Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Kansas conservatief ?

Discussie gestart

Marc

:-\

Uit de onderstaande tv reportage van pbs blijkt dat
voters uit de ( redstates)met veel conservatieve kiezers, steeds meer tegen hun eigen economische belangen stemmen.

http://video.pbs.org:8080/ramgen/media4/now/070904/frank-hi.rm
#1 - 18-10-2004, 23:07 uur

Bakvet

Je ziet dat meer, ook in andere delen van de wereld. Mensen die tot de conclusie komen dat ze voor eeuwig "losers" zullen blijven en zich daarom maar tot een religieus fanatisme bekeren. Waarbij de werkelijkheid uit het oog wordt verloren en geweld en haat tegen andersdenkenden acceptabel is om het nieuwe doel te bereiken.
#2 - 22-10-2004, 14:31 uur
« Laatst bewerkt op: 22-10-2004, 14:34 uur door Bakvet »

xerxesc

Je ziet dat meer, ook in andere delen van de wereld. Mensen die tot de conclusie komen dat ze voor eeuwig "losers" zullen blijven en zich daarom maar tot een religieus fanatisme bekeren. Waarbij de werkelijkheid uit het oog wordt verloren en geweld en haat tegen andersdenkenden acceptabel is om het nieuwe doel te bereiken.

I am not so sure of the cause-and-effect theory you just shared with us…

The same argument could go for the left; there’s almost an alliance between the left and anything that is anti-American in this country, at times, (which irritates the shit out of me).  To become so disillusioned with the country, GOP, DNC,  to turn a blind eye to nuance and become absolute lefty and have an almost sympathizing attitude towards, terrorists as an example given (calling them militants or the oppressed) and casting your vote accordingly (Ralph Nader, or to get those evil republicans out, vote Kerry), smacks of the same behavior of the people you call religious fanatics and losers…

So the comment seems a bit judgmental and simplistic to me.  

I don't think it's fair to label these people as "losers" or characterize them this way because they, supposedly, could not handle whatever cards life might have dealt them and are currently voting in a way or ways that doesn't/don't agree with you.

As a democrat the video spoke to me, because it confirmed once again, how we, democrats, continue to fail in communicating how the current (or any Republican, save for Teddy Roosevelt) administration is hurting the middle class and lower.  The failure of the DNC in gathering votes at grassroots levels is not the fault because of people and their religious convictions; it's the failure to respond effectively and in a decisive, short but sweet manner to cultural war tactics that Republicans use in tactful and effective ways; it’s the apparent inability and/or unwillingness to match values in a culturally sensitive manner.

We (democrats) are not organized and don’t unite in the same way the republicans do; we have a lot to learn.
::)
#3 - 25-10-2004, 01:55 uur
« Laatst bewerkt op: 25-10-2004, 13:32 uur door xerxesc »

Bakvet

> I am not so sure of the cause-and-effect theory you just shared with us…
Mijn hoop was dat meer mensen naar aanleiding van die uitspraak naar die video zouden kijken, niet zozeer om die theorie te verkondigen.

> The same argument could go for the left
Misschien wel.

> So the comment seems a bit judgmental and simplistic to me.
1) Ja. 2) Nee, ik wilde er niet teveel woorden aan verspillen.

> "I don't think it's fair to label these people as "losers" or characterize them this way because they, supposedly, could not handle whatever cards life might have dealt them and are currently voting in a way or ways that doesn't/don't agree with you."

OK het zijn geen "losers" maar mensen die hebben besloten om "irritante bemoeials" te worden die anderen niet het recht gunnen om over hun eigen mening en leven te beschikken.

> "As a democrat the video spoke to me, because it confirmed once again, how we, democrats, continue to fail in communicating how the current (or any Republican, save for Teddy Roosevelt) administration is hurting the middle class and lower. The failure of the DNC in gathering votes at grassroots levels is not the fault because of people and their religious convictions; it's the failure to respond effectively and in a decisive, short but sweet manner to cultural war tactics that Republicans use in tactful and effective ways; it’s the apparent inability and/or unwillingness to match values in a culturally sensitive manner."

Blijkbaar spreekt die religieuze boodschap de mensen meer aan. Dus de democraten zouden het in die richting moeten zoeken. Wordt of fanatiek religieus of ga pleiten voor het tegenovergestelde of verzin iets nieuws. Geef in elk geval die "losers" een nieuw doel in het leven.

> We (democrats) are not organized and don’t unite in the same way the republicans do; we have a lot to learn.

Dat is misschien wel van invloed maar de meerderheid van de Amerikanen kijkt volgens mij vooral naar de "man" en niet naar de partij of het programma.
#4 - 03-11-2004, 00:54 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15