alles uit zijn handen liet vallen en wegrende, maar daarbij wel een scheur in zijn mauw van zijn eigen jas op liep.

En nu geloof je je oren niet: de volgende dag komt de dief samen met de politie verhaal halen, omdat de jas van de dief ter hoogte van de mouw was gescheurd. De winkelier kon hoof en laag springen, maar betalen was hij verplicht!

Hallo Nederland!  >:(

Zo kan ik mij dat verhaal van die bankjes bij het station ook voorstellen. De problemen worden niet opgelost.

Zo hebben wij in onze wijk een schitterend verkeersplein. Auto's hebben daar altijd voorang gehad omdat er van alle kanten tegelijkertijd verkeer op af komt, kon iedereen zeer snel het verkeersplein verlaten. Voor de fietsers was dit geen enkel probleem, die moesten alleen even goed uitkijken of de auto's wilden slaan of niet.

Nu is er een debiel die heeft vorig jaar alle fietsers voorang gegeven op dit verkeersplein met als gevolg dat als je als autobestuurder op dit plein afkomt rijden, dat je eerst alle kanten moet opkijken of er geen fietser aan komt rijden. Is dit niet het geval, dan moet je als een speer op het verkeersplein zien te komen, waarbij je donders goed moet uitkijken of er niet toevallig nog een auto van links aankomt zetten die niet de hoek omgaat, maar daar heb je geen tijd voor omdat de auto's die je net voor zijn gegaan misschien wel weer op de rem moeten trappen omdat er fietsers aankomen. Met als gevolg dat je met een kloppend hart het verkeersplein op rijdt, echt aan alle kanten ogen te kort hebt en elke dag knallen er auto's bovenop elkaar omdat je gewoonweg niet de tijd en mogelijkheid hebt om zowel naar links als naar rechts als voor je te kijken, want zodra je alles gezien hebt en de kust veilig lijkt, wil je gas geven en kan er inmiddels alweer een fietser of auto van de andere kant aan komen zetten.

Welke eikel kan zoiets nou verzinnen? Ja, ze willen de fietsers (terecht) voorang en extra veiligheid geven, maar dit gaat juist ten koste van de veiligheid! Niet alleen dagelijks blijkschade, maar ook 2x per week wordt er een fietser aangereden. Ditw as vorig jaar nooit het geval.

En zo kan ik nog wel even doorgaan... Goed doorgaande wegen worden zo aangepast, dat er nu elke dag gigantische files ontstaan... Waarom?  ???
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Frank S op 22-10-2004, 13:55 uur
Van mij mag de overheid best het gebruik van dit soort mini-vrachtauto's ontmoedigen. Waarom zou iemand in een auto moeten rijden die twee keer zo zwaar is en twee keer zoveel brandstof gebruikt als een "normale" moderne zuinige auto?

Omdat:
Men daar de hogere aanschafprijs voor betaalt
Deze auto's een Europese typegoedkeuring hebben
Het hoge verbruik ook niet als argument wordt gebruikt voor lege stadsbussen, sportwagens, oldtimers, personenbusjes met 1 inzittende, etc.


Uit de statistieken blijkt dat dit soort joekels veel meer schade en letsel aan andere weggebruikers toebrengen dan gewone personenauto's.

Met statistiek is alles aan te tonen. Inderdaad, op het moment dat er zich een ongeval voordoet, dan ben je als "tegenpartij" van een SUV slechter af. Maar in die statistieken zie je niet terug dat mensen in een SUV een beter overzicht hebben over het verkeer en daardoor minder bij ongevallen betrokken zijn. Als voetganger of fietser leg je het in de regel ook af tegen afslaande bussen en vrachtaut's, maar daar hoor ik onze heilstaatprofeten van Groen Links niet over.

Kijk, als iemand nou ieder weekend met een zware paardentrailer op stap moet, dan kan ik me voorstellen dat je een flinke auto nodig hebt. Je kan zo'n beest toch moeilijk op de achterbank zetten.

Een Shetland pony schijnt in de kofferbak van een Volkswagen Polo te passen, maar daar gaat het niet over. We leven hier in een vrije markteconomie, al is dat voor die salonsocialisten wel eens moeilijk te verkroppen. Als de overheid gaat voorschrijven wat je met je geld wel en niet mag doen, dan zijn we al weer stapje dichter bij het communistische ideaal. Allemaal aan de Trabant?

Maar veel mensen verzinnen gewoon een excuus als: "In zo'n auto zitten m'n kinderen een stuk veiliger als ik ze naar school breng". Ondertussen stoot je dan veel meer schadelijke gassen uit dan nodig is. Lekker gezond voor de kinderen.

De meeste mensen hebben een dergelijke auto omdat ze die mooi vinden. Een moderne SUV stoot minder schadelijke gassen uit dan een Opel Kadett van 12 jaar oud; die wordt toch ook niet verboden?

Ik woon naast een scouting-gebouw. Op zaterdag komen de Kadettjes, Astraatjes en Volkwagentjes 's ochtends vroeg de kinderen eruit gooien, om vervolgens vol gas weg te scheuren (men heeft immers een druk druk drukke zaterdag). Dat men daarbij niet alleen veel uitlaatgasen uitstoot, maar ook bijna de kinderen van een ander doodrijdt ziet men niet. Dát hoort aangepakt te worden door de gemeente.

Als je een voetganger of fietser aanrijdt ontstaat er extra veel letselschade blijkt uit de cijfers. Op den duur betekent dat hogere verzekeringspremies voor iedereen. Ik vind het wel goed dat de overheid hier z'n verantwoording neemt.

Dit is geen verantwoording nemen, dit is kleinburgerlijke bemoeizucht. Als SUV's een groter schaderisico inhouden dan zijn de verzekeringsmaatschappijen echt wel zo slim om de verzekeringspremies daarop aan te passen, daar hebben we geen overheid voor nodig.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Frank S op 22-10-2004, 16:40 uur
Nijmegen ziet toch af van parkeerverbod 'aso-bakken'

Uitgegeven: 22 oktober 2004 16:29
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2004 16:31


NIJMEGEN - Burgemeester en wethouders van Nijmegen hebben vrijdagmiddag besloten geen parkeerverbod voor luxe terreinwagens in te stellen. Ook kunnen eigenaren van die auto's gewoon een parkeervergunning krijgen. Het college distantieert zich bovendien van termen als 'aso-bakken' en 'PC Hooft-tractoren'.

De gemeenteraad droeg het college woensdag op een parkeerverbod voor terreinwagens in te stellen. Met negentien stemmen voor en zestien tegen ging de raad akkoord met een daartoe ingediende motie van GroenLinks. Volgens deze partij zijn de terreinwagens te milieuvervuilend en te gevaarlijk.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Bakvet op 22-10-2004, 18:40 uur
Enige selectieve quotes:

Omdat:
Men daar de hogere aanschafprijs voor betaalt.
Het hoge verbruik ook niet als argument wordt gebruikt voor lege stadsbussen, sportwagens, oldtimers, personenbusjes met 1 inzittende, etc.

Dat vind ik geen excuus: "ik betaal meer, dus mag ik meer vervuilen." Ook hebben we het nu niet over stadsbussen of elektrische treinen die net zoveel energie zouden verbruiken als alle passagiers dat in hun eigen auto zouden doen. We hebben het over de vraag of je het gebruik moet ontmoedigen van terreinwagens met motoren die in een stadsbus niet zouden misstaan.

Met statistiek is alles aan te tonen. Inderdaad, op het moment dat er zich een ongeval voordoet, dan ben je als "tegenpartij" van een SUV slechter af. Maar in die statistieken zie je niet terug dat mensen in een SUV een beter overzicht hebben over het verkeer en daardoor minder bij ongevallen betrokken zijn.

Als het niet terug te vinden is in een of andere statistiek, dan vraag ik me af of het wel waar is wat je daar zegt.

Als voetganger of fietser leg je het in de regel ook af tegen afslaande bussen en vrachtauto's, maar daar hoor ik onze heilstaatprofeten van Groen Links niet over.

Ik blijf het anders een goeie grap vinden. Het zal niet zo bedoeld zijn geweest door 'die heilstaatprofeten', maar het is goed dat ze hier eens de aandacht op vestigen. (Al is het natuurlijk weer afgekeken uit het buitenland, van Parijs of Londen geloof ik.)

We leven hier in een vrije markteconomie, al is dat voor die salonsocialisten wel eens moeilijk te verkroppen. Als de overheid gaat voorschrijven wat je met je geld wel en niet mag doen, dan zijn we al weer stapje dichter bij het communistische ideaal. Allemaal aan de Trabant?

Leven we in een vrije markteconomie?? We zijn een slaaf van de consumptiemaatschappij zou ik eerder geneigd zijn te denken.

De overheid schrijft qua vervoer al van alles voor. Je mag ook niet met een helicopter in je achtertuin landen, je mag niet met een auto op rupsbanden over straat, sterker nog, je mag niet eens een Camper, Caravan of aanhangwagen op de openbare weg stallen.

Als het beleid erop gericht is om het aantal verkeersslachtoffers te verminderen  en de vervuiling te beperken (wordt volgens mij door het hele politieke spektrum gedragen en niet alleen door salonsocialisten), dan moet de overheid zich hier dus wel mee bemoeien.

De meeste mensen hebben een dergelijke auto omdat ze die mooi vinden. Een moderne SUV stoot minder schadelijke gassen uit dan een Opel Kadett van 12 jaar oud; die wordt toch ook niet verboden?

Ik woon naast een scouting-gebouw. Op zaterdag komen de Kadettjes, Astraatjes en Volkwagentjes 's ochtends vroeg de kinderen eruit gooien, om vervolgens vol gas weg te scheuren (men heeft immers een druk druk drukke zaterdag).

Die 12 jaar oude Astra zal het niet lang meer maken. Maar een Volvo XC90 van vandaag staat over 12 jaar tweedehands op zaterdagmorgen weer net zo hard bij de padvinderij te stinken. Dan rijdt hij ook nog even jouw grasstrook aan gort omdat de weg geblokkeerd wordt door die brede SUVs van de andere ouders.  ;)
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: heivalido op 22-10-2004, 19:23 uur
als die politici voordat ze zich ook al gaan bemoeien met wat voor auto je in dit vrije land "mag" kopen van je zuur verdiende salaris, nou eerst eens hun dure Mercedesen en BMW's opruimen en ook die vervelende politie escortes, omdat ze zogenaamd meer haast hebben dan een hard werkende burger, niet meer gebruiken. Zodra ze dat gedaan hebben, laten we het dan nog eens hebben over wat voor auto je mag kopen of niet. Wat een vreselijk klote land word het hier toch, met een zooitje bijeengeraapte idioten die helaas hier nog wat te vertellen lijken te hebben genaamd politici die het voor de hard werkende burger alleen maar moeilijker en lastiger maken met hun idiote ter plekke verzonnen regeltjes en wetten. Democratie???......Democratie my ass. Nederland is geen Democratie want de bevolking wordt nooit direct betrokken bij beslissingen over belasting, bezuinigingen en wetgeving. Ja ik ben pissed ja  >:( >:( >:( >:( >:(

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Chiefram op 22-10-2004, 20:16 uur
Juist!

Straks mogen we een Trabantje kopen...

Groen Links... Wat een jaloers stelletje losers zeg!
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: xerxesc op 22-10-2004, 21:46 uur
Chiefram and Heivalido; soon it will all be over!!!!! :D

Heivalido, rond welke tijd komen julie naar de US?

ga je ook een website creeren om ons op de hoogte te houden?

Xerxes
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Bakvet op 22-10-2004, 22:25 uur
In de VS houdt de overheid zich net zo goed bezig met in wat voor auto je kan rijden. Voor normale personenauto's zijn zuinigheidseisen opgesteld die er toe hebben geleid dat alle personenauto's binnen korte tijd veel efficienter zijn gaan rijden.

Dat beleid wordt nu weer volledig doorkruist doordat die regels niet voor bedrijfsauto's, trucks en dergelijke golden en SUV's dus aan geen enkele brandstofverbruikseis hoeven te voldoen. Omdat het vooral auto's van eigen bodem betreft laat men het er nu lekker bij zitten. Als die auto's allemaal uit Japan afkomstig waren geweest, dan had men al lang ingegrepen.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: xerxesc op 23-10-2004, 01:36 uur
In de VS houdt de overheid zich net zo goed bezig met in wat voor auto je kan rijden. Voor normale personenauto's zijn zuinigheidseisen opgesteld die er toe hebben geleid dat alle personenauto's binnen korte tijd veel efficienter zijn gaan rijden.

Dat beleid wordt nu weer volledig doorkruist doordat die regels niet voor bedrijfsauto's, trucks en dergelijke golden en SUV's dus aan geen enkele brandstofverbruikseis hoeven te voldoen. Omdat het vooral auto's van eigen bodem betreft laat men het er nu lekker bij zitten. Als die auto's allemaal uit Japan afkomstig waren geweest, dan had men al lang ingegrepen.

er zijn tons of japans of foreign SUV's in de VS; Toyota 4-wheel runners, Infinity Q4 (my car!), Hyundai Santa Fe, the toyota & mazda pick-trucks zijn ook super populair.  De VS zelf zal weining over de maak van auto's zeggen, het is meer de staten die respectievelijk regels maken over uitlaat gassen, etc.  
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Sbull op 23-10-2004, 03:14 uur
Juist ja, ik rij CHEVY omdat ik het heerlijk rijden vind en ik betaal ook meer wegenbelasting en ook de verzekering weet mij te vinden. Want het is nog altijd zo dat je hier de verzekering betaald ten op zichte van de nieuw prijs.

1)Ik gooi mijn zuur verdiende geld in de tank van mijn auto maar dat mag dus niet want ik rij te duur en dus belast ik het milieu extra en zo dus ook de gezondheid van de gehele mensheid.

2) Ook rook ik als ik in de auto zit (ook thuis hoor) dus belast ik het milieu dubbel en ook weer de volgende bedreiging voor het uitstervende ras de MENS.

Conclusie:

Ik ben een vreselijke crimineel die het niet waard is om nog vrij rond te lopen of beter gezegd rond te rijden.

Om jullie allen gerust te stellen ik heb vandaag mijn leven verbeterd en ben lopend naar mijn werk gegaan,
Het is alleen jammer voor mijn werkgever ik heb niet veel kunnen doen want om daarna nogeens extra 23 km te lopen is wel te veel van het goede.

Maar dat is niet erg ik heb in ieder geval het milieu niet belast en daar ik binnen op kantoor was, was ik ook geen bedreiging voor de mensheid.

Ik hoop dat iedereen dit gaat doen dan zal het milieu verbeteren en het ozongat dicht gaan.
Dat we niet meer te eten en geen werk hebben is een kleine bijkomstigheid. Daar moet je je niet aan storen.

 
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Frank S op 23-10-2004, 10:54 uur
Enige selectieve quotes:

Omdat:
Men daar de hogere aanschafprijs voor betaalt.
Het hoge verbruik ook niet als argument wordt gebruikt voor lege stadsbussen, sportwagens, oldtimers, personenbusjes met 1 inzittende, etc.

Dat vind ik geen excuus: "ik betaal meer, dus mag ik meer vervuilen." Ook hebben we het nu niet over stadsbussen of elektrische treinen die net zoveel energie zouden verbruiken als alle passagiers dat in hun eigen auto zouden doen. We hebben het over de vraag of je het gebruik moet ontmoedigen van terreinwagens met motoren die in een stadsbus niet zouden misstaan.


Bullshit. Ze zijn toegestaan of ze zijn dat niet. Dan moet je achteraf niet zeuren dat er een motor inzit die in een stadsbus niet zou misstaan, hetgeen schromelijk overdreven is, want de dieseldampen van die stadsbussen zijn veel vervuilender dan de moderne SUV-motoren.

Het extra betalen heeft ook geen betrekking op het meer mogen vervuilen, (al geldt in Nederland nog steeds het adagio "de vervuiler betaalt", hetgeen ook hier van toepassing zou zijn) maar op de hogere aanschafprijs van een volstrekt legaal vervoermiddel.

Met statistiek is alles aan te tonen. Inderdaad, op het moment dat er zich een ongeval voordoet, dan ben je als "tegenpartij" van een SUV slechter af. Maar in die statistieken zie je niet terug dat mensen in een SUV een beter overzicht hebben over het verkeer en daardoor minder bij ongevallen betrokken zijn.

Als het niet terug te vinden is in een of andere statistiek, dan vraag ik me af of het wel waar is wat je daar zegt.

Je praat wel probleem de vermeende statistieken na die door onwetende amateurpolitici worden aangehaald, maar moet nú ineens bewijzen zien? Over double-standards gesproken...

Je kent ongetwijfeld het verschil tussen passieve en actieve veiligheid, waarbij de eerste betrekking heeft op het beperken van gevolgen als je bij een ongeval betrokken raakt, terwijl de tweede de mate waarin kan worden voorkomen dat een ongeval plaatsvindt beïnvloedt. Ik heb 15 jaar geleden al onderzoek gedaan (tijdens mijn studie aan de Technische Universiteit) naar beide vormen van veiligheid. Kleinere auto's hebben in zijn algemeenheid een grotere actieve veiligheid, maar juist bij SUV's is de zitpositie hoger waardoor een veel beter overzicht in het verkeer verkregen wordt. Die hebben dus niet alleen een grotere passieve veiligheid voor de eigen inzittenden, maar ook een grotere actieve veiligheid waarmee ongevallen (en dus schade aan derden) voorkomen wordt.

Als voetganger of fietser leg je het in de regel ook af tegen afslaande bussen en vrachtauto's, maar daar hoor ik onze heilstaatprofeten van Groen Links niet over.

Ik blijf het anders een goeie grap vinden. Het zal niet zo bedoeld zijn geweest door 'die heilstaatprofeten', maar het is goed dat ze hier eens de aandacht op vestigen. (Al is het natuurlijk weer afgekeken uit het buitenland, van Parijs of Londen geloof ik.)

Nu komt de aap uit de mouw; je vindt het een goede grap. Het is dus niets meer of minder dan doodordinaire afgunst, waarbij het SUVtje-plagen de eerste en enige doelstelling is.

We leven hier in een vrije markteconomie, al is dat voor die salonsocialisten wel eens moeilijk te verkroppen. Als de overheid gaat voorschrijven wat je met je geld wel en niet mag doen, dan zijn we al weer stapje dichter bij het communistische ideaal. Allemaal aan de Trabant?

Leven we in een vrije markteconomie?? We zijn een slaaf van de consumptiemaatschappij zou ik eerder geneigd zijn te denken.

Je bent 100 jaar te laat geboren. Niemand wordt verplicht tot een bepaalde consumptie, sterker nog, de vrije marktwerking zorgt ervoor dat als er behoefte is aan een bepaald artikel dat het dan ook verkregen kan worden (tot in het extreme toe). Als je je daar een slaaf van voelt dan is dat wederom een gevolg van je afgunstige inborst.

De overheid schrijft qua vervoer al van alles voor. Je mag ook niet met een helicopter in je achtertuin landen, je mag niet met een auto op rupsbanden over straat, sterker nog, je mag niet eens een Camper, Caravan of aanhangwagen op de openbare weg stallen.

De voorschriften zijn vastgelegd in de wegenverkeerswet en de eisen t.a.v. typegoedkeuring. Daar voldoet een SUV aan, dus een (lagere) overheid die meent daarop te moeten ingrijpen is niets anders dan bemoeizuchtig bezig. Als dát de dingen zijn waar ze zich druk om maken, dan hebben ze daarmee hun overbodigheid bewezen. Hier kan dus nog wel wat bezuinigd worden...

Als het beleid erop gericht is om het aantal verkeersslachtoffers te verminderen  en de vervuiling te beperken (wordt volgens mij door het hele politieke spektrum gedragen en niet alleen door salonsocialisten), dan moet de overheid zich hier dus wel mee bemoeien.

Het heeft helemaal niets met verkeerslachtoffers of vervuiling te maken. Als dat zo was dan hadden we wel miljarden in een veligere infrastructuur geïnvesteerd. In 2 jaar tijd vallen in het verkeer meer slachtoffers dan tijdens de watersnoodramp in 1953. Toch is om stormen die 1x per 100 jaar voorkomen te weerstaan wel miljarden geïnvesteerd, maar wordt er aan de verkeersveiligheid weinig tot niets gedaan. Onze amateurpolitici kunnen niets anders dan onnodige verkeerspleinen aanleggen, waarbij op elk plein of rotonde weer andere regels gelden, zodat niemand meer weet hoe men moet handelen. Ook t.a.v. de vervuiling heeft men boter op het hoofd: om (budgetneutraal) de vervuiling te bestrijden zou men juist het bezit van auto's goedkoper moeten maken en het gebruik ervan duurder. Toch kennen we in Nederland torenhoge aanschafbelastingen op auto's en is er geen enkele relatie tussen de mate van gebruik en de wegenbelasting.

De meeste mensen hebben een dergelijke auto omdat ze die mooi vinden. Een moderne SUV stoot minder schadelijke gassen uit dan een Opel Kadett van 12 jaar oud; die wordt toch ook niet verboden?

Ik woon naast een scouting-gebouw. Op zaterdag komen de Kadettjes, Astraatjes en Volkwagentjes 's ochtends vroeg de kinderen eruit gooien, om vervolgens vol gas weg te scheuren (men heeft immers een druk druk drukke zaterdag).

Die 12 jaar oude Astra zal het niet lang meer maken. Maar een Volvo XC90 van vandaag staat over 12 jaar tweedehands op zaterdagmorgen weer net zo hard bij de padvinderij te stinken. Dan rijdt hij ook nog even jouw grasstrook aan gort omdat de weg geblokkeerd wordt door die brede SUVs van de andere ouders.  ;)


Die 12 jaar oude Astra rijdt over 10 jaar nog steeds rond. De motor mag dan niet veel voorstellen, maar de carroserie van de auto is wel dubbelzijdig verzinkt. Onze wegen (en parkeerplaatsen) zijn breed genoeg om die SUV's ruimte te geven.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Chiefram op 23-10-2004, 11:24 uur
Nou, laten we Groen Links en de Gemeente Nijmegen dan maar eens voor de rechter slepen:

Ik als Nederlander betaal keurig mijn houderschapbelasting, rij in een voor Nederland goedgekeurde auto en heb recht mijn auto te parkeren in de daarvoor bestemde parkeervakken. Moet ik parkeergeld betalen, dan betaal ik dat ook netjes.

Hoe halen ze het in hun harses om mij dan een parkeerverbod op te leggen in de binnenstad van Nijmegen omdat Groen Links vindt dat mijn auto te groot en te duur is! Dit is pure diskreminatie en ik voel me hierdoor persoonlijk aangevallen op zowat elk recht dat ik als Nederlander heb. Ik heb NIETS, maar dan ook helemaal NIETS fout gedaan als ik in zo'n 'aso' bak rij!

Ik kan hier zo ontzettend giftig van worden, dat wil je niet weten. Ik sta op het punt uitspraken te doen, die ik maar beter niet kan doen wil ik mijn lidmaatschap op dit forum kunnen behouden, hahah... (En dat terwijl ik niet eens 'zo'n' auto heb, haha)

Daarom kap ik er maar even mee nu...  >:( >:( >:(
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Norbert op 23-10-2004, 11:32 uur
Er is juist geen parkeerverbod ingesteld. Het college van B & W heeft heel wijs besloten om het voorstel van de gemeenteraad niet uit te voeren.

Groen Links wil nu het toch weer aankaarten in de raad stond vanmorgen in de krant.

Als iedereen van Groen Link zich nu eens uitsluitend met de fiets verplaatst, scheelt toch gauw alweer een hoop luchtvervuiling.
 ;D ;D
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Bakvet op 23-10-2004, 14:02 uur

Bullshit. Ze zijn toegestaan of ze zijn dat niet. Dan moet je achteraf niet zeuren dat er een motor inzit die in een stadsbus niet zou misstaan, hetgeen schromelijk overdreven is, want de dieseldampen van die stadsbussen zijn veel vervuilender dan de moderne SUV-motoren.

Niet alle bussen rijden op diesel. In Arnhem heb je elektricische, in andere steden rijden er bussen op benzine, aardgas of ze worden van geavanceerde roetfilters voorzien. Je ziet hier duidelijk een trend dat deze vervoersvorm gedwongen wordt door de overheid om minder te gaan vervuilen en minder lawaai te produceren in het belang van de volksgezondheid in onze binnensteden. Daar worden enorme bedragen in geïnvesteerd die de reiziger uiteindelijk via zijn kaartje terugbetaalt. Dus waarom zou de overheid niet eisen aan andere vervoersvormen mogen opleggen?

Een lagere overheid moet zich niet bezighouden met welk type voertuig er in de stad wordt toegelaten, dat ben ik wel met je eens. Dan moeten ze flink zijn en zeggen: "Al het gemotoriseerd verkeer uit de stad!"  

Je praat wel de vermeende statistieken na die door onwetende amateurpolitici worden aangehaald, maar moet je nú ineens bewijzen zien? Over double-standards gesproken...

Die "vermeende statistieken" zijn cijfers van de Amerikaanse verzekeringsbranche. Ze bevestigen bovendien wat iedereen al van te voren wist, politie, ambulance-personeel, enz.  Voor die andere interessante, maar nog onbewezen stelling wil ik wel graag cijfers zien die dit ondersteunen. Het heeft dus niets met double-standards te maken.

Een hogere zitpositie levert een voordeel op voor de bestuurder van het betreffende voertuig, maar het belemmert net zo goed het uitzicht van iemand die minder hoog zit en van voetgangers en fietsers. Dit kan net zo goed nadelig uitwerken op het eindresultaat. Zo'n "hoge zit" in een auto die wel een stootje kan hebben kan de bestuurder ook nog eens onbewust een gevoel van veiligheid geven, waardoor deze weer minder goed oplet. Is dat effect ook onderzocht?


Nu komt de aap uit de mouw; je vindt het een goede grap. Het is dus niets meer of minder dan doodordinaire afgunst, waarbij het SUVtje-plagen de eerste en enige doelstelling is.


Natuurlijk zat ik vooral maar een beetje te stoken, maar het heeft niets met afgunst te maken. Wat mij betreft moeten er in Europees verband maatregelen genomen worden zodat het hier niet dezelfde kant op gaat als in de VS.

Als je kijkt naar de "groei" van het wagenpark in b.v. een stad als Los Angeles in de afgelopen jaren, dan zie ik een trend waar ik me zorgen om maak. Je telt er ieder jaar meer auto's die onnodig groot zijn, onnodig veel ruimte in beslag nemen en onnodig veel motorlawaai produceren. En dit verschijnsel slaat nu ook al over van SUVs en Trucks op de gewone personenauto's.

Een geloofwaardige overheid kan niet aan de ene kant zeggen "in het belang van de gezondheid beschermen we een meerderheid van niet-rokers tegen de niet rokende minderheid" en aan de andere kant het autoverkeer maar op z'n vrije beloop laten.

Je bent 100 jaar te laat geboren. Niemand wordt verplicht tot een bepaalde consumptie, sterker nog, de vrije marktwerking zorgt ervoor dat als er behoefte is aan een bepaald artikel dat het dan ook verkregen kan worden (tot in het extreme toe). Als je je daar een slaaf van voelt dan is dat wederom een gevolg van je afgunstige inborst.

Het is niet zo dat ik mezelf zo voel (ook al schreef ik beleefdheidshalve "we zijn een slaaf", integendeel. Het is meer de constaternig dat de meeste mensen zich op die manier laten manipuleren zonder het in de gaten te hebben. Maar dat is een andere discussie.


De voorschriften zijn vastgelegd in de wegenverkeerswet en de eisen t.a.v. typegoedkeuring. Daar voldoet een SUV aan, dus een (lagere) overheid die meent daarop te moeten ingrijpen is niets anders dan bemoeizuchtig bezig. Als dát de dingen zijn waar ze zich druk om maken, dan hebben ze daarmee hun overbodigheid bewezen. Hier kan dus nog wel wat bezuinigd worden...

Dat eerste ben ik wel met je eens. Maar ik zou er eerder voor pleiten om de Nederlandse staat op te heffen. Die politiek in Den Haag is totaal overbodig, 60% van de daar besproken zaken wordt door Europa opgelegd. De rest van de wetjes en regeltjes die ze verzinnen, die worden allemaal van het buitenland afgekeken.  Het heeft dus totaal geen toegevoegde waarde, outsourcen die hap. Maak Nederland maar een Duitse deelstaat, dan behouden we ten minste ons statiegeld. Of als dat land te gevoelig ligt, verkoop het oosten dan aan Duitsland, het zuiden aan Frankrijk en de Randstad aan Engeland of zo.


Het heeft helemaal niets met verkeerslachtoffers of vervuiling te maken. Als dat zo was dan hadden we wel miljarden in een veiigere infrastructuur geïnvesteerd. In 2 jaar tijd vallen in het verkeer meer slachtoffers dan tijdens de watersnoodramp in 1953. Toch is om stormen die 1x per 100 jaar voorkomen te weerstaan wel miljarden geïnvesteerd, maar wordt er aan de verkeersveiligheid weinig tot niets gedaan.

Dit vind ik onzin. Wij leven in een delta-gebied, eigenlijk zou er op grote delen van het land water moeten staan. Als je daar koeien wilt laten rondlopen, dan moet je er flink in investeren, anders verzuipen ze om de paar jaar. Die miljarden in verkeersveiligheid, die worden ook wel door de autoindustrie geïnvesteerd, mede omdat de overheid hier eisen stelt.

Onze amateurpolitici kunnen niets anders dan onnodige verkeerspleinen aanleggen, waarbij op elk plein of rotonde weer andere regels gelden, zodat niemand meer weet hoe men moet handelen.

Hier ben ik het dus 50% mee eens!!!
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Bakvet op 23-10-2004, 16:30 uur
Als iedereen van Groen Link zich nu eens uitsluitend met de fiets verplaatst, scheelt toch gauw alweer een hoop luchtvervuiling.
 ;D ;D
Nijmegen is toch een studentenstad? Dus dat doet een groot deel waarschijnlijk al, of ze reizen per OV. Die tieners kunnen zich de vervoersnood van al die mensen die in een SUV rijden niet voorstellen.  "Als ik geen 4-wheel drive nodig heb om in de stad te winkelen, dan heb jij dat ook niet," redeneren ze.

Maar eerlijk gezegd, ik ken geen mensen die Groen Link(s) stemmen, dus ik praat voor mijn beurt.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Bakvet op 23-10-2004, 19:07 uur
De VS zelf zal weining over de maak van auto's zeggen, het is meer de staten die respectievelijk regels maken over uitlaat gassen, etc.  

In dit geval is het toch echt het Congres dat deze regels heeft opgesteld. Ze komen erop neer dat alle binnen een jaar verkochte auto's van een bepaald merk bij elkaar gemiddeld 1 liter op 11,25 km (27,5 mpg) moeten rijden. Dat is toch geen zware eis? California wilde de lat hoger leggen (naar 1 op 16 of 40 mpg) en de auto-lobby riep toen meteen dat individuele staten zich er niet mee bezig mogen houden.

Voor light trucks als de SUV zijn er ook regels opgesteld, maar minder streng, 1 op 8,5 (20,7 mpg). Inmiddels is al de helft van de verkochte auto's van dit type.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Frank S op 24-10-2004, 11:04 uur
Niet alle bussen rijden op diesel. In Arnhem heb je elektricische, in andere steden rijden er bussen op benzine, aardgas of ze worden van geavanceerde roetfilters voorzien. Je ziet hier duidelijk een trend dat deze vervoersvorm gedwongen wordt door de overheid om minder te gaan vervuilen en minder lawaai te produceren in het belang van de volksgezondheid in onze binnensteden. Daar worden enorme bedragen in geïnvesteerd die de reiziger uiteindelijk via zijn kaartje terugbetaalt. Dus waarom zou de overheid niet eisen aan andere vervoersvormen mogen opleggen?

De bussen waar ik achter rijd stoten regelmatig gitzwarte roetwolken uit, niets anders vervoerend dan de chauffeur zelf, exclusief het gebruik opeisend van delen van het wegdek om het andere verkeer over 1 baan te persen. Zijn dát de eisen die de overheid oplegt? Dan zijn we beter af zonder openbaar vervoer.

Die "vermeende statistieken" zijn cijfers van de Amerikaanse verzekeringsbranche. Ze bevestigen bovendien wat iedereen al van te voren wist, politie, ambulance-personeel, enz.  

Verzekeringsmaatschappijen zijn niet dom, en niet vies van premiedifferentiatie voor verzekerden met grotere risico's. Dat is een prima marktmechanisme, die ook geen overheidsbemoeienis vraagt.

Een hogere zitpositie levert een voordeel op voor de bestuurder van het betreffende voertuig, maar het belemmert net zo goed het uitzicht van iemand die minder hoog zit en van voetgangers en fietsers. Dit kan net zo goed nadelig uitwerken op het eindresultaat. Zo'n "hoge zit" in een auto die wel een stootje kan hebben kan de bestuurder ook nog eens onbewust een gevoel van veiligheid geven, waardoor deze weer minder goed oplet. Is dat effect ook onderzocht?

Ja, daarom moeten vrachtauto's en bussen een extra dode-hoek spiegel hebben. Echter, die belemerren het zicht van medeweggebruikers vele malen meer dan SUV's.

Een geloofwaardige overheid kan niet aan de ene kant zeggen "in het belang van de gezondheid beschermen we een meerderheid van niet-rokers tegen de niet rokende minderheid" en aan de andere kant het autoverkeer maar op z'n vrije beloop laten.

Als je toch die analogie wil maken, dan zouden alleen Davidoff-rokers aan banden gelegd worden, terwijl de Groen Links-stemmende Caballero-rokers ongemoeid gelaten worden.

Het is niet zo dat ik mezelf zo voel (ook al schreef ik beleefdheidshalve "we zijn een slaaf", integendeel. Het is meer de constaternig dat de meeste mensen zich op die manier laten manipuleren zonder het in de gaten te hebben. Maar dat is een andere discussie.

We hebben geen overheid nodig die dat zou moeten reguleren. Mensen leren n.l. verbazingwekkend snel hun eigen beslissingen te nemen.

Die miljarden in verkeersveiligheid, die worden ook wel door de autoindustrie geïnvesteerd, mede omdat de overheid hier eisen stelt.

Ik moet de eerste autofabrikant nog tegenkomen die een openbare weg aanlegt in Nederland. Ik kan daarintegen tientallen gemeenten opnoemen die geld verspillen aan onnodige rotondes en busbanen.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: heivalido op 24-10-2004, 12:26 uur
Chiefram and Heivalido; soon it will all be over!!!!! :D

Heivalido, rond welke tijd komen julie naar de US?

ga je ook een website creeren om ons op de hoogte te houden?

Xerxes

Wij komen rond Maart volgend jaar en we gaan inderdaad een website beginnen waar we onze ervaringen met de loterij gaan beschrijven :)
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Bakvet op 24-10-2004, 22:42 uur
Bedankt voor je reactie. Ik zie niet echt punten die ik van mijn kant nog kan verduidelijken, behalve dit:

Die miljarden in verkeersveiligheid, die worden ook wel door de autoindustrie geïnvesteerd, mede omdat de overheid hier eisen stelt.

Ik moet de eerste autofabrikant nog tegenkomen die een openbare weg aanlegt in Nederland. Ik kan daarintegen tientallen gemeenten opnoemen die geld verspillen aan onnodige rotondes en busbanen.

Mercedes was voor zover ik weet de eerste autofabrikant die A.B.S. introduceerde op hun duurste modellen, om zich op deze manier te kunnen onderscheiden als extra veilige auto.  Gaandeweg raakte het meer ingeburgerd en ik heb me laten vertellen dat vanaf deze zomer alle auto's die in de EU gemaakt worden standaard van ABS moeten zijn voorzien. Zo is ook ooit iemand met autogordels en airbags begonnen en die zien we nu ook terug in alle wagens.

Volvo was de eerste fabrikant die kooiconstructies en kreukelzones introduceerde als veiligheidselement en liep in Europa voorop met katalisators. Wederom zien we die nu in alle auto's terug omdat men van bovenaf aan alle fabrikanten dergelijke eisen gingen stellen. Dus wat ik hiermee wil zeggen: 't is de overheid die zijn burgers wil beschermen en wil voorkomen dat allerlei veiligheidsmaatregelen alleen maar als optie in de luxere modellen te koop zijn en de autoindustrie geeft hierdoor gigantische bedragen uit om zo goed mogelijk uit crashtests e.d. te komen.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Frank S op 25-10-2004, 09:52 uur
Bedankt voor je reactie. Ik zie niet echt punten die ik van mijn kant nog kan verduidelijken, behalve dit:

Die miljarden in verkeersveiligheid, die worden ook wel door de autoindustrie geïnvesteerd, mede omdat de overheid hier eisen stelt.

Ik moet de eerste autofabrikant nog tegenkomen die een openbare weg aanlegt in Nederland. Ik kan daarintegen tientallen gemeenten opnoemen die geld verspillen aan onnodige rotondes en busbanen.

Mercedes was voor zover ik weet de eerste autofabrikant die A.B.S. introduceerde op hun duurste modellen, om zich op deze manier te kunnen onderscheiden als extra veilige auto.  Gaandeweg raakte het meer ingeburgerd en ik heb me laten vertellen dat vanaf deze zomer alle auto's die in de EU gemaakt worden standaard van ABS moeten zijn voorzien. Zo is ook ooit iemand met autogordels en airbags begonnen en die zien we nu ook terug in alle wagens.

Volvo was de eerste fabrikant die kooiconstructies en kreukelzones introduceerde als veiligheidselement en liep in Europa voorop met katalisators. Wederom zien we die nu in alle auto's terug omdat men van bovenaf aan alle fabrikanten dergelijke eisen gingen stellen. Dus wat ik hiermee wil zeggen: 't is de overheid die zijn burgers wil beschermen en wil voorkomen dat allerlei veiligheidsmaatregelen alleen maar als optie in de luxere modellen te koop zijn en de autoindustrie geeft hierdoor gigantische bedragen uit om zo goed mogelijk uit crashtests e.d. te komen.

De autoindustrie investeert inderdaad in verhoging van de veiligheid van de auto's zelf, maar de infrastructuur wordt steeds meer naar de #$%!@ geholpen door de overheid.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: heivalido op 25-10-2004, 18:54 uur
Het probleem hier is dat waneer ze eindelijk na 4 a 5 jaar werkzaamheden en verkeerschaos een weg hebben verbouwd tot een mooie goed doorstromende 8 baans snelweg, dat ze dan 2 maanden later besluiten dat deze mooie nieuwe weg maar even 20 meter op moet schuiven omdat ze even vergeten waren dat er misschien ook nog wel eens een HSL naast zou moeten passen. Hup weer 4 a 5 jaar wegwerkzaamheden en verkeerschaos. Dus nu ligt de A16 weer 4 a 5 jaar open  >:( ::) ???
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: persianBrit op 27-10-2004, 11:26 uur
Nederland is een land waarin je gelukkig kan wonen maar niet optimaal kan leven!

in Amerika kan je gebruik maken van alle facilities om iets moois te maken  van je leven, alleen je eigen wil kan je daar stoppen om iets niet te doen...

In nederland word je (moet ik tot mijn grote spijt concluderen) klem gezet door bureaucratie en onzinnige wetgeving en lompe discussies op tv zoals welke hoed Prinses Maxima dit keer weer op heeft en dat het o zo enig is (heb overigens niets tegen de koninklijke familie, maar gebruik dit slechts ter illustratie).

de manier waarop de nederlandse overheid haar beslissingen neeemt is dan misschien "efficient" maar "effective" is het allerminst.

nederland kan nog wel het een of andere van "die amerikanen" leren...
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: heivalido op 28-10-2004, 20:06 uur
*BIG BOW* I totaly agree ;D
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Sbull op 28-10-2004, 21:18 uur
A BIG BOW ,  where is HOME-DEPOT
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Bakvet op 29-10-2004, 22:13 uur
Nederland is een land waarin je gelukkig kan wonen maar niet optimaal kan leven!

in Amerika kan je gebruik maken van alle facilities om iets moois te maken  van je leven, alleen je eigen wil kan je daar stoppen om iets niet te doen...

In nederland word je (moet ik tot mijn grote spijt concluderen) klem gezet door bureaucratie en onzinnige wetgeving en lompe discussies op tv zoals welke hoed Prinses Maxima dit keer weer op heeft en dat het o zo enig is (heb overigens niets tegen de koninklijke familie, maar gebruik dit slechts ter illustratie).

de manier waarop de nederlandse overheid haar beslissingen neeemt is dan misschien "efficient" maar "effective" is het allerminst.

nederland kan nog wel het een of andere van "die amerikanen" leren...


Ik las net een artikeltje over huiseigenaren in California die tegen hevige boetes aan kunnen lopen als ze hun verplichte gazonnetje niet netjes onderhouden. Gras past niet bij het klimaat, denken die mensen, het vreet water en kunstmest. Mensen die het gras eruit gooien en vervangen door inheemse grassoorten en bloemen worden op de bon geslingerd wegens het laten groeien van onkruid en het hebben van een onverzorgde tuin, er wordt zelfs geschermd met het veroozaken van brandgevaar. Een bepaald gezin heeft al voor $4300 aan boetes achter de kiezen. En dat omdat ze een beetje milieuvriendelijk willen tuinieren, zodat ze minder van het schaarse water hoeven te verspillen aan hun tuin.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: xerxesc op 29-10-2004, 22:50 uur
Nederland is een land waarin je gelukkig kan wonen maar niet optimaal kan leven!

in Amerika kan je gebruik maken van alle facilities om iets moois te maken  van je leven, alleen je eigen wil kan je daar stoppen om iets niet te doen...

In nederland word je (moet ik tot mijn grote spijt concluderen) klem gezet door bureaucratie en onzinnige wetgeving en lompe discussies op tv zoals welke hoed Prinses Maxima dit keer weer op heeft en dat het o zo enig is (heb overigens niets tegen de koninklijke familie, maar gebruik dit slechts ter illustratie).

de manier waarop de nederlandse overheid haar beslissingen neeemt is dan misschien "efficient" maar "effective" is het allerminst.

nederland kan nog wel het een of andere van "die amerikanen" leren...


Ik las net een artikeltje over huiseigenaren in California die tegen hevige boetes aan kunnen lopen als ze hun verplichte gazonnetje niet netjes onderhouden. Gras past niet bij het klimaat, denken die mensen, het vreet water en kunstmest. Mensen die het gras eruit gooien en vervangen door inheemse grassoorten en bloemen worden op de bon geslingerd wegens het laten groeien van onkruid en het hebben van een onverzorgde tuin, er wordt zelfs geschermd met het veroozaken van brandgevaar. Een bepaald gezin heeft al voor $4300 aan boetes achter de kiezen. En dat omdat ze een beetje milieuvriendelijk willen tuinieren, zodat ze minder van het schaarse water hoeven te verspillen aan hun tuin.

whatever... Negative Nancy!!! :D  (just kidding!!!)  Dit is waarschijnlijk een family in een soort co-op buurt waar je in met bepaalde afspraken verhuisd; want ik kan met mijn property doen wat ik wil!!!  welk artikel en uit welke magazine was dit?

en PersianBrit, je hebt gelijk hoor, ik woon hier best wel optimaal, ik werk heb een mooi huis, heb verzekering, ben super gelukkig, ik kan komende November 2 stemmen, etc.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Bakvet op 29-10-2004, 23:00 uur
 >:( Mag ik asjeblieft een negatief verhaal met iets soortgelijks ontkrachten?

Co-op buurt? Zou kunnen, daar ben ik niet zo in thuis. Vandaag is het hier te lezen, ik weet niet of het er morgen nog staat.
http://www.sacbee.com/content/news/story/11251059p-12166474c.html (http://www.sacbee.com/content/news/story/11251059p-12166474c.html)

(http://img23.exs.cx/img23/9114/trouble.th.jpg) (http://img23.exs.cx/my.php?loc=img23&image=trouble.jpg)
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: xerxesc op 29-10-2004, 23:12 uur
Ik geloof dat ze in een home-owners association buurt woont, waar je met regels in verhuisd, ze kan haar planten enzo houden, maar moet de dry shrubs weghalen.  It's kind of a leftie article, whatever..

Ik kan van alles in mijn toen groeien, want ik ben niet gebonden aan de buurt, it's not homeowners association.

woon je in de VS, Bakvet?
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Bakvet op 30-10-2004, 00:31 uur
> It's kind of a leftie article, whatever..
Het was een fair and balanced verhaal, bedoeld om mensen aan het denken te zetten.

> Woon je in de VS?
Nog niet, maar je weet het nooit he met zo'n oorlogszuchtig volk. ;D
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: xerxesc op 30-10-2004, 00:45 uur
> It's kind of a leftie article, whatever..
Het was een fair and balanced verhaal, bedoeld om mensen aan het denken te zetten.

> Woon je in de VS?
Nog niet, maar je weet het nooit he met zo'n oorlogszuchtig volk. ;D

No, the story was definitely not fair and balanced, the point of view of the people opposing the "change" and their reasons were never clarified in as an elaborate manner as the view of Ms. Ogston.  There was no Ms. "Ogston" for the opposition.  to me it seemed the writer was more sympathetic to Ms. Ogston's position.  It might have been informative, but definitely not objective!!!

the sacramento bee is niet bepaald fair and balanced!!!  read the op-ed pages!!!!  Het is een goed geschreven krant, maar het is a little left of center!!

Ik moet wel zeggen, dat de tuin ontzettend mooi is!!!  Wow!!!
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: xerxesc op 30-10-2004, 00:50 uur

> Woon je in de VS?
Nog niet, maar je weet het nooit he met zo'n oorlogszuchtig volk. ;D
 

(that's actually funny...), maar je hoeft je geen zorgen te maken; The Netherlands is definitely not in our interest (nor, in my opinion, very interesting (sorry, that was stupid, I love A'dam and R'dam), besides we got you already, look at Chiefram and Heivalido)!!!!   :D ;D

I do love Dutch Cheese though...
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: heivalido op 30-10-2004, 01:29 uur
besides we got you already, look at Chiefram and Heivalido)!!!!   :D ;D


And boy oh boy do you guys got us, I can`t wait for March next year.
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: heivalido op 30-10-2004, 01:29 uur
besides we got you already, look at Chiefram and Heivalido)!!!!   :D ;D




and boy oh boy do you guys got us. I can`t wait for march next year, I want to leave this place!!!  :o
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Bakvet op 30-10-2004, 22:53 uur
The Netherlands is definitely not in our interest (nor, in my opinion, very interesting (sorry, that was stupid, I love A'dam and R'dam), besides we got you already, look at Chiefram and Heivalido)!!!!   :D ;D

Not in our interest??? Je bedoelt zeker: "We kunnen Nederland niet eens bezetten. Onze Humvees zouden vast komen te zitten in al die nauwe straatjes."
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: xerxesc op 31-10-2004, 07:54 uur
The Netherlands is definitely not in our interest (nor, in my opinion, very interesting (sorry, that was stupid, I love A'dam and R'dam), besides we got you already, look at Chiefram and Heivalido)!!!!   :D ;D

Not in our interest??? Je bedoelt zeker: "We kunnen Nederland niet eens bezetten. Onze Humvees zouden vast komen te zitten in al die nauwe straatjes."


We got Saturn cars that would fit nicely...  or Ford Focus wagons with which we could unleash a whole lot of trouble, but it for now the Netherlands is just not a priority; maybe at some point when the International Court gets a little too Huffy we'll come and puff you right out of your polders and dykes!!!!
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: Chiefram op 31-10-2004, 08:46 uur
Ach, nederland heeft meer beperkingen.

Neem alleen al het weer. Wat hebben wij nou voor weer in Nederland? Niets toch? Een klein miezerbuitje en Nederland staat volledig vast op de snelweg.

Dan de natuur. Ok, hier een daar een klein plukje groen, maar je ziet en hoort altijd wel iets van verkeer, mensen of wat dan ook. Echt jezelf van alles en iedereen verlaten voelen (en ook zijn) is er hier niet bij. Jammer...

En wat voor enge dieren hebben wij in Nederland? De regenworm tegenover de ratelslang in Amerika? Ach, laat me niet lachen.

Nederland is saai, oersaai zelfs. Alles is voor je uitgedacht, alles is voor je uitgestippeld en er valt niets meer te ontdekken.

Geef mij maar hurricanes, overstromingen, aarbevingen en al dat soort geweld. Dan gebeurt er tenminste nog eens iets anders dan de buurman 's morgens met een halfje gesneden bruin brood van de warme bakker naar huis zien lopen met zijn poedeltje aan een lijntje.

Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: persianBrit op 31-10-2004, 10:24 uur


Geef mij maar hurricanes, overstromingen, aarbevingen en al dat soort geweld. Dan gebeurt er tenminste nog eens iets anders dan de buurman 's morgens met een halfje gesneden bruin brood van de warme bakker naar huis zien lopen met zijn poedeltje aan een lijntje.



als je het niet erg vindt , sla ik die hurricanes, Overstromingen en aardbevingen over  ;D

dan maar liever de buurman met een halfje gesneden bruin brood van de warme bakker naar huis zien lopen met zijn poedeltje aan een lijtje!  ;D

safety first mate!
Titel: Re:Is dit de weg waar nederland naar toe gaat
Bericht door: heivalido op 31-10-2004, 11:20 uur
Vraag de buurman gelijk of hij voor mij een heel volkoren meeneemt hahahahahaha. ;D ;D ;D

Ik moet toch zeggen dat wij de Hurricanes in Florida echt niet bewust opzoeken hoor. Het is alleen niet iets waardoor wij ons laten afschrikken.

and like xerxesc said "We got Saturn cars that would fit nicely..." A Saturn to start with in Florida will be just fine  ;D I`ll buy that Escalade later hahahahaha. ;)