Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Is mijn diploma fysiotherapie ook geldig in Amerika

Discussie gestart

Ronny

Ik heb het hele internet afgezocht naar informatie over werken in Amerika. Graag wil ik naar Amerika emigreren en hier werken als Fysiotherapeut. Maar is mijn in Nederland gehaalde diploma ook geldig in Amerika. Wie kan mij hier informatie over verschaffen of site's of adressen geven voor meer informatie.

Met vriendelijke groet

Ronny
#1 - 07-02-2004, 14:24 uur

sandra23

Hallo,

Ik ben Sandra en op dit moment bezig met het emigreren naar Amerika. Ik heb zelf 2 mbo diploma's en een HBO propedeuse.
Ik raad je aan om op www.nuffic.nl te kijken.
Zij kunnen jouw diploma vertalen in het Engels en ik weet zeker dat je kunt werken in Amerika als fysiotherapeut. Zelf werk ik in een ziekenhuis waar we momenteel een Amerikaanse fysiotherapeute hebben.
Succes ermee
#2 - 22-03-2004, 15:16 uur

dutchgirl

als je je diploma door de nuffic hebt gehaald moet je het nog een keer laten vertalen in Amerika. Ze willen dan kijken hoeveel je diploma waard is vergeleken met het Amerikaanse scholen.

Ik ben zelf ook bezig om mijn Pabo diploma.. sph diploma te vergelijken bij.. http://www.ultratranslate.com
#3 - 01-06-2004, 14:49 uur

lucretia

Hoi,

Volgens mij is je diploma niet geldig in Amerika. Dat was tenminste 7 jaar geleden zo. Je moet in amerika opnieuw examen doen om het diploma geldig te maken. Zo'n 10 jaar geleden waren er allerlei recrutersburo's die je daar mee hielpen.  Dat weet ik omdat ik toen aan het overwegen was om een tijdje naar America te gaan. Heb diploma fysiotherapie.
Ik zou bij scholen na vragen of die daar nog informatie over hebben.
succes ermee.
#4 - 05-06-2004, 12:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15